In elk geval geen bad op 'pootjes' nemen. Maar een bad op je balkon lijkt me sowieso af te raden om geen limburgse taferelen te krijgen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:03 schreef Chup het volgende:
Meesterlijk, als dit goed uitpakt ga ik er nog over denken om een bad op m'n balkon te zetten maar hoe kom je er achter hoeveel kilo een balkon kan hebben zonder dat het gevaarlijk gaat worden?
Niet genoeg voor een jacuzzi.quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:03 schreef Chup het volgende:
Meesterlijk, als dit goed uitpakt ga ik er nog over denken om een bad op m'n balkon te zetten maar hoe kom je er achter hoeveel kilo een balkon kan hebben zonder dat het gevaarlijk gaat worden?
we hebben een vrij coulante huisbaas, het grote probleem was monumenten zorg. Het zijn namelijk 'hele oude' murenquote:Op dinsdag 24 april 2007 23:12 schreef MouseOver het volgende:
Weet je huisbaas eigenlijk al dat hij geen schuurtje meer heeft?
we hebben ook een sunshowerquote:
Waar staat dat studentenhuis en heb je nog een plekkie overquote:Op dinsdag 24 april 2007 23:24 schreef studentenjacuzzi het volgende:
[..]
we hebben ook een sunshower![]()
(ook zelf ingebouwd)
www.sentavi.com
hebben we gekregen
We hebben ook onze eigen keuken verbouwd. Misschien dat ik een dezer dagen daar ook foto's van plaats
Nee man, een jacuzzi is juist lekker in de winter.quote:
Ben ik ook wel benieuwd naarquote:Op dinsdag 24 april 2007 23:38 schreef Maisnon het volgende:
En wat voor studie doen jullie trouwens dat je zo handig met al dat installeren bentof is dat puur toeval
we studeren allemaal in delft... moet haast wel dat er een verband tussen zitquote:Op dinsdag 24 april 2007 23:38 schreef Maisnon het volgende:
En wat voor studie doen jullie trouwens dat je zo handig met al dat installeren bentof is dat puur toeval
quote:Op woensdag 25 april 2007 00:19 schreef popolon het volgende:
[..]
Nee man, een jacuzzi is juist lekker in de winter.
Ik vind dat bruin tussen de tegeltjes wel wat afbreuk doen aan het geheelquote:Op dinsdag 24 april 2007 23:32 schreef studentenjacuzzi het volgende:
voor de mensen die de sunshower willen zien:
[[url=http://www.easypics.us/pics/th_IMG_3026.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://www.easypics.us/pics/th_IMG_3027.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://www.easypics.us/pics/th_IMG_3028.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://www.easypics.us/pics/th_IMG_3029.jpg]afbeelding][/URL]
Wat is het toch een kleine wereldquote:Op woensdag 25 april 2007 02:47 schreef Charisma het volgende:
toevallig dat jullie in Delft studeren, de vader van mijn nieuwe buurmeisje boven me is technisch instructeur op de TU Delft![]()
Zoiets vermoedde ik alquote:Op woensdag 25 april 2007 00:46 schreef studentenjacuzzi het volgende:
[..]
we studeren allemaal in delft... moet haast wel dat er een verband tussen zit
Wat een toevalquote:Op woensdag 25 april 2007 02:47 schreef Charisma het volgende:
gaaf wat jullie maken , toevallig dat jullie in Delft studeren, de vader van mijn nieuwe buurmeisje boven me is technisch instructeur op de TU Delft![]()
ben benieuwd hoe het verder vorderd
Ik studeer ook in Delft.quote:Op woensdag 25 april 2007 02:47 schreef Charisma het volgende:
gaaf wat jullie maken , toevallig dat jullie in Delft studeren, de vader van mijn nieuwe buurmeisje boven me is technisch instructeur op de TU Delft![]()
quote:Op woensdag 25 april 2007 02:47 schreef Charisma het volgende:
ja aan die bedragen moet je denken, maar wij hebben hem gekregen.. De uitvinder van de sunshower heeft bij ons in huis gewoondquote:Op woensdag 25 april 2007 15:50 schreef excalibee het volgende:
in wat voor bedragen moet je denken als je zo'n sunshower wil aanschaffen?
KUCH...... wat ik zo zie op marktplaats niet echt goedkoop..... klikje
hier hebben we ook aan gedacht. We hebben de muren met 4 cm piepschuim geisolleerd en er komt een deksel voor. Ook hebben we met geisers uitgerekend hoeveel liter water hoeveel graden opgewarmt wordt in een bepaalde tijd. Dat koppel je aan de kracht van de water pomp en je kunt wel een redelijke schatting maken. Je haalt er wat vanaf ivm warmte verlies.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:03 schreef American_Nightmare het volgende:
Waarop hebben jullie de kosten geraamd? Aangezien je voor zo'n 4000 euro al een kant-en-klare jacuzzi hebt met alles erop en eraan. Overigens kost het enorm lang om zo'n ding op te warmen, zelfs met 2 geysers, daarom is het normaal ook zo dat een jacuzzi goed geisoleerd is, en altijd op temperatuur (+/- 37C) gehouden wordt.
Er is dus over nagedachtquote:Op donderdag 26 april 2007 14:19 schreef studentenjacuzzi het volgende:
[..]
hier hebben we ook aan gedacht. We hebben de muren met 4 cm piepschuim geisolleerd en er komt een deksel voor. Ook hebben we met geisers uitgerekend hoeveel liter water hoeveel graden opgewarmt wordt in een bepaalde tijd. Dat koppel je aan de kracht van de water pomp en je kunt wel een redelijke schatting maken. Je haalt er wat vanaf ivm warmte verlies.
Aha, ik verbaasde me er al over met die geisers... maar je laat het water er dus door pompen...quote:Op donderdag 26 april 2007 14:19 schreef studentenjacuzzi het volgende:
[..]
hier hebben we ook aan gedacht. We hebben de muren met 4 cm piepschuim geisolleerd en er komt een deksel voor. Ook hebben we met geisers uitgerekend hoeveel liter water hoeveel graden opgewarmt wordt in een bepaalde tijd. Dat koppel je aan de kracht van de water pomp en je kunt wel een redelijke schatting maken. Je haalt er wat vanaf ivm warmte verlies.
een CV ketel was mischien beter geweest :-) ism met een thermostaatquote:Op donderdag 26 april 2007 14:29 schreef Ingmar89 het volgende:
[..]
Aha, ik verbaasde me er al over met die geisers... maar je laat het water er dus door pompen...
Ik vraag me af of die pomp daar genoeg druk voor kan opbouwen...(of komt daar een aparte pomp voor?)
ja... Maar ik heb zowiezo twijfels over hoe lang die geisers het uithouden, warmtewisselaars in zwembaden ed zijn vaak van titanium, omdat andere dingen simpelweg wegroesten...quote:Op donderdag 26 april 2007 14:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
een CV ketel was mischien beter geweest :-) ism met een thermostaat![]()
Bouw je zwembaden? Vertelquote:Op vrijdag 27 april 2007 11:00 schreef B_BOY het volgende:
godver dit wil ik ook bouwen met een paar maten. moet opzich wel lukken. (we bouwen ook zwembaden dus dit moet ook lukken, wat kostte dit?)
Dat lijkt me niet de manier. Wat denk je dat er met de waterspiegel gebeurt als je met 4 man in zo'n badje gaat zitten?quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:50 schreef RandomReader het volgende:
Hoe laten jullie het water rondstromen? Hebben jullie daar een tekening van? Ik zie wel de waterpomp, maar hoe hebben jullie het op het bad aangesloten?
Wellicht kan je denken over een overloopinstallatie? (iets meer werk maar ook niet superduur)
Op bijv. deze manier:
[afbeelding]
een oom van een vriend van mij, die is als hobby begonnen met zwembaden bouwen. de oude man is ondertussen de 60 gepaseerd en heeft dus een hoop oude lullen dagen. deze dagen vult hij op met zwembaden bouwen. zo'n 10 a 15 per jaar. ik en die vriend van mij helpen dan mee. het begon met cementzakken sjouwen maar tegenwoordig doen we eigenlijk van alles mee. het enige wat we nog niet doen is het fohnen van het zeil in de bak. Dit omdat een precies klusje is waar wij erg lang mee bezig zouden zijn en wat vakmannen in 1 dagje doen.quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:07 schreef RandomReader het volgende:
[..]
Bouw je zwembaden? VertelGewoon voor de lol ofzo?
Als je slim bent neem je folie, het wil nogal eens vriezen in Nederland, waardoor het helemaal kapot barst.quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:29 schreef B_BOY het volgende:
gaan jullie trouwens zeil in de jacuzzi fohnen of gewoon betegelen?
mwah als je er water in laat zitten en een goede afdekplaat kan er niet zoveel mis maar ik zou ook zeil erin fohnen vind ik persoonlijk wel mooier.quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:33 schreef RandomReader het volgende:
[..]
Als je slim bent neem je folie, het wil nogal eens vriezen in Nederland, waardoor het helemaal kapot barst.
Mocht je folie nemen: gewoon 1,5mm dik gewapend nemen. Overal tegen bestand![]()
wat?quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:33 schreef RandomReader het volgende:
[..]
Als je slim bent neem je folie, het wil nogal eens vriezen in Nederland, waardoor het helemaal kapot barst.
Mocht je folie nemen: gewoon 1,5mm dik gewapend nemen. Overal tegen bestand![]()
afgelopen vrijdag avond vroor het nog 1 graad volgens de sproeicomputer hierquote:
ja maar ik denk dat het een zeer zeldzame gebeurtenis is als zo'n groot bad met een deksel zo erg bevroren is dat de boel er aan kapot gaat. Nou was het niet eens mijn bedoeling om er verder zo serieus op in te gaan..quote:Op vrijdag 27 april 2007 21:27 schreef densmee het volgende:
[..]
afgelopen vrijdag avond vroor het nog 1 graad volgens de sproeicomputer hier
lijkt mij t meest logische.. alleen eh krijg je dan geen water wat in je leiding gaat wonen?quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:16 schreef B_BOY het volgende:
ik ben idd benieuwd naar de totale kosten. en naar hoe jullie het gaan doen met die luchtleidingen. gewoon gaten door het beton heen boren????
dat dacht ik dus ook. ik dacht of je moet er een soort klep tussen zetten of je pomp hoger hangen dan je leiding. (water in je leiding lijkt me niet zo erg, maar in die waterpomp wel)quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
lijkt mij t meest logische.. alleen eh krijg je dan geen water wat in je leiding gaat wonen?
mjah denk dat die pomp wel genoeg kracht heeft.. maar zo niet dan merken ze t vanzelfquote:Op woensdag 2 mei 2007 12:25 schreef B_BOY het volgende:
[..]
dat dacht ik dus ook. ik dacht of je moet er een soort klep tussen zetten of je pomp hoger hangen dan je leiding. (water in je leiding lijkt me niet zo erg, maar in die waterpomp wel)
ik wil trouwens erg graag weten wat het zo ongeveer gekost heeft.
vooral de vraag waar je de luchtpomp vandaan hebt (ja van post maar wat voor iets moet je daar voor hebben) en de waterpomp en het filtersysteem. dit zijn namelijk mijn insziens erg hoge kosten. en ik wil er miss zelf ook eentjue bouwen in de achtertuin.
en de mannen die hem gebouwd hebbenquote:Op woensdag 2 mei 2007 12:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nu nog de foto's met water erin natuurlijk
Ikzelf zou denken aan het bekleden van de binnenkant met polyester of epoxyhars.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:10 schreef Ingmar89 het volgende:
En, hoe gaan jullie het geheel straks waterdicht maken?
ze hebben dubbele wand. dus dat zal het probleem niet zijn. ik neem aan dat ze er folie in fohnen om het waterdicht te maken.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:13 schreef Dr.Punnani het volgende:
[..]
Ikzelf zou denken aan het bekleden van de binnenkant met polyester of epoxyhars.
Ik vraag me wel sterk af of ze gedacht hebben aan de werkende krachten van bewegend water. Ik bedoel hoeveel liter gaat erin? En dan een wandje van gasbeton?!![]()
Ow ja, ze hebben een betonnen kolom gestort inderdaad, maar hoe hoog staat de bovenste rand nog boven die betonwand? Zeker als er iemand lekker achterover in dat bad zit en er bovenin alleen wat gasbeton zit kan je wachten tot dat het gaat begeven...quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:19 schreef B_BOY het volgende:
[..]
ze hebben dubbele wand. dus dat zal het probleem niet zijn. ik neem aan dat ze er folie in fohnen om het waterdicht te maken.
Nou nee, ik heb niet zo'n behoefte aan mannen met bezwete lichamen die zo graag hun bouwvakkersdeccoletéeeehh willen show'nquote:
Mannen in Jacuzzi hebben meestal geen bezweet lichaam meerquote:Op woensdag 2 mei 2007 17:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Nou nee, ik heb niet zo'n behoefte aan mannen met bezwete lichamen die zo graag hun bouwvakkersdeccoletéeeehh willen show'n[afbeelding]
Waar jij natuurlijk wel op zit te wachten..![]()
gewone PVC kan toch ook wel wat druk hebben?quote:Op woensdag 2 mei 2007 17:03 schreef densmee het volgende:
voor beregening gebruiken ze simpele messing kleppen
en heb je druk pvc gebruikt of gewone van de bouwmarkt
want je wilt niet hebben dat er ergens een keer een leiding verstopt en de pomp de druk te hoog opvoert dat de buizen scheuren
Je wil ze toch aan het werk zien? Niet met hun dikke bierpens op het water zien drijven..quote:Op woensdag 2 mei 2007 18:02 schreef maok het volgende:
[..]
Mannen in Jacuzzi hebben meestal geen bezweet lichaam meer![]()
ik zie er dan liever vrouwen in zitten :pquote:Op woensdag 2 mei 2007 18:10 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Je wil ze toch aan het werk zien? Niet met hun dikke bierpens op het water zien drijven..
Ik reageerde hier op, dus foto's met water en mannen er inquote:Op woensdag 2 mei 2007 12:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nu nog de foto's met water erin natuurlijk
maximaal 1,5 barquote:Op woensdag 2 mei 2007 18:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
gewone PVC kan toch ook wel wat druk hebben?
hier ligt voor de zwembad verwarming ook gewoon standaard PVCquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:01 schreef densmee het volgende:
[..]
maximaal 1,5 bar
en de lijm netzo
we hebben wel eens een tuin gemaakt en een stagiare zou de beregenings buizen lijmen (de rechte stukken)
hij had alleen wel de verkeerde lijm gebruikt en met de test kwam overal het gras en zand omhoog![]()
Klopt, 0,5 bar is het wel zo een beetjequote:Op woensdag 2 mei 2007 21:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hier ligt voor de zwembad verwarming ook gewoon standaard PVC
ok meer dan 0.5 bar @ pompkant heb ik er nog niet op gezien :p
moauw dan moet t nog 2 meter omhoog..quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:32 schreef RandomReader het volgende:
[..]
Klopt, 0,5 bar is het wel zo een beetje
Om alles waterdicht te maken gebruiken we eerst een waterkerende stuc. Eerst nog het beton en ytong voorstrijken met een middeltje. Daarna een watervaste flexibele tegellijm gebruikt en daarna de hele boel met een 2 componenten epoxy voeg gevoegd. Dit moet wel waterdicht zijnquote:Op woensdag 2 mei 2007 13:19 schreef B_BOY het volgende:
[..]
ze hebben dubbele wand. dus dat zal het probleem niet zijn. ik neem aan dat ze er folie in fohnen om het waterdicht te maken.
+ Hoeveel zijn de gemaakte kosten tot nu toe dan?quote:
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 11:00 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
+ Hoeveel zijn de gemaakte kosten tot nu toe dan?
truequote:Op zondag 6 mei 2007 22:03 schreef RandomReader het volgende:
best jammer dat TS niet echt actief reageert op onze vragen
Hij heeft het te druk met klussenquote:Op zondag 6 mei 2007 22:03 schreef RandomReader het volgende:
best jammer dat TS niet echt actief reageert op onze vragen
ik zal zo even een update maken en alle vragen beantwoorden die in de afgelopen reacties zijn geplaatst.quote:Op maandag 7 mei 2007 14:17 schreef Vakkie_W het volgende:
Tof! Wat heeft het nou in totaal gekost? En hoe heb je het probleem opgelost met het overlopen van water als er meerdere mensen in gaan zitten?
Probeer nog eens ? Normaal gezien is de OP 48 uur 'editbaar', ik heb hem als het goed is nu weer op bewerkbaar gezet.quote:Op maandag 7 mei 2007 14:27 schreef studentenjacuzzi het volgende:
hoe kan ik een update maken van m'n eerste post zodat ik alle foto's onder elkaar kan zetten. Ik kan om een of andere reden niet mijn eerste post update....
ik kan er nog niet bij.quote:Op maandag 7 mei 2007 14:33 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Probeer nog eens ? Normaal gezien is de OP 48 uur 'editbaar', ik heb hem als het goed is nu weer op bewerkbaar gezet.
Ja kan je hem niet upgraden met een skimmer? Het lijkt me toch lekkerder baden als je niet tegen dat vuil aan zit te kijken.quote:Op maandag 7 mei 2007 15:07 schreef Vakkie_W het volgende:
Ik zou toch nog proberen om een skimmer in te bouwen als ik jullie was.
Euhm, waar zijn de dames?quote:Op maandag 7 mei 2007 14:10 schreef studentenjacuzzi het volgende:
de LAATSTE FOTO'S!!!!!
blablabla foto's blabla
Ik heb er nog eens naar gekeken, als het nu nog niet lukt dan moet ik even een FA aanschieten. Probeer nog maar eens. (Alleen de OP zou editbaar moeten zijn)quote:Op maandag 7 mei 2007 14:40 schreef studentenjacuzzi het volgende:
[..]
ik kan er nog niet bij.
Ik heb 3 posts gemaakt met foto's, en wil dus eigenlijk deel 2 en 3 bij het eerste deel zetten.
Alleen het 3e deel is nu editbaar, maar dat komt natuurlijk omdat ik dat pas net gepost heb..
Idem, hier nog een Duftquote:Op donderdag 26 april 2007 14:03 schreef mrSPLIFFY het volgende:
zitten jullie in delft? dan kom ik es een keer badderen
mischien kunnen ze een drijvende maken die ze gemakkelijk op de pomp kunnen aansluitenquote:Op maandag 7 mei 2007 17:40 schreef popolon het volgende:
Mooi gemaakt zeg.
Wel erg jammer van de skimmer, dat vind ik wel een minpunt. Ik heb zelf een zwembad en een skimmer met een goede (zand)filter is gewoon absolute noodzaak.
In jullie geval kun je het nog een beetje proberen uit te vissen maar goed. En achteraf inbouwen kan lastig zijn maar dat zul je waarschijnlijk zelf beter kunnen beoordelen.
Hij lijkt er wel op iddquote:Op maandag 7 mei 2007 16:27 schreef jna het volgende:
http://www.easypics.us/pics/IMG_3137_1024x768.html
Zit die ene gast (Cos ofzo?) van atletico ananas er nou ook tussen?![]()
Ja klopt, Cos is dit jaar bij ons komen wonen.quote:Op maandag 7 mei 2007 16:27 schreef jna het volgende:
http://www.easypics.us/pics/IMG_3137_1024x768.html
Zit die ene gast (Cos ofzo?) van atletico ananas er nou ook tussen?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |