abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 mei 2007 @ 13:36:36 #101
78918 SeLang
Black swans matter
pi_48924728
Er is één ding dat ik enorm mis: de lange zomeravonden in NL. Dat je thuiskomt van je werk en dat het dan nog urenlang licht is.
Hier is het altijd donker als ik thuiskom, het hele jaar door.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 2 mei 2007 @ 15:51:54 #102
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48929365
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 02:45 schreef StefanP het volgende:
Werkstraf voor verkrachter 10-jarig meisje
Man krijgt 180 uur werkstraf voor verkrachten 4-jarig meisje

Heb je nog meer redenen nodig?

Het Nederlandse 'straf'recht:
Eensch. Het Nederlandse strafrecht mag wel wat strenger op bepaalde zaken. Dat soort verhalen, "werkstraf" voor een verkrachter zijn natuurlijk walgelijk.

Maar om als de Verenigde Staten in de top 5 van executielanden te behoren, met Iran, Syrië, Saudie-Arabie, en China als onze top 5 genoten vind ik ook weer te ver gaan eigenlijk. De VS is geen Islam-theocratie of een Communistisch land, en executeert ongeveer evenveel mensen als Iran. Alleen China hebben we nog niet ingehaald. Daar kan Texas vast nog wel wat aan doen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 2 mei 2007 @ 17:17:12 #103
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_48932754
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:36 schreef SeLang het volgende:
Er is één ding dat ik enorm mis: de lange zomeravonden in NL. Dat je thuiskomt van je werk en dat het dan nog urenlang licht is.
Hier is het altijd donker als ik thuiskom, het hele jaar door.
Ik las het eerst verkeerd om, dat je het juist irritant vond. Ik dacht ook al...
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 2 mei 2007 @ 18:42:52 #104
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_48935609
Als ik een goede baan aangeboden krijg in de VS... zou ik het serieus overwegen.

Als ik vandaag de loterij win zit ik morgen nog in TX.
pi_48936096
Ik wil nog steeds emigreren. Voor mijn plezier, niet omdat ik een hekel heb aan Nederland, integendeel. Echter na een tijdje ben je wel aan wat anders toe, ik heb al eerder voor kortere periodes in het buitenland gewoond en dat beviel mij prima. Mijn interesse ligt vooral in de VS, dat is ook mijn vakgebied. Als mijn stages in de VS bevallen, zit het er dik in dat ik op een gegeven moment voor langere, onbepaalde tijd naar Amerika vertrek.

Zeiken op Nederland vind ik niet echt een goede reden om te vertrekken, elk land heeft zijn voor en nadelen, en in Nederland is het nou over het algemeen niet echt ellendig te noemen. Ik denk ook dat mensen bedrogen uitkomen wanneer ze zichzelf proberen te overtuigen dat alles veel beter is in hun nieuwe land.
pi_48936226

[ Bericht 100% gewijzigd door DutchTrain op 02-05-2007 21:10:12 (normaal reageren is blijkbaar te moeilijk) ]
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 2 mei 2007 @ 19:07:58 #107
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_48936432
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 19:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Kom je dan net als StefanP ook nooit meer terug naar Nederland terwijl je familie, kennissen en vrienden in Nederland wonen?
Met het geld wat je uitspaard aan vermogensbelasting, inkomstenbelasting, wegenbelasting, bpm, accijnzen op benzine kan je regelmatig heen en weer vliegen lijkt me.
pi_48936583

[ Bericht 100% gewijzigd door DutchTrain op 02-05-2007 21:09:54 (normaal reageren is blijkbaar te moeilijk) ]
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 2 mei 2007 @ 19:22:29 #109
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_48936953
Gezien kromme straffen en onder andere belachelijk hoge energie prijzen, zou het wel steeds beter worden om te gaan emigreren.
Amerika..dunno, zo enorm veel dom volk daar.
Drugs are good mkay?
pi_48936979
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 19:22 schreef Party_P het volgende:
Gezien kromme straffen en onder andere belachelijk hoge energie prijzen, zou het wel steeds beter worden om te gaan emigreren.
Amerika..dunno, zo enorm veel dom volk daar.
Jij denkt dat de energieprijzen elders lager zijn?
  woensdag 2 mei 2007 @ 19:29:38 #111
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_48937196
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 19:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Stefan naar eigen zeggen ook, alleen wil hij het niet

Nu is er natuurlijk ook nog de vraag of het normaal is als je uit een normale gezinssituatie komt dat je in een keer niet in Nederland wil zijn
Bijvoorbeeld het feit dat als ik hier in het dorp een starterswoning wil kopen (ben nu nog thuiswonend student), het goedkoopste EUR 192.500 is (appartementje van 68m2).

Voor $ 109.900 (omgerekend dus 80.000 euro) kan je ook in het plaatsje Nederland, Tx in zo'n huis wonen:
http://first.texas.remax.com/listings/ListingDetail_r4.aspx?LID=26255540#
pi_48937274
Je kan ook voor 30000 euro in een villa in Leipzig wonen, maar dat wil nog niet zeggen dat je er moet willen wonen.

En als de prijzen laag zijn is er geen werk dus als je niet financieel onafhankelijk bent lijkt me dat ook niet echt handig
pi_48937307

[ Bericht 100% gewijzigd door DutchTrain op 02-05-2007 21:07:40 (normaal reageren is te moeilijk) ]
  woensdag 2 mei 2007 @ 19:37:43 #114
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_48937480
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 19:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je wil op een trailerpark wonen?
Nee, ik bedoel alleen maar even te vermelden dat het gewoon schreeuwend duur is om hier een woning te kopen, en als je iets met een beetje ruimte wil al helemaal.

200 000 euro koop je daar een riante villa met zwembad voor (klik)

[ Bericht 18% gewijzigd door Whiteguy op 02-05-2007 19:56:25 ]
pi_48937610
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 19:37 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel alleen maar even te vermelden dat het gewoon schreeuwend duur is om hier een woning te kopen, en als je iets met een beetje ruimte wil al helemaal.
Als je gewoon altijd gewerkt hebt naast je studie en iets normaals gestudeerd hebt kan je gewoon een starterswoning kopen en hoef je niet op verbanning.
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:26:42 #116
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_48939434
Man DAM wat ben jij een zuiger zeg die een topic als deze een geheel andere wending kan geven.
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:37:01 #117
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_48939918
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 19:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan ook voor 30000 euro in een villa in Leipzig wonen, maar dat wil nog niet zeggen dat je er moet willen wonen.

En als de prijzen laag zijn is er geen werk dus als je niet financieel onafhankelijk bent lijkt me dat ook niet echt handig
Duitsland lijkt me trouwens ook een aardig land om een tijdje te wonen. Veel ruimte, aardige mensen en natuurlijk brauhausen.
quote:
Als je gewoon altijd gewerkt hebt naast je studie en iets normaals gestudeerd hebt kan je gewoon een starterswoning kopen en hoef je niet op verbanning.
Ik heb nooit gezegd dat het niet KAN, ik heb er alleen iets op tegen om 200K neer te leggen voor een hokje ter grootte van een gemiddelde gevangeniscel (een NL cel is zowat nog groter waarschijnlijk).
Als je dan in bijvoorbeeld Duitsland of de USA mooier, ruimtelijker en plezieriger kan wonen, waarom niet?
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:58:05 #118
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48940925
Duitsland heb ik ook altijd wel een aangenaam land gevonden. Ik spreek niet veel Duits, maar voldoende om het snel op te pikken. Ik heb geen plannen om terug te keren naar Nederland, maar mocht dat om wat voor reden dan ook wel gebeuren omdat ik dichter bij mijn familie wil zijn, dan sluit ik Duitsland niet uit aangezien mijn familie toch allemaal in de regio Twente/Achterhoek woont.

Mijn eerste keuze voor Europa valt toch op Engeland denk ik. Niet alleen voor de taal, maar ook voor de cultuur. Maar goed, ik zit hier goed in de VS, dus ik blijf lekker hier.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:59:21 #119
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48940982
Als ik ooit ergens anders heen zou gaan is het Ontario, omgeving Hamilton.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_48941317
Nogmaals
quote:
De vraagstelling is of er op FOK! mensen zijn die binnenkort of in de toekomst plannen hebben om te emigreren. Waar ga je geen? Waarom vertrek je uit Nederland? Laat het hier weten!
Er is dus geen enkele reden om elkaar in dit topic aan te vallen op zijn of haar keuze
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:14:11 #121
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48941616
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:59 schreef popolon het volgende:
Als ik ooit ergens anders heen zou gaan is het Ontario, omgeving Hamilton.
Ben ik geweest.... ik heb familie wonen in Sarnia, London (die in Ontario uiteraard) en Toronto, dus ik ben al een paar keer in die regio geweest. Ik kies dan denk ik liever voor de oost-kant van Toronto in plaats van Hamilton, de natuur ziet er daar veel mooier uit.
-
pi_48952474
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:37 schreef Whiteguy het volgende:

Als je dan in bijvoorbeeld Duitsland of de USA mooier, ruimtelijker en plezieriger kan wonen, waarom niet?
Ten eerste is het niet waar en ten 2e blijft het een feit dat jij je eigen laat verbannen omdat je zogenaamd geen fatsoenlijk huis kan kopen terwijl dat toch echt vrijwel nergens makkelijker kan dan in Nederland

Als je dicht bij Duitsland woont is het al wat anders maar dan kun je ook gewoon in Nederland blijven werken

[ Bericht 1% gewijzigd door DiegoArmandoMaradona op 03-05-2007 06:07:02 ]
pi_48956656
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 05:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ten eerste is het niet waar en ten 2e blijft het een feit dat jij je eigen laat verbannen omdat je zogenaamd geen fatsoenlijk huis kan kopen terwijl dat toch echt vrijwel nergens makkelijker kan dan in Nederland

Als je dicht bij Duitsland woont is het al wat anders maar dan kun je ook gewoon in Nederland blijven werken
Ook al bouwen ze twintigduizend mini-appartementen zodat iedereen makkelijk een huis kan kopen, als dat niet in verhouding staat tot de prijs, dan vind ik je stelling vrij bout. Maar goed, groot gedeelte van de prijs is ook gerelateerd aan de ligging t.o.v. andere voorzieningen. Ik woon liever in een kleiner huis dichtbij een grote stad dan in een gigantisch huis in the middle of nowhere. Nou weet ik niet hoe dat in Texas allemaal precies ligt maar ik denk dat je wel gelijk hebt, als je kijkt naar gebieden in en rond New York. Als je daar ruim woont dan ben je gewoon een sjeik. Af en toe kijk ik in Gouda naar die huizenprijzen en dan gaan er gewoon krappe rijtjeshuizen voor 2 ton weg. Twee-onder-een-kappers zie ik hier voor meer dan 4 ton staan, dus dat is allemaal wel aan de dure kant. Op zich hoef ik niet zo heel groot te wonen, maar als je die foto's ziet van dat huis van 2 ton in Texas, inclusief zwembad, dan begin ik toch wel te watertanden.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  donderdag 3 mei 2007 @ 10:52:10 #124
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_48956784
Ik ben het aan het overwegen. Alleen weet ik wel dat ik dit niet doe vanwege onvrede met de maatschappij, de economie of onze wetgeving. Economie in het buitenland is vaker kut, de maatschappij ziet je als Nederlander toch als allochtoon en je zult keihard je best moeten doen om te integreren ( tenzij je naar Griekenland/Spanje gaat en eet bij Friet van Piet ) en over het algemeen is het juridisch beleid in het buitenland een stuk zwaarder en/of corrupt.

Dat gezegd hebbende ga ik dan ook gewoon naar het buitenland voor de zon en de relaxtheid van de bevolking, ik ben me nog aan het orienteren. Ik hoef echter geen rijkdom... Elke dag wakker worden in een prachtig land vind ik belangrijker dan het geld op mijn rekening.

Voorkeuren op dit moment:

Cuba, China, Jamaica, Nederlandse Antillen en eigenlijk heel Zuid Amerika.
pi_48956896
Cuba, dan ga je net voor de burgeroorlog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')