quote:Op woensdag 25 april 2007 10:25 schreef SoupNazi het volgende:
Kun je nu ook geen Garnier Fructis-shampoo gebruiken?
Nee maar dat wist ik al langer. Daar krijg ik vreselijke uitslag van in mn nek en gezicht en op mn armen.quote:Op woensdag 25 april 2007 10:25 schreef SoupNazi het volgende:
Kun je nu ook geen Garnier Fructis-shampoo gebruiken?
Die had ik gisteren al gevonden, idd een prima lijst. Maar toch staat er nog lang niet alles op. Kan ook niet denk ik.quote:Op woensdag 25 april 2007 11:46 schreef Isabeau het volgende:
Prima website met uitleg en lijstjes met voedingsmiddelen: http://www.food-info.net/nl/intol/hfi.htm
De uitleg:quote:Op woensdag 25 april 2007 11:07 schreef Natalie het volgende:
Wie weet is het een idee om uit te leggen hoe je het ervaart en ook wat het precies inhoudt, TS
Koekjes zijn voorlopig uit den boze, maar dat at ik toch al niet. Net als fruit, dat eet ik praktisch niet. Ik drink liever fruitsap. Overigens zijn er fruitsoorten die ik wel mag hebben. Weet even niet precies welke. Sinaasappelsap mag ik in elk geval niet hebben. Maar daar reageerde ik toch al slecht op, net als appelsap. Van beiden krijg ik zuurbranden, wat dus een reactie is op die fructose wat erin zit.quote:Op woensdag 25 april 2007 11:12 schreef computergirl het volgende:
Mag je nooit meer fruit eten? Lijkt me vreselijk.
Fructose-glucose siroop wordt heel veel gebruikt in toetjes en koekjes etc maar dat zal de dietiste ook wel voor gewaarschuwd hebben
Been there, done thatquote:Op donderdag 26 april 2007 16:57 schreef Roeji het volgende:
Niemand hier die het heeft en me wat tips enzo kan geven?
Voorlopig idd niet nee, 3 tot 4 weken heel streng en daarna mag ik producten gaan toevoegen aan mn dieet om te kijken hoe ik er op reageer. Gaat t goed, dan kan ik dat weer eten. En anders mag ik het niet meer hebben.quote:Op vrijdag 27 april 2007 07:26 schreef Viking84 het volgende:
Dan kan je dus ook geen fruit meer eten?
En als je toch fructose tot je neemt, wat gebeurt er dan?
Wat ik eigenlijk zoek is een lijst waar het wel en niet in zit (een van de 2 is ook al goed). Ik zie er nl tegenop op mn boodschappen te gaan doen en elk potje in mn handen te moeten pakken en uitgebreid te gaan puzzelen of ik het mag of niet.quote:Op vrijdag 27 april 2007 07:27 schreef maedel het volgende:
[..]
Been there, done that
Dat dieet, het is heel zwaar de eerste weken, maar bij mij het enige geweest waar ik echt van opknapte. Ik tob al 10 jaar met ME en alle methoden waren niks of maar heel even wat. Suikerloos eten leverde zeker wel wat op.
Wat wil je weten?
Als dat het ergste is wat ik niet meer magquote:Op vrijdag 27 april 2007 07:22 schreef intoxicated het volgende:
Nou kan je nooit meer sperma slikken!![]()
Ja, daar zit veel fructose in![]()
Nou, dat was in "mijn tijd" (7 jaar geleden ofzo), nog heel duur (20.000 gulden per jaar geloof ik) en ook heel nieuw allemaal. Dus, daar ben ik niet aan begonnen.quote:Op vrijdag 27 april 2007 07:58 schreef Roeji het volgende:
Ben je toevallig ook in Brussel bij De Meirleir geweest? Daar hebben ze die intolerantie ontdekt.
Ik mag wel gewone suiker, maar geen fructose. Melkproducten moet ik ook vermijden, althans een aantal. Ik verdraag dat sowieso al niet goed. Maar doordat ik zo'n hoge fructose intolerantie heb, heb ik wrs ook een lactose intolerantie. Ook al testte ik daar negatief op. Tenminste dat zei de dietiste.quote:Op vrijdag 27 april 2007 08:12 schreef maedel het volgende:
[..]
Nou, dat was in "mijn tijd" (7 jaar geleden ofzo), nog heel duur (20.000 gulden per jaar geloof ik) en ook heel nieuw allemaal. Dus, daar ben ik niet aan begonnen.
Ok, de tip:
Ga naar de natuurvoedingswinkel om suikervervangers te halen. Mayonaise zonder suiker bijvoorbeeld, prima te eten (was voor mij redelijk belangrijk)
Snoep kun je ook zonder suiker kopen (hele lijn in de natuurvoedingswinkel).
Kijk uit met suikervrije drop en dieetijs, dat is volgens mij met sorbitol gezoet.
Je gaat zometeen vreselijk honger krijgen, want je darmen schreeuwen waarschijnlijk om suiker. Zuivel is the answerHavermout en muesli enzo ook, en dat vult lekker.
Hoe streng is je dieet? Mag je ook geen brood? (zit ook suiker in namelijk, al is het te verwaarlozen).
Over gluten is me niks verteld dat ik ze moet mijden. Voorlopig houd ik het dan ook even op mn fructose dieet. Als dat niet gaat helpen, dan kan ik altijd nog andere dingen gaan uitproberen.quote:Op vrijdag 27 april 2007 08:54 schreef loveli het volgende:
Lactose-intolerantie en glutenallergie zijn ook vriendjes van elkaar. Gluten zorgen er dan voor dat de darmen stoffen dingen minder goed kunnen opnemen, waardoor problemen ontstaan. Misschien hangt dat bij jou ook samen met je fructose-intolerantie en kan je door gluten te mijden van je fructose-intolerantie afkomen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Invertsuikerquote:Op vrijdag 27 april 2007 09:19 schreef Roeji het volgende:
... Maar op een hoop dingen staat alleen dat er suiker inzit. Maar dan weet ik niet of dat gewone suiker is of fructose. Of er staat glucose-fructose-stroop. Tja, wat is daar t verschil nu weer mee met gewoon fructose??
Dat zijn dan van die dingen dat je denkt... Waarom???quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:12 schreef Roeji het volgende:
Net ontdekt dat er dus fructose in de scrubgel van de Hema zit. En sorbitol in de scrubgel van de H&M. Oh en in de after sun van Garnier wat ik heb.![]()
Volgens mij staat er een tegenstrijdigheid in dat stukje of ik lees het verkeerd.quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:22 schreef loveli het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Invertsuiker
Suiker met een kleine behandeling, waardoor het zoeter wordt en dus goedkoper voor de voedingsmiddelenindustrie om dezelfde zoetkracht te krijgen. Zoek voor de lol ook eens op high fructose corn syrup. Suiker (glucose) heeft wat betere verwerkingseigenschappen voor de voedingsmiddelenindustrie, fructosestroop is goedkoper en zoeter. Het wordt gemengd om van beide eigenschappen te profiteren en in heel veel producten verwerkt.
Ja ik vraag me af waarom het erin zit. Maar goed, ik gooi het toch niet meteen weg. Ik gebruik het nu even niet en als ik de strenge periode gehad heb probeer ik ze weer uit en kijk hoe ik erop reageer.quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:23 schreef maedel het volgende:
[..]
Dat zijn dan van die dingen dat je denkt... Waarom???![]()
Balen is dat dan...
Het lijkt er op trouwens dat jouw intelorantie toch wel een andere is dan de mijne. Ik mocht geen suiker en geen fructose, maar wel zuivel.
koekjes eet ik niet. Alleen chocolade muffins of browniesquote:Op vrijdag 27 april 2007 10:32 schreef loveli het volgende:
Tegenwoordig zitten in veel "gezonde" koekjes vezels, vaak wordt daar inuline voor gebruikt. Omdat het een suiker is heeft het zoetkracht, omdat het een lange keten is mag het als vezel op de ingredientenlijst worden gezet. Voor de voedingsmeddelenindustrie een win-win gevalletje, voor jou minder fijn.
jemig, ik had effe niet geschoten dat je een eliminatiediëet moest doen.quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:23 schreef Roeji het volgende:
Ik zou zeggen duim voor me. De komende week gaat de eliminatie week van start. Met zaterdag een feestje als afsluiting (dat feestje is niet ter ere van mijn dieet) En dan gaat de hel beginnen.
Ja ik had dat dus ook niet echt in de gaten. Tot ik dus net mn lijst terug kreeg met nog wat commentaar van mijn dietiste erbij. Ik heb dinsdag blijkbaar niet heel erg goed opgelet en gelezen. Maar goed, ik was al van maandagavond 8u nuchter en om half 5 opgestaan en om 6uur naar Brussel vertrokken. Dinsdagmiddag om 12uur pas weer mogen eten, een danoontje en zo;n flesje optimel. Ik was gewoon te moe om mn boterham te smeren. En vervolgens nog de nodige uren moeten wachten daar. Was om 5 uur 's middags pas weer thuis. Dus ik kijk er niet van op dat ik het niet helemaal door had.quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:35 schreef maedel het volgende:
[..]
jemig, ik had effe niet geschoten dat je een eliminatiediëet moest doen.
Ik heb dat ook ooit gedaan. Ik ging dus gewoon 's ochtends al wokken met groenten, omdat ik alleen fruit mocht 's ochtends... En verder zal ik er niks over zeggen![]()
Wacht maarquote:Op vrijdag 27 april 2007 19:55 schreef Roeji het volgende:
En wokken met groenten als ontbijtDan sabbel ik wel op een beschuit
![]()
Zeg maak me niet wanhopiger dan ik al benquote:
Dankjewel. Ik kijk het idd maar eens even aan. Dan maar verplicht hier thuis vaker oefeningen doen en op mn crosstrainer. Dat zal ook wel helpen.quote:Op zaterdag 28 april 2007 05:30 schreef DarkElf het volgende:
jeetje het is nogal wat zeg!
maar zoals je zelf zegt, het is nu heel streng voor een week of drie vier en dat is toch nog wel te overzien. naarmate de tijd vordert zul je er ook steeds creatiever en handiger in worden wrs.
sterkte ermee iig en sporten? misschien eerst eens kijken hoe je je voelt?
Ik ben nu in de afbouwweek. Deze week alle producten die ik niet meer mag, afbouwen. Zondag of maandag begin ik met het dieet zelf.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:08 schreef maedel het volgende:
Hoe gaat het Roeji?
Ik ben eigenlijk van plan ook weer op suikervrij en fructosevrij dieet te gaan.
Aangezien ik een jaar of 4 geleden ook de diagnose fructose-intolerant gekregen heb misschien niet zo'n gek idee![]()
Ik had ooit op internet zo'n lijst gevonden met wat wel en wat niet, maar kan het nergens meer vinden
edit: onvoorstelbaar, ik heb een lijst gevonden(niet dezelfde als van eerst, maar toch, het is een begin)
-overigens, hier staan dingen op waar ik over zou twijfelen hoor. Kauwgom bevat bijvoorbeeld Sorbitol, wat weer omgezet wordt naar fructose.
edit 2: via die link kwam ik bij de http://www.allergiesupermarkt.nl/![]()
Ah, op die manierquote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:32 schreef Roeji het volgende:
Ik mag max 1 keer per dag een kleine appel (of peer of watermeloen of nectarine of perzik) verdeelt over 2 keer. Geschild overigens.
Mmm, die roma tomaten worden ook vaak per 6 verkocht, maar misschien op de markt niet (goed idee trouwens!). Courgette zou ik dan maar heel kort wokken ofzo, anders wordt het al snel te zacht (lees: snotterigquote:Roma en trostomaten heb ik zien liggen. Maar ook vleestomaten, die hele dikke. Maar ik mag er dus maar 1 per week, dus die trosdingen vallen af. Daar zit teveel aan. Even morgen op de weekmarkt maar eens kijken. Ook voor de groenten maar.
Courgette mag ik ook, maar heb ik ooit eens gehad. Toen was ie nogal snotterig klaargemaakt en dat beviel me dus niet echt. Ik ga m zelf maar eens proberen te maken.
Overigens moet ik alles schillen
Gelukkig!quote:Ach ja, het gaat wel lukken. Zijn maar 3 weken. Mijn wanhoopsaanval is nu ook al lang weer voorbij. Moet gewoon niet in de supermarkt komen gedurende mijn dieet.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |