abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48706537
quote:
Lerares (32) in VS betrapt op seks met leerling

In de Verenigde Staten is maandagavond een 32-jarige lerares uit Florida aangehouden omdat ze seks had met een 16-jarige leerling. Onderwijzers Janet Lea Hughes werd door de politie op heterdaad betrapt toen ze met de student lag te rampetampen in een busje op een parkeerterrein bij een kerk. De twee bekenden dat het niet de eerste keer was dat ze in elkaars armen lagen.

De economie-lerares van de Jackson Middle School uit Titusville wordt beschuldigd van het hebben van ontwettige seksuele contacten met een minderjarige. Haar borgsom is vastgesteld op 70.000 dollar.

Ik vind dit echt niet kunnen. Waar bemoeit de overheid zich mee denk ik dan. De overheid en andere mensen horen helemaal niet te oordelen over het liefdesleven van 2 mensen die allang geen kind meer zijn.

Ja, dan wordt er gezegd dat hij nog te jong is. Totale bullshit natuurlijk, 16-jarigen zijn al jarenlang in hun puberteit. Op je 18e mag het wel, maar ik zie geestelijk weinig verschil tussen 16 en 18-jarigen. Ze zijn beide vaak groen.

Ten tweede wordt er dan gezegd dat er sprake is van een ongelijkwaardige relatie, want mevrouw is lerares en hij maar een leerling. Ook weer zo'n bullshit: de posities van beide hebben weinig van doen met deze relatie. Ten tweede zou het ook weinig uitmaken, want elke relatie bestaat uit 2 personen die nooit helemaal gelijkwaardig aan elkaar zijn. Verschillen zijn doodnormaal in een relatie en velen vinden het niet eens erg om gedomineerd te worden.

Overigens heb ik precies dezelfde mening als het om een 16-jarig meisje ging en een leraar.

Stelling: overheid moet zich niet bemoeien met A) relaties van 16 en 17-jarigen B) "ongelijkwaardige" relaties. Je kan liefde niet dicteren.
  woensdag 25 april 2007 @ 15:20:18 #2
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_48706665
Ik vind het inderdaad geen zaak van de overheid, maar als schooldirecteur zou ik het mijn personeel wel verbieden.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_48706729
als een 16 jarige een 17 of 15 jarige neukt ok alla maar een 16 jarige die een 32 jarige neuk en die ook nog is een voorbeeld functie heeft dat zou niet moeten kunnen.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_48706799
Ik vind het allemaal maar narrow-minded, maar dat is erg in de laatste tijd. Alsof een 16-jarig meisje voor die dude beter is dan zo'n vrouw. Natuurlijk niet. In tegenstelling zelfs.
pi_48706806
quote:
Op woensdag 25 april 2007 15:20 schreef Plato1980 het volgende:
Ik vind het inderdaad geen zaak van de overheid, maar als schooldirecteur zou ik het mijn personeel wel verbieden.
Ik zou het mijn personeel als schooldirecteur niet verbieden. Seks is niet eng hoor. Gewoon een penis in een vagina, en dat geeft dan een lekker gevoel.

Big deal.
  woensdag 25 april 2007 @ 15:26:20 #6
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_48706824
quote:
Op woensdag 25 april 2007 15:25 schreef BugDestroyer het volgende:

[..]

Ik zou het mijn personeel als schooldirecteur niet verbieden. Seks is niet eng hoor. Gewoon een penis in een vagina, en dat geeft dan een lekker gevoel.

Big deal.
Er is sprake van een machtsverhouding en bovendien schaadt het hoe dan ook de naam van de school.
pi_48706932
Als beiden vrijwillige sex hebben vind ik dat de overheid geen recht van spreken heeft. 16 jarigen kunnen echt wel beslissen of ze sex willen hebben of niet en er is geen enkele buitenstaander die er last van kan heben.

Wat machtsverhoudingen betreft wil ik de overheid dan ook wel eens zien ingrijpen in alle gevallen dat de baas met zijn secretaresse gaat.
pi_48707009
quote:
Op woensdag 25 april 2007 15:30 schreef Executrix het volgende:
Als beiden vrijwillige sex hebben vind ik dat de overheid geen recht van spreken heeft. 16 jarigen kunnen echt wel beslissen of ze sex willen hebben of niet en er is geen enkele buitenstaander die er last van kan heben.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 25 april 2007 @ 15:36:29 #9
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_48707147
pberends begrijpt niet waarom er wetten tegen dat soort zaken zijn?

Een machtsverhouding geeft machtsongelijkheid aan. Machtsongelijkheid kan dwang, al dan niet on(der)bewust, inhouden.
Alleen daarom al is sex tussen 2 16-jarigen niet en tussen een 16-jarige en een 32-jarige wel verboden. Maar bij leraar-leerling mag het ook niet bij 18 vs. 32. Gewoon om mogelijke excessen of voorkeursbehandelingen bij voorbaat uit te sluiten. Wat denk jij als student als jouw mede-student(e) hogere cijfers haalt bij een leraar waarvan je weet dat hij/zij er sex mee heeft?
Juist, en terecht overigens.
En daarom is het ook verboden.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_48707267
In Nederland mag dit trouwens ook niet. Ik herinner me iets over volwassenen mogen seks hebben met 16-jarigen en dan een paar uitzonderingsberoepen waaronder leraar. Die mag pas seks hebben met iemand van 18 jaar en ouder.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 25 april 2007 @ 15:41:40 #11
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_48707343
quote:
Op woensdag 25 april 2007 15:39 schreef Isabeau het volgende:
In Nederland mag dit trouwens ook niet. Ik herinner me iets over volwassenen mogen seks hebben met 16-jarigen en dan een paar uitzonderingsberoepen waaronder leraar. Die mag pas seks hebben met iemand van 18 jaar en ouder.
Dat geldt denk ik alleen voor zijn eigen leerlingen.
  woensdag 25 april 2007 @ 15:42:06 #12
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48707363
Dude, 3 topics openen over één of ander sletje die een leerlingetje knalde...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  woensdag 25 april 2007 @ 15:42:52 #13
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_48707392
quote:
Op woensdag 25 april 2007 15:26 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Er is sprake van een machtsverhouding en bovendien schaadt het hoe dan ook de naam van de school.
Zolang ze geen sex hebben in het klaslokaal of waar dan ook op school, zal het mij een zorg zijn wat ze in hun prive leven doen. Een machtsverhouding zou kunnen, al zijn de pubers van tegenwoordig ook al aardig mondig.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 25 april 2007 @ 15:47:00 #14
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_48707561
quote:
Op woensdag 25 april 2007 15:42 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Zolang ze geen sex hebben in het klaslokaal of waar dan ook op school, zal het mij een zorg zijn wat ze in hun prive leven doen. Een machtsverhouding zou kunnen, al zijn de pubers van tegenwoordig ook al aardig mondig.
Het gaat er niet om of ze mondig zijn. Maar zoals ik al zei heeft de overheid hier niets mee te maken, maar als schooldirecteur of bedrifjsdirecteur zou ik het toch niet wenselijk achten. Of het nou 16-jarigen of 25-jarigen betreft vind ik verder niet relevant.
  woensdag 25 april 2007 @ 15:56:45 #15
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_48707984
quote:
Op woensdag 25 april 2007 15:15 schreef pberends het volgende:

[..]

Stelling: overheid moet zich niet bemoeien met A) relaties van 16 en 17-jarigen B) "ongelijkwaardige" relaties. Je kan liefde niet dicteren.
Kan me niet voorstellen dat die jongen bij de les van die mevrouw ooit nog een onvoldoende heeft gehaald. Zo goed zijn ze vast niet in werk en prive uit elkaar te houden.

Als de leerling overgeplaats zou worden oid, heb ik er verder geen probleem mee.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_48708219
Helemaal mee eens. Gezaghebbende moeten gewoon hun minderjarige onderdanen kunnen batsen wanneer en hoe ze maar willen.

En waarom jongens wel het privilege geven om door hun oudere lerares gebatst te worden en een meisjes niet? Doorgaans zijn meisjes eerder volwassen dan jongens en kunnen ze dus ook beter voor zichzelf bepalen of ze er wel of niet aan toe zijn, en of het wel of geen verstandig plan is.

De machtsverhouding klopt niet, en daarom vind ik dat ze helemaal gelijk hebben. Alleen reageren ze in Amerika een beetje absurd. Als 1 van beide de school verplicht had moeten verlaten zou dat ook oké zijn geweest.
pi_48709296
Naar een andere leraar overplaatsen vanwege voorkeursbehandeling kan ik in komen. Maar wie zegt dat vriendschappelijke of liefdesrelaties zonder sex geen voorkeursbehandeling opleveren? Moeten we die dan ook maar verbieden? Daarnaast merk je echt wel of iemand onder dwang of vrijwillig sex heeft gehad, alleen al aan de manier waarop de personen met elkaar om gaan, maar ook kan het onderzocht worden. Bij onvrijwillige sex zijn altijd sporen van geweld of krampachtigheid te ontdekken.
pi_48710055
quote:
Op woensdag 25 april 2007 15:26 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Daar is in elke relatie sprake van. Net zoals baas en secretaresse een relatie hebben.
pi_48710097
quote:
Op woensdag 25 april 2007 15:36 schreef ElectricEye het volgende:
pberends begrijpt niet waarom er wetten tegen dat soort zaken zijn?

Een machtsverhouding geeft machtsongelijkheid aan. Machtsongelijkheid kan dwang, al dan niet on(der)bewust, inhouden.
Alleen daarom al is sex tussen 2 16-jarigen niet en tussen een 16-jarige en een 32-jarige wel verboden. Maar bij leraar-leerling mag het ook niet bij 18 vs. 32. Gewoon om mogelijke excessen of voorkeursbehandelingen bij voorbaat uit te sluiten. Wat denk jij als student als jouw mede-student(e) hogere cijfers haalt bij een leraar waarvan je weet dat hij/zij er sex mee heeft?
Juist, en terecht overigens.
En daarom is het ook verboden.
Conservatieve bullshit en geneuzel .

Natuurlijk is het niet aan te raden dat hij of zij dan nog onderwijzer is van diegene, maar er is verder niets mis mee.
pi_48710129
quote:
Op woensdag 25 april 2007 15:56 schreef Brupje het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat die jongen bij de les van die mevrouw ooit nog een onvoldoende heeft gehaald. Zo goed zijn ze vast niet in werk en prive uit elkaar te houden.

Als de leerling overgeplaats zou worden oid, heb ik er verder geen probleem mee.
En dan nog, who cares. De rest van de klas haalt er geen lagere cijfers door.
pi_48710185
quote:
Op woensdag 25 april 2007 16:02 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Helemaal mee eens. Gezaghebbende moeten gewoon hun minderjarige onderdanen kunnen batsen wanneer en hoe ze maar willen.

En waarom jongens wel het privilege geven om door hun oudere lerares gebatst te worden en een meisjes niet? Doorgaans zijn meisjes eerder volwassen dan jongens en kunnen ze dus ook beter voor zichzelf bepalen of ze er wel of niet aan toe zijn, en of het wel of geen verstandig plan is.

De machtsverhouding klopt niet, en daarom vind ik dat ze helemaal gelijk hebben. Alleen reageren ze in Amerika een beetje absurd. Als 1 van beide de school verplicht had moeten verlaten zou dat ook oké zijn geweest.
*Narrow-mind alert*

"Gezaghebbende moeten gewoon hun minderjarige onderdanen kunnen batsen wanneer en hoe ze maar willen"

Dat staat nergens. Het moet met wederzijdse instemming gebeuren.
quote:
En waarom jongens wel het privilege geven om door hun oudere lerares gebatst te worden en een meisjes niet?
Ik zeg juist dat het andersom ook goed kan .
quote:
Als 1 van beide de school verplicht had moeten verlaten zou dat ook oké zijn geweest.
Ah, dus eigenlijk ben je het met me eens .
  woensdag 25 april 2007 @ 17:10:26 #22
78918 SeLang
Black swans matter
pi_48710227
Ik zie het punt ook niet.
Kritiek die mensen hebben op dit soort zaken komt meestal voort uit jaloezie
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 25 april 2007 @ 19:05:34 #23
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_48713869
De lerares-leerling verhouding lijkt me ook het enige punt hier. Kan me wel voorstellen dat dat niet gewenst is. Maar verder... laat ze lekker!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_48713986
Als 16 jarige kon ik er alleen maar van dromen, al de "gekochte" boekjes in praktijk brengen.
Die gast wist heus wel wat hij deed.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_48717179
quote:
Op woensdag 25 april 2007 19:05 schreef Jane het volgende:
De lerares-leerling verhouding lijkt me ook het enige punt hier. Kan me wel voorstellen dat dat niet gewenst is. Maar verder... laat ze lekker!
Why? They're hurting nobody!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')