Of je leert makkelijk, of je bent een rekenwonder.quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:19 schreef De_Brandweer het volgende:
Ik geloofde het ook niet.Precies dezelfde reactie als toen ik als enige een voldoende had voor een wiskunde toets dit jaar, een 9,7
Terwijl ik vorig jaar nog net voldoende had voor wiskunde.
Maar ik hoef dus niet te leren voor wiskunde.
Op 0,214 manieren?quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:16 schreef DoimeN het volgende:
[..]
4 ballen
10 dozen
zonder terugleggen
10 boven 2 x 1 boven 1 gedeelt door 10 boven 4 = 0.214?
Op 0,214 manieren.quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:32 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Op 0,214 manieren?![]()
Tip: het antwoord is 14
Binominale verdeling hoef je toch niet te kennen?quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:43 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Laat maar. Moet je dat met NormalCDF en NormalPDF ook weten eigenlijk?
BinomCDF en BinomPDF ken ik nu.
Ik zou het op prijs stellen, als ik iets fouts doe, dat je dat dan ook aangeeft, begin er anders ook niet over.quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:43 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Laat maar. Moet je dat met NormalCDF en NormalPDF ook weten eigenlijk?
BinomCDF en BinomPDF ken ik nu.
Ik dacht dat je het wist, je stelde het zo dat het erop leek dat je het wist!quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:45 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Niet? WTF? Ik heb me de pleures gelezen en geoefend om dat te snappen gofferdomme!
En ik weet de uitwerking van die som zelf ook niet.Daarom vroeg ik het ook.
Mr. Watson komt ook binnenwandelen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:51 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik kijk straks wel even op de cd-rom. Dan kom ik jullie verlossen.
Maar waarom is mij godverdomme niet verteld dat je dat met die bonomiale verdeling niet hoeft te kennen?
Nog niet gekeken? Kom op, je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt. Nu moet je ook wel over de brug komen met de oplossing!quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:51 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik kijk straks wel even op de cd-rom. Dan kom ik jullie verlossen.
Maar waarom is mij godverdomme niet verteld dat je dat met die bonomiale verdeling niet hoeft te kennen?
Antwoord is:quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:12 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
En hoe los je dit dan op?
Iemand gooit met vier verschillend gekleurde ballen naar 10 genummerde dozen. Er kunnen geen ballen naast de dozen vallen. Er kunnen wel meer ballen in 1 doos terechtkomen.
Vraag: Stel dat de vier ballen trechtkomen in de dozen 3 en 8, dus in elke doos minstens 1 bal. Op hoeveel verschillende manieren kan dat?
Komt toch aardig overeen met wat ik heb berekend, alleen moet ik halverwege ergens de mist in zijn gegaan.quote:
Dat kan niet bij differentiatie.quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:19 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Dat differentieren met breuken, hoe gaat dat nog maar?
Y= 1/X =3
Bereken Y'
En.
Y= 2/X + X^2
Bereken Y'
binom hoeft niet als ik dat zo hoor.quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:28 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Je wilt toch de afgeleide anders moet je dat streepje er niet boven doen![]()
(mijn fout)
En nog 1 keer voor de duidelijk wat hoeven we niet te weten kan het niet vinden op internet... en ben nu bezig met die binom
Nee, dat is toch gewoon de basis van differentieren?quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:37 schreef DoimeN het volgende:
Dat is binomaal? Dat hoef je niet te leren, daar heb je als het goed een werkstuk over gemaakt
quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:43 schreef DoimeN het volgende:
wat is het verschil tussen differentieren en afleiden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |