Zo de eerste 2 weken zitten er bijna op. Het valt nog steeds tegen, wel minder dan eerst. Ik ben nog veel moe en heb nog wat last van mn huid. Wat meer acne gekregen (niet veel, maar gewoon een beetje meer. Kan overigens ook samenhangen met mn 'shot' van de prikpil die ik afgelopen week heb gehad). En de ontsteking op mn hand is nog steeds niet weg, de assistente van de huisarts vond t ook maar vreemd en ik moet t dus goed in de gaten blijven houden of het niet erger wordt. Nu werd ik er zo gek van (korstjes die jeukten en trokken) dat ik ze eraf gepeuterd heb. Sommige plekjes zijn sindsdien langzaam aan het genezen, terwijl andere nog steeds ontstoken zijn. Ik kijk het nog even een paar dagen ofzo aan en als het dan nog hetzelfde is dan bel ik Brussel alsnog.
Ook een 2 of 3 tal ontstekingen in mn liezen en een bij mn linkeroor en een bij mn rechteroor. Of het door mn voeding komt weet ik niet zeker. Ik denk van wel, mn weerstand is een stuk lager en krijg dus nu bij t minste of geringste ergens last van.
Verder is het overdag redelijk vol te houden kwa hoeveelheden. Ben inmiddels er zo aan gewend om weinig te eten, dat ik al een paar keer 's middags domweg vergeten heb te eten. Drinken doe ik inmiddels al een stuk meer, op een enkele dag na dat ik dat dus ook domweg vergeet. Ik sleep overal met mn flesje water heen in de hoop dat ik eraan denk.
Wat mn gezondheid betreft verder, ik voel me dus niet beter. Veel hoofdpijn en vaak duizelig (kan door te weinig drinken komen) en dus nog veel moe. Wat mn adhd betreft (dietiste zei dat ik daar verschil in zou gaan merken als mn voeding veranderde) , idd ik merk verschil; het gaat slechter ermee
![]()
. Concentratie is naar een totaal dieptepunt, net als mn geheugen (ik heb t nog
![]()
maar vergeet echt zowat alles). Ik ben enorm gestressd, geirriteerd en nerveus vooral als ik ergens ben waar het druk is. Ik kan nog slechter tegen fel licht en harde geluiden. En door mn kop raast een tornado van gedachten die van extreme sterkte is. Tenzij ik in een helder moment mn sudoku boekje ter hand neem of een spelletje spider solitaire op de pc doe, dan is het ineens een paar uur later en heb ik geen idee hoe lang ik daar zit. Besef van tijd is ook volledig weg. Maar goed, dat kan ik niet allemaal op het eten gooien. het zijn gevolgen. Het heeft er wel mee te maken, maar als de adhd verergert dan zijn dit dus bijj mij de 'onderdelen' die verergeren (tenminste deze herinner ik me op dit moment).
Verder is dus mn weerstand lager, ik heb het wat kouder en loop een beetje te snotteren vandaag (gisteren met raampje open gereden in de auto). En ook de spierpijnen van de fibromyalgie zijn zeker niet minder geworden, zoals me 'beloofd' was.
Maar misschien gaat het volgende week of de week erna wel beter. Ik wacht dus nog (on)geduldig af.
Het grootste voordeel en ook meest motiverende op dit moment is dat ik inmiddels 5 kg kwijt ben. Lijkt weinig op die 3 weken (waarvan bijna 2 weken het dieet en 1 week afbouwen) maar ik vind het prima zo. Mijn figuur blijft totnutoe behouden, ik heb weer een geweldig mooie taille gekregen
![]()
. En het voornaamste (voor mij althans) mijn borsten zijn niet kleiner geworden. Normaal val ik het eerste in mn gezicht en bij mn borsten af. mijn gezicht is wel flink afgevallen, ik heb weer jukbeenderen en mn wangen zijn dus wat ingevallen. Maar niet zo dat t er slecht uitziet. Maar godzijdank zijn mn borsten tzelfde gebleven, ik had net een nieuwe voorraad bh's ingeslagen en zag t al helemaal gebeuren dat ik die kon weggooien ofzo. Maar gelukkig niet
Ik weeg nu 70kg en ben 1m67 dus ik ben op de goeie weg. Nog zeker 5 kg moeten eraf. Maar om dus te voorkomen dat t van de verkeerde plekken afgaat, wil ik over een week of 2 toch richting de sportschool gaan en daar doelgericht gaan trainen zodat ik mn figuur wel behoud.
Nog een positief ding, ik voel me lekkerder in mn vel omdat ik nu toch die paar kg al kwijt ben en ook weer in wat oude kleding pas. En omdat t me weer een mooier figuur heeft gegeven en ik nu dus ook weer al mn kleding aan durf. En het motiveert natuurlijk enorm om die overige kilootjes eraf te krijgen.
Dus al met al is het niet helemaal negatief, er zitten ook positieve kanten aan. Ondanks dat t dus niet leuk en makkelijk is ben ik blij en tevreden dat ik het heb vol gehouden.