abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49100274
VET! (alleen, waar zijn de chicks?)

kun je er voor mij ook eentje komen bouwen?
pi_49100385
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:17 schreef Vakkie_W het volgende:
Tof! Wat heeft het nou in totaal gekost? En hoe heb je het probleem opgelost met het overlopen van water als er meerdere mensen in gaan zitten?
ik zal zo even een update maken en alle vragen beantwoorden die in de afgelopen reacties zijn geplaatst.

even geduld aub!

vraagje,

hoe kan ik een update maken van m'n eerste post zodat ik alle foto's onder elkaar kan zetten. Ik kan om een of andere reden niet mijn eerste post update....
pi_49100486
Gaaf waar kunnen tekeningen en materialen lijst opgevraagd worden? En uiteraard een kosten plaatje. Lijkt me super gaaf om zoiets te maken
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_49100642
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:27 schreef studentenjacuzzi het volgende:
hoe kan ik een update maken van m'n eerste post zodat ik alle foto's onder elkaar kan zetten. Ik kan om een of andere reden niet mijn eerste post update....
Probeer nog eens ? Normaal gezien is de OP 48 uur 'editbaar', ik heb hem als het goed is nu weer op bewerkbaar gezet.
pi_49100889
Gaaf eindresultaat!
pi_49100913
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:33 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Probeer nog eens ? Normaal gezien is de OP 48 uur 'editbaar', ik heb hem als het goed is nu weer op bewerkbaar gezet.
ik kan er nog niet bij.

Ik heb 3 posts gemaakt met foto's, en wil dus eigenlijk deel 2 en 3 bij het eerste deel zetten.
Alleen het 3e deel is nu editbaar, maar dat komt natuurlijk omdat ik dat pas net gepost heb..
  maandag 7 mei 2007 @ 14:42:54 #182
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_49100996
Geweldig!!
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_49101141
Om even antwoord te geven op alle vragen die tot nu toe gesteld zijn:

Kosten tot nu toe

We hebben in totaal ¤4500,- euro uitgegeven. Veel geld, dat klopt, maar we wonen met 13 jongens dus dat maakt het een stuk makkelijker te betalen. Voor 4000 euro heb je misschien wel een kant en klare jacuzzi, maar dan voor 5 personen.
Wij hebben voor bovenstaand bedrag een ding voor 12 personen staan die ook nog eens tegen een heel hard stootje kan. Ideaal voor een feestje dus.

Hoeveel uren werk

Dit vind ik moeilijk te zeggen. Ik denk dat er rond de 1000 man uren in zitten.

Hoeveel liter wordt hij.

Deze is ongeveer 4500 liter.

Tot hoe hoog gaan we hem opstoken

Het lekkerste is ongeveer 35 graden. In ruim een uurtje hebben onze geisers (50 kW in totaal) hem op goede temperatuur.

Skimmer inbouwen?

Achteraf heb ik spijt dat we geen skimmer in hebben gebouwd. Toen we aan het project begonnen vonden we dit iets te veel van het goede, maar nu merk je toch wel dat oppervlaktevuil nergens heen kan. Dit is geen ramp hoor, maar nu we er zo veel geld en moeite in hebben zitten vind ik het jammer dat we niet ook nog een skimmer hebben ingebouwd.

Wat gebeurt er met het water als je er met 4 man in gaat zitten?

Gewoon lekker overstromen. De rugleuning van ons ding is vrij hoog (60 cm), dus dit laat het toe dat je zeker 10 cm marge hebt wat betreft de hoogte van je water. De eerste keer dat we er in gingen zitten hadden we heb iets te vol gedaan met water en toen overstroomde hij inderdaad wel, maar dat water loopt direct de grond in dus dit is voor ons geen probleem.

Folie of betegelen?

We hebben betegeld met glasmozaïek en daarna gevoegd met 2 componenten epoxyvoeg. Dit is en vorstbestendig en hartstikke waterdicht.

is een cv pomp wel genoeg?

Toen we het pompsysteem voor het eerst aanzette bleek al heel snel dat de cv pomp niet genoeg druk leverde om de geisers aan te laten slaan (in de geisers moet via een bepaald membraan de gasklep worden open gezet, de pomp had hier niet genoeg vermogen voor).
We hebben toen direct een nieuwe (2e hands) pomp gekocht van 1 kW. Deze laat de geisers nu goed aanslaan.

Hoe doen we het met de luchtleidingen? Gewoon gaten boren?

Ja gewoon gaten boren. We hebben met een 3 mm glasboor door de voegen van het glasmozaïek geboord. We hebben er net genoeg gaten in geboord dat de pomp al zijn vermogen kwijt kan. Dit was heel belangrijk omdat we een 3 fase luchtpomp met behulp van een condensator op 220V 1 fase hadden aangesloten. Als de pomp zijn vermogen dan niet kwijt kan en daardoor langzamer gaat draaien dan normaal, gaan er ongewenst grote stromen in de wikkelingen van de pomp lopen die de pomp naar klote helpen.
Nu draait de pomp gewoon lekker op vol vermogen en blijft hij redelijk koel.

Is water in je leidingen niet erg?

Nee, de pomp is sterk genoeg om eerst het water uit de leidingen te blazen (duurt ongeveer 15 seconden). Als het water uit de leidingen is blaast hij overal in het bad lekkere bubbels.

Hoe voorkom je water in je luchtpomp

Door vanuit de pomp eerst een leiding tot boven het wateroppervlak te maken. Zo voorkomen wij dat er water in de pomp komt.

Waar heb je je luchtpomp vandaan?

Via marktplaats.nl. Hij kostte ¤200,-. Het was wel redelijk geluk dat deze pomp voor die prijs werd aangeboden, want het is echt een superding. Hij is ruim 1 kW, en werd vroeger gebruikt voor luchtpost in een bank (dat ken je wel, van buizen waar ze kokers met geld ed in stoppen die dan weg schieten naar een andere afdelen).

Nog meer vragen?

Groet
pi_49101970
Ik zou toch nog proberen om een skimmer in te bouwen als ik jullie was.
Maybe not the best, but always the BIGGEST.....
pi_49101980
Heb je bouwtekeningen gemaakt van te voren?
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_49102384
quote:
Op maandag 7 mei 2007 15:07 schreef Vakkie_W het volgende:
Ik zou toch nog proberen om een skimmer in te bouwen als ik jullie was.
Ja kan je hem niet upgraden met een skimmer? Het lijkt me toch lekkerder baden als je niet tegen dat vuil aan zit te kijken.

Verder echt een super mooi bad geworden! Met plezier mee zitten lezen en kijken!
  maandag 7 mei 2007 @ 15:21:21 #187
162484 Dr.Punnani
make your pussy say YEAH!
pi_49102567
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:10 schreef studentenjacuzzi het volgende:
de LAATSTE FOTO'S!!!!!

blablabla foto's blabla
Euhm, waar zijn de dames?
pi_49103399
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:40 schreef studentenjacuzzi het volgende:

[..]

ik kan er nog niet bij.

Ik heb 3 posts gemaakt met foto's, en wil dus eigenlijk deel 2 en 3 bij het eerste deel zetten.
Alleen het 3e deel is nu editbaar, maar dat komt natuurlijk omdat ik dat pas net gepost heb..
Ik heb er nog eens naar gekeken, als het nu nog niet lukt dan moet ik even een FA aanschieten. Probeer nog maar eens. (Alleen de OP zou editbaar moeten zijn)
pi_49103641
4500 euro, dat is nog een aardig bedrag....waar gingen de meesten kosten inzitten?

Ytong kost geen drol, beton ook niet echt, mozaiek is maby wat aan de dure kant... maar wat maakt het allemaal zo duur?
Bram! Boterham!
pi_49103786
Ik denk dat als je er als nog een skimmer in wilt gaan bouwen, dat je dan een probleem krijgt. Want jullie waterniveau is heel verschillend. De pomp die het water rond pompt zou dan droog kunnen komen te staan. Daar zou je dus eerst een oplossing voor moeten verzinnen.
Maar het is de moeite wel waard denk ik, want dit water word snel ranzig als jullie er telkens met vreten en bier in gaan zitten.
Maybe not the best, but always the BIGGEST.....
pi_49103889
4500 liter? Dat is 4,5m3 Is de inhoud echt zo veel?
  maandag 7 mei 2007 @ 16:27:12 #192
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_49105184
http://www.easypics.us/pics/IMG_3137_1024x768.html

Zit die ene gast (Cos ofzo?) van atletico ananas er nou ook tussen?
Jawel, je keek.
pi_49108015
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:03 schreef mrSPLIFFY het volgende:
zitten jullie in delft? dan kom ik es een keer badderen
Idem, hier nog een Duft
  maandag 7 mei 2007 @ 17:40:55 #194
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49108242
Mooi gemaakt zeg.

Wel erg jammer van de skimmer, dat vind ik wel een minpunt. Ik heb zelf een zwembad en een skimmer met een goede (zand)filter is gewoon absolute noodzaak.
In jullie geval kun je het nog een beetje proberen uit te vissen maar goed. En achteraf inbouwen kan lastig zijn maar dat zul je waarschijnlijk zelf beter kunnen beoordelen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_49108565
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:40 schreef popolon het volgende:
Mooi gemaakt zeg.

Wel erg jammer van de skimmer, dat vind ik wel een minpunt. Ik heb zelf een zwembad en een skimmer met een goede (zand)filter is gewoon absolute noodzaak.
In jullie geval kun je het nog een beetje proberen uit te vissen maar goed. En achteraf inbouwen kan lastig zijn maar dat zul je waarschijnlijk zelf beter kunnen beoordelen.
mischien kunnen ze een drijvende maken die ze gemakkelijk op de pomp kunnen aansluiten
  maandag 7 mei 2007 @ 17:49:42 #196
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_49108608
quote:
Op maandag 7 mei 2007 16:27 schreef jna het volgende:

Hij lijkt er wel op idd
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  maandag 7 mei 2007 @ 19:18:24 #197
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_49112112
heb zelf vandaag een rvs jacuzzi kuip van 3m doorsnede inclusief skimmer en in/outlets op de kop getikt.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_49120851
Wat moooooi!
Ik heb (echt ingegraven ding enzo) zwembad in mn studententuin! Ook erg leuk.
Ik ben een meisje =)
  maandag 7 mei 2007 @ 22:42:30 #199
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_49122232
Wauw, dat is erg mooi geworden . Goed over nagedacht en erg net uitgevoerd.
Jammer dat de skimmer moeilijk op een mooie manier op te lossen is, althans, dat vermoed ik.

Zelf heb ik het niet zo op zwembaden/jacuzzi's en dat soort dingen. Leuk voor even, maar aangezien je er ook niet permanent in zit, zijn de gebruiks en onderhoudskosten mij te hoog.
pi_49129733
quote:
Op maandag 7 mei 2007 16:27 schreef jna het volgende:

Ja klopt, Cos is dit jaar bij ons komen wonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')