Lees zijn ondertitel.quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Naar?
Maar wat voor percentages zijn dat? Haast iedereen spreekt minimaal twee talen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:38 schreef SeLang het volgende:
Uit het CIA Factbook:
Mandarin 35%, English 23%, Malay 14.1%, Hokkien 11.4%, Cantonese 5.7%, Teochew 4.9%, Tamil 3.2%, other Chinese dialects 1.8%, other 0.9% (2000 census)
Ik zat er niet ver naast
Ik had overigens wel een hoger % Tamil verwacht
Ik snap 't ook niet echt. De docente had gezegd dat bijna iedereen wel Mandarijn sprak in Singapore.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 02:01 schreef Libris het volgende:
[..]
Maar wat voor percentages zijn dat? Haast iedereen spreekt minimaal twee talen.
Dan is het precentage Engels veel te hoog. Daarnaast hebben veel mensen niet een eerste en tweede taal, maar ze zijn tweetalig. Sommige drietalig.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 08:19 schreef Gaoxing het volgende:
Percentage eerste taal dan waarschijnlijk, waarbij het verschil tussen eerste en volgende talen wordt uitgemaakt door de etniciteit van de ouders?
Hehe, dan blijven we gissen he? Het probleem is dus ook dat veel mensen een mengelmoesje van talen spreken, twee zinnen in het Engels, dan weer in het Mandarijn, drie woorden Engels.. Taal is een complexe zaak in Singapore zo blijkt het.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 08:44 schreef Gaoxing het volgende:
Hmmm ja, dat is waar. Uhm..... tenzij..... nee, ik kan er niets van brouwen
Oh wacht: "taal die thuis wordt gesproken"?
Als ik zou mogen kiezen, zou ik voor Ierland of Schotland kiezen. Maar ik heb dan ook iets tegen Duitsers...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 08:36 schreef Litton-Lane het volgende:
Ik zit ook al een tijdje met de gedachte om te gaan. Het is er nog (steeds) niet van gekomen om er iets tastbaars van te gaan maken.Mijn keuze is gevallen op 1) Berlijn of 2) Ierland/Schotland. (Ik zal deze topics eens doorspitten, voor tips)
Als ik verder zou gaan met Berlijn, dan moet ik echt iets aan mijn Duits gaan doen.
UK vind ik wel aardig. Het enige nadeel zijn dure sigarettenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:52 schreef Vincenski het volgende:
Schotland lijkt mij ook vetHet enige land die me nog wel interesseert in Europa, de UK
Berliners zijn geen Duitsers. Zoals ze ook over Amsterdammers zeggen dat het geen Nederlanders zijn. Maar ondanks een echte Ierland-freak te zijn, blijft voor mij Berlijn de mooiste stad op aarde. Vandaar dat ik er graag wil wonen.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:25 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Als ik zou mogen kiezen, zou ik voor Ierland of Schotland kiezen. Maar ik heb dan ook iets tegen Duitsers...Op 't Oktoberfest na dan.
![]()
Het is jouw keuze, hè...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:47 schreef Litton-Lane het volgende:
[..]
Berliners zijn geen Duitsers. Zoals ze ook over Amsterdammers zeggen dat het geen Nederlanders zijn. Maar ondanks een echte Ierland-freak te zijn, blijft voor mij Berlijn de mooiste stad op aarde. Vandaar dat ik er graag wil wonen.
Nou, als iemand tips heeft voor mequote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:02 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Het is jouw keuze, hè...![]()
Hou ons op de hoogte van je plannen.
![]()
Die sigaretten is weer pluspunt danquote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:38 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
UK vind ik wel aardig. Het enige nadeel zijn dure sigaretten, en het is er winters zo vroeg donker
![]()
Best een interessant verhaal hoor, maar ik denk niet dat dit echt in dit topic thuis hoort. Lijkt me meer iets voor POL ofzo..... niet voor TRV.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |