Dat is ook lastig, je moet dan met de copy brush oid aan de gangquote:Op woensdag 28 februari 2007 21:05 schreef wc-eend het volgende:
Ik ben sinds kort photoshop gaan gebruiken, heb CS 2 maar heb een vraagje.. Hoe haal ik tekst van een plaatje weg terwijl de achtergrond intact blijft, een effen achtergrond is niet moeilijk, maar een achtergrond die uit meerdere kleuren/figuren bestaat.. pff
Dan pak je bijv. de marquee tool (dat vierkante selectie ding), zet je hem op Fixed Size en voer je daar 400 x 500 pixels inquote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:57 schreef Fliepke het volgende:
Als ik een vlak wil tekenen van laten we zeggen 400x500 pixels. Hoe kan ik dan gemakkelijk zien hoe groot het vlak is als ik aan het draggen ben. Ik kreeg niet echt goed overzicht als ik uitga van de rulers aan de zijkanten. Iemand een tip?
Ga naar " venster" > " info" (of de info tab bij je navigator) daar kun je rechts onderin precies zijn hoe hoog en breed je selectie is.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:57 schreef Fliepke het volgende:
Als ik een vlak wil tekenen van laten we zeggen 400x500 pixels. Hoe kan ik dan gemakkelijk zien hoe groot het vlak is als ik aan het draggen ben. Ik kreeg niet echt goed overzicht als ik uitga van de rulers aan de zijkanten. Iemand een tip?
inplaats van de opacity van de laag moet je de fill op 45% zetten, de fill tast de opacitywaarde van layereffects nl niet aan, speciaal voor dit probleem heeft adobe namelijk de splitsing gemaakykt tussen layer-fill en layer-opacity.quote:Op woensdag 25 april 2007 17:03 schreef Eltonno het volgende:
En gelijk mijn eerste vraag...
Ik heb een rondje gemaakt voor op een poster en die doorschijnend gemaakt (opacity 45%)
Maar nu wil ik er een gradient stroke omheen maken, alleen moet die niet doorschijnend zijn, als ik het nu doe dan word die stroke ook 45 % opacity..
Is daar een makkelijke manier voor??
Merciquote:Op dinsdag 24 april 2007 20:08 schreef SlamD het volgende:
[..]
Alstu
[[url=http://img142.imagevenue.com/loc382/th_38042_eastman_jones_ps3_2_copy_122_382lo.jpg]afbeelding][/URL]
www.shootnshop.nlquote:Op donderdag 26 april 2007 17:55 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ben op zoek naar een noobtutorial, voor de echte beginner zeg maar.
thanks!quote:Op donderdag 26 april 2007 17:56 schreef Piovan het volgende:
[..]
www.shootnshop.nl
www.good-tutorials.com
Bedoel je in dat menu van Photoshop,(right click met brush) of in Adobe/Presets/Brushes....etc.?quote:Op donderdag 26 april 2007 17:54 schreef Piovan het volgende:
Hier moet ik zijn!
Kan ik paketten met penselen, brushes enzo die ik heb toegevoegd, ook verwijderen?
Want ik heb die als een dolle toegevoegd, en nu krijg ik fotosoep amper opgestart
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |