abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 mei 2007 @ 21:03:52 #205
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_49117091
Dat kan ook, maar dat hoort de auteur aan de lezer uit te leggen, vind ik. Anders is het gewoon stom
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_49117128
Volgens Rowling is er na het zevende boek ook nog voldoende stof om over te kunnen discussiëren.
Ja, die met de ballen in de bek.
  maandag 7 mei 2007 @ 21:33:16 #207
71919 wonderer
pi_49118642
Ongetwijfeld.

Ik hoop dat ze nog een dik boek over Snape gaat schrijven
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_49118658
quote:
Op maandag 7 mei 2007 21:04 schreef Biancavia het volgende:
Volgens Rowling is er na het zevende boek ook nog voldoende stof om over te kunnen discussiëren.
Oh, daar twijfel ik niet aan Ik hoop echter wel dat de belangrijkste dingen worden uitgelegd. Moet je je voorstellen dat je net zo nieuwsgierig bent als nu, maar dat je dan weet dat je niet zo snel een antwoord krijgt. A real nightmare...
quote:
Op maandag 7 mei 2007 21:33 schreef wonderer het volgende:
Ongetwijfeld.

Ik hoop dat ze nog een dik boek over Snape gaat schrijven
Dat lijkt me ook echt stoer!

De laatste paar zinnen van de fanfiction bieden ook nog genoeg verhaalstof voor fanatieke schrijvers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dangerous and disturbant this puzzle is... Meditate on this, I will..."
  maandag 7 mei 2007 @ 22:15:10 #209
61183 leonieke
Dan toch?
pi_49120825
quote:
Op maandag 7 mei 2007 21:33 schreef Ecthelion het volgende:

De laatste paar zinnen van de fanfiction bieden ook nog genoeg verhaalstof voor fanatieke schrijvers:
Ja, fanfiction over fanfiction
pi_49125276
Ik heb net de laatste pagina gelezen van die fanfic. Damn wat een pil (en rottig lezen achter je pc) en nog behoorlijk goed geschreven ook. Wel duidelijk een harry/ginny & hermoine/ron lover just like me

Ik kan alleen maar hopen dat het échte zevende deel min of meer die verhaallijn aanhoudt. En dan daarna weer volop fanfic te vinden is die voortborduurt op het laatste ( ) boek
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  dinsdag 8 mei 2007 @ 00:16:31 #211
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_49127272
quote:
Op maandag 7 mei 2007 20:58 schreef wonderer het volgende:
Ja, maar het is toch vrij idioot dat je een magier opvoert die uberkrachtig is en dan de zwaarddragers het vuile werk laat opknappen? Als ie daar nou een goeie reden voor aandroeg (bijvoorbeeld dat het een enorme belasting is op zijn gestel of zo), maar ook dat niet.
Jawel; Gandalf is naar Middle-Earth gestuurd om als een soort gids te dienen voor de volkeren daar. Volgens mij is hem verboden direct de confrontatie met Sauron te zoeken, maar slechts te helpen in de strijd. De wil om te strijden tegen het kwaad moest namelijk uit de mensen zelf komen, en hen niet worden opgelegd door 'hogere machten'.
quote:
Op maandag 7 mei 2007 21:00 schreef Ecthelion het volgende:
Volgens mij zit er een ethische kwestie achter. Het komt erop neer dat alles rond Gandalf nogal vaag is. Tolkien heeft ooit een interview gezegd dat hij zelf ook niet weet hoe het nou precies met Gandalf zit.
Volgens mij ging dat over Tom Bombadil.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 00:21:08 #212
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_49127446
quote:
Op maandag 7 mei 2007 22:15 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ja, fanfiction over fanfiction
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_49135730
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 00:16 schreef chibibo het volgende:
[..]

Volgens mij ging dat over Tom Bombadil.
Oh, dat zou ook kunnen Wist in ieder geval dat Gandalf beperkt was in zijn acties.
pi_49149961
Daar zijn jullie! Heb ik bijna een compleet topic gemist...

Eergisteren ben ik weer eens begonnen met het eerste boek en het valt me vooral op hoeveel humor er alleen al in de eerste hoofdstukken zit.

Uit HP & the Philosofer's Stone, hoofdtuk 6, pagina 67 (UK paperback edition):
quote:
On the last day of August he [Harry] thought he'd better speak to his aunt and uncle about getting to King's Cross station next day, so he went down to the living room, where they were watching a quiz show on television. He cleared his throath to let them them know he was there, and Dudley screamed and ran from the room
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_49150588
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:02 schreef bladibladibla het volgende:
Daar zijn jullie! Heb ik bijna een compleet topic gemist...

Eergisteren ben ik weer eens begonnen met het eerste boek en het valt me vooral op hoeveel humor er alleen al in de eerste hoofdstukken zit.

Uit HP & the Philosofer's Stone, hoofdtuk 6, pagina 67 (UK paperback edition):
[..]

Jah, wat betreft de humor zit het wel goed in Harry Potter. Vooral Fred en George zijn een groot succes.
pi_49151068
Ik vind Fred & George ook erg grappig, maar ik lach om de manier waarop grappige dingen beschrijft.
Op een goede manier, ik zou de vrouw die mij al zo veel uren leesplezier heeft bezorgd nooit uitlachen natuurlijk.

In OotP bijvoorbeeld tijdens de "ontsnapping" van Fred & George komt er een stuk vuurwerk recht op Umbridge en Filch af, "with a sinistre WHEEEEEEE-sound" (of iets dergelijks)

Na die zin kun je me opvegen, en dat gebeurt nog elke keer als ik hem lees
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:32:24 #217
145076 parselmouth
350125, Go!
pi_49151234
Ja, dat vuurwerk stuk is sowieso geniaal

"Harry could still hear the distant bangs of escaped firecrackers when he and Ron went up to bed an hour later; and as he got undressed a sparkler floated past the tower, still resolutely spelling out the word 'POO'."
pi_49151454
Of het commentaar bij de Quidditch-wedstrijden van Lee Jordan of Luna! Meesterlijk!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:47:52 #219
145076 parselmouth
350125, Go!
pi_49152306
Zo kort nog maar?

Ben trouwens heel erg aan het twijfelen wat ik moet doen: het boek van tevoren bestellen of het in de winkel gaan kopen. Bij de release van OotP en HBP zat ik in het buitenland en heb ik twee weken gezocht naar een exemplaar. Italianen zijn namelijk net zo gek op HP als wij

Wachten wil ik niet meer, en ik heb all horrorverhalen over bol.com gehoord, maar dat zijn volgens mij uitzonderingen. Mijn lokale boekhandel verkoopt de adult edition voor ¤20, maar ze bezorgen het alleen thuis en dat vind ik niet zo fijn, omdat zij bekend staan om hun slechte levering.

Het ziet er dus naar uit dat ik naar de boekhandel moet, en hoewel de sfeer me wel leuk lijkt wil ik niet dat een of andere debiel snel naar het einde bladert en dan het einde door de winkel gilt. (Horror scenario, maar niet geheel ondenkbaar) Ook wil ik perse de adult edition, maar die is hier bijna nergens te verkrijgen.

De reserveringsknop bij bol.com lonkt. Iemand daar toevallig HBP besteld en geen slechte levering gehad?
pi_49152732
Ik sta 's nachts voor de winkel!
  Donald Duck held dinsdag 8 mei 2007 @ 18:13:28 #222
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_49152794
Ik heb hem bij de bibliotheek gereserveerd. daar heb ik de engelse boeken ook van geleend, geen zin om die te kopen (want ik heb alle nederlandse al).
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:22:30 #223
167639 Akelalala
Praatgraag
pi_49153074
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:00 schreef bladibladibla het volgende:

De reserveringsknop bij bol.com lonkt. Iemand daar toevallig HBP besteld en geen slechte levering gehad?
Ik... had m om half 11 in huis, en kwart voor 11 op mijn werk, waar ik toen lekker heb kunnen lezen de hele dag... Dat viel dus wel mee....

Voor mij is het 's nachts halen bij een winkel hier in de buurt, wil t een keer mee maken en hoop maar dat er niemand zo stom is om de boel door de winkel te schreeuwen....
I'm Fucking Brilliant!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:28:20 #224
88233 Steve
Still the best.
pi_49153283
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:00 schreef bladibladibla het volgende:
Zo kort nog maar?

Ben trouwens heel erg aan het twijfelen wat ik moet doen: het boek van tevoren bestellen of het in de winkel gaan kopen. Bij de release van OotP en HBP zat ik in het buitenland en heb ik twee weken gezocht naar een exemplaar. Italianen zijn namelijk net zo gek op HP als wij

Wachten wil ik niet meer, en ik heb all horrorverhalen over bol.com gehoord, maar dat zijn volgens mij uitzonderingen. Mijn lokale boekhandel verkoopt de adult edition voor ¤20, maar ze bezorgen het alleen thuis en dat vind ik niet zo fijn, omdat zij bekend staan om hun slechte levering.

Het ziet er dus naar uit dat ik naar de boekhandel moet, en hoewel de sfeer me wel leuk lijkt wil ik niet dat een of andere debiel snel naar het einde bladert en dan het einde door de winkel gilt. (Horror scenario, maar niet geheel ondenkbaar) Ook wil ik perse de adult edition, maar die is hier bijna nergens te verkrijgen.

Ach, ze waren op zich best snel. Rond een uur of twee had ik het boek (ik zou in de HBP-topics moeten kijken, daar staat precies hoe laat ), veel hadden hem ook al iets eerder, ligt er maar aan hoe laat de postbode langskomt.

Maar. Dat is mij véél te lang. Ik zat me echt te verbijten dat het zo lang duurde.
Ik hoop dat de boekhandel hier 's nachts open is, maar ik betwijfel het zeer. Het is de Engelse editie, ik verwacht niet dat ze daar 's nachts voor gaan werken. Dat wordt voor mij om 9 uur opstaan.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_49156123
Ik ben gezwicht en heb hem nu voor ¤18 (exclusief verzendkosten) bij bol.com besteld. Dan heb ik er in ieder geval zeker een én de post komt hier altijd rond een uur of 12. Kan ik mooi uitslapen tot 11 uur, ontbijten, mezelf aankleden en dan als een gek gaan lezen
pi_49166851
Ik denk toch dat ik de winkel ga opzoeken, heb ik toch het gevoel dat ik het in eigen hand heb.
Yo!Soppa?
pi_49168678
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:39 schreef bladibladibla het volgende:
Ik ben gezwicht en heb hem nu voor ¤18 (exclusief verzendkosten) bij bol.com besteld. Dan heb ik er in ieder geval zeker een én de post komt hier altijd rond een uur of 12. Kan ik mooi uitslapen tot 11 uur, ontbijten, mezelf aankleden en dan als een gek gaan lezen
Ik dacht er over om hem gewoon bij de boekenwinkel te halen, maar ik heb verhalen gehoord van mensen die het plot door de winkel riepen. Dat wil ik dus echt niet! Ik denk dat ik hem dan maar bestel via bol.com en laat bezorgen. Volgens mij gaan wij de week erop op vakantie dus dat is een mooie gelegenheid om hem te lezen!
pi_49169534
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 00:30 schreef Ecthelion het volgende:

[..]

Ik dacht er over om hem gewoon bij de boekenwinkel te halen, maar ik heb verhalen gehoord van mensen die het plot door de winkel riepen. Dat wil ik dus echt niet! Ik denk dat ik hem dan maar bestel via bol.com en laat bezorgen. Volgens mij gaan wij de week erop op vakantie dus dat is een mooie gelegenheid om hem te lezen!
Hmmm dan ga ik hem misschien maar gewoon bestellen
Yo!Soppa?
  woensdag 9 mei 2007 @ 01:52:17 #229
71919 wonderer
pi_49170318
Oh trouwens, wie denkt dat ie zich niet kan beheersen en EERST de laatste pagina's gaat lezen?
  woensdag 9 mei 2007 @ 01:59:40 #230
88233 Steve
Still the best.
pi_49170403
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 01:52 schreef wonderer het volgende:
Oh trouwens, wie denkt dat ie zich niet kan beheersen en EERST de laatste pagina's gaat lezen?
.
Dat zou het verhaal misschien minder spannend/leuk maken, dus dat ga ik niet doen. Nooit gedaan ook.
Wellicht wel even snel spieken naar het laatste woord, of dat ook echt 'scar' is.
pi_49173105
Ik heb dat al bij zo veel boeken gedaan en daardoor voor mezelf het hele plot verziek. Bij HP heb ik me tot nu toe altijd kunnen inhouden, dus dat gaat nu hopelijk ook wel lukken.

En het boek is een stuk minder dik dan OotP, die ik in 12u uit had, dus die paar uur wachten tot de ontknoping maakt na 10 jaar ook niet meer uit
pi_49173758
quote:
Ik vind het echt zo dom om het einde te gaan lezen! Wat is de lol daarvan? Volgens mij gebeuren er door het hele boek spannende en nieuwe dingen dus ik vermaak me vast wel tot het einde.
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:56:15 #233
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_49173916
Mwah, ik ben niet zo bang voor die mensen. Het plot zit iets ingewikkelder in elkaar dan je in 1 bladzijde kan lezen.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_49174552
Ik heb hem ook bij bol besteld. Voorgaande 2 delen ook gdaan en dat is perfect verlopen. Heb hem keurig op tijd gehad, de ene keer al om 10 uur 's ochtends (hou er rekening mee dat ht pakketpost is he). Ik heb geen zin om 's nachts naar de winkel te gaan (ik ben 's avonds te moe om goed te lezen), en 's ochtends is het allicht uitverkocht....
I had a signature once. It was awful.
pi_49175285
Ik reserveer hem gewoon bij de boekwinkel en ga hem zaterdagochtend halen.

Vorige keer wel bij Bol.com besteld, maar dat was nogal zenuwslopend, aangezien ze nogal laat waren en ik de volgende dag op vakantie moest.
pi_49176438
quote:
Op maandag 7 mei 2007 20:38 schreef wonderer het volgende:
Ze doet het in ieder geval beter dan Tolkien. Hoe vaak gebruikt de grote tovenaar Gandalf zijn magic wand ook alweer?

Bij Rowling worden de toverstokjes tenminste regelmatig tevoorschijn gehaald.
Pfff sorry hoor Harry Potter is goed geschreven door Rowling laat ik dat eerst zeggen... Maar het overtreft zeker niet Tolkien... bij lange na zelfs niet Tolkien gebruikt veel betere en mooiere woorden om zaken tot de lezer te brengen dan Rowling
pi_49176467
quote:
Ik kan mezelf wel beheersen
pi_49176483
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:11 schreef Roellio het volgende:
Ik sta 's nachts voor de winkel!
Waar?

En iedereen hier al begonnen met het opnieuw lezen van de vorige delen zodat je op 20 juli the Halfblood prince uit hebt :p en het verhaal goed aansluit
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:46:58 #239
13250 Lod
Sapere aude!
pi_49177670
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:16 schreef Wouser het volgende:
bij lange na zelfs niet Tolkien gebruikt veel betere en mooiere woorden om zaken tot de lezer te brengen dan Rowling
Met als gevolg dat er nauwelijks doorheen te komen is. En dan is de trilogie (en de Hobbit) van hem nog wel te doen, de rest is helemaal onverteerbaar. Dan geef ik toch de voorkeur aan Rowling die prettig leesbaar een zeer goed in elkaar zittend en boeiend verhaal weet te vertellen.
GNU Terry Pratchett
  Donald Duck held woensdag 9 mei 2007 @ 11:48:56 #240
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_49177754
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:46 schreef Lod het volgende:
Met als gevolg dat er nauwelijks doorheen te komen is. En dan is de trilogie (en de Hobbit) van hem nog wel te doen, de rest is helemaal onverteerbaar. Dan geef ik toch de voorkeur aan Rowling die prettig leesbaar een zeer goed in elkaar zittend en boeiend verhaal weet te vertellen.
Dat ja. Juist door die ring boeken van tolkien vond ik écht niet heen te komen. En dan heb ik ze nog in het nederlands gelezen ook, wat het makkelijker zou moeten maken. Verder dan de helft van boek 2 kwam ik niet, toen had ik er meer dan genoeg van.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_49178491
Ik heb hem bij de locale boekwinkel gereserveerd. Bij de vorige 2 boeken heb ik dat ook gedaan, ging allemaal prima. Omdat het een kleine boekwinkel is, is het niet druk, en is de kans klein dat er gekken rondlopen die het einde gaan spoileren.

Trouwens, Saviour, ik heb de NL versie van de Ring boeken ook geprobeerd te lezen maar vond er niets aan. Later heb ik ze in het Engels gelezen en dat was veel leuker.
pi_49178714
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:46 schreef Lod het volgende:

[..]

Tja dat ligt denk ik grotendeels wat je opleidingsniveau is...
Ikzelf kan het boek goed doorlezen...
pi_49179134
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:42 schreef Biancavia het volgende:
Ik reserveer hem gewoon bij de boekwinkel en ga hem zaterdagochtend halen.

Vorige keer wel bij Bol.com besteld, maar dat was nogal zenuwslopend, aangezien ze nogal laat waren en ik de volgende dag op vakantie moest.
Das mijn plan ook
Ik ga niet meer wachten tot half 2 's middags, dat duurt me te lang.

Kan hem ook op meerdere plaatsen reserveren, dan weet ik het zeker
  woensdag 9 mei 2007 @ 13:09:51 #244
13250 Lod
Sapere aude!
pi_49181027
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:12 schreef Wouser het volgende:

[..]

Universitair . En een zeer geoefend lezer
GNU Terry Pratchett
  woensdag 9 mei 2007 @ 13:11:37 #245
88233 Steve
Still the best.
pi_49181103
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:12 schreef Wouser het volgende:

[..]

Dat lijkt me onzin.
pi_49181922
Niet je opleidingsniveau, meer je leeservaring. Ik ben van jongs af aan een boekenwurm en lees veel en gemakkelijk, heb lotr in het nederlands in een week gelezen (de 3 delen dus), vond het wel boeiend ook, maar niet zo fascinerend als harry potter. HP is gewoon lekker vlot geschreven in een heel humoristisch taalgebruik waardoor het gewoon veel makkelijker is om 'even een paar bladzijdes' te lezen en dan een bevredigend gevoel hebben, omdat er wat gebeurd is en omdat je emoties hebt gevoeld. Bij Tolkien doe je zeker 30 pagina's over 1 emotie, zo ongeveer.
  woensdag 9 mei 2007 @ 13:45:54 #247
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_49182625
Het lijkt me vooral een kwestie van smaak. Als je niet houdt van wollig taalgebruik, zal Tolkien natuurlijk nooit je favoriete auteur worden.
  woensdag 9 mei 2007 @ 13:52:43 #248
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_49182904
Ik heb een mail gekregen van bol.com, waarin wordt verteld dat de prijs van Harry Potter and the Deathly Hallows is verlaagd van 24.99 naar 17.99.
pi_49182990
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:52 schreef chibibo het volgende:
Ik heb een mail gekregen van bol.com, waarin wordt verteld dat de prijs van Harry Potter and the Deathly Hallows is verlaagd van 24.99 naar 17.99.
Dat scheelt nogal.
pi_49183032
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:52 schreef chibibo het volgende:
Hier idem. Ik krijg mijn 7 euro teruggestort nadat ik het boek heb ontvangen.
pi_49183780
Ik ben van 15 t/m 29 juli op vakantie in Estland... gaat nooit lukken om daar een boek te kopen
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Redactie Frontpage woensdag 9 mei 2007 @ 14:23:44 #252
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_49184256
stom stukje in de Spits vandaag
dat er die fanfic rondzweeft op internet, maar met een goed einde waarbij Harry en Ginny gaan trouwen (ja ik ga fanfics niet in spoilers zetten hoor) maar dat Rowling heeft gezegd dat er 2 dood gaan

alsof zij dat zijn echt, stom stukje, zo ontzettend vaag neergezet alsof ze willen zeggen dat dat nooit kan gebeuren
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_49185164
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:23 schreef Etcetera het volgende:
stom stukje in de Spits vandaag
dat er die fanfic rondzweeft op internet, maar met een goed einde waarbij Harry en Ginny gaan trouwen (ja ik ga fanfics niet in spoilers zetten hoor) maar dat Rowling heeft gezegd dat er 2 dood gaan

alsof zij dat zijn echt, stom stukje, zo ontzettend vaag neergezet alsof ze willen zeggen dat dat nooit kan gebeuren
Ik was wel blij met het plot van de fanfiction, maar andere doden zou ik ook wel accepteren. De gedachte erachter is dat de oorlog dan voorbij is en dat ze daarvoor hun leven hebben gegeven. Dat maakt het voor mij gemakkelijker Klinkt stom, maar is wel beetje zo.
SPOILER
P.S. Ik zet fanfictions wel in spoiler, omdat het voor echte fans zeker de moeite waard is om te lezen.
pi_49185429
Het staat inderdaad heel vreemd in dat artikeltje!
Alsof Ginny en Harry niet zouden kunnen gaan trouwen, omdat er twee mensen dood zouden gaan.

Bovendien lijkt het net alsof het de bedoeling zou zijn dat mensen moeten denken dat het de echte versie van Rowling is, terwijl het gewoon duidelijk fanfiction is.
pi_49185457
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:11 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]
Dat lijkt me onzin.
Tja, hersenverkalking ten gevolge van het lezen van zwaar saaie tolkienboeken....
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')