abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 april 2007 @ 22:28:31 #101
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_48874037
quote:
Op maandag 30 april 2007 14:25 schreef Ecthelion het volgende:
Ik hoop ook dat Snape eigenlijk goed is en dat DDMP klopt. Die quote van je kan je echter ook anders opvatten:
[..]
Zoiets had ik zelf nog niet bedacht, maar dat kan natuurlijk ook.

Overigens hoop ik dat Dobby degene is die dood gaat in deel 7. Ik heb het niet zo op huiselfen.
  maandag 30 april 2007 @ 22:33:07 #102
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_48874228
quote:
Op maandag 30 april 2007 22:23 schreef Ecthelion het volgende:

[..]

Idd Voldemort is wel erg ambitieus: de archvillan van de wereld worden. Lijkt me een moeilijke en verantwoordelijke taak: alles moet jouw schuld zijn en je moet altijd overal alert voor zijn. Hoe zou de CAO voor de archvillans zijn en zouden er vakbonden voor bestaan?
Ik heb die wereldheerschappij dingen nooit begrepen, veel te veel gedoe.

Ben trouwens wel interessante dingen over Snape aan het lezen. Door die eerste quote in PS/SS kan je gaan denken dat hij ook best beroemd en onsterfelijk wil worden, net als Voldie.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_48874977
quote:
Op maandag 30 april 2007 22:33 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ben trouwens wel interessante dingen over Snape aan het lezen. Door die eerste quote in PS/SS kan je gaan denken dat hij ook best beroemd en onsterfelijk wil worden, net als Voldie.
Welke quote bedoel je?
"Dangerous and disturbant this puzzle is... Meditate on this, I will..."
  maandag 30 april 2007 @ 22:56:14 #104
71919 wonderer
pi_48875025
Bottle fame, ... (die tweede ben ik even kwijt) and put a stopper to death.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_48875334
quote:
"You are here to learn the subtle science and exact art of potionmaking," he began. [...] I don't expect you will really understand the beauty of the softly simmering cauldron with its shimmering fumes, the delicate power of liquids that creep through human veins, bewitching the mind, ensnaring the senses ... I can teach you how to bottle fame, brew glory, even stopper death -- if you aren't as big a bunch of dunderheads as I usually have to teach."
quote:
“The Dark Arts," said Snape, "are many, varied, ever-changing, and eternal. Fighting them is like fighting a many-headed monster, which, each time a neck is severed, sprouts a head even fiercer and cleverer than before. You are fighting that which is unfixed, mutating, indestructible."
Harry stared at Snape. It was surely one thing to respect the Dark Arts as a dangerous enemy, another to speak of them, as Snape was doing, with a loving caress in his voice?
"Your defenses," said Snape, a little louder, "must therefore be as flexible and inventive as the arts you seek to undo. These pictures” - he indicated a few of them as he swept past - "give a fair representation of what happens to those who suffer, for instance, the Cruciatus Curse" - he waved a hand toward a witch who was clearly shrieking in agony - "feel the Dementor's Kiss" - a wizard lying huddled and blank-eyed, slumped against a wall - "or provoke the aggression of the Inferius" - a bloody mass upon ground.
Jah, volgens mij heb je gelijk dat Snap obsessed is by power

Bron
  maandag 30 april 2007 @ 23:16:07 #106
71919 wonderer
pi_48875602
Op zich niet zo opmerkelijk natuurlijk, aangezien hij zowel op school als thuis of genegeerd of op zijn kop gezeten wordt. Dan droom je er wel van dat iedereen naar je opkijkt en je kent.

Ik vraag me af of hij op tijd gaat inzien dat hij met het vernietigen van Voldemort dat makkelijker kan bereiken dan met het vernietigen van Harry Potter Met de moord op DD heeft ie in ieder geval de fame en glory van de Death Eaters verworven, maar is dat genoeg?
pi_48876300
quote:
Op maandag 30 april 2007 23:16 schreef wonderer het volgende:
Op zich niet zo opmerkelijk natuurlijk, aangezien hij zowel op school als thuis of genegeerd of op zijn kop gezeten wordt. Dan droom je er wel van dat iedereen naar je opkijkt en je kent.

Ik vraag me af of hij op tijd gaat inzien dat hij met het vernietigen van Voldemort dat makkelijker kan bereiken dan met het vernietigen van Harry Potter Met de moord op DD heeft ie in ieder geval de fame en glory van de Death Eaters verworven, maar is dat genoeg?
Harry heeft die neiging anders nooit gehad toen hij de toverwereld nog niet kende.

Ik denk dat het niet slim is om Voldemort te vermoorden omdat hij dan alle Death Eaters tegen zich zou keren. Bovendien denk ik dat hij alleen de glorie van Voldemort heeft geworven, maar dat de Death Eaters alleen maar jaloers zijn. Toch zullen de DE ook wel respect hebben voor Snape. Neem alleen al deze quote:
quote:
Snape said nothing, but walked forwards and pushed Malfoy roughly out of the way. The three Death Eaters fell back without a word. Even the werewolf seemed cowed.
Snape gazed for a moment at Dumbledore, and there was revulsion and hatred etched in the harsh lines of his face.
  maandag 30 april 2007 @ 23:57:02 #108
71919 wonderer
pi_48876731
quote:
Op maandag 30 april 2007 23:40 schreef Ecthelion het volgende:

[..]

Harry heeft die neiging anders nooit gehad toen hij de toverwereld nog niet kende.
Harry was elf Dat hij niet op zijn kamertje zat beestjes dood te maken met zijn toverstaf, heeft vooral te maken met het feit dat hij geen toverstaf had.

Nou ja, ik wil ook niet per se zeggen dat je per definitie zo wordt als Snape, maar het is niet verrassend.
pi_48876819
quote:
Op maandag 30 april 2007 23:57 schreef wonderer het volgende:

[..]

Harry was elf Dat hij niet op zijn kamertje zat beestjes dood te maken met zijn toverstaf, heeft vooral te maken met het feit dat hij geen toverstaf had.

Nou ja, ik wil ook niet per se zeggen dat je per definitie zo wordt als Snape, maar het is niet verrassend.
Het is idd niet verrassend dat je door een slechte jeugd psycho wordt, maar volgens mij had het met Snape meer te maken dat hij van nature geïnteresseerd was door the Dark Arts en macht dan dat het door zijn jeugd komt. Een van de redenen dat ik deel 7 zo graag wil lezen, is dat ik meer wil weten over die hele DD-Snape relatie. Ik hoop dat het iets wordt in de trend van DDMP.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 00:05:23 #110
71919 wonderer
pi_48876902
Maar als ie populair geweest was, zou hij waarschijnlijk niet op DEZE manier zijn fame, glory en immortality hebben geprobeerd te krijgen.

Eigenlijk is de enige reden dat ik uitkijk naar boek 7, het Snape verhaal. De rest boeit me niet zo, meer Ik roep ook al vanaf film 1 "te weinig Snape!".
pi_48877051
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 00:05 schreef wonderer het volgende:
Eigenlijk is de enige reden dat ik uitkijk naar boek 7, het Snape verhaal. De rest boeit me niet zo, meer Ik roep ook al vanaf film 1 "te weinig Snape!".
Lol, Snape is niet de enige reden dat ik deel 7 wil lezen. Wil gewoon weten hoe alles afloopt

Ben het helemaal met je eens dat er in de films te weinig Snape zit, ook omdat ik Alan Rickman echt goed vindt als Snape. Hij speelt Snape precies zoals het hoort!

[ Bericht 2% gewijzigd door Ecthelion op 01-05-2007 01:05:14 ]
  dinsdag 1 mei 2007 @ 00:29:39 #112
71919 wonderer
pi_48877384

We zijn het eens Zou het echt tof vinden als iedereen er hartstikke naast zat en dat er nog iets heel anders aan de hand is met hem!
pi_48877638
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 00:05 schreef wonderer het volgende:
Ik denk "meer Alan Rickman!" Maar ben wel heel benieuwd of hij nou goed of slecht is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48878037
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 00:29 schreef wonderer het volgende:

We zijn het eens Zou het echt tof vinden als iedereen er hartstikke naast zat en dat er nog iets heel anders aan de hand is met hem!
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 00:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik denk "meer Alan Rickman!" Maar ben wel heel benieuwd of hij nou goed of slecht is.
We zijn het idd allemaal met elkaar eens! Wie Snape een slechte personage vindt of Alan Rickman niet goed vindt als Snape, spoort niet helemaal. Toen ik PS/SS voor het eerst in de bios zag en ik Alan Rickman als Snape het lokaal zag binnenkomen... Damn, dat is goede casting! Hij was gewoon echt Snape!

Ik vind de leraren trouwens allemaal goed gecast: McGonagall, Quirrell, Flitwick, Trelawny, Lupin (hoewel ik ff aan hem moest wennen (had een hele ander uiterlijk verwacht), vond ik hem goed acteren), Lockhart, Moody, Hagrid, natuurlijk Snape en volgens mij wordt Umbridge ook echt goed.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 01:17:35 #115
71919 wonderer
pi_48878091
Dat krijg je met een Britse cast natuurlijk.
pi_48883636
Snape had inderdaad niet beter gecast kunnen worden. hooguit de neus had iets hoekiger gekunnen maar ach, hij straalt gewoon alles uit wat een Sneep behoor tee hebben. Wel had ik net als Ecthelion in eerste instantie wat moeite met Lupin, ik had er niet zo'n grijs figuur bij verwacht, maar aan het eidne van de film vond ik hem toch wel heel goed passen.
Ik ben nu ook erg benieuwd hoe Tonks in de film zal zijn
I had a signature once. It was awful.
pi_48883652
tvp
  Redactie Frontpage dinsdag 1 mei 2007 @ 11:39:22 #118
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_48883970
"ze" zet iig een tvp neer
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_48884034
. denk dat ze tonks in de film te overdreven maken.
pi_48884119
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_48884172

wanneer komt de nederlandse? Of heb ik daar overheen gelezen??

* Vicky krijgt boek van de buuf
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_48884400
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:46 schreef Vicky het volgende:

Waarschijnlijk ergens in november.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_48884419
Bummer
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_48884437
quote:

Dat is nu nog niet bekend hoor Zal wel ergens in de winter zijn.
I had a signature once. It was awful.
pi_48895371
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:55 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Dat is nu nog niet bekend hoor Zal wel ergens in de winter zijn.
Daar ga ik niet op wachten! Koop hem mooi in het Engels en dan wel de mooie Adult Edition, want die kinderversie is zo lelijk...
  Donald Duck held dinsdag 1 mei 2007 @ 17:57:27 #126
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_48896190
Ik ben weer eens opnieuw begonnen met de boeken doorlezen, om weer helemaal alles te weten wanneer boek 7 komt. Alleen nu ben ik met de Engelse boeken begonnen. Alle 6 delen heb ik eerst in het Nederlands gelezen. Dus het zal wel even wennen zijn, al die namen en dingen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 1 mei 2007 @ 18:00:23 #127
71919 wonderer
pi_48896270
Ik ga de andere vijf (deel zes heb ik net uit) pas lezen NA boek 7. Leuk met retrospect lezen
pi_48912540
nog 81 dagen
pi_48912555
quote:

Ergens in November is nog geen datum bekent...
  woensdag 2 mei 2007 @ 02:00:27 #130
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_48914210
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 00:30 schreef Wouser het volgende:
nog 81 dagen
Dat zijn er wel wat te veel.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_48918957
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik ben weer eens opnieuw begonnen met de boeken doorlezen, om weer helemaal alles te weten wanneer boek 7 komt. Alleen nu ben ik met de Engelse boeken begonnen. Alle 6 delen heb ik eerst in het Nederlands gelezen. Dus het zal wel even wennen zijn, al die namen en dingen.
Ik ben bezig met precies hetzelfde alleen ik ben al bij het 3e boek die ik ook al bijna uit heb. Het stomme is dat onze bieb geen Engelse HP-boeken heeft, omdat er geen vraag naar is. Ik moet dus een week van tevoren vragen naar dat boek, zodat ze het ergens anders vandaan kunnen halen.
pi_48919163
Nu nog maar 79 dagen. Is dat beter?
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
  woensdag 2 mei 2007 @ 16:46:52 #133
119887 MevrouwLili
Sip...Gak...
pi_48931618
Ik ben in afwachting van boek 7 deel 5 en 6 nog even aan het doorspitten. Er gebeurde zoveel in die delen...

Maar ik zit met een Snape kwestie. Hij heet Severus Snape, maar in boek 5 wordt hij in een herinnering uit de hersenpan Secretus genoemd, door James, Lupin, Black etc. Waarom noemden zij hem Secretus? Als grap of zat er iets diepers achter? Ik kan het me nml niet meer herinneren, en in boek 5 stond het niet uitgelegd....

Verder vind ik Umbridge puik gecast. Tonks op het eerste gezicht iets minder, maar ze doet het vast heel leuk...
  woensdag 2 mei 2007 @ 16:52:00 #134
88233 Steve
Still the best.
pi_48931810
Van mugglenet:
quote:
Severus Snape
Alias: Often addressed solely by his surname. Sirius Black and James Potter called him "Snivelly" and "Snivellus" as they tormented him in their youth. While a student at Hogwarts, Snape dubbed himself "the Half-Blood Prince," a play on words involving both his heritage and his mother's maiden name.

(...enz. ...)
"Atb is lief, groetjes Peri."
  woensdag 2 mei 2007 @ 16:56:48 #135
71919 wonderer
pi_48931983
sniv·el
1. to weep or cry with sniffling.
2. to affect a tearful state; whine.

Lijkt me een woord voor "huilebalk". Maar we hebben Snape nog nooit zien huilen...
  woensdag 2 mei 2007 @ 16:58:14 #136
88233 Steve
Still the best.
pi_48932034
Zo werd hij dan ook in zijn schooltijd genoemd hè.
  woensdag 2 mei 2007 @ 17:02:27 #137
71919 wonderer
pi_48932179
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 16:58 schreef alwaysthebest het volgende:
Zo werd hij dan ook in zijn schooltijd genoemd hè.
Ik zie Snape echt niet als iemand die zielig in een hoekje gaat zitten janken. Hij heeft zijn emoties vrij goed onder controle (behalve zijn haat/afkeer dan ). Maar goed, scheldnamen hoeven niet accuraat te zijn, als ze maar lekker op iemands (voor)naam rijmen of zo.

Overigens heeft het boek dat ik aan het lezen ben wel een prachtige theorie waarvan ik eigenlijk wel hoop dat ie klopt Dat Lily en Snape bevriend waren (in het geheim), waarschijnlijk omdat zij in zijn hart kon kijken (soort van legillimens maar dan voor iemands hart) en zag hoe hij werkelijk is. Er wordt maar steeds gehamerd op het feit dat Harry Lily's ogen heeft en misschien bedoelt Rowling daar wel mee dat hij uiteindelijk ook Snape kan zien voor wie hij werkelijk is. Alleen nu nog niet, hij laat zich nu te veel leiden door het uiterlijk en de acties van mensen (daar staat de bril dan voor, dat hij het allemaal niet zo helder ziet). Vond het erg sterk gevonden
pi_48932678
Aan het einde van het laatste boek, terwijl je het ruisen van de hart-/longmachine hoort doet Snape gewoon z'n masker af en zegt:

"I AM YOUR FATHER!!"

Voldemort kan natuurlijk ook!
  woensdag 2 mei 2007 @ 17:23:55 #139
71919 wonderer
pi_48933025
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 17:15 schreef Roellio het volgende:
Aan het einde van het laatste boek, terwijl je het ruisen van de hart-/longmachine hoort doet Snape gewoon z'n masker af en zegt:

"I AM YOUR FATHER!!"

[afbeelding]

Ja, dat zat ik ook even te denken, maar iedereen vertelt harry steeds dat ie zo op zijn vader lijkt. Dus dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk.
pi_48934302
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 17:23 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, dat zat ik ook even te denken, maar iedereen vertelt harry steeds dat ie zo op zijn vader lijkt. Dus dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk.
Polyjuice Potion? Zou wel verklaren waarom Snape altijd zo chaggie kijkt: zo er ook niet blij van worden als ik dat constant moest drinken...
  woensdag 2 mei 2007 @ 18:11:59 #141
71919 wonderer
pi_48934724
Snape is James?? Whehe. Dat lijkt me ERG ver gaan.
pi_48936059
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 18:11 schreef wonderer het volgende:
Snape is James?? Whehe. Dat lijkt me ERG ver gaan.
Mij ook, want als dat serieus zo is, raak ik nooit meer een HP-boek aan... (ook overdreven, maar lijkt me niet leuk)
  woensdag 2 mei 2007 @ 19:13:07 #143
71919 wonderer
pi_48936600
Ik vind de "iron-clad reason" van Dumbledore om snape te vertrouwen wel heel frappant. Dat woord staat daar niet zomaar...
pi_48937204
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 19:13 schreef wonderer het volgende:
Ik vind de "iron-clad reason" van Dumbledore om snape te vertrouwen wel heel frappant. Dat woord staat daar niet zomaar...
Snap hem ff niet... Wat bedoel je met "iron-clad reason" en waar staat dat?
  woensdag 2 mei 2007 @ 19:35:25 #145
71919 wonderer
pi_48937398
Waar het staat, geen idee. Zal boek zes wel zijn. Dumbledore heeft een "iron-clad reason" om Snape te vertrouwen. Zo zegt hij het. Iron-clad is nou niet echt een veelvoorkomend woord en ik denk niet dat Rowling dat woord voor de lol gebruikt, het moet iets betekenen. Het enige dat ik kan bedenken is dat het iets met een harnas te maken heeft (Godric Gryffindors harnas?).
pi_48937800
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 19:35 schreef wonderer het volgende:
Waar het staat, geen idee. Zal boek zes wel zijn. Dumbledore heeft een "iron-clad reason" om Snape te vertrouwen. Zo zegt hij het. Iron-clad is nou niet echt een veelvoorkomend woord en ik denk niet dat Rowling dat woord voor de lol gebruikt, het moet iets betekenen. Het enige dat ik kan bedenken is dat het iets met een harnas te maken heeft (Godric Gryffindors harnas?).
Op zulke moment vind ik het wel jammer dat ik de Engelse versie nog niet gelezen heb. Zulke dingen mis je dan. Ik ben het met je eens dat het een aanwijzing is.

pi_48938375
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 17:02 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik zie Snape echt niet als iemand die zielig in een hoekje gaat zitten janken. Hij heeft zijn emoties vrij goed onder controle (behalve zijn haat/afkeer dan ). Maar goed, scheldnamen hoeven niet accuraat te zijn, als ze maar lekker op iemands (voor)naam rijmen of zo.
Het kan ook zijn dat hij snel naar de docenten rende als James & z'n groepje iets "verkeerds" deden.
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:21:21 #148
71919 wonderer
pi_48939224
Ben nu wel benieuwd hoe het vertaald is. IJzersterke reden?
pi_48940374
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 17:15 schreef Roellio het volgende:

"I AM YOUR FATHER!!"

[afbeelding]

pi_48941579
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:21 schreef wonderer het volgende:
Ik wil het best opzoeken alleen het boek ligt in het huis van m'n ouders en daar ga ik zondag pas naar toe. Ik had net wel een snel gedachtenspinsletje: stel nu dat de Sorting Hat bij Snape (net als Harry) twijfelde tussen Gryffindor en Slytherin, maar dat Snape juist bij Slytherin wilde. Dumbledore kreeg dit te weten (Sorting Hat ligt immers op zijn kamer) en wist dus dat Snape de moed bezat.
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:30:46 #151
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_48942347
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:21 schreef wonderer het volgende:
Enig idee in welk hoofdstuk het staat van, naar ik vermoed, Half Blood Prince?
Some say in ice
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:42:31 #152
71919 wonderer
pi_48942967
Hoofdstuk "the phoenix lament". McGonagall citeert hem.
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:50:19 #153
88233 Steve
Still the best.
pi_48943353
Vertaald als ijzersterk inderdaad.
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:53:17 #154
71919 wonderer
pi_48943508
i·ron·clad /adj.
1. covered or cased with iron plates, as a ship for naval warfare; armor-plated.
2. very rigid or exacting; inflexible; unbreakable: an ironclad contract.

Ik zou dat in het Nederlands met onwankelbaar vertalen en ik denk dat Buddingh' dat ook wel weet... dat ijzer moet er haast wel iets mee te maken hebben.
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:54:34 #155
88233 Steve
Still the best.
pi_48943566
Een onwankelbare vermoeden reden klinkt een beetje raar.

edit: foutje, het was reden i.p.v. vermoeden.

[ Bericht 24% gewijzigd door Steve op 02-05-2007 22:00:05 ]
pi_48943645
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:53 schreef wonderer het volgende:
i·ron·clad /adj.
1. covered or cased with iron plates, as a ship for naval warfare; armor-plated.
2. very rigid or exacting; inflexible; unbreakable: an ironclad contract.

Ik zou dat in het Nederlands met onwankelbaar vertalen en ik denk dat Buddingh' dat ook wel weet... dat ijzer moet er haast wel iets mee te maken hebben.
Hoezo, we worden paranoia naar mate we dichter bij 21 juli komen...

Misschien heb je wel gelijk en ik vind Rowling op zich ook wel het type om zoiets te doen, maar ik denk dat het te ver gezocht is. Zou echter wel stoer zijn als het wel wat betekende
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:57:56 #157
71919 wonderer
pi_48943750
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:54 schreef alwaysthebest het volgende:
Een onwankelbaar vermoeden klinkt een beetje raar.
Oh ja, ironclad reason, niet ironclad trust. My bad
  donderdag 3 mei 2007 @ 00:43:52 #158
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_48949975
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:13 schreef Ecthelion het volgende:

[..]

Ik wil het best opzoeken alleen het boek ligt in het huis van m'n ouders en daar ga ik zondag pas naar toe. Ik had net wel een snel gedachtenspinsletje: stel nu dat de Sorting Hat bij Snape (net als Harry) twijfelde tussen Gryffindor en Slytherin, maar dat Snape juist bij Slytherin wilde. Dumbledore kreeg dit te weten (Sorting Hat ligt immers op zijn kamer) en wist dus dat Snape de moed bezat.
Goeie!
Spoilers!
  donderdag 3 mei 2007 @ 14:58:55 #159
38287 SSID
Dat zeg ik toch!
pi_48966534
Ik heb nog eens iets gevonden. In het eerste hoofdstuk van OvdF (Ja, nederlands, dit keer) vertelt Harry aan zijn oom wat Dementors zijn. Petunia reageert hierop met: de bewakers van Azkaban. Hierna zegt ze ergens dat ze dat heeft gehoord, toen "die verschrikkelijke jongen dat tegen "haar" zei". Harry denkt hierbij dat het over zijn ouders gaat, maar zou het niet heel erg alla JK zijn om hier een andere persoon van te maken?

Dus, die verschrikkelijke jongen, kan heel goed iemand anders zijn, niet James. Ik weet verder ok niet wat ik ermee moet, maar ik wilde het voor jullie toch niet achterhouden.
Onderzoek wijst uit: Treinen rijden niet op tijd, maar op rails
  donderdag 3 mei 2007 @ 15:46:42 #160
71919 wonderer
pi_48968393
Snape was best wel een verschrikkelijke jongen EN hij wist alles van DA
  donderdag 3 mei 2007 @ 15:47:29 #161
88233 Steve
Still the best.
pi_48968429
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 14:58 schreef SSID het volgende:
Ik heb nog eens iets gevonden. In het eerste hoofdstuk van OvdF (Ja, nederlands, dit keer) vertelt Harry aan zijn oom wat Dementors zijn. Petunia reageert hierop met: de bewakers van Azkaban. Hierna zegt ze ergens dat ze dat heeft gehoord, toen "die verschrikkelijke jongen dat tegen "haar" zei". Harry denkt hierbij dat het over zijn ouders gaat, maar zou het niet heel erg alla JK zijn om hier een andere persoon van te maken?

Dus, die verschrikkelijke jongen, kan heel goed iemand anders zijn, niet James. Ik weet verder ok niet wat ik ermee moet, maar ik wilde het voor jullie toch niet achterhouden.
Volgens mij heeft Rowling daar iets over gezegd in een interview (nu alleen even te lui om te zoeken ).
  donderdag 3 mei 2007 @ 16:13:52 #162
71919 wonderer
pi_48969518
In dat boek dat ik aan het lezen ben wordt Snape trouwens vergeleken met House Ik wist wel dat er een goeie reden was dat ik ze allebei leuk vond!

En ik heb vannacht ook heel vaag maar wel leuk gedroomd over hoe het afliep enzo. En daar had Snape WEL veel screentime
pi_48971381
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 16:13 schreef wonderer het volgende:
En ik heb vannacht ook heel vaag maar wel leuk gedroomd over hoe het afliep enzo. En daar had Snape WEL veel screentime

Wie hebben er hier trouwens de fanfiction gelezen?
  donderdag 3 mei 2007 @ 17:05:05 #164
71919 wonderer
pi_48971444
Nog niet. Even geen tijd. Misschien nadat ik het Snape boek uitheb, maar ik zie een beetje op tegen het printen.
pi_48971560
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:05 schreef wonderer het volgende:
Nog niet. Even geen tijd. Misschien nadat ik het Snape boek uitheb, maar ik zie een beetje op tegen het printen.
Ik heb de fanfiction ook gewoon op de laptop gelezen, hoor Het is in het begin even wennen, maar daarna valt het wel mee. Kon zelfs in bed lezen dankzij m'n laptop. Maar staat dat Snape boek, waar je het over hebt, online of is het gepubliceerd (wat ik me moeilijk kan voorstellen aangezien de rechten van Harry Potter van Rowling zijn)?
  donderdag 3 mei 2007 @ 17:17:30 #166
71919 wonderer
pi_48971853
http://www.amazon.co.uk/G(...)-Scott/dp/1933771356

Ja, laptop in bed en dan lezen zou wel een optie zijn...
pi_48972340
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:17 schreef wonderer het volgende:
http://www.amazon.co.uk/G(...)-Scott/dp/1933771356

Ja, laptop in bed en dan lezen zou wel een optie zijn...
Moet je dat ding kopen? Hoe zit het met de auteursrechten dan??
  donderdag 3 mei 2007 @ 17:36:07 #168
71919 wonderer
pi_48972401
Het is gewoon een boek OVER Snape. Een essay, zo je wil. Dat mag je gewoon publiceren hoor.
  donderdag 3 mei 2007 @ 18:21:02 #169
71919 wonderer
pi_48973666
Mijn Mii (avatar voor de Wii)
pi_48974080
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 18:21 schreef wonderer het volgende:
Mijn Mii (avatar voor de Wii)
[afbeelding]
En het is een feit: wonderer is Snape-fanaat!
  donderdag 3 mei 2007 @ 18:36:48 #171
71919 wonderer
pi_48974114
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 18:35 schreef Ecthelion het volgende:

[..]

En het is een feit: wonderer is Snape-fanaat!
Nou ja, mijn vent heeft hem gemaakt, maar inderdaad
pi_48985073
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 18:36 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nou ja, mijn vent heeft hem gemaakt, maar inderdaad
Haha, is niet erg hoor Iedereen heeft zijn favorieten in de film. Bij LOTR is Faramir bijv. de mijne.
pi_49052150
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:03 schreef Ecthelion het volgende:

[..]

Wie hebben er hier trouwens de fanfiction gelezen?
ik zit die fanfiction nu te lezen nadat ik deel 6 nogmaals heb gelezen. En het is toch duidelijk anders dan hoe de vorige boeken zijn geschreven natuurlijk was dit maybe niet de bedoeling maar het valt duidelijk op. Ook met name hoe de schrijver om gaan met liefde sex ect is toch duidelijk anders. Maarja ik lees nog wel effe door kijken of het wat wordt.
pi_49052198
fanfiction's zuige echt snap echt niet wat mensen bezielt omzoiets te doen...
  zondag 6 mei 2007 @ 01:44:46 #175
71919 wonderer
pi_49053294
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 23:02 schreef Ecthelion het volgende:

[..]

Haha, is niet erg hoor Iedereen heeft zijn favorieten in de film. Bij LOTR is Faramir bijv. de mijne.
Ook begrijpelijk En Haldir
  zondag 6 mei 2007 @ 01:52:12 #176
71919 wonderer
pi_49053444
quote:
Op zondag 6 mei 2007 00:49 schreef Wouser het volgende:
Het is ook moeilijk uit te leggen. Iets heel graag willen voor de karakters (meestal gaat het niet echt om de plot, maar om de personages) en dat laten gebeuren, al is het maar in je eigen kleine wereldje dat je om de boeken/films heengeschapen hebt. Iemand die sowieso al creatief is (schrijft of tekent bijvoorbeeld) zal waarschijnlijk sneller getriggerd worden om iets te maken.
pi_49053956
quote:
Op zondag 6 mei 2007 01:52 schreef wonderer het volgende:

[..]

Het is ook moeilijk uit te leggen. Iets heel graag willen voor de karakters (meestal gaat het niet echt om de plot, maar om de personages) en dat laten gebeuren, al is het maar in je eigen kleine wereldje dat je om de boeken/films heengeschapen hebt. Iemand die sowieso al creatief is (schrijft of tekent bijvoorbeeld) zal waarschijnlijk sneller getriggerd worden om iets te maken.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik fanfiction goed kan snappen en ik lees ze ook vaak, alleen vindt ik vaak dat ze 1 fout in gaan, namelijk de veranderingen in style zo groot maken dat het eingelijk niet thuis hoort ind ie serie. Een echte fanfiction moet je kunnen lezen als vervolg spinoff of prologe van het orgineel. Ik zit nu op pagina 87 en moet toegeven het heeft een paar leuke onderdelen maar echt een topper vindt ik het niet. er zitten wel een paar leuke dingen in die ik zo kan terug vinden in de echte boek 7

mmmm toch maar even zoeken op ww.Fanfiction.net naar dat oude fanfiction verhaal wat ik tijdje terug aan het lezen was.

Eentje met cho chang
pi_49068991
quote:
Fanfiction is gewoon een groot compliment aan de schrijver/schrijfster van het originele verhaal. Ik heb zelf ook een paar verhalen geschreven waarbij ik de wereld Middel-Aarde heb gebruikt (1-tje is nog niet eens af...). Je vindt het verhaal gewoon zo mooi dat je er nieuwe verhalen om heen gaat verzinnen en om dat te uiten schrijf je het op papier, of voor jezelf of om andere ook van te laten genieten.

Ik vond deze fanfiction leuk om te lezen, maar ik ben het met vorige reacties eens dat het wel flink verschilt met de style van Rowling. Toch denk ik dat de schrijv(st)er met bepaalde elementen wel eens gelijk zou kunnen hebben met name de Horcruxes. Hieronder de vermoedens van de schrijv(st)er over de Horcruxes.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_49070512
quote:
Op zondag 6 mei 2007 18:07 schreef Ecthelion het volgende:

[..]

Fanfiction is gewoon een groot compliment aan de schrijver/schrijfster van het originele verhaal. Ik heb zelf ook een paar verhalen geschreven waarbij ik de wereld Middel-Aarde heb gebruikt (1-tje is nog niet eens af...). Je vindt het verhaal gewoon zo mooi dat je er nieuwe verhalen om heen gaat verzinnen en om dat te uiten schrijf je het op papier, of voor jezelf of om andere ook van te laten genieten.

Ik vond deze fanfiction leuk om te lezen, maar ik ben het met vorige reacties eens dat het wel flink verschilt met de style van Rowling. Toch denk ik dat de schrijv(st)er met bepaalde elementen wel eens gelijk zou kunnen hebben met name de Horcruxes. Hieronder de vermoedens van de schrijv(st)er over de Horcruxes.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_49070646
quote:
Op zondag 6 mei 2007 18:47 schreef IedeK. het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER

[ Bericht 5% gewijzigd door Ecthelion op 06-05-2007 21:36:25 ]
  zondag 6 mei 2007 @ 19:13:07 #181
71919 wonderer
pi_49071537
SPOILER
Orson Scott Card vermoedt dat Snape degene is die het loodje legt en hoewel ik dat niet graag zou zien, zou het wel erg in het verhaal passen.
  zondag 6 mei 2007 @ 21:21:20 #182
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_49078089
quote:
Het houdt ze van de straat?

In all seriousness, maar schrijven is gewoon leuk, en als je dat over een van je favoriete boekenseries doet, heet dat nu eenmaal fan fiction. Sommigen zijn beter dan anderen, maar d'r zitten echt juweeltjes tussen. Sommige plotwendingen in de fan fiction zijn ook erg realistisch.
SPOILER
Some say in ice
pi_49078792
quote:
Op zondag 6 mei 2007 19:13 schreef wonderer het volgende:
Orson Scott Card vermoedt dat Snape degene is die het loodje legt en hoewel ik dat niet graag zou zien, zou het wel erg in het verhaal passen.
Ik hoop dat Snape toch goed blijkt te zijn en dat hij zijn leven geeft om Harry te redden (of iets dergelijks).
SPOILER
P.S. Ik vind het echt top dat iedereen consequent spoilers blijft gebruiken. Is in sommige topics wel anders...
  zondag 6 mei 2007 @ 21:46:43 #184
71919 wonderer
pi_49079377
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:36 schreef Ecthelion het volgende:

[..]

Ik hoop dat Snape toch goed blijkt te zijn en dat hij zijn leven geeft om Harry te redden (of iets dergelijks).
SPOILER
P.S. Ik vind het echt top dat iedereen consequent spoilers blijft gebruiken. Is in sommige topics wel anders...
Ik geloof niet dat Snape slecht is. Het is lastig uitleggen, maar dat boek heeft me wel overtuigd. De argumenten voor zijn slechtheid waren van het type "grote stappen snel thuis" zonder enige nuance of aandacht voor de details, en details zijn juist zo belangrijk bij Rowling. Ook als je puur naar literaire opbouw kijkt, de karakterontwikkeling van het personage, de rol in de verhalen vergeleken bij andere grootse epen enzo. Verhaaltechnisch MOET Snape wel goed zijn
  zondag 6 mei 2007 @ 22:25:19 #185
119887 MevrouwLili
Sip...Gak...
pi_49081384
Ik heb een vermoeden dat Aunt Petunia nog een rol gaat krijgen in het verhaal. Toen ze die brulbrief kreeg werd er zo geheimzinnig over gedaan, dat ik het idee kreeg dat dat nog verder zou worden uitgewerkt.
pi_49081888
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:46 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat Snape slecht is. Het is lastig uitleggen, maar dat boek heeft me wel overtuigd. De argumenten voor zijn slechtheid waren van het type "grote stappen snel thuis" zonder enige nuance of aandacht voor de details, en details zijn juist zo belangrijk bij Rowling. Ook als je puur naar literaire opbouw kijkt, de karakterontwikkeling van het personage, de rol in de verhalen vergeleken bij andere grootse epen enzo. Verhaaltechnisch MOET Snape wel goed zijn
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:25 schreef MevrouwLili het volgende:
Ik heb een vermoeden dat Aunt Petunia nog een rol gaat krijgen in het verhaal. Toen ze die brulbrief kreeg werd er zo geheimzinnig over gedaan, dat ik het idee kreeg dat dat nog verder zou worden uitgewerkt.
Ik ben het met jullie beide eens.

Het zou echt de genialiteit van Dumbledore benadrukken als alleen hij de ware aard van Snape juist interpreteert. En als Snape echt goed is, ben ik ook wel benieuwd naar de verklaring van de moord op Dumbledore. Daar moet wel een hele sterke gedachte achter liggen en niet alleen 'dat is zo afgesproken'.

Rowling heeft al meerdere keren laten zien dat Petunia meer van de toverwereld weet dan je op het 1e gezicht zou zeggen. Daardoor denk ik dat Petunia idd nog wel een rol krijgt, maar ook weer niet zo'n grote.
  zondag 6 mei 2007 @ 22:46:32 #187
145076 parselmouth
350125, Go!
pi_49082359
Rowling heeft in elk geval gezegd dat Petunia zelf 0% magische krachten bezit.

En opzich is het geheimzinnige rond die howler wel verteld, het was een herinnering van Dumbledore aan Petunia, dat ze Harry het huis niet uit mocht trappen, want dat was de afspraak.
Verder ben ik het er wel mee eens dat ze een rol zal gaan spelen, al is het alleen maar omdat de geschiedenis van Harry's ouders verder uitgelicht zal worden.

Pffffff er zijn echt zoveel dingen die nog verklaard moeten worden, hoe krijgt ze dat ooit in zo'n dun boek
  zondag 6 mei 2007 @ 22:48:29 #188
88233 Steve
Still the best.
pi_49082453
Rowling heeft ook gezegd dat 'there is more to aunt Petunia then meets the eye'...
  zondag 6 mei 2007 @ 22:49:14 #189
145076 parselmouth
350125, Go!
pi_49082480
Okay, dat heb ik gemist
Ben benieuwd! Nog maar 2 maandeeeeeeeeeeeeeeen
  zondag 6 mei 2007 @ 22:55:45 #190
119887 MevrouwLili
Sip...Gak...
pi_49082712
2 maanden vind ik nog best lang
  zondag 6 mei 2007 @ 22:59:33 #191
71919 wonderer
pi_49082877
Overigens, ook wel een sterke aanwijzing dat de "moord" op dumbledore afgesproken werk was:

Als Harry ervoor moet zorgen dat Dumbledore dat groene goedje opdrinkt, doet hij dat met "hatred en revulsion". In essentie doet hij precies hetzelfde als Snape, alleen langzamer. Als Snape het dan uiteindelijk afmaakt, staat ook op zijn gezicht hatred en revulsion te lezen. Er zijn iets van vijf miljoen synoniemen voor die woorden in het engels, dus het moet wel iets met elkaar te maken hebben...

Harry is wel iets te snel met het veroordelen van Snape, aangezien hij precies hetzelfde heeft gedaan, alleen trager
  zondag 6 mei 2007 @ 23:43:07 #192
145076 parselmouth
350125, Go!
pi_49095844
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:59 schreef wonderer het volgende:
Overigens, ook wel een sterke aanwijzing dat de "moord" op dumbledore afgesproken werk was:

Als Harry ervoor moet zorgen dat Dumbledore dat groene goedje opdrinkt, doet hij dat met "hatred en revulsion". In essentie doet hij precies hetzelfde als Snape, alleen langzamer. Als Snape het dan uiteindelijk afmaakt, staat ook op zijn gezicht hatred en revulsion te lezen. Er zijn iets van vijf miljoen synoniemen voor die woorden in het engels, dus het moet wel iets met elkaar te maken hebben...

Harry is wel iets te snel met het veroordelen van Snape, aangezien hij precies hetzelfde heeft gedaan, alleen trager
Een goed punt en echt typisch iets voor Rowling om dezelfde benaming te geven. Helaas ziet Harry dat niet:

'Je bent vastbesloten om hem te haten, Harry,' zei Lupos met een flauwe glimlach. 'En dat begrijp ik; met James als vader en Sirius als peetvader heb je een oud vooroordeel geërfd.'
pi_49097980
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:25 schreef MevrouwLili het volgende:
Dat denk ik ook.
Ben zelf nu weer deel 5 aan het lezen en hierna ga ik weer deel 6 lezen, zodat ik weer helemaal op de hoogte ben!

Ga hem zelf halen, want de vorige heb ik via Bol.com tot half 2 's middags moeten wachten, dat is me echt te veel.
  maandag 7 mei 2007 @ 13:45:33 #195
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_49098691
quote:
Op maandag 7 mei 2007 13:25 schreef Koningin het volgende:
Ben zelf nu weer deel 5 aan het lezen en hierna ga ik weer deel 6 lezen, zodat ik weer helemaal op de hoogte ben!
Ik doe het andersom: ik ben net klaar met het herlezen van deel 6, en ga binnenkort weer aan deel 5 beginnen.
quote:
Ga hem zelf halen, want de vorige heb ik via Bol.com tot half 2 's middags moeten wachten, dat is me echt te veel.
Mijn ervaringen zijn gelukkig wat beter. Ik heb zowel deel 5 als deel 6 bij bol.com besteld, en kreeg ze op de dag waarop het boek officieel verkrijgbaar was in de loop van de ochtend in de bus. Ik hoop dat het deze keer hetzelfde gaat; ik ben in ieder geval precies op tijd terug van vakantie.
pi_49100904
quote:
Op maandag 7 mei 2007 13:45 schreef chibibo het volgende:

[..]
[..]

Mijn ervaringen zijn gelukkig wat beter. Ik heb zowel deel 5 als deel 6 bij bol.com besteld, en kreeg ze op de dag waarop het boek officieel verkrijgbaar was in de loop van de ochtend in de bus. Ik hoop dat het deze keer hetzelfde gaat; ik ben in ieder geval precies op tijd terug van vakantie.
Ik denk dat ik als een van de eerste rond 8 uur voor een winkel ga staan (wel reserveren/bestellen), zodat ik rond half 9 kan beginnen met lezen
  maandag 7 mei 2007 @ 16:39:49 #197
71919 wonderer
pi_49105649
quote:
Op maandag 7 mei 2007 12:27 schreef Ecthelion het volgende:

[..]

Een goed punt en echt typisch iets voor Rowling om dezelfde benaming te geven. Helaas ziet Harry dat niet:

'Je bent vastbesloten om hem te haten, Harry,' zei Lupos met een flauwe glimlach. 'En dat begrijp ik; met James als vader en Sirius als peetvader heb je een oud vooroordeel geërfd.'
Het schijnt dat de bril in de literatuur staat voor imperfect zicht. Maar dat vind ik dan weer een beetje ver gaan aangezien Rowling een beginner was bij het eerste boek...
  maandag 7 mei 2007 @ 17:10:26 #198
13250 Lod
Sapere aude!
pi_49107027
quote:
Op maandag 7 mei 2007 16:39 schreef wonderer het volgende:
Het schijnt dat de bril in de literatuur staat voor imperfect zicht.
In het gewone dagelijkse leven ook hoor . Bij mij althans wel.
GNU Terry Pratchett
  maandag 7 mei 2007 @ 17:16:48 #199
71919 wonderer
pi_49107312
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:10 schreef Lod het volgende:

[..]

In het gewone dagelijkse leven ook hoor . Bij mij althans wel.
Well, yeah, anders heb je dat ding niet nodig Maar ik bedoel dus in overdrachtelijke zin. Hij bekjkt Snape (en andere mensen) door een bril van vooroordelen enzo. Niet objectief.

Het slaat ook nergens op dat in een wereld waar in een nacht botten terug kunnen groeien iemand nog een bril nodig heeft. Magie lijkt me effectiever dan een laser-behandeling.
pi_49115523
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:16 schreef wonderer het volgende:

[..]

Well, yeah, anders heb je dat ding niet nodig Maar ik bedoel dus in overdrachtelijke zin. Hij bekjkt Snape (en andere mensen) door een bril van vooroordelen enzo. Niet objectief.

Het slaat ook nergens op dat in een wereld waar in een nacht botten terug kunnen groeien iemand nog een bril nodig heeft. Magie lijkt me effectiever dan een laser-behandeling.
Haha, en zo zijn er nog wel meer dingen die nergens op slaan. Het is gewoon veel leuker voor het verhaal om de magie een beetje in te perken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')