afgelopen vrijdag avond vroor het nog 1 graad volgens de sproeicomputer hierquote:
ja maar ik denk dat het een zeer zeldzame gebeurtenis is als zo'n groot bad met een deksel zo erg bevroren is dat de boel er aan kapot gaat. Nou was het niet eens mijn bedoeling om er verder zo serieus op in te gaan..quote:Op vrijdag 27 april 2007 21:27 schreef densmee het volgende:
[..]
afgelopen vrijdag avond vroor het nog 1 graad volgens de sproeicomputer hier
lijkt mij t meest logische.. alleen eh krijg je dan geen water wat in je leiding gaat wonen?quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:16 schreef B_BOY het volgende:
ik ben idd benieuwd naar de totale kosten. en naar hoe jullie het gaan doen met die luchtleidingen. gewoon gaten door het beton heen boren????
dat dacht ik dus ook. ik dacht of je moet er een soort klep tussen zetten of je pomp hoger hangen dan je leiding. (water in je leiding lijkt me niet zo erg, maar in die waterpomp wel)quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
lijkt mij t meest logische.. alleen eh krijg je dan geen water wat in je leiding gaat wonen?
mjah denk dat die pomp wel genoeg kracht heeft.. maar zo niet dan merken ze t vanzelfquote:Op woensdag 2 mei 2007 12:25 schreef B_BOY het volgende:
[..]
dat dacht ik dus ook. ik dacht of je moet er een soort klep tussen zetten of je pomp hoger hangen dan je leiding. (water in je leiding lijkt me niet zo erg, maar in die waterpomp wel)
ik wil trouwens erg graag weten wat het zo ongeveer gekost heeft.
vooral de vraag waar je de luchtpomp vandaan hebt (ja van post maar wat voor iets moet je daar voor hebben) en de waterpomp en het filtersysteem. dit zijn namelijk mijn insziens erg hoge kosten. en ik wil er miss zelf ook eentjue bouwen in de achtertuin.
en de mannen die hem gebouwd hebbenquote:Op woensdag 2 mei 2007 12:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nu nog de foto's met water erin natuurlijk
Ikzelf zou denken aan het bekleden van de binnenkant met polyester of epoxyhars.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:10 schreef Ingmar89 het volgende:
En, hoe gaan jullie het geheel straks waterdicht maken?
ze hebben dubbele wand. dus dat zal het probleem niet zijn. ik neem aan dat ze er folie in fohnen om het waterdicht te maken.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:13 schreef Dr.Punnani het volgende:
[..]
Ikzelf zou denken aan het bekleden van de binnenkant met polyester of epoxyhars.
Ik vraag me wel sterk af of ze gedacht hebben aan de werkende krachten van bewegend water. Ik bedoel hoeveel liter gaat erin? En dan een wandje van gasbeton?!![]()
Ow ja, ze hebben een betonnen kolom gestort inderdaad, maar hoe hoog staat de bovenste rand nog boven die betonwand? Zeker als er iemand lekker achterover in dat bad zit en er bovenin alleen wat gasbeton zit kan je wachten tot dat het gaat begeven...quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:19 schreef B_BOY het volgende:
[..]
ze hebben dubbele wand. dus dat zal het probleem niet zijn. ik neem aan dat ze er folie in fohnen om het waterdicht te maken.
Nou nee, ik heb niet zo'n behoefte aan mannen met bezwete lichamen die zo graag hun bouwvakkersdeccoletéeeehh willen show'nquote:
Mannen in Jacuzzi hebben meestal geen bezweet lichaam meerquote:Op woensdag 2 mei 2007 17:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Nou nee, ik heb niet zo'n behoefte aan mannen met bezwete lichamen die zo graag hun bouwvakkersdeccoletéeeehh willen show'n[afbeelding]
Waar jij natuurlijk wel op zit te wachten..![]()
gewone PVC kan toch ook wel wat druk hebben?quote:Op woensdag 2 mei 2007 17:03 schreef densmee het volgende:
voor beregening gebruiken ze simpele messing kleppen
en heb je druk pvc gebruikt of gewone van de bouwmarkt
want je wilt niet hebben dat er ergens een keer een leiding verstopt en de pomp de druk te hoog opvoert dat de buizen scheuren
Je wil ze toch aan het werk zien? Niet met hun dikke bierpens op het water zien drijven..quote:Op woensdag 2 mei 2007 18:02 schreef maok het volgende:
[..]
Mannen in Jacuzzi hebben meestal geen bezweet lichaam meer![]()
ik zie er dan liever vrouwen in zitten :pquote:Op woensdag 2 mei 2007 18:10 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Je wil ze toch aan het werk zien? Niet met hun dikke bierpens op het water zien drijven..
Ik reageerde hier op, dus foto's met water en mannen er inquote:Op woensdag 2 mei 2007 12:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nu nog de foto's met water erin natuurlijk
maximaal 1,5 barquote:Op woensdag 2 mei 2007 18:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
gewone PVC kan toch ook wel wat druk hebben?
hier ligt voor de zwembad verwarming ook gewoon standaard PVCquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:01 schreef densmee het volgende:
[..]
maximaal 1,5 bar
en de lijm netzo
we hebben wel eens een tuin gemaakt en een stagiare zou de beregenings buizen lijmen (de rechte stukken)
hij had alleen wel de verkeerde lijm gebruikt en met de test kwam overal het gras en zand omhoog![]()
Klopt, 0,5 bar is het wel zo een beetjequote:Op woensdag 2 mei 2007 21:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hier ligt voor de zwembad verwarming ook gewoon standaard PVC
ok meer dan 0.5 bar @ pompkant heb ik er nog niet op gezien :p
moauw dan moet t nog 2 meter omhoog..quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:32 schreef RandomReader het volgende:
[..]
Klopt, 0,5 bar is het wel zo een beetje
Om alles waterdicht te maken gebruiken we eerst een waterkerende stuc. Eerst nog het beton en ytong voorstrijken met een middeltje. Daarna een watervaste flexibele tegellijm gebruikt en daarna de hele boel met een 2 componenten epoxy voeg gevoegd. Dit moet wel waterdicht zijnquote:Op woensdag 2 mei 2007 13:19 schreef B_BOY het volgende:
[..]
ze hebben dubbele wand. dus dat zal het probleem niet zijn. ik neem aan dat ze er folie in fohnen om het waterdicht te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |