Oh, daar twijfel ik niet aanquote:Op maandag 7 mei 2007 21:04 schreef Biancavia het volgende:
Volgens Rowling is er na het zevende boek ook nog voldoende stof om over te kunnen discussiëren.
Dat lijkt me ook echt stoer!quote:Op maandag 7 mei 2007 21:33 schreef wonderer het volgende:
Ongetwijfeld.
Ik hoop dat ze nog een dik boek over Snape gaat schrijven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dangerous and disturbant this puzzle is... Meditate on this, I will..."
Ja, fanfiction over fanfictionquote:Op maandag 7 mei 2007 21:33 schreef Ecthelion het volgende:
De laatste paar zinnen van de fanfiction bieden ook nog genoeg verhaalstof voor fanatieke schrijvers:
Jawel; Gandalf is naar Middle-Earth gestuurd om als een soort gids te dienen voor de volkeren daar. Volgens mij is hem verboden direct de confrontatie met Sauron te zoeken, maar slechts te helpen in de strijd. De wil om te strijden tegen het kwaad moest namelijk uit de mensen zelf komen, en hen niet worden opgelegd door 'hogere machten'.quote:Op maandag 7 mei 2007 20:58 schreef wonderer het volgende:
Ja, maar het is toch vrij idioot dat je een magier opvoert die uberkrachtig is en dan de zwaarddragers het vuile werk laat opknappen? Als ie daar nou een goeie reden voor aandroeg (bijvoorbeeld dat het een enorme belasting is op zijn gestel of zo), maar ook dat niet.
Volgens mij ging dat over Tom Bombadil.quote:Op maandag 7 mei 2007 21:00 schreef Ecthelion het volgende:
Volgens mij zit er een ethische kwestie achter. Het komt erop neer dat alles rond Gandalf nogal vaag is. Tolkien heeft ooit een interview gezegd dat hij zelf ook niet weet hoe het nou precies met Gandalf zit.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
Oh, dat zou ook kunnenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:16 schreef chibibo het volgende:
[..]
Volgens mij ging dat over Tom Bombadil.
quote:On the last day of August he [Harry] thought he'd better speak to his aunt and uncle about getting to King's Cross station next day, so he went down to the living room, where they were watching a quiz show on television. He cleared his throath to let them them know he was there, and Dudley screamed and ran from the room
Jah, wat betreft de humor zit het wel goed in Harry Potter. Vooral Fred en George zijn een groot succes.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:02 schreef bladibladibla het volgende:
Daar zijn jullie! Heb ik bijna een compleet topic gemist...
Eergisteren ben ik weer eens begonnen met het eerste boek en het valt me vooral op hoeveel humor er alleen al in de eerste hoofdstukken zit.
Uit HP & the Philosofer's Stone, hoofdtuk 6, pagina 67 (UK paperback edition):
[..]
![]()
Ik... had m om half 11 in huis, en kwart voor 11 op mijn werk, waar ik toen lekker heb kunnen lezen de hele dag... Dat viel dus wel mee....quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:00 schreef bladibladibla het volgende:
De reserveringsknop bij bol.com lonkt. Iemand daar toevallig HBP besteld en geen slechte levering gehad?
Ach, ze waren op zich best snel. Rond een uur of twee had ik het boek (ik zou in de HBP-topics moeten kijken, daar staat precies hoe laatquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:00 schreef bladibladibla het volgende:
Zo kort nog maar?![]()
Ben trouwens heel erg aan het twijfelen wat ik moet doen: het boek van tevoren bestellen of het in de winkel gaan kopen. Bij de release van OotP en HBP zat ik in het buitenland en heb ik twee weken gezocht naar een exemplaar. Italianen zijn namelijk net zo gek op HP als wij
Wachten wil ik niet meer, en ik heb all horrorverhalen over bol.com gehoord, maar dat zijn volgens mij uitzonderingen. Mijn lokale boekhandel verkoopt de adult edition voor ¤20, maar ze bezorgen het alleen thuis en dat vind ik niet zo fijn, omdat zij bekend staan om hun slechte levering.
Het ziet er dus naar uit dat ik naar de boekhandel moet, en hoewel de sfeer me wel leuk lijkt wil ik niet dat een of andere debiel snel naar het einde bladert en dan het einde door de winkel gilt. (Horror scenario, maar niet geheel ondenkbaar) Ook wil ik perse de adult edition, maar die is hier bijna nergens te verkrijgen.
De reserveringsknop bij bol.com lonkt. Iemand daar toevallig HBP besteld en geen slechte levering gehad?
Ik dacht er over om hem gewoon bij de boekenwinkel te halen, maar ik heb verhalen gehoord van mensen die het plot door de winkel riepen. Dat wil ik dus echt niet! Ik denk dat ik hem dan maar bestel via bol.com en laat bezorgen. Volgens mij gaan wij de week erop op vakantie dus dat is een mooie gelegenheid om hem te lezen!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:39 schreef bladibladibla het volgende:
Ik ben gezwicht en heb hem nu voor ¤18 (exclusief verzendkosten) bij bol.com besteld. Dan heb ik er in ieder geval zeker een én de post komt hier altijd rond een uur of 12. Kan ik mooi uitslapen tot 11 uur, ontbijten, mezelf aankleden en dan als een gek gaan lezen
Hmmm dan ga ik hem misschien maar gewoon bestellenquote:Op woensdag 9 mei 2007 00:30 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Ik dacht er over om hem gewoon bij de boekenwinkel te halen, maar ik heb verhalen gehoord van mensen die het plot door de winkel riepen. Dat wil ik dus echt niet! Ik denk dat ik hem dan maar bestel via bol.com en laat bezorgen. Volgens mij gaan wij de week erop op vakantie dus dat is een mooie gelegenheid om hem te lezen!
quote:Op woensdag 9 mei 2007 01:52 schreef wonderer het volgende:
Oh trouwens, wie denkt dat ie zich niet kan beheersen en EERST de laatste pagina's gaat lezen?
Ik vind het echt zo dom om het einde te gaan lezen! Wat is de lol daarvan? Volgens mij gebeuren er door het hele boek spannende en nieuwe dingen dus ik vermaak me vast wel tot het einde.quote:Op woensdag 9 mei 2007 01:52 schreef wonderer het volgende:
Oh trouwens, wie denkt dat ie zich niet kan beheersen en EERST de laatste pagina's gaat lezen?
Pfff sorry hoor Harry Potter is goed geschreven door Rowling laat ik dat eerst zeggen... Maar het overtreft zeker niet Tolkien... bij lange na zelfs niet Tolkien gebruikt veel betere en mooiere woorden om zaken tot de lezer te brengen dan Rowlingquote:Op maandag 7 mei 2007 20:38 schreef wonderer het volgende:
Ze doet het in ieder geval beter dan Tolkien. Hoe vaak gebruikt de grote tovenaar Gandalf zijn magic wand ook alweer?
Bij Rowling worden de toverstokjes tenminste regelmatig tevoorschijn gehaald.
Ik kan mezelf wel beheersenquote:Op woensdag 9 mei 2007 01:52 schreef wonderer het volgende:
Waar?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:11 schreef Roellio het volgende:
Ik sta 's nachts voor de winkel!
Met als gevolg dat er nauwelijks doorheen te komen is. En dan is de trilogie (en de Hobbit) van hem nog wel te doen, de rest is helemaal onverteerbaar. Dan geef ik toch de voorkeur aan Rowling die prettig leesbaar een zeer goed in elkaar zittend en boeiend verhaal weet te vertellen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:16 schreef Wouser het volgende:
bij lange na zelfs niet Tolkien gebruikt veel betere en mooiere woorden om zaken tot de lezer te brengen dan Rowling
Dat ja. Juist door die ring boeken van tolkien vond ik écht niet heen te komen. En dan heb ik ze nog in het nederlands gelezen ook, wat het makkelijker zou moeten maken. Verder dan de helft van boek 2 kwam ik niet, toen had ik er meer dan genoeg van.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:46 schreef Lod het volgende:
Met als gevolg dat er nauwelijks doorheen te komen is. En dan is de trilogie (en de Hobbit) van hem nog wel te doen, de rest is helemaal onverteerbaar. Dan geef ik toch de voorkeur aan Rowling die prettig leesbaar een zeer goed in elkaar zittend en boeiend verhaal weet te vertellen.
Tja dat ligt denk ik grotendeels wat je opleidingsniveau is...quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:46 schreef Lod het volgende:
[..]
Met als gevolg dat er nauwelijks doorheen te komen is. En dan is de trilogie (en de Hobbit) van hem nog wel te doen, de rest is helemaal onverteerbaar. Dan geef ik toch de voorkeur aan Rowling die prettig leesbaar een zeer goed in elkaar zittend en boeiend verhaal weet te vertellen.
Das mijn plan ookquote:Op woensdag 9 mei 2007 10:42 schreef Biancavia het volgende:
Ik reserveer hem gewoon bij de boekwinkel en ga hem zaterdagochtend halen.
Vorige keer wel bij Bol.com besteld, maar dat was nogal zenuwslopend, aangezien ze nogal laat waren en ik de volgende dag op vakantie moest.![]()
Universitairquote:Op woensdag 9 mei 2007 12:12 schreef Wouser het volgende:
[..]
Tja dat ligt denk ik grotendeels wat je opleidingsniveau is...
Ikzelf kan het boek goed doorlezen...
Dat lijkt me onzin.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:12 schreef Wouser het volgende:
[..]
Tja dat ligt denk ik grotendeels wat je opleidingsniveau is...
Ikzelf kan het boek goed doorlezen...
Dat scheelt nogal.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:52 schreef chibibo het volgende:
Ik heb een mail gekregen van bol.com, waarin wordt verteld dat de prijs van Harry Potter and the Deathly Hallows is verlaagd van 24.99 naar 17.99.
Hier idem. Ik krijg mijn 7 euro teruggestort nadat ik het boek heb ontvangen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:52 schreef chibibo het volgende:
Ik heb een mail gekregen van bol.com, waarin wordt verteld dat de prijs van Harry Potter and the Deathly Hallows is verlaagd van 24.99 naar 17.99.
Ik was wel blij met het plot van de fanfiction, maar andere doden zou ik ook wel accepteren. De gedachte erachter is dat de oorlog dan voorbij is en dat ze daarvoor hun leven hebben gegeven. Dat maakt het voor mij gemakkelijkerquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:23 schreef Etcetera het volgende:
stom stukje in de Spits vandaag
dat er die fanfic rondzweeft op internet, maar met een goed einde waarbij Harry en Ginny gaan trouwen (ja ik ga fanfics niet in spoilers zetten hoor) maar dat Rowling heeft gezegd dat er 2 dood gaan
alsof zij dat zijnecht, stom stukje, zo ontzettend vaag neergezet alsof ze willen zeggen dat dat nooit kan gebeuren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.P.S. Ik zet fanfictions wel in spoiler, omdat het voor echte fans zeker de moeite waard is om te lezen."Dangerous and disturbant this puzzle is... Meditate on this, I will..."
Tja, hersenverkalking ten gevolge van het lezen van zwaar saaie tolkienboeken....quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |