Kwestie van enkele weken, komt goed.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:17 schreef Houtspeer het volgende:
Kun je Frans praten? Want volgens mij praat iedereen Frans in Brussel.
quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:17 schreef Houtspeer het volgende:
Kun je Frans praten? Want volgens mij praat iedereen Frans in Brussel.
Hoe zit het met stufi? En bevalt het je goed?quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:48 schreef Yoghii het volgende:
Ik studeer in Gent, en 0,0 problemen mee gehad eigenlijk.
Thanks! Handige info. Er bestaat daar niet zoiets als OV kaart toch?quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:38 schreef gewooneenuser het volgende:
KUB is kleiner, VUB is groter
http://www.vlir.be/03info-studenten/index.htm Hier kan je de visitatierapporten van de meeste studies terugvinden, zo kan je zien waar de kwaliteit op verschillende vlakken het hoogst is.
Stufi krijg je gewoon, plus als je wilt een kleine 80 euro per maand in plaats van je OV-kaart (en aangezien de trein bijna niks kost in België hou je daar flink van over!).
En verder, tja, zorgen dat je ook verzekert bent daar en niet alleen in NL. Eventueel een Belgische rekening openen (meestal gratis voor studenten).
En niet alles geloven van wilweg.nl, heb daar laatst dingen gelezen die inmiddels niet meer kloppen.
JA dat kan, ik zit sinds september in Leuven en dat bevalt prima.quote:Op woensdag 25 april 2007 11:42 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Oh ja, wordt je in Belgie toegelaten tot de universiteit met je hbo-propedeuse?
Mijn ervaring met Brussel is dat de mensen nogal kut zijn en behoorlijk Franstalig.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:04 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Hoe open zijn de mensen in Brussel eigenlijk?
Omdat ze Franstalig zijn.quote:Op donderdag 26 april 2007 20:44 schreef BrauN het volgende:
[..]
Mijn ervaring met Brussel is dat de mensen nogal kut zijn en behoorlijk Franstalig.
Waarom niet naar Leuven of Gent? Desnoods Antwerpen.
Leuk als dat 2x zo ver weg is en het volzit met kutmensenquote:Op vrijdag 27 april 2007 01:58 schreef Zyggie het volgende:
Ga gewoon naar Utrecht.
Jij klinkt ook niet bijster optimistisch en interessant maat. Komt dat omdat jij zo'n 'kut hollander' bent die nu België aan het verneuken is met zijn aanwezigheid? Een stuk verdriet als jij zullen 'wij' niet missenquote:Op vrijdag 27 april 2007 06:04 schreef Yoghii het volgende:
[..]
Leuk als dat 2x zo ver weg is en het volzit met kutmensen
Wat is jouw dialect?quote:Op vrijdag 27 april 2007 01:54 schreef Yoghii het volgende:
west-vlaams is zeer makkelijk te verstaanmaar dat is vast omdat mijn dialect er ook op lijkt.
Manier van studeren is in Belgie vooral in het begin veel meer letterlijk leren, weetniet hoe het in jouw "vakgebied" zit, maar bij farmacie en geneeskunde is dat in ieder geval wel. Weinig praktijk ook.
West zeeuws vlaamsquote:Op vrijdag 27 april 2007 09:15 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Wat is jouw dialect?
En stampen is wel redelijk mijn ding (als ik genoeg tijd heb dan) dus dan gaat dat goedkomen denk ik.
Zo...quote:Op maandag 30 april 2007 11:47 schreef Cryonic het volgende:
- Ik ben voor mijn kot studentenkamer (alles inclusief, 20 m2, 210¤ de maand kwijt. Daar komt nog wel internet bij (ong. 12,50 de maand)
kot (het ~, ~ten)quote:
Als je nog een huisgenootje zoektquote:Op maandag 30 april 2007 11:47 schreef Cryonic het volgende:
- Collegegeld bedraagt voor een buitenlander in Belgie altijd rond de 500 ¤
- Je kan een verblijfsvergunning aanvragen maar normaal gesproken wordt dit voor buitelandse studenten geregeld op het unief. Je moet dan wel aangeven dat je op kot zit.
- Bepaalde verzekeringen (navragen bij t unief) worden als t goed is ook geregeld door t unief.
- Leren in belgie gaat anders dan in nederland: reken op lange dagen !
- Aan cursusteksten en boeken ben je ong. 300 a 500 euro kwijt. Dit ligt eraan of je ook nog alle boeken koopt; meestal kan je ook de boeken lenen @ de UB. De cursussen zelf koswten max 150 euro, meestal minder.
- Een abbo voor de bus gaat met een buzzypazz (onbeperkt met de bus / tram voor ong 160 euro voor 1 jaar), soms kan het voordelig zijn om in de trein een gopass te gebruiken (10x reizen voor 45¤)
- Ik ben voor mijn kot (alles inclusief, 20 m2, 210¤ de maand kwijt. Daar komt nog wel internet bij (ong. 12,50 de maand)
Ja en in Vlaanderen lachen ze je uit als je zegt dat je 'op kamers zit'.quote:
Dan mogen ze op forum.fok.be "op kamersquote:Op woensdag 2 mei 2007 12:24 schreef gewooneenuser het volgende:
[..]
Ja en in Vlaanderen lachen ze je uit als je zegt dat je 'op kamers zit'.
Beetje cultuurrelativisme kan geen kwaad.
Ga anders een beetje lopen zeiken over hoe ze dat zeggen..quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:51 schreef Frrreek het volgende:
[..]
Dan mogen ze op forum.fok.be "op kamers" posten. Ik heb niet zoveel van doen met de zuiderburen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |