abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48687283
Hallo iederen,
Hier volgt voor vrijwel iedereen een vreemd verhaal. Misschien is het ook niet vreemd, maar ik snap het zelf allemaal niet meer.
Ik heb nu al meer dan een jaar een relatie met een hele lieve meid. Ze heeft echter 2 minpunten en dat zijn claimerig gedrag en jaloezie. Twee dingen waar ik absoluut niet tegen kan, ik heb vrijheid nodig.
Ik heb meerdere 'aanvaringen' met haar gehad over contacten met andere meiden. Onschuldig msnen met een meisje van 12 jaar geleden, alleen iets ondernemen met een goeie vriendin of iemand die mij toevoegt op msn en ik accepteer doet haar al haast in woede uitbarsten.
Ik heb gevraagd waar dit aan ligt. Ze zegt dat ze nogal onzeker is omdat haar ex ooit is vreemdgegaan. Persoonlijk zie ik dit als wantrouwen en dit maakt mij op z'n beurt weer boos. Na ruim een jaar mag je wel vertrouwen hebben in elkaar vind ik.
Door deze jaloezie en claimerig gedrag lijkt mijn gevoel voor haar 'aangetast'. Op het moment van onze laatste ruzie (zij flipte helemaal uit omdat een meisje van 12 jaar geleden mij toevoegte op msn en ik hiermee praatte) heb ik op het punt gestaan het uit te maken, maar dit heb ik toch maar niet gedaan. Ik kon het op dat moment niet, ik hou nog steeds van haar. Ik begin me alleen af te vragen of ik nog wel echt verliefd ben. Ik heb zoiezo het idee dat ze meer voor mij voelt dan ik voor haar.
Ik merk ook aan mezelf dat ik sinds die ruzie meer open sta voor andere meisjes. Ik praat meer met andere meisjes, denk zelfs wel eens aan andere meisjes. Dit heb ik voorheen nooit gehad. Het praten met andere meisjes voelt goed.
Ze heeft meerdere malen aangegeven te proberen veranderen, mij minder claimen en niet jaloers te zijn. Het claimen is redelijk gelukt, de jaloezie nog steeds niet. Ze laat nog steeds merken niet echt blij te zijn als ik een praatje ga maken bij een goede vriendin, terwijl ik haar juist stimuleer om met goede vrienden leuke dingen te doen.
Doordat 99% van onze ruzies ontstaan zijn ivm andere meisjes durf ik haar het haast niet meer te vertellen als ik contact heb met een meisje van 12 jaar geleden oid.
Het voelt allemaal niet goed en ik twijfel over mijn gevoelens.
Zelf denk ik dat het het beste is om even te kijken hoe alles loopt als ze terug is van vakantie (ze is nu op vakantie wat ik niet erg vind), maar aan de andere kant heb ik ook geen zin om heel lief tegen haar te doen en dingen te zeggen als 'hou super veel van je' 'wil je nooit meer kwijt' etc als het mogelijk over een paar weken uit is.. Kortom zelfs hier twijfel ik over

Wie herkent dit en / of heeft tips? Wat moet ik doen?
Alvast bedankt voor de moeite en het doorlezen van dit verhaal.
  dinsdag 24 april 2007 @ 23:02:01 #2
166300 InProduction
zulks een groot ding!
pi_48687568
Volgens mij is een soortgelijk iets vaker op Fok! besproken. Zoek anders even in R&P naar zo'n topic! Ik moet er nu vandoor, morgen zal ik als dat oude topic niet boven water is eens even wat neerplempen.
joyridin' with police cars
pi_48687622
Met vrouwen weet je het nooit, dus of je nu met deze gaat of met een ander.......
pi_48687643
@InProduction
bedankt voor je reactie, stom van mij om m'n gevoelens hier neer te knallen zonder eerst zelf even te zoeken, schande :$ maar ik wist het echt even niet meer.
Ik ga nu zoeken
pi_48687654
Aanmaken.

pi_48687960
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 22:55 schreef Peter86 het volgende:

Ze heeft meerdere malen aangegeven te proberen veranderen, mij minder claimen en niet jaloers te zijn. Het claimen is redelijk gelukt, de jaloezie nog steeds niet. Ze laat nog steeds merken niet echt blij te zijn als ik een praatje ga maken bij een goede vriendin, terwijl ik haar juist stimuleer om met goede vrienden leuke dingen te doen.
Doordat 99% van onze ruzies ontstaan zijn ivm andere meisjes durf ik haar het haast niet meer te vertellen als ik contact heb met een meisje van 12 jaar geleden oid.
Het goede nieuws: we zijn van hetzelfde bouwjaar.
Het slechte nieuws, het komt me bekend voor.
Na anderhalf jaar is het uitgegaan.
  dinsdag 24 april 2007 @ 23:15:02 #7
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_48688198
Tsja, als ze niet wil veranderen moet je toch n's een punt d'r achter zetten.
Je hebt d'r niks aan als jezelf niet gellukig bent in de relatie.
pi_48688284
Bedankt voor je reactie DrTenma en Grimm

Ik heb interessante dingen gevonden hier: Jaloezie in een relatie
quote:
Op maandag 19 april 2004 14:48 schreef marchien het volgende:

[..]

STELT

Maar ik kan af en toe ook best jaloers zijn hoor helemaal omdat mijn vriend altijd meisjes om zich heen heeft die hun hele hart bij hem komen uitstorten en bijna altijd mooier zijn dan ik.
Ik ben er inmiddels ongeveer aan gewend, maar soms heb ik nog wel zo'n steekje van "auw"
Maar je kunt je er wel overheen zetten.

Aan de andere kant mag hij best met andere meisjes praten hoor, en er ook best wel mee uit
Ik was zelfs maar een HEEEL klein beetje jaloers toen hij door vreemde omstandigheden met een ander meisje naar de bios ging

Maar zoenen en aankomen is not done
Bij aankomst en weggaan en flinke knuffel met drie zoenen vind ik dan weer geen enkel probleem. Hij weet gelukkig zelf heel goed waar de grens ligt en zal daar dan ook niet overhen gaan, wij beiden niet trouwens. We zijn gewoon heerlijk zeker van elkaar
Klinkt mij als muziek in de oren. Zo zou het moeten zijn
quote:
Op maandag 19 april 2004 19:40 schreef Proxima-Centauri het volgende:
Ex was jaloers, ook haar humeur sloeg om. Schuld van haar ex zei ze altijd. Ik kreeg ooit eens een sms-je van een vriendin van me die me nogal nauw aan het hart lag (niet verliefd op ofzo!) en dat wist ze en ze heeft m'n gsm uit m'n pollen gerukt en naar dat meisje gebeld en gezegd als ze me nog eens zou sms'en ze de politie op haar af zou sturen.
Elke dag vroeg ze wel 'of er niemand gsms'd had, gebeld, of ik niet met grieten chatte... .
Tjongje jonge, heb dat meisje heel erg graag gezien maar geloof me, dit hou je NIET vol hoor. Of wil je voor de rest van je leven in een gevangenis zitten?

Bovendien heb ik het ooit ook een keer uitgemaakt, maar na opnieuw samen zijn was het weer net hetzelfde... . Toen verweet ze me zelf dat ze nu RECHT had om zo te denken want ik had het uitgemaakt... het vertrouwen was weg zei ze... .
Ze werd bv. ook ENORM KWAAD, RAZEND zeg maar als ik een meisje nakeek

Oplossing was: UITMAKEN, voorgoed. Jaloezie = gif in een relatie, zoals hierboven al vermeld.

Nu ja, misschien reageert jouw vriendin niet zo heftig als de mijne toen, hoop ik voor jou Maar toch, dat jaloers zijn van je vriendin geraak je NIET gewoon
Zet me aan het denken... Ik weet het gewoon niet?
  dinsdag 24 april 2007 @ 23:18:09 #9
168657 Koffielurk01
Ik weet geen ondertitel...
pi_48688329
He,

Je kent mijn ex ?
pi_48688516
Praat eens gewoon over.
Nog eens goed.
Want ik klik heel snel met meisjes en om haar niet jaloer te maken heb ik vrijvaak contact vermeden met meisjes.
Ergste was nog wel dat ik een keer niet vertelde dat ik een dvd ging langs brengen bij een goede vriendin van me. Ik had het haar niet verteld en ook niet gezegd toen ze vroeg wat ik gedaan had.

Later toch verteld, zij gelijk flippen.
Ik toegegeven dat ik het moest zeggen en blablabla.
Ik weer een dvd brengen, half uurtje staan praten in het trappenhuis, kom ik weer terug.
Netjes verteld wat er gebeurd is, krijg ik later van vriendinnen te horen dat ze het niet vertrouwde.
Het was ook nooit goed

Het eerste wat ze zei nadat het uit was en ze gehoord had dat ik met iemand geneukt had: Zo, heb je dr eindelijk geneukt?

Het zat haar aardig hoog geloof ik.
P.s. 2 dagen geleden had ik haar pas weer voor het eerst gesproken)

Ohja, als ze begint over: misschien moeten we even een pauze houden....
Nouja, vul maar aan
  dinsdag 24 april 2007 @ 23:30:42 #11
166508 ajf
Ik vind van niet
pi_48688785
Het probleem ligt echt bij haar. Maar ik vertel je niks nieuws
Ben 7 jaar getrouwd geweest met een best wel jaloerse vrouw, en geloof me, dat is niet altijd een pretje geweest. Waar het bij haar vandaan kwam weet ik niet, want ik leerde haar kennen toen ze 23 was. En echt veel ervaring met mannen had ze niet. Ze zag en ziet er gewoon heel goed uit, en dat heb ik haar ook tot vervelens toe moeten vertellen. Ik trok het op een gegeven moment niet meer.
Dit zomaar veranderen kan helaas niet. Hoe vaak je ook tegen haar zegt dat ze geen reden heeft om jaloers te zijn, het zal vanuit haarzelf moeten komen. Het is aan jou of je hier het geduld voor hebt.
Ik wens je veel sterkte.
Op donderdag 4 februari 2010 23:33 schreef suikertaartje het volgende: ajf, poppekontje, ik hou van je!
Op zaterdag 30 april 2011 23:01 schreef Huppelmuts het volgende:
ajf is de enige kakkerlak waar ik een uitzondering voor maak :9~
pi_48688845
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 23:30 schreef ajf het volgende:
Het probleem ligt echt bij haar. Maar ik vertel je niks nieuws
Ze zag en ziet er gewoon een goed uit, en dat heb ik haar ook tot vervelens toe moeten vertellen. Ik trok het op een gegeven moment niet meer.
Laat me raden, ze geloofde je complimentjes ook niet meer ?
  dinsdag 24 april 2007 @ 23:33:55 #13
166508 ajf
Ik vind van niet
pi_48688902
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 23:32 schreef DrTenma het volgende:

[..]

Laat me raden, ze geloofde je complimentjes ook niet meer ?
Precies en ik wilde me niet ergens voor verantwoorden wat ik niet gedaan had.
Op donderdag 4 februari 2010 23:33 schreef suikertaartje het volgende: ajf, poppekontje, ik hou van je!
pi_48688980
Als je er bij haar geen verandering in ziet lijkt mij de enige optie het uit te maken. Als jij niet gelukkig kan zijn op de manier waarop ze met jouw contacten omgaat, heb je er niks aan...
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
pi_48689143
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 23:33 schreef ajf het volgende:

[..]

Precies en ik wilde me niet ergens voor verantwoorden wat ik niet gedaan had.
Join the club
  dinsdag 24 april 2007 @ 23:48:36 #16
166508 ajf
Ik vind van niet
pi_48689416
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 23:40 schreef DrTenma het volgende:

[..]

Join the club
Ja helaas dan maar
Maar ik heb nu een hele leuke, lieve, zelfstandige en zelfverzekerde vriendin Jij?
pi_48689782
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 23:48 schreef ajf het volgende:

[..]

Ja helaas dan maar
Maar ik heb nu een hele leuke, lieve, zelfstandige en zelfverzekerde vriendin Jij?
Ik heb er een paar, is dat ook goed ?

Net 3 weken uit, dus vandaar.
Maar er zijn wel een paar vrouwen langs geweest en andersom, teller staat op 5.
pi_48689854
neem haar zoals ze is, zoals ze is kan ze niet veranderen zal altijd zo zijn en blijven........ kan je of wil je dat niet........ ?? denk voorjezelf..... niet wat anderen zeggen...
Don't dream your life...Live your dreams...
pi_48689910
dumpen, van dit soort wijven zijn er al teveel.
Waarom zou je je dagelijks gaan zitten ergeren aan dat chagrijnige mens?
Nou dan!
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_48689929
quote:
Op woensdag 25 april 2007 00:03 schreef whoxy het volgende:
neem haar zoals ze is, zoals ze is kan ze niet veranderen zal altijd zo zijn en blijven........ kan je of wil je dat niet........ ?? denk voorjezelf..... niet wat anderen zeggen...
nix nemen zoals ze is. (of misschien nog 1x)
je gaat je leven toch niet vergooien aan zo iemand?
  woensdag 25 april 2007 @ 00:20:16 #21
166508 ajf
Ik vind van niet
pi_48690332
quote:
Op woensdag 25 april 2007 00:01 schreef DrTenma het volgende:

[..]

Ik heb er een paar, is dat ook goed ?

Net 3 weken uit, dus vandaar.
Maar er zijn wel een paar vrouwen langs geweest en andersom, teller staat op 5.
Prima toch? Ben 3 jaar vrijgezel geweest en sinds kort die vriendin. Ben behoorlijk losgeslagen in die 3 jaar
pi_48693643
Damn het lijkt wel als je het over mijn ex hebt...
Ook hele erge ruzie als ik met 'n ander meisje praatte, ik merkte ook aan mezelf dat ik door die ruzie niet meer deed vertellen als ik afsprak met meiden (komt dan weer over als vreemdgaan), en dat ik vervolgens ook meer openstond voor andere meiden.

Uiteindelijk heeft zij het uitgemaakt na 3.5 jaar omdat ik de stap niet echt durfde te zetten. Maar ik ben blij dat het over is en heb nu 'n hele leuke vriendin die niet te vergelijken is met me ex.
a dirty mind is a joy forever
Forum admin Jump: webicon weggehaald wegens veiligheidswaarschuwing.
pi_48723083
Iedereen bedankt voor jullie reacties / hulp. Ik heb veel dingen gelezen waarvan ik dacht: 'je hebt gelijk'. Zowel reacties wat op uitmaken uitkwam, of reacties van 'neem d'r zoals ze is' (gewoon op 2 manieren opvatten)Maar ik probeer het nog even.
Ik heb besloten gewoon keihard voor d'r te zijn als ze jaloers over komt. Kijken hoe lang het goed gaat..
Buiten de jaloezie en claimerigheid om is het zo'n lieve meid
  woensdag 25 april 2007 @ 23:20:25 #24
166508 ajf
Ik vind van niet
pi_48724074
Mijn respect voor je besluit
pi_48731915
quote:
Op woensdag 25 april 2007 22:40 schreef Peter86 het volgende:
Iedereen bedankt voor jullie reacties / hulp. Ik heb veel dingen gelezen waarvan ik dacht: 'je hebt gelijk'. Zowel reacties wat op uitmaken uitkwam, of reacties van 'neem d'r zoals ze is' (gewoon op 2 manieren opvatten)Maar ik probeer het nog even.
Ik heb besloten gewoon keihard voor d'r te zijn als ze jaloers over komt. Kijken hoe lang het goed gaat..
Buiten de jaloezie en claimerigheid om is het zo'n lieve meid
Goeie actie.

Jaloersigheid en claimgedrag niet tolereren.

Dat flauwe softe excuus van haar dat ze ooit een vriendje heeft gehad die haar heeft bedrogen slaat nergens op.
Alle mensen zijn jaloers aangelegd; maar het is aan jezelf of je er aan toegeeft of niet.
Zij doet dus geen moeite om zich in te houden en legt zo haar problemen bij jou neer.

Niet pikken, en toch proberen door te gaan. Succes.
pi_48757563
quote:
Op donderdag 26 april 2007 11:10 schreef mgerben het volgende:

[..]

Goeie actie.

Jaloersigheid en claimgedrag niet tolereren.

Dat flauwe softe excuus van haar dat ze ooit een vriendje heeft gehad die haar heeft bedrogen slaat nergens op.
Alle mensen zijn jaloers aangelegd; maar het is aan jezelf of je er aan toegeeft of niet.
Zij doet dus geen moeite om zich in te houden en legt zo haar problemen bij jou neer.

Niet pikken, en toch proberen door te gaan. Succes.
Mja zo zie ik het ook een beetje. Ik ben ook van binnen wel eens stiekem een beetje jaloers, maar ik laat dat niet merken en stimuleer de omgang met jongens. Gewoon beetje vrijheid en vertrouwens.. jaloers gedoe

Maar zoals ik zei: we zien wel hoe het gaat

[edit]

Toch moet ik zeggen dat ik het nu wel lekker vind dat ze op vakantie is (dat is toch eigenlijk niet normaal?). Ik voel me vrij, ik voel geen 'verplichting' om langs haar te gaan. Eigenlijk vind ik het zo wel lekker... Toch maar proberen, maar ik twijfel echt enorm

[ Bericht 15% gewijzigd door Peter86 op 27-04-2007 00:24:29 ]
  vrijdag 27 april 2007 @ 01:37:14 #27
77575 NiTiN
Move On Up
pi_48762363
Herkenbaar verhaal uit de openingspost.
Zelf ook zoiets gehad, achteraf gezien toen veel eerder moeten afkappen. Maar goed, inmiddels wat wijzer.
quote:
Ik merk ook aan mezelf dat ik sinds die ruzie meer open sta voor andere meisjes. Ik praat meer met andere meisjes, denk zelfs wel eens aan andere meisjes. Dit heb ik voorheen nooit gehad. Het praten met andere meisjes voelt goed.
Vooral ook dit. Juist doordat ze zo krampachtig en idioot erop reageerde, wat altijd ruzie veroorzaakte, trok ik meer en meer naar anderen... soms kunnen dingen raar lopen, wees voorzichtig.

Voor nu moet je denk ik een lijn trekken, en duidelijk wezen. ZIJ bepaald niet jou leven en mensen om je heen, dat doe JIJ zelf.
Ik heb dat lesje zelf geleerd en ben daarbij wat mensen in mijn omgeving uit het oog verloren, wat ik achteraf erg jammer vind. Maak niet dezelfde fout, kies voor jezelf.
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_48765976
Een relatie moet een aanvulling zijn op je leven en moet geen verplichting worden. Neem wat meer afstand, laat haar met wat vriend(inn)en uitgaan. En misschien dat ze dan wat losser wordt. Zo niet, dan zou ik niet verder gaan; twijfel is nee
  vrijdag 27 april 2007 @ 10:27:46 #29
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_48768895
Sorry hoor... maar ik ben gestopt bij... Omdat haar ex ooit is vreemd gegaan...

ze is daar nog niet overheen, of anders de moeite niet waard om tijd in te steken

succes...
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_48812939
He lui,

In principe kan er een slotje op dit topic. Ik wil iedereen van harte bedanken voor de reacties! Voor degene die het willen weten; Ik heb voor mezelf gekozen en heb het uitgemaakt. Wel met pijn in het hart. M'n gevoel zei: proberen. M'n verstand zei: 'kies voor jezelf, dit komt gewoon niet goed. Iemand die jaloers is etc verandert niet zomaar'.
Nu het uit is, is het nog wel even raar maar ik ben enorm opgelucht. M'n gevoelens waren gewoon echt weg en dan is dit de juiste beslissing. Nogmaals bedankt voor de reacties:)
pi_49433279
Hoe bevalt het nu ?
pi_49433681
ja daar ben ik ook wel benieuwd naar, hoet het inmiddels met je gaat?
a dirty mind is a joy forever
Forum admin Jump: webicon weggehaald wegens veiligheidswaarschuwing.
  woensdag 16 mei 2007 @ 15:02:17 #33
102387 FUFR
schwung!
pi_49444053
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:57 schreef Peter86 het volgende:
He lui,

In principe kan er een slotje op dit topic. Ik wil iedereen van harte bedanken voor de reacties! Voor degene die het willen weten; Ik heb voor mezelf gekozen en heb het uitgemaakt. Wel met pijn in het hart. M'n gevoel zei: proberen. M'n verstand zei: 'kies voor jezelf, dit komt gewoon niet goed. Iemand die jaloers is etc verandert niet zomaar'.
Nu het uit is, is het nog wel even raar maar ik ben enorm opgelucht. M'n gevoelens waren gewoon echt weg en dan is dit de juiste beslissing. Nogmaals bedankt voor de reacties:)
mag ik haar telefoonnummer?
ik kan ze wel aan!

(succes man!)
pi_49444365
Als dat meisje zich zo druk maakt om andere meisjes wil ze je in ieder geval niet kwijt en geeft ze wel veel om je. Je moet echter niet contact met andere meisjes vermijden omdat zij dat niet wil. Ze moet je daarin wel vrij laten en vertrouwen. Als jij gewoon duidelijk laat blijken dat zij de enige voor jou is, komt het echt wel goed!
  woensdag 16 mei 2007 @ 19:23:06 #35
162594 dikkekaas
crazy legoracer
pi_49453746
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 15:08 schreef kronkeltje het volgende:

Als dat meisje zich zo druk maakt om andere meisjes wil ze je in ieder geval niet kwijt en geeft ze wel veel om je. Je moet echter niet contact met andere meisjes vermijden omdat zij dat niet wil. Ze moet je daarin wel vrij laten en vertrouwen. Als jij gewoon duidelijk laat blijken dat zij de enige voor jou is, komt het echt wel goed!
Ghehe, volgens mij heeft ie t al uitgemaakt
pi_49454667
k denk dat het een goede beslissing is geweest om het uit te maken!
bij mij en mijn vriend was precies het zelfde. en ik ben super gelukkig nu het uit is!
en je komt er gemakkelijk over heen, zolang je maar geen zelf medelijde krijgt!
en als denk je tog dat je haar nog leuk vind.. zou ik zeker maand/ 2 maande wachen vordat je het weer aan maakt
eerst kijke of je egt nog wel wil.!
sterkte !!
pi_49457539
Oops lekker wakker ben ik weer
pi_49463529
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:57 schreef Peter86 het volgende:
He lui,

goed bezig

ik las je eerste post en alles kwam me zo bekend voor. Goed dat je dat achterlijk figuur gedumpt hebt, met zo iemand zul je toch nooit goed samen kunnen leven...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')