Lerares (32) in VS betrapt op seks met leerlingquote:Lerares (32) in VS betrapt op seks met leerling
In de Verenigde Staten is maandagavond een 32-jarige lerares uit Florida aangehouden omdat ze seks had met een 16-jarige leerling. Onderwijzers Janet Lea Hughes werd door de politie op heterdaad betrapt toen ze met de student lag te rampetampen in een busje op een parkeerterrein bij een kerk. De twee bekenden dat het niet de eerste keer was dat ze in elkaars armen lagen.
De economie-lerares van de Jackson Middle School uit Titusville wordt beschuldigd van het hebben van ontwettige seksuele contacten met een minderjarige. Haar borgsom is vastgesteld op 70.000 dollar.
Ik zou het mijn personeel als schooldirecteur niet verbieden. Seks is niet eng hoor. Gewoon een penis in een vagina, en dat geeft dan een lekker gevoel.quote:Op woensdag 25 april 2007 15:20 schreef Plato1980 het volgende:
Ik vind het inderdaad geen zaak van de overheid, maar als schooldirecteur zou ik het mijn personeel wel verbieden.
Er is sprake van een machtsverhouding en bovendien schaadt het hoe dan ook de naam van de school.quote:Op woensdag 25 april 2007 15:25 schreef BugDestroyer het volgende:
[..]
Ik zou het mijn personeel als schooldirecteur niet verbieden. Seks is niet eng hoor. Gewoon een penis in een vagina, en dat geeft dan een lekker gevoel.
Big deal.
quote:Op woensdag 25 april 2007 15:30 schreef Executrix het volgende:
Als beiden vrijwillige sex hebben vind ik dat de overheid geen recht van spreken heeft. 16 jarigen kunnen echt wel beslissen of ze sex willen hebben of niet en er is geen enkele buitenstaander die er last van kan heben.
Dat geldt denk ik alleen voor zijn eigen leerlingen.quote:Op woensdag 25 april 2007 15:39 schreef Isabeau het volgende:
In Nederland mag dit trouwens ook niet. Ik herinner me iets over volwassenen mogen seks hebben met 16-jarigen en dan een paar uitzonderingsberoepen waaronder leraar. Die mag pas seks hebben met iemand van 18 jaar en ouder.
Zolang ze geen sex hebben in het klaslokaal of waar dan ook op school, zal het mij een zorg zijn wat ze in hun prive leven doen. Een machtsverhouding zou kunnen, al zijn de pubers van tegenwoordig ook al aardig mondig.quote:Op woensdag 25 april 2007 15:26 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Er is sprake van een machtsverhouding en bovendien schaadt het hoe dan ook de naam van de school.
Het gaat er niet om of ze mondig zijn. Maar zoals ik al zei heeft de overheid hier niets mee te maken, maar als schooldirecteur of bedrifjsdirecteur zou ik het toch niet wenselijk achten. Of het nou 16-jarigen of 25-jarigen betreft vind ik verder niet relevant.quote:Op woensdag 25 april 2007 15:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zolang ze geen sex hebben in het klaslokaal of waar dan ook op school, zal het mij een zorg zijn wat ze in hun prive leven doen. Een machtsverhouding zou kunnen, al zijn de pubers van tegenwoordig ook al aardig mondig.
Kan me niet voorstellen dat die jongen bij de les van die mevrouw ooit nog een onvoldoende heeft gehaald. Zo goed zijn ze vast niet in werk en prive uit elkaar te houden.quote:Op woensdag 25 april 2007 15:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Lerares (32) in VS betrapt op seks met leerling
Stelling: overheid moet zich niet bemoeien met A) relaties van 16 en 17-jarigen B) "ongelijkwaardige" relaties. Je kan liefde niet dicteren.
Daar is in elke relatie sprake van. Net zoals baas en secretaresse een relatie hebben.quote:Op woensdag 25 april 2007 15:26 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Er is sprake van een machtsverhouding en bovendien schaadt het hoe dan ook de naam van de school.
Conservatieve bullshit en geneuzelquote:Op woensdag 25 april 2007 15:36 schreef ElectricEye het volgende:
pberends begrijpt niet waarom er wetten tegen dat soort zaken zijn?
Een machtsverhouding geeft machtsongelijkheid aan. Machtsongelijkheid kan dwang, al dan niet on(der)bewust, inhouden.
Alleen daarom al is sex tussen 2 16-jarigen niet en tussen een 16-jarige en een 32-jarige wel verboden. Maar bij leraar-leerling mag het ook niet bij 18 vs. 32. Gewoon om mogelijke excessen of voorkeursbehandelingen bij voorbaat uit te sluiten. Wat denk jij als student als jouw mede-student(e) hogere cijfers haalt bij een leraar waarvan je weet dat hij/zij er sex mee heeft?
Juist, en terecht overigens.
En daarom is het ook verboden.
En dan nog, who cares. De rest van de klas haalt er geen lagere cijfers door.quote:Op woensdag 25 april 2007 15:56 schreef Brupje het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat die jongen bij de les van die mevrouw ooit nog een onvoldoende heeft gehaald. Zo goed zijn ze vast niet in werk en prive uit elkaar te houden.
Als de leerling overgeplaats zou worden oid, heb ik er verder geen probleem mee.
*Narrow-mind alert*quote:Op woensdag 25 april 2007 16:02 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Helemaal mee eens. Gezaghebbende moeten gewoon hun minderjarige onderdanen kunnen batsen wanneer en hoe ze maar willen.
![]()
En waarom jongens wel het privilege geven om door hun oudere lerares gebatst te worden en een meisjes niet? Doorgaans zijn meisjes eerder volwassen dan jongens en kunnen ze dus ook beter voor zichzelf bepalen of ze er wel of niet aan toe zijn, en of het wel of geen verstandig plan is.
De machtsverhouding klopt niet, en daarom vind ik dat ze helemaal gelijk hebben. Alleen reageren ze in Amerika een beetje absurd. Als 1 van beide de school verplicht had moeten verlaten zou dat ook oké zijn geweest.
Ik zeg juist dat het andersom ook goed kanquote:En waarom jongens wel het privilege geven om door hun oudere lerares gebatst te worden en een meisjes niet?
Ah, dus eigenlijk ben je het met me eensquote:Als 1 van beide de school verplicht had moeten verlaten zou dat ook oké zijn geweest.
Why? They're hurting nobody!quote:Op woensdag 25 april 2007 19:05 schreef Jane het volgende:
De lerares-leerling verhouding lijkt me ook het enige punt hier. Kan me wel voorstellen dat dat niet gewenst is. Maar verder... laat ze lekker!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |