Een PvdA' er die zich inzet voor onderwijs lijkt me nuttiger voor jou.quote:
Nee, dat is het gevolg van te veel PvdA-ers op onderwijsquote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een PvdA' er die zich inzet voor onderwijs lijkt me nuttiger voor jou.
Bronquote:Criminele illegalen mogen voorlopig blijven
Staatssecretaris Nebahat Albayrak (PvdA) van Justitie vindt het niet nodig om het uitzetbeleid voor criminele illegalen op korte termijn aan te scherpen.
Albayrak, die verantwoordelijk is voor het vreemdelingenbeleid, wil eerst onderzoeken of de maatregelen die haar voorganger Rita Verdonk (VVD) in 2005 voorstelde wel effectief zullen zijn, zo schrijft ze in een brief aan de Tweede Kamer.
Dat onderzoek zal tot eind 2008 duren, aldus de staatssecretaris. Tot die tijd verandert er in ieder geval niets.
Afschrikwekkende werking
Verdonk wilde dat criminele illegalen met een veroordeling op zak sneller dan nu het land uit konden worden gezet. De maatregel zou ook een afschrikwekkende werking moeten hebben naar andere illegalen toe, maar Albayrak is er niet zeker van dat dit ook daadwerkelijk zo is.
Totdat Albayrak klaar is met onderzoeken wil ze dat politie, justitie en vreemdelingendiensten ervoor zorgen dat het bestaande beleid 'zo effectief en consequent mogelijk' wordt uitgevoerd.
Heel moeilijk
Dat zal nog lastig worden, want veel criminele illegalen worden niet herkend als crimineel omdat ze geen papieren hebben. Ook is de wet nu zo dat criminele illegalen zelfs na diverse overtredingen heel moeilijk het land uit kunnen worden gezet.
Twee jaar geleden was een Somalische illegaal uit Utrecht al tientallen keren opgepakt en gestraft voor overtredingen, maar werd hij niet teruggestuurd naar Somalië vanwege de situatie in dat land.
Bronquote:Pardonkandidaat ten onrechte uitgezet
Uitgegeven: 4 september 2007 21:36
Laatst gewijzigd: 4 september 2007 22:07
DEN HAAG - Justitie heeft eerder dit jaar ten onrechte een asielzoeker uitgezet die mogelijk onder de pardonregeling valt. Staatssecretaris Nebahat Albayrak (Justitie) betreurt dat ten zeerste, zo heeft ze aan de Tweede Kamer geschreven.
De Dienst Terugkeer en Vertrek van het ministerie is bezig om de man uit Kameroen zo snel mogelijk terug te halen naar Nederland.
Albayrak heeft op dit moment geen aanwijzingen dat in de afgelopen maanden meer mensen zijn uitgezet die mogelijk een verblijfsvergunning kunnen krijgen op grond van het pardon.
Naar aanleiding van het incident, waar de SP en GroenLinks in de Tweede Kamer opheldering over hadden gevraagd, zijn de controleprocedures opnieuw bekeken en zijn extra maatregelen genomen om dergelijke risico's te beperken.
Verzuimd
De man uit Kameroen werd begin januari in vreemdelingenbewaring geplaatst om te worden uitgezet, wat uiteindelijk op 14 maart gebeurde. De DT&V heeft die dag echter verzuimd te controleren of hij wel mocht worden uitgezet met het oog op de pardonregeling die toen in de maak was. In die periode werden geen mensen uitgezet die mogelijk onder de latere regeling zouden vallen.
De Nederlandse ambassade in Yaoundé heeft de man geld gegeven om een paspoort te kunnen aanvragen, wat hij inmiddels heeft gedaan. Als hij dat document heeft, ontvangt hij op de ambassade een inreisvisum voor Nederland. Ook krijgt hij een vliegticket.
Ernstig
In deze zaak is nog meer mis gegaan. Nadat de asielzoeker al was uitgezet, heeft het ministerie een voortgangsrapport aan de rechter gestuurd waaruit kon worden geconcludeerd dat de man nog in vreemdelingenbewaring zat. Albayrak noemt het "zeer ernstig" dat de advocaat en de rechtbank onjuist zijn geïnformeerd.
Deze partijen moeten er volgens haar op kunnen vertrouwen dat de informatie in een voortgangsrapport de feitelijke situatie weergeeft.
Gevolgd door een uitkering, kinderbijslag, gezinsheriniging en tonnen zoniet miljoenen aan andere onzin gedurende zijn levensduur in Nederland. Waarna dat herhaald wordt voor z'n nageslacht.quote:De Nederlandse ambassade in Yaoundé heeft de man geld gegeven om een paspoort te kunnen aanvragen, wat hij inmiddels heeft gedaan. Als hij dat document heeft, ontvangt hij op de ambassade een inreisvisum voor Nederland. Ook krijgt hij een vliegticket.
De mensen met knaken ookquote:Op woensdag 5 september 2007 08:29 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Gelukkig maar dat de meeste pessimisten snel emigreren.
Ik lees juist dat ze er bezorgd over is?quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:28 schreef buachaille het volgende:
Dankzij Albayrak met haar categoriaal pardon en dankzij de mohamed blahblah uitspraak van het EHRM blijft de tsunami richting NL maar doorgaan. Overigens hebben wij geen last van die somaliers, die vertrekken allemaal naar de UK (hoe ironisch).
Sinds het aantreden van Albayrak is de tsunami alleen maar verhevigd, doe mij maar een 'onbezorgde' verdonk aubquote:Op donderdag 26 februari 2009 21:31 schreef IHVK het volgende:
Ik lees juist dat ze er bezorgd over is?![]()
Als zelfs Elseiver dat zegt zal het wel waar zijn
Ik vind het sowieso absurd omdat dit de enige topic over een minister is in dit subforum. Puur vanwege haar afkomst.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:38 schreef buachaille het volgende:
[..]
Sinds het aantreden van Albayrak is de tsunami alleen maar verhevigd, doe mij maar een 'onbezorgde' verdonk aub
Over Vogelaar zijn meer dan 10 topics geopend in dit subforum...quote:Op vrijdag 27 februari 2009 00:23 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso absurd omdat dit de enige topic over een minister is in dit subforum. Puur vanwege haar afkomst.
Hoe heeft het zover kunnen komen dat Nederland aan de EU toestemming moet vragen om veelplegers en zware criminelen de toegang te mogen weigeren!!! Wie is er dan nog de baas in dit land? Indirect worden we gewoon bestuurd door EU-ambtenaren die we nooit gekozen hebben.quote:Op donderdag 26 februari 2009 20:09 schreef qonmann het volgende:
Het verzoek van Albayrak bij de EU-raad was onderdeel van een discussie over vrij verkeer van personen. Ze vroeg daarbij ook om veelplegers de toegang te mogen weigeren, net als zware criminelen.
http://www.nu.nl/algemeen(...)aan-bij-eu-raad.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |