abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 mei 2007 @ 08:04:06 #51
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_48915858
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 00:17 schreef it_was_me het volgende:
Over die vis: Als de vis een jasje aan heeft is het een jasje van deeg. Volgens mij mag je dat niet hebben.
Mmmm, ja daar zit weer wat in. Dan wordt t toch maar 'droog' kauwen, zonder extraatjes erbij. Balen.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  donderdag 3 mei 2007 @ 17:03:18 #52
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_48971382
Nou ga je op eliminatie diëet, maar ik wou het toch nog even over fructose intolerantie hebben.
Ik heb een heel handige lijst gevonden namelijk

Wat niet mag:
fructose
saccharose (suiker, rietsuiker, bietsuiker)
honing
ahornsiroop
Vruchtensiroop/stroop
HFCS (high fructose corn syrup)
invertsuiker
inuline
fructo-oligosacchariden, oligofructose, raftilose
raffinose-familie (bonen): raffinose, verbascose, stachyose
lactulose
erythritol
isomalt
lactitol
maltitol
mannitol
sorbitol
xylitol

De zoetstoffen aspartaam, acesulfaam K, sacharine, cyclamaat en thaumatine kunnen gewoon gebruikt worden door mensen met HFI of fructose-intolerantie.

Over sorbitol (in kauwgom en diëet-ijs zie je het vaak):
De volgende E-nummers kunnen niet gebruikt worden door mensen met HFI. Voor fructose-intolerante mensen zijn ze geen probleem :

E420 : sorbitol
E473 en E474 : suiker esters
E491-E495 : sorbitaan esters, hier kan sorbitol uit vrijkomen in de darm
E953 : Isomalt
(de meeste mensen hebben volgens mij een verworven fructose-intolerantie, ik ook. HFI is aangeboren dat zou je dan echt wel weten als je dat had).

Wat mag er nou wel:
alginaat
arabische gum
carrageen
cellulose
dextrine(s) / polydextrose, polyglucose
druivensuiker
galactose
gellaan gum
glucosestroop
glycogeen
guar gum
johannesbroodpitmeel
lactose
maltodextrines
maltose
mannose
pectine
tragacanth gum
trehalose
xanthaan gum
zetmeel

Ik heb zo'n lijstje bij me als ik boodschappen doe. Al zijn er een paar die gewoon heel veel voorkomen, en die ken je zo uit je hoofd (glucosestroop, lactose, dextrose, en gewoon suiker).

Bron: food-info

Ik ben net trouwens boodschappen gaan doen en Lays Sensations is fructose en suikervrij
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:12:44 #53
63411 Roeji
pi_48996669
Das een goeie lijst. Ik geloof dat ik die ook op food info had zien staan.

Hier alvast de 1e pagina van mijn dieet. rest volgt nog.

Even ter vermelding: niet zonder toezicht arts/dietiste mee aan de slag gaan.
Ik ben zo blij, zo blij
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:28:51 #54
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_48997255
hoe herkenbaar...
-slik-
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:16:30 #55
63411 Roeji
pi_49150606
Nou vandaag weer bij mijn eigen dietiste geweest. Toen ik voor het eerst bij haar ben geweest 3 weken geleden, woog ik 75 kg. Afgelopen donderdag had ik me bij mn ouders even gewogen. Toen woog ik 73,3 kg. En vandaag bij de dietiste woog ik 71,9 kg!!! Het gaat hard

Ik moet zeggen dat t een ideaal dieet is om af te vallen. En om te vergaan van de hoofdpijn en ik ben doodmoe. Ik voel me echt zo slapjes. Gisteren was ik niet eens in staat om iets te eten te maken in een pan. Heb maar boterhammen gegeten.
Ik heb verleden week dus mijn afbouw week gehad. Zondag in principe begonnen met het dieet, op een flesje activ fruit en pro-activ na. Die had ik nog staan en wilde ik niet weggooien. Sinds gisteren dus eigenlijk echt begonnen.

Het hakt er op dit moment aardig in, net even boodschappen gaan doen. Mn brood was op. Dan loop je door die supermarkt en is het net alsof alle lekkere dingen op je roepen: neem me mee, eet me. Ik ben zo lekker. etc. Het enige wat ik heb meegenomen is een zak met kleine zakjes chips. Ik merk nl dat mijn bloeddruk veel te laag is en omdat ik zo praktisch geen zout eet, wil ik het met een klein zakje chips een beetje op peil houden. Ik mag nl zo heel af en toe chips (zoute) of tuc koekjes. Nu wil ik het aangename verenigen met het noodzakelijke. Had dat verleden week al uitgeprobeerd en met de chips (niet eens een heel zakje) voelde ik dat slappe en flauwe gevoel wegtrekken. Dus die heb ik nu maar steeds bij me, mocht ik me even lamlendig voelen.
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:23:32 #56
63411 Roeji
pi_49150907
De rest van de lijst wat wel en niet mag

Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:24:16 #57
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_49150935
Goed bezig Roeij!
Je bent een kanjer! Hou vol!

edit: tering heej, die lijst
Ja, dat is echt een eliminatie diëet. Dan mag je eigenlijk niks van wat je normaal eet. Dat zie je wel op die lijsten.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:30:12 #58
63411 Roeji
pi_49151158
De dingen waar ik mee 'zondig' zijn: tandpasta (niet te vinden zonder fructose of fructose afgeleiden), diepvries frieten en groenten en vlees en vis (vlees en vis zijn vers gekocht maar zelf in gevroren), blik/pot groenten (ik zie mezelf al een bloemkool kopen, dan eet ik dus alleen maar bloemkool de komende weken , word dus stoomgroenten en uit blik of pot).
Verder geloof ik niet dat ik nog iets eet wat niet op het lijstje staat bij verboden spul.

Oh ja, mayonaise is niet te krijgen zonder fructose of afgeleiden ervan. Er staat dan wel doodleuk biologisch op, maar het zit er nog steeds in. Dus als ik een keer frieten neem dan denk ik dat ik gewoon calve mayonaise neem, daar zit nl geen fructose in. In de remia mayonaise zit het wel (knijpflacons van beide merken heb ik bekeken).
Maar misschien laat ik de frieten ook tot de 3e week en neem ik wat meer rijst ofzo.

Nu ga ik eens kijken wat ik kan maken van de spullen die ik heb liggen Ik hoop dat t smaak heeft zonder kruiden en zo.
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:38:44 #59
63411 Roeji
pi_49151482
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:24 schreef maedel het volgende:
Goed bezig Roeij!
Je bent een kanjer! Hou vol!

edit: tering heej, die lijst
Ja, dat is echt een eliminatie diëet. Dan mag je eigenlijk niks van wat je normaal eet. Dat zie je wel op die lijsten.
Thanx
Volhouden gaat wel lukken. Het is voor een goed doel, mijn gezondheid en mijn lijf en leven.

Jups, niks mag. Mn dietiste zat me net ook aan te kijken van... dit is dus echt heftig. Zei ze ook, ze wist zelf even niet wat ze ermee aan moest toen ik het haar 2 weken geleden had gegeven. Aangezien er totaal geen mogelijkheid in zit tot wijzigingen of variatie als je bepaalde dingen niet lust. Ze vond het een behoorlijk extreem dieet en vroeg zich eigenlijk een beetje af wat ermee bereikt word. Nu vraag ik me dat eigenlijk ook wel af. Oke ik begrijp dat nu de troep uit mn lichaam moet en mn lichaam de kans moet krijgen om de hele fabriek weer zelf aan het draaien te krijgen zoals het hoort. Maar ik vrees dat t verder niet heel erg gezond is. Ik ben nu dus in 4 dagen tijd bijna 1,5 kg afgevallen. Als dat zo doorgaat dan ben ik over 3 weken nog eens 7,5kg kwijt. Oke, dan ben ik dus in totaal 9 kg afgevallen, wat ook een beetje mn streven is. Maar ik vrees dat zodra ik weer andere dingen mag eten, dat ik gruwelijk ga bijkomen. En dat ik misschien nu bezig ben met mn spieren af te breken ipv mn vet kwijt te worden. Geen zin om er straks als een verlebberd vel bij te lopen.

Ik weet dus niet wat ik ervan moet vinden. Sporten in de sportschool werd me afgeraden door de fysio, omdat ik te weinig binnen krijg ben ik te zwak om heftig te gaan sporten. Ik moet wel thuis flink aan de bak, maar dat is minder heftig dan wanneer ik in een sportschool iets ga doen.
Ach ja, ik denk dat ik me daar nu beter niet druk om kan maken. Ik sprint wel naar de sportschool als de 3 weken voorbij zijn.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_49182833
Ik ben zelf ook gaan opletten met mijn fructose gebruik en door het opletten en bepallde dingen laten liggen worden hier de klachten ook minder. De pijnen in de gewrichten zijn bijna helemaal weg. Maagkrampen weg tenzij ik iets eet wat in het lijstje van probleemgevers staat.
Er staat in jouw lijst 'geen varkensvlees' Dat is een trigger bij mij.
Ik heb afgelopen week een step-in gedragen op verzoek van mijn moerder omdat we een feest hadden. Dit was per definitie de oorzaak van een onsteking in mijn liezen. Echter van de week mijn moeder een plezier gedaan en geen last gehad. Ik denk haast dat het gebruik van bepaalde voedingsstoffen ook veel invloed hebben op HS.
Als je op internet googled op 'HS en voeding" kom je op een site met een heel strikt dieet. En ik zie wel een aantal overeenkomsten met wat jij nu hier schrijft.
Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat HS en voeding heel nauw verwant zijn. En dat deze frusctose intolerantie er ook mee verbonden is.

Meid hou vol!! En succes
Inspiratieloos!
  woensdag 9 mei 2007 @ 14:44:43 #61
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_49185204
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:50 schreef it_was_me het volgende:
Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat HS en voeding heel nauw verwant zijn. En dat deze frusctose intolerantie er ook mee verbonden is.
Ik mis effe wat jij met HS bedoelt. Wat bedoel je?
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:20:22 #62
63411 Roeji
pi_49191630
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:50 schreef it_was_me het volgende:
Ik ben zelf ook gaan opletten met mijn fructose gebruik en door het opletten en bepallde dingen laten liggen worden hier de klachten ook minder. De pijnen in de gewrichten zijn bijna helemaal weg. Maagkrampen weg tenzij ik iets eet wat in het lijstje van probleemgevers staat.
Er staat in jouw lijst 'geen varkensvlees' Dat is een trigger bij mij.
Ik heb afgelopen week een step-in gedragen op verzoek van mijn moerder omdat we een feest hadden. Dit was per definitie de oorzaak van een onsteking in mijn liezen. Echter van de week mijn moeder een plezier gedaan en geen last gehad. Ik denk haast dat het gebruik van bepaalde voedingsstoffen ook veel invloed hebben op HS.
Als je op internet googled op 'HS en voeding" kom je op een site met een heel strikt dieet. En ik zie wel een aantal overeenkomsten met wat jij nu hier schrijft.

Meid hou vol!! En succes
Thanx!!

Varkensvlees doet t bij mij ook 'goed'. Geeft garantie voor ontstekingen. Heb ik dus al langer van mn lijst afgegooid. Bedoelde jij dat het er niet bij stond in mijn lijst? Want het staat wel bij de verboden spullen, zag ik net.

Strakke kleding helpt idd ook mee. Laatst ook weer plezier van een iets te korte en te strakke boxershort gehad.

Ik ga eens googlen en hoop dat ik die lijst kan vinden. Dan ga ik ze eens naast mekaar leggen. Wie weet komen er een hoop dingen overeen die nu nog niet bij mij bekend zijn als boosdoeners. Dan kan ik daar ook op gaan letten als mn 3 weken voorbij zijn en ik weer dingen mag toevoegen aan mn dieet.

Ik twijfel nog over de link voeding & HS (of andere ziektes), ik geloof er wel in dat t het kan verergeren, maar niet dat het het helemaal kan veroorzaken. Dus niet dat voeding de oorzaak is van bepaalde ziektes (oke, intoleranties of allergieeen even buiten beschouwing laten).

Nog maar 2,5 week (ongeveer ) en dan zit t er weer op. Ik vraag me wel af of ze me aan het pesten zijn. Overal hangen posters van new york pizza op. Met een mega grote pizza erop. En ik kreeg ook de folder in de bus ervan, met kortingsbonnen Ik heb de folder maar weggedaan in een kast, heb m nog net niet afgelikt

Ach ja het lukt wel. Ik ben inmiddels rijstwafels al flink gaan waarderen. En met een plakje kaas of rookvlees zijn ze zelfs super lekker.
Nu ga ik weer een poging doen tot creatief in de keuken. Gisteren wel lekker gegeten, kip met krieltjes en erwtjes en worteltjes. Dat viel dus nog mee.

Zie ik alleen net dat ik geen erwtjes mag Oke dan. Ik was heilig ervan overtuigd dat ik ze wel mocht, vergissing.
Nou ja het was maar een mini blikje van bonduelle. Vandaag dan maar sperzieboontjes of een tomaat. Weet het nog niet.
Ik ben zo blij, zo blij
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:23:54 #63
63411 Roeji
pi_49191760
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:44 schreef maedel het volgende:

[..]

Ik mis effe wat jij met HS bedoelt. Wat bedoel je?
HS = Hidradenitus, ontstekingen van zweetklieren/haarzakjes/talgklieren. Komt voornamelijk voor in liezen, oksels en tussen de billen. Maar kan ook op andere plaatsen op je lichaam voorkomen.
Voeding kan invloed hebben op de ontstekingen. Zie ook dit topic.
Ik ben zo blij, zo blij
  donderdag 10 mei 2007 @ 15:28:55 #64
63411 Roeji
pi_49228426
Vandaag heb ik een minder geweldige dag. Ben totaal niet in staat om ook maar iets te doen, behalve bankhangen. Ben doodmoe, en slapjes. Vaak ook duizelig en heb nu al 2 keer mn waterkoker in de ijskast proberen te zetten en nog van dat soort acties. t is alsof ik er niet helemaal bij ben.
Ik eet wel genoeg, ik heb geen honger (nu een beetje, maar t is ook tijd voor mn tussendoortje). Ik drink me helemaal nuffig aan het water. 3kwart liter is al 'down the drain'.
Gisteravond heb ik dus wel mega honger gehad, halve rol rijstwafels weggewerkt. Ofja het was niet echt honger in de zin van : ik rammel, maar ik moest gewoon iets te eten hebben.

Moet alleen zometeen even boodschappen doen, heb aardappeltjes nodig. Maar ik zie er als een berg tegenop om nu een drukke supermarkt in te gaan met allemaal geluid en drukte enzo. Ik ga toch, wie weet voel ik me beter als ik het huis uit ben geweest.
En ik ga denk ik heel even onder de zonnebank bij mn ouders, doet me meestal wel goed. En me dan snel even wegen, want volgens mij ben ik weer afgevallen.

*gaat zich naar kledingkast slepen en dan naar de winkel en de rest*

Nog maar 17 dagen
Ik ben zo blij, zo blij
  zondag 13 mei 2007 @ 12:22:16 #65
63411 Roeji
pi_49326606
Zo ben nu zo ongeveer een week bezig. En ik moet zeggen dat ik aardig in staat ben om het bijltje erbij neer te gooien. Vooral gisteren. Overal is eten, overal zie je het en ruik je het.
Ik snak naar iets lekkers, ik heb normaal nooit zoiets dat ik echt gewoon dagen achter elkaar ergens zin in heb, maar nu.... Het houd niet op.

Overdag is het redelijk te doen, mits ik wegblijf uit de supermarkt en dergelijke. Maar 's avonds krijg ik gewoon zo een enorme trek. De rijstwafels vliegen dr in alsof het niks is. Ik doe er nu een lapje kaas of rookvlees op. Dat is enorm lekker dus ik blijf ervan eten.
Ik ben lijkbleek, mn wangen zijn ingevallen en ik voel me rampzalig. Ook lijkt t alsof mn lichaam aan het protesteren is.
Normaal gesproken als ik een krab van mn kat heb of mezelf gesneden heb, geneest het supersnel. Na 2 a 3 dagen is niks meer te zien. Nu loop ik al bijna een week met een krab van mn kat die gewoon met de dag erger uitziet. Is vuurrood en ontstoken en staat zelfs een beetje open. Een krab die ik had voor ik aan het dieet begon en bijna genezen was (ik merkte al dat die al slechter genas tijdens die afbouwweek) is nu weer veel zichtbaarder en lijkt alsof die ook gaat ontsteken.
Dit kan toch niet goed zijn?? mn nagels scheuren in alsof het niks is, het pijn in mn neus alsof die helemaal dicht zit met zandkorreltjes zo voelt t. Ook de velletjes bij mijn nagelriemen/randen springen open en genezen niet meer fatsoenlijk. Op de meest rare plekken piepkleine wondjes, althans ik voelde steeds een korstje hier en daar, en na grondig onderzoek bleek dat ik dus die spontane wondjes had. Ik heb me dus nergens aan gestoten ofzo, ze zijn ook maar iets van 1 mm, alsof je je met een naald hebt geprikt.

Ik vind het allemaal maar raar. Ik denk dat ik morgen toch maar eens met mijn huisarts ga bellen. Voor tzelfde geld ben ik mezelf nu ziek aan het maken doordat ik niet genoeg voedingsstoffen binnen krijg.

Als iemand soms weet of dit erbij hoort dan zou ik het graag weten, ik betwijfel t zelf.
Ik ben zo blij, zo blij
  zondag 13 mei 2007 @ 17:48:37 #66
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_49337252
quote:
Op zondag 13 mei 2007 12:22 schreef Roeji het volgende:

Als iemand soms weet of dit erbij hoort dan zou ik het graag weten, ik betwijfel t zelf.
Nou, dat hongergevoel en protesten van je lichaam herken ik wel. Dat wil namelijk graag die rotzooi krijgen die je altijd at.
Misschien moet je contact opnemen met degene die je dit dieet geadviseerd heeft. Ik ben verder ook geen dokter namelijk.
  zondag 13 mei 2007 @ 17:53:20 #67
63411 Roeji
pi_49337388
quote:
Op zondag 13 mei 2007 17:48 schreef maedel het volgende:

[..]

Nou, dat hongergevoel en protesten van je lichaam herken ik wel. Dat wil namelijk graag die rotzooi krijgen die je altijd at.
Misschien moet je contact opnemen met degene die je dit dieet geadviseerd heeft. Ik ben verder ook geen dokter namelijk.
Klopt, ik ga morgen ook even bellen. In eerste instantie eens met mijn huisarts en word ik daar niks wijzer dan bel ik uiteraard met die arts en dietiste in brussel.

Ik weet dat ik de eerste week een hoop klachten zou gaan krijgen, maar ik vind het zo vreemd dat ineens mn huid zo raar doet. Dat die wondjes niet meer genezen. De honger en een aantal andere dingen maak ik me ook niet echt zorgen over. Maar alleen over mn huid.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_49349448
quote:
Op zondag 13 mei 2007 17:53 schreef Roeji het volgende:

[..]

Klopt, ik ga morgen ook even bellen. In eerste instantie eens met mijn huisarts en word ik daar niks wijzer dan bel ik uiteraard met die arts en dietiste in brussel.

Ik weet dat ik de eerste week een hoop klachten zou gaan krijgen, maar ik vind het zo vreemd dat ineens mn huid zo raar doet. Dat die wondjes niet meer genezen. De honger en een aantal andere dingen maak ik me ook niet echt zorgen over. Maar alleen over mn huid.
Jeeh, het gaat niet echt van een leien dakje zeg. Ik hoop dat je morgen iets wijzer wordt van de huisarts en anders die uit Brussel.

Sterkte hoor!
Inspiratieloos!
  zaterdag 19 mei 2007 @ 09:01:06 #69
63411 Roeji
pi_49534373
Zo de eerste 2 weken zitten er bijna op. Het valt nog steeds tegen, wel minder dan eerst. Ik ben nog veel moe en heb nog wat last van mn huid. Wat meer acne gekregen (niet veel, maar gewoon een beetje meer. Kan overigens ook samenhangen met mn 'shot' van de prikpil die ik afgelopen week heb gehad). En de ontsteking op mn hand is nog steeds niet weg, de assistente van de huisarts vond t ook maar vreemd en ik moet t dus goed in de gaten blijven houden of het niet erger wordt. Nu werd ik er zo gek van (korstjes die jeukten en trokken) dat ik ze eraf gepeuterd heb. Sommige plekjes zijn sindsdien langzaam aan het genezen, terwijl andere nog steeds ontstoken zijn. Ik kijk het nog even een paar dagen ofzo aan en als het dan nog hetzelfde is dan bel ik Brussel alsnog.
Ook een 2 of 3 tal ontstekingen in mn liezen en een bij mn linkeroor en een bij mn rechteroor. Of het door mn voeding komt weet ik niet zeker. Ik denk van wel, mn weerstand is een stuk lager en krijg dus nu bij t minste of geringste ergens last van.

Verder is het overdag redelijk vol te houden kwa hoeveelheden. Ben inmiddels er zo aan gewend om weinig te eten, dat ik al een paar keer 's middags domweg vergeten heb te eten. Drinken doe ik inmiddels al een stuk meer, op een enkele dag na dat ik dat dus ook domweg vergeet. Ik sleep overal met mn flesje water heen in de hoop dat ik eraan denk.

Wat mn gezondheid betreft verder, ik voel me dus niet beter. Veel hoofdpijn en vaak duizelig (kan door te weinig drinken komen) en dus nog veel moe. Wat mn adhd betreft (dietiste zei dat ik daar verschil in zou gaan merken als mn voeding veranderde) , idd ik merk verschil; het gaat slechter ermee . Concentratie is naar een totaal dieptepunt, net als mn geheugen (ik heb t nog maar vergeet echt zowat alles). Ik ben enorm gestressd, geirriteerd en nerveus vooral als ik ergens ben waar het druk is. Ik kan nog slechter tegen fel licht en harde geluiden. En door mn kop raast een tornado van gedachten die van extreme sterkte is. Tenzij ik in een helder moment mn sudoku boekje ter hand neem of een spelletje spider solitaire op de pc doe, dan is het ineens een paar uur later en heb ik geen idee hoe lang ik daar zit. Besef van tijd is ook volledig weg. Maar goed, dat kan ik niet allemaal op het eten gooien. het zijn gevolgen. Het heeft er wel mee te maken, maar als de adhd verergert dan zijn dit dus bijj mij de 'onderdelen' die verergeren (tenminste deze herinner ik me op dit moment).

Verder is dus mn weerstand lager, ik heb het wat kouder en loop een beetje te snotteren vandaag (gisteren met raampje open gereden in de auto). En ook de spierpijnen van de fibromyalgie zijn zeker niet minder geworden, zoals me 'beloofd' was.
Maar misschien gaat het volgende week of de week erna wel beter. Ik wacht dus nog (on)geduldig af.

Het grootste voordeel en ook meest motiverende op dit moment is dat ik inmiddels 5 kg kwijt ben. Lijkt weinig op die 3 weken (waarvan bijna 2 weken het dieet en 1 week afbouwen) maar ik vind het prima zo. Mijn figuur blijft totnutoe behouden, ik heb weer een geweldig mooie taille gekregen . En het voornaamste (voor mij althans) mijn borsten zijn niet kleiner geworden. Normaal val ik het eerste in mn gezicht en bij mn borsten af. mijn gezicht is wel flink afgevallen, ik heb weer jukbeenderen en mn wangen zijn dus wat ingevallen. Maar niet zo dat t er slecht uitziet. Maar godzijdank zijn mn borsten tzelfde gebleven, ik had net een nieuwe voorraad bh's ingeslagen en zag t al helemaal gebeuren dat ik die kon weggooien ofzo. Maar gelukkig niet
Ik weeg nu 70kg en ben 1m67 dus ik ben op de goeie weg. Nog zeker 5 kg moeten eraf. Maar om dus te voorkomen dat t van de verkeerde plekken afgaat, wil ik over een week of 2 toch richting de sportschool gaan en daar doelgericht gaan trainen zodat ik mn figuur wel behoud.

Nog een positief ding, ik voel me lekkerder in mn vel omdat ik nu toch die paar kg al kwijt ben en ook weer in wat oude kleding pas. En omdat t me weer een mooier figuur heeft gegeven en ik nu dus ook weer al mn kleding aan durf. En het motiveert natuurlijk enorm om die overige kilootjes eraf te krijgen.

Dus al met al is het niet helemaal negatief, er zitten ook positieve kanten aan. Ondanks dat t dus niet leuk en makkelijk is ben ik blij en tevreden dat ik het heb vol gehouden.
Ik ben zo blij, zo blij
  zaterdag 19 mei 2007 @ 09:14:24 #70
63411 Roeji
pi_49534464
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:02 schreef it_was_me het volgende:

[..]

Jeeh, het gaat niet echt van een leien dakje zeg. Ik hoop dat je morgen iets wijzer wordt van de huisarts en anders die uit Brussel.

Sterkte hoor!
Thanx

Oh vergeet bijna te zeggen dat ik een keer de mist in ben gegaan met het eten. Verleden week zondag een communiefeest gehad, ben na een kleine 2 uurtjes weggegaan omdat t veel te druk was en ik me niet geweldig voelde. En ook omdat ik wist dat er een gruwelijk lekkere indische rijsttafel klaarstond. Maar toen ik thuis was voelde ik me dus helemaal niet goed, was echt draaierig enzo. Ik dacht; ik maak noedelsoep (dat mag ik hebben). Maar doordat ik er niet helemaal bij was met mn gedachten, heb ik dus ook de zakjes met kruiden en groenten erin gekieperd. Toch maar opgegeten. Maar ik heb het geweten, heb mn darmen gevoeld, wat kramp en ook lucht in mn darmen. Mn buik was ook opgeblazen. Het was niet dat ik totaal krom heb gelegen, maar ik heb het dus wel gemerkt. Zal dus toch iets van die kruiden zijn waardoor ik dat krijg. Na de laatste week dus maar eens uitvogelen welke kruiden dat zijn.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_49556312
@ Roeji, Ik ben blij te lezen dat je er de humor nog van inziet.
Ik merk dat bepaalde fruitsoorten niet lekker vallen bij mij. Ik krijg daar dus ook gruwelijke krampen van. Die laat ik dan maar staan. Ik ben wel overgegaan op veel meer rauwkost eten en let beter op: 2 ons groenten en 2 stuks fruit. Zoetigheid laat ik helemaal achterwege en ik vol me beter.
Ik heb het nog makkelijk maar ik steun jou in gedachte.
Mijn ontstekingen daarentegen zijn heel rustig nu, als in ik ben nu ontstekingsvrij.
Inspiratieloos!
  zondag 20 mei 2007 @ 09:52:43 #72
63411 Roeji
pi_49562007
Dankjewel voor de steun.

Ik had laatst met iemand de discussie over die 2 ons groenten en 2 stuks fruit per dag. Al jaren, zolang ik me kan herinneren eet ik dus zo goed als geen fruit en amper groenten. En iedereen was maar aan het zaniken erover dat t niet gezond was en bla bla bla. Zelfs mensen die me amper of zelfs niet kenden en het hoorden vielen daarover. En mijn ziekzijn werd daarop gegooid.
Terwijl nu dus bekend is dat ik het dus gewoon niet kan verdragen en als ik er meer van had gegeten dat ik nog vele malen zieker was geweest erdoor. En dat mijn ziekzijn dus niet afhangt van te weinig groenten en fruit, maar dat ik ook nog ziek ben (buiten dus alle dingen die ik al wist) van het feit dat mn lichaam niet overweg kan met groenten en fruit (althans bepaalde soorten).

De dietiste zei er toen ook over dat je lichaam wel aangeeft wat het wel en niet kan verwerken. En dat kan het doen door er ziek van te worden en klachten te geven of doordat je een hoop dingen niet lust. Dus al die jaren al die ruzies over mn eten hadden gewoon niet gehoeven als mn toenmalige huisarts eens een keer zijn werk had gedaan ipv een beetje al kamervulling te dienen.

Mijn moeder voelt zich enorm schuldig heb ik het idee. Maar ik heb al gezegd dat ik niemand, op de artsen na, iets kan verwijten. Dat is niet eens in me opgekomen om daar uberhaupt aan te denken. Mijn ouders wisten niet beter dan dat ik altijd een lastige eter was. Nu komen ook een hoop dingen aan het licht waar vroeger direct na mn geboorte over getwijfeld werd. Artsen twijfelden toen of ik een bloedspoeling moest krijgen, uiteindelijk hebben ze het niet gedaan. Hadden ze het dus toch maar gedaan. Ik was als baby blijkbaar knalgeel en dat is dus een teken dat er iets mis is met de lever. En rarara... waar komt die fructose intolerantie vandaan en waarmee is deze o.a. aan te tonen: juist ja, met een lever biopsie. Vermoedelijk heb ik het dus als aangeboren afwijking. De arts in Brussel schreef dit in zijn samenvattingsbrief aan mn huisarts al.

Ik ben dus enorm benieuwd hoe nu verder. Want als het idd aangeboren is, dan zouden mn lever en nieren aangetast kunnen zijn. zo begreep in van een de sites waar ik info vandaan heb gehaald over dit hele gedoe. Ik maak me nu nog niet veel zorgen en wacht even af tot ik weer met die dietiste gesproken heb over 2 weken. Wie weet kan zij me wat meer vertellen daarover. En ondertussen ga ik wel al op zoek naar een arts die hier verstand van heeft en me meer kan vertellen hierover.
Ik ben zo blij, zo blij
  zondag 20 mei 2007 @ 13:19:49 #73
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_49566931
quote:
Op zondag 20 mei 2007 09:52 schreef Roeji het volgende:
De dietiste zei er toen ook over dat je lichaam wel aangeeft wat het wel en niet kan verwerken. En dat kan het doen door er ziek van te worden en klachten te geven of doordat je een hoop dingen niet lust.
[/quote
Zo denk ik er ook over. Ik ben nooit echt een fruiteter geweest. En ik blijk er dus ook niet tegen te kunnen.Verder dan fruit in vlaai en heel af en toe jam ben ik nooit gekomen. [quote]
Vermoedelijk heb ik het dus als aangeboren afwijking. De arts in Brussel schreef dit in zijn samenvattingsbrief aan mn huisarts al.
Tering, aangeboren is andere koek dan verworven. Een stricter dieet in ieder geval.
Maar zie het zo, je zult je er veel beter bij voelen en dan is het ook wel vol te houden.
Sterkte!
  zondag 20 mei 2007 @ 13:43:36 #74
63411 Roeji
pi_49567767
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:19 schreef maedel het volgende:

[..]

Tering, aangeboren is andere koek dan verworven. Een stricter dieet in ieder geval.
Maar zie het zo, je zult je er veel beter bij voelen en dan is het ook wel vol te houden.
Sterkte!
Dankjewel

Ja is idd dan eeuwig op dieet. Niet dit natuurlijk maar wel op alles letten. Maar ik vraag me toch af of ik dan niet al veel eerder iets had moeten merken aan mn lever en nieren. Dus ik durf nog niet met 100% zekerheid te geloven dat t zo is. Op dit moment, of beter gezegd de afgelopen weken heb ik me slechter dan ooit gevoeld. Dus dat zaait ook nog wat twijfel bij mij.
Voor nu ga ik gewoon door en ik zie het wel wat de huisarts over een weekje of 2 zegt. Dan zie ik wel hoe nu verder en of ik eventueel een leverbiopsie moet laten doen om het zeker te weten. Ik leef nu lekker per dag en kijk niet verder vooruit. Ik laat alles gewoon op me af komen en probeer me nu nog nergens druk over te gaan maken. Kan mn energie nu beter gebruiken
Ik ben zo blij, zo blij
  vrijdag 25 mei 2007 @ 23:15:17 #75
63411 Roeji
pi_49780097
Zo dit weekend nog en dan zit de 'honger-periode' erop. Ik voel me de laatste dagen een stuk beter. Wel dus nog erg moe en als ik 's middags niet om de paar uur iets eet dan voel ik me niet lekker. Inmiddels nog 1 kg afgevallen, dus in totaal is er nu 6 kg vanaf Ik zit onder de 70kg, dat was mn hoop dat dat zou lukken. Is toch veel, 6 kg op tijd van ongeveer 4 weken (de afbouw week dus ook meegerekend).
Maar een gedeelte zal er wel weer bijkomen denk ik. Hoop van niet, natuurlijk.

Ik kijk in elk geval enorm uit naar maandag, dan ga ik een lekkere pizza eten Die gaat enorm smaken.
Ik ben zo blij, zo blij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')