abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 mei 2007 @ 15:24:34 #91
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_49820264
quote:
Op zondag 27 mei 2007 14:45 schreef MrX1982 het volgende:
Het is sowieso een kunstmatige liberalisering waarbij je je kunt afvragen in hoeverre het zinvol is en je daadwerkelijk eerlijke concurrentie kunt krijgen. Het gehele proces van ophalen en bezorgen van post huis aan huis in heel Nederland is een vrij arbeidsintensief proces.
[..]

Waarom zouden concurrenten gebruik mogen maken van het netwerk van TNT? Hoe zou zoiets in vredesnaam in de praktijk moeten werken. Dat wordt vechten tijdens de buslichting .
vraag ik mij ook af ja gaat er dan nog een extra sorteringsproces plaatsvinden om te kijken wie door wie verstuurd moet worden.

Overigens moet tnt wel alle verkeerd geadresseerde post van sandd bezorgen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_49820791
quote:
Op zondag 27 mei 2007 15:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
vraag ik mij ook af ja gaat er dan nog een extra sorteringsproces plaatsvinden om te kijken wie door wie verstuurd moet worden.

Overigens moet tnt wel alle verkeerd geadresseerde post van sandd bezorgen
TNT heeft wel afspraken met Sandd en Selectmail wat betreft post stukken die in het proces van TNT terecht komen. Ze moeten daar gewoon voor betalen.
pi_49821982
quote:
Op zondag 27 mei 2007 13:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Sorry, maar jij snapt ook best dat jij daar gewoon niet over kan oordelen.
Sinds wanneer niet? Ik heb ogen in mijn hoofd en ik zie echt wel het verschil tussen iemand die 100% geeft en iemand die in rustig tempo werkt...
quote:
Post bezorgen in "een rap tempo" houd je niet vol namelijk.
Er is een wereld van verschil tussen rap en sloom.
quote:
En wie weet wat de postbode die jij ziet die dag allemaal al gedaan heeft. Misschien is hij om 5:30 al begonnen en al 9 uur aan het werk (met minimale pauze natuurlijk want de werkdruk is enorm gestegen agv de besparingsmaatregelen), dan loop je idd niet meer zo snel.
Potdimme, ik zie meerdere postbodes (ik kom nog eens ergens) en ook op meerdere tijden. Als ik een postbode om 9.00u zie, dan lijkt het mij sterk dat deze al 9 uur aan de gang is. Op de zaak hebben we meerdere postbodes die gezellig met de receptioniste gaan beppen (ok, ze is aantrekkelijk, maar ik kan het moeilijk zien als hard werken), tot aan het punt dat ik in wens te grijpen omdat de receptioniste ook dient te werken. Daarnaast had ik in Utrecht een postbode die bij een pakketje standaard invulde dat ik niet thuis was en verdomd dat het niet waar is: waar ik thans woon OOK.
quote:
Het kan ook zijn dat in jouw regio de boel nog vrij "ouderwets" gaat, dan is het idd mogelijk dat er wel eens gelamluld wordt natuurlijk.
Ik zie natuurlijk verreweg de meeste postbodes niet, maar bij wat ik zie is lamlullen de norm. En het lijkt mij sterk dat het werktempo dus niet omhoog kan. En kan het niet: nou, daar heb je die geweldige bonden voor...
quote:
Bij ons hoef je dat niet meer te proberen, als je de norm niet haalt heb je meteen de baas op je dak. Of die norm nou eerlijk is of niet. Langzaam werken kán dus helemaal niet want dan grijpt het management meteen in, als ze dat niet doen zijn ze geen knip voor de neus waard.
Als iedereen op de werkvloer nog een ouderwets werktempo heeft, dan kun je als manager niets. Zie de Belastingdienst. Het is werkelijk godgeklaagd hoe weinig die ambtenaren op een dag doen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_49822660
Ik ben het volledig met de PvdA eens, in deze kwestie. Je gaat een volstrekt onnodige en niet-noodzakelijke liberalisering doorvoeren in een dienstverlenende sector. Postbodes die daar geen enkele invloed op hebben, zien ineens hun arbeidsvoorwaarden flink verslechteren. Het is gewoon het tegengestelde van rechtvaardig. Onder het mom van liberalisering worden arbeidsvoorwaarden voor werknemers flink verslechterd. De PvdA zou de A in hun naam niet waard zijn, als ze het niet voor deze mensen opnam.

Daar komt dan nog bij dat ik simpelweg het nut er niet van inzie, dat er 4 postbodes aan mijn deur komen, die allemaal één brief komen bezorgen. Lijkt me vele malen handiger dat gewoon één postbode langskomt die 4 brieven bezorgt...
pi_49837452
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:23 schreef Elfletterig het volgende:

Daar komt dan nog bij dat ik simpelweg het nut er niet van inzie, dat er 4 postbodes aan mijn deur komen, die allemaal één brief komen bezorgen. Lijkt me vele malen handiger dat gewoon één postbode langskomt die 4 brieven bezorgt...
Zo kun je ook zeggen dat er maar één supermarkt nodig is, maar één telefoniebedrijf, maar één ... enz.

Kul dus. Meer aanbieders kan de prijs doen dalen. Of dat werkelijk gebeurd is een tweede (ik zet vraagtekens bij de betrouwbaarheid, hoewel ook de TPG wel eens meer dan een week nodig heeft om post te bezorgen), maar per definitie onzinnig? Nee.
pi_49843271
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:23 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben het volledig met de PvdA eens, in deze kwestie. Je gaat een volstrekt onnodige en niet-noodzakelijke liberalisering doorvoeren in een dienstverlenende sector.
Opereren in de vrije markt is de natuurlijke omgeving voor een bedrijf. De redenatie moet dus zijn, "Waarom zou een overheid een privaat bedrijf af moeten schermen van concurrentie?".
quote:
Postbodes die daar geen enkele invloed op hebben, zien ineens hun arbeidsvoorwaarden flink verslechteren. Het is gewoon het tegengestelde van rechtvaardig. Onder het mom van liberalisering worden arbeidsvoorwaarden voor werknemers flink verslechterd. De PvdA zou de A in hun naam niet waard zijn, als ze het niet voor deze mensen opnam.
Als je de PvdA als een verkapte vakbond ziet dan is het wel een logische stap inderdaad. Jammer dat het wel een erg kortzichtige visie is. Ik denk dat het onmogelijk is om op langer termijn aan de efficientieslag in de postbezorging te ontkomen. Juist omdat de marges onder druk staan doordat andere media (vooral via internet) in opkomst zijn. Het nu uitstellen van de efficientieslag door de markt dicht te houden zorgt op den duur voor een nog veel grotere pijn, het verdwijnen van heel veel arbeidsplaatsen omdat de kunstmatig hoge prijs van het verzenden van post zorgt voor onnatuurlijk lage vraag vanuit de markt.

Overigens past dat prima in het plaatje wat betreft vakbonden; bestaande banen zijn belangrijker dan toekomstige banen.
quote:
Dan heb ik een verassing voor je. De markt voor drukwerk is al lang open. Het is vrij waarschijnlijk dat Sandd, TNT en de drukwerk tak van DHL minstens één keer per week wat post door de bus schuiven. En dan tel ik nog niet de krantenjongen en de folderlopers er nog niet bij.
pi_49843281
Zij gaan van gleuf naar gleuf. .
I´m back.
pi_49877714
quote:
Op zondag 27 mei 2007 14:40 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou nee, dat vind ik dan weer achterhaalde industriele politiek, met ook maar een doel: bescherming van TNT. Logisch dat jij daar voor bent, maar voor het algemeen belang geen verbetering.
Doel is bescherming van de werknemer, niet van TNT an sich. Dat het voor de concurrent nadelig uitpakt als hij ineens zijn personeel wél fatsoenlijk moet belonen heeft niks te maken met concurrentievervalsing.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:54:12 #99
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_49884823
quote:
Op zondag 27 mei 2007 23:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zo kun je ook zeggen dat er maar één supermarkt nodig is, maar één telefoniebedrijf, maar één ... enz.

Kul dus. Meer aanbieders kan de prijs doen dalen. Of dat werkelijk gebeurd is een tweede (ik zet vraagtekens bij de betrouwbaarheid, hoewel ook de TPG wel eens meer dan een week nodig heeft om post te bezorgen), maar per definitie onzinnig? Nee.
onzin, niet elke markt leent zich voor vrije marktwerking, de supermarktmarkt toevallig voor een deel. Hoewel die markt alles behalve vrij is te noemen, toetreden is praktisch onmogelijk. Je kan als klein buurtsupertje nauwelijks overleven dik kans dat je door een keten wordt overgenomen, je mist gewoon inkoopkracht en je moet het dan echt hebben van een vaste klantenkring die bereid is flink te betalen. Het zijn geen monopolies die de ketens hebben, maar het is ook geen volledig vrije markt omdat er maar plaats is voor een zeer beperkt aantal aanbieders. De recente overnames hebben dit maar weer eens aangetoond. Laurus heeft de diversiteit als flink verkleind en nu zijn de meeste laurus formules op hun beurt ook weer aan het verdwijnen en in handen aan het vallen van Ahold en Jumbo.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_49895958
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:54 schreef Zero2Nine het volgende:

onzin, niet elke markt leent zich voor vrije marktwerking
Waar staat dat ik dat beweer? Ik geef alleen aan dat de aldaar gebezigde argumenten waarom postbezorging zich niet leent voor vrije marktwerking onzinnig zijn. Ter zijde: van jou heb ik ter zake niet eens een onzinnig argument mogen vernemen... Veel woorden, weinig zeggen.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 18:07:25 #101
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49896819
Ik denk idd dat de postmarkt zich niet erg leent voor vrije marktwerking. Overigens ben ik er niet op tegen, alleen zou ik graag zien dat elke werknemer in de sector beschermd wordt door een fatsoenlijke cao.

Wat ik me verder afvraag: zouden de totale kosten van 3 verschillende postbodes aan de deur die allebei 1 brief afleveren niet veel hoger liggen dan 1 postbode met 3 brieven?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 29 mei 2007 @ 18:55:49 #102
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_49898537
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 17:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waar staat dat ik dat beweer? Ik geef alleen aan dat de aldaar gebezigde argumenten waarom postbezorging zich niet leent voor vrije marktwerking onzinnig zijn. Ter zijde: van jou heb ik ter zake niet eens een onzinnig argument mogen vernemen... Veel woorden, weinig zeggen.
dubbele ontkenning = erkenning
---
pi_49899345
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 18:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik denk idd dat de postmarkt zich niet erg leent voor vrije marktwerking.
Nog steeds zonder enig argument...
quote:
Wat ik me verder afvraag: zouden de totale kosten van 3 verschillende postbodes aan de deur die allebei 1 brief afleveren niet veel hoger liggen dan 1 postbode met 3 brieven?
Natuurlijk liggen die kosten hoger, maar dat laat onverlet dat de consument beter af kan zijn met meer marktdeelnemers.
pi_49899398
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 18:55 schreef Zero2Nine het volgende:

dubbele ontkenning = erkenning
Ik mag hopen dat je alleen maar lollig probeert te zijn...
  dinsdag 29 mei 2007 @ 19:35:49 #105
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_49900187
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je alleen maar lollig probeert te zijn...
wat is "niet onzinnig"? dat is toch gewoon zinnig?

iets kan niet "zinnig" én "niet onzinnig" tegelijk zijn, of er moet een "neutraal zinnig" bestaan.
---
pi_49908829
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:35 schreef Zero2Nine het volgende:

wat is "niet onzinnig"? dat is toch gewoon zinnig?
O shit, het was niet eens een grapje... "Niet" verwijst niet naar "onzinnig", maar naar "eens". "Niet eens" dus.

Ik heb "niet eens" een onzinnig, laat staan een zinnig argument vernomen...

Hopelijk verduidelijkt dit e.e.a. voor je.
pi_49915599
quote:
SP en PvdA botsen over Postwet

ANP DEN HAAG - PvdA en SP zijn elkaar dinsdag in de Tweede Kamer in de haren gevlogen over de arbeidsvoorwaarden van de postbezorgers.

PvdA-Tweede Kamerlid Ferd Crone was ,,in zijn nopjes'' met toezeggingen van staatssecretaris Frank Heemskerk van Economische Zaken om de postbodes te beschermen. Sharon Gesthuizen (SP) vond echter dat na een compromis tussen de regeringspartijen PvdA en CDA ,,de boel op zijn beloop wordt gelaten''. Zij sprak over een ,,vrijblijvende'' aanpassing in de wet.

De SP komt voor volgende week dinsdag, als de Tweede Kamer stemt over de Postwet, met een eigen tegenvoorstel, dat echter geen kans heeft op een meerderheid. Crone hield zijn SP-collega voor, dat hij bewerkstelligd heeft dat er een meerderheid in de Tweede Kamer is die vindt dat de postbodes in de Postwet beschermd moeten worden: ,,U staat gewoon aan de kant'', zei hij in de richting van de SP. Door de Postwet, die volgend jaar van kracht moet worden, zal de concurrentie op de postmarkt in alle hevigheid losbarsten. De vakbonden vrezen dat dit ten koste gaat van de postbezorgers, die meer dan voorheen op stukloon werken in plaats van uurloon.

Crone kwam aanvankelijk met een voorstel om dit tegen te gaan, maar vond de CDA-fractie tegenover zich. De CDA-fractie stond op het standpunt dat de arbeidsvoorwaarden tot stand moeten komen in overleg tussen de bedrijven en de vakbonden en dus niet in de Postwet geregeld moesten worden. Daarop kwam Heemskerk met een compromis. Daarbij wordt afgewacht wat de onderhandelingen tussen werkgevers en werknemers opleveren. Tegelijkertijd wordt in de Postwet de mogelijkheid opengelaten dat de overheid kan ingrijpen, als het voor de postbezorgers in feite onmogelijk wordt gemaakt het minimumloon te verdienen.

De SP vindt dat te slap en wil wettelijk vastleggen dat uurloon betaald moet worden in plaats van stukloon.
Nederlands dagblad
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 6 juni 2007 @ 19:14:25 #108
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_50173282
quote:
VVD tegen postwet na wijzigingen door coalitie

De Tweede Kamer heeft dinsdag de postwet aangenomen, hoewel de VVD tegen stemde. De VVD was aanvankelijk een pleitbezorger van liberalisering van de postmarkt, maar de regeringspartijen hebben er bij de behandeling "slechte wetgeving" van gemaakt, aldus VVD–Tweede Kamerlid Aptroot.
De VVD is het er niet mee eens dat in de wet een bepaling is opgenomen over de bescherming van de arbeidsvoorwaarden van de postbezorgers. Eerder was ook het CDA daarop tegen, maar binnen de coalitie werd daarover een compromis bereikt met de PvdA.

SP
De SP stemde tegen de postwet, omdat die de werknemers onvoldoende beschermt tegen "keiharde oneerlijke concurrentie op arbeidsvoorwaarden". Volgens Aptroot geeft de wet, zoals die nu geworden is, nieuwe bedrijven te weinig kansen in de markt, terwijl marktleider TNT Post te strak door regels aan banden wordt gelegd.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 6 juni 2007 @ 19:19:28 #109
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50173484
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:14 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron
De VVD laat weer zien waar hun achterban zit zal ik maar zeggen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')