abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46649322
Omdat de andere gesloten was, doe ik de nieuwe maar:

Adobe Photohop

Hét beeldbewerkingsprogramma voor de professional, maar ook voor de leek hoor
Photoshop is door de jaren een begrip geworden om digitale fotobewerkingen voor DTPèrs, homevideo-hobby-isten, 3D artietsen voor de afwerking en noem maar op.

Wat kun je er mee?

Je kunt bij wijze van spreken de foto van je buurvrouw omtoveren alsof je buurvrouw een foto-model is. Of je maakt gewoon kerstkaartjes.
Misschien heb je een website en wil je deze professioneel aankleden met buttons en andere grafische hoogstandjes.

Sinds 2 a 3 jaar zijn Adobe en Macromedia gaan samenwerken. Waardoor Photoshop zijn naam heeft aangepast namelijk de Photoshop CS serie.

CS staat voor Creative Suit en werkt samen met Macromedia`s Flash, Dreamweaver etc.

Al met al kun je het ondenkbare bedenken om je foto`s, digitaal kunstwerk een eigen smaakje aan te brengen.

Ja mensen, deel 10 alweer. Goed om te zien.. dat steeds meer mensen zich interesseren in beeldbewerking
Ik wens iedereen veel succes en vooral veel plezier in het bewerken

vorig deel:
[Centraal] Photoshop - Vragen, tips, tuts, problemen #9
pi_46649348
Altijd goed topic dit.
pi_46649374
Hierdan meteen een vraag van mij:

Als je bezig bent met transformen, is er dan een shortcut om het zo te laten, te placen?
pi_46658131
Nu CS3 als een speer draait op mijn C2D Macs mag deze dus weer in mijn AT
Calmer than you are
pi_46785909
Ik ben sinds kort photoshop gaan gebruiken, heb CS 2 maar heb een vraagje.. Hoe haal ik tekst van een plaatje weg terwijl de achtergrond intact blijft, een effen achtergrond is niet moeilijk, maar een achtergrond die uit meerdere kleuren/figuren bestaat.. pff
  vrijdag 2 maart 2007 @ 12:57:02 #6
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_46842682
Als ik een vlak wil tekenen van laten we zeggen 400x500 pixels. Hoe kan ik dan gemakkelijk zien hoe groot het vlak is als ik aan het draggen ben. Ik kreeg niet echt goed overzicht als ik uitga van de rulers aan de zijkanten. Iemand een tip?
pi_46847253
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:05 schreef wc-eend het volgende:
Ik ben sinds kort photoshop gaan gebruiken, heb CS 2 maar heb een vraagje.. Hoe haal ik tekst van een plaatje weg terwijl de achtergrond intact blijft, een effen achtergrond is niet moeilijk, maar een achtergrond die uit meerdere kleuren/figuren bestaat.. pff
Dat is ook lastig, je moet dan met de copy brush oid aan de gang
pi_46850532
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:57 schreef Fliepke het volgende:
Als ik een vlak wil tekenen van laten we zeggen 400x500 pixels. Hoe kan ik dan gemakkelijk zien hoe groot het vlak is als ik aan het draggen ben. Ik kreeg niet echt goed overzicht als ik uitga van de rulers aan de zijkanten. Iemand een tip?
Dan pak je bijv. de marquee tool (dat vierkante selectie ding), zet je hem op Fixed Size en voer je daar 400 x 500 pixels in
pi_46994134
Weet iemand hoe je die stomme help knop bovenaan je toolbox kan verwijderen?
pi_46997922
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:57 schreef Fliepke het volgende:
Ga naar " venster" > " info" (of de info tab bij je navigator) daar kun je rechts onderin precies zijn hoe hoog en breed je selectie is.
minimalist
  woensdag 25 april 2007 @ 17:01:41 #11
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_48709948

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-Wat is Photoshop?-
Adobe Photoshop CS2-software, de professionele standaard voor beeldbewerking en aanvoerder van de Photoshop-lijn voor digitale beeldbewerking, biedt meer dan u nodig hebt. Baanbrekende creatieve functies helpen u uitzonderlijke resultaten te behalen. Unieke aanpasbaarheid waarmee u Photoshop kunt aanpassen aan de manier waarop u werkt. En door de efficiëntere mogelijkheden voor bewerking, verwerking en bestandsbeheer vertraagt niets uw tempo meer. Informatie van Adobe.com.

Wat is de bedoeling van dit topic?
Stel hier al je vragen over photoshop.. Hoe maak ik dit, hoe doe ik dat... Of kan iemand dit even voor mij doen..

Handige Links
Officiele Adobe site
Tutorials in alle soorten en maten
Veel gratis Fonts (letterypes)

Vorige topics
[Centraal] Photoshop - Vragen, tips, tuts, problemen # 10

Zoals jullie zien mét vernieuwde OP, zijn er nog aanvullingen, laat het even weten...

[ Bericht 23% gewijzigd door Eltonno op 26-04-2007 03:13:43 ]
-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
  woensdag 25 april 2007 @ 17:03:43 #12
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_48710013
En gelijk mijn eerste vraag...
Ik heb een rondje gemaakt voor op een poster en die doorschijnend gemaakt (opacity 45%)
Maar nu wil ik er een gradient stroke omheen maken, alleen moet die niet doorschijnend zijn, als ik het nu doe dan word die stroke ook 45 % opacity..
Is daar een makkelijke manier voor??
-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
pi_48710336
dan selecteer je de cirkel door met control op de layerthumb te klikken.
Dan maak je een nieuwe layer en klik je edit-->Stroke
Dan kan je er zo een gradient op zetten..
pi_48710631
trugfindar
  woensdag 25 april 2007 @ 17:38:42 #15
35325 shi
elegance in simplicity
pi_48711033
quote:
Op woensdag 25 april 2007 17:03 schreef Eltonno het volgende:
En gelijk mijn eerste vraag...
Ik heb een rondje gemaakt voor op een poster en die doorschijnend gemaakt (opacity 45%)
Maar nu wil ik er een gradient stroke omheen maken, alleen moet die niet doorschijnend zijn, als ik het nu doe dan word die stroke ook 45 % opacity..
Is daar een makkelijke manier voor??
inplaats van de opacity van de laag moet je de fill op 45% zetten, de fill tast de opacitywaarde van layereffects nl niet aan, speciaal voor dit probleem heeft adobe namelijk de splitsing gemaakykt tussen layer-fill en layer-opacity.
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
  donderdag 26 april 2007 @ 02:33:07 #16
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_48727192
Make waaaaaaaaaay for the firetruck!
pi_48745892
Hier moet ik zijn!

Kan ik paketten met penselen, brushes enzo die ik heb toegevoegd, ook verwijderen?

Want ik heb die als een dolle toegevoegd, en nu krijg ik fotosoep amper opgestart
pi_48745935
ik ben op zoek naar een noobtutorial, voor de echte beginner zeg maar.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_48745966
quote:
Op donderdag 26 april 2007 17:55 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ben op zoek naar een noobtutorial, voor de echte beginner zeg maar.
www.shootnshop.nl
www.good-tutorials.com
pi_48746015
quote:
thanks!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 26 april 2007 @ 19:04:57 #21
177848 Ravii
Niks is Compleet
pi_48747906
quote:
Op donderdag 26 april 2007 17:54 schreef Piovan het volgende:
Hier moet ik zijn!

Kan ik paketten met penselen, brushes enzo die ik heb toegevoegd, ook verwijderen?

Want ik heb die als een dolle toegevoegd, en nu krijg ik fotosoep amper opgestart
Bedoel je in dat menu van Photoshop,(right click met brush) of in Adobe/Presets/Brushes....etc.?
pi_48748042
die paketten wat je kan downloaden bij deviantart enzo

is nu een ellenlange lijst, maar wil er een hoop verwijderen
  donderdag 26 april 2007 @ 20:46:31 #23
177848 Ravii
Niks is Compleet
pi_48751649
Gewoon uit je map verwijderen.

Ik weet niet wat je bedoelt met pakketen :p?
Ik haal af een toe een single brush van DeviantART. ("Photoshop Brushes")

Kijk dus in : C:/Program Files/Adobe/Photoshop CS2/Presets/Brushes
Dat lijkt me het meest logisch.
pi_48770740
Zelfde soort verhaal als hierboven,

Ik heb veel brushes
maar iets té veel ( en wil ze niet verwijderd hebben ), kan ik dat misschien groeperen,?
want als ik een andere brush wil krijg ik zo'n hele waslijst ( past niet op me beeldscherm )
Maar ik wil wel graag de brushes in gebruik kunnen hebben, is er misschien een methode om
het allemaal Wel op het beeldscherm te kunnen krijgen maar dan zonder die waslijst ( en wel met alle brushes )

Als iemand het hier weet, zou die mij willen helpen ?
pi_48770768
ik heb ze verwijdert

op dat kleine driehoekje bij brushes >> reset brushes

nu istie weer snel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')