quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 01:39 schreef OllieA het volgende:Zeg, dyslectici en depressivie, kan die nare serie over taalfouten en zo niet eens worden afgeschaft?
Originele taal- en spelfouten #17Het is niet origineel, het gaat niet over taal, het is gezeur van mensen die denken dat ze iets beter kunnen spellen.
Veel posts hier op het forum bevatten fouten. Dat is nu eenmaal zo, en ook al heb ik er een hekel aan, ik kan me goed voorstellen dat andere mensen er geen last van hebben. Dit topic is opgezet om de originelere fouten te melden ZONDER de users aan de schandpaal te nagelen (dan zouden we het wel in het betreffende topic doen), maar gewoon omdat we ze grappig vonden.
Veel mensen gaven aan dat ze niet zaten te wachten op geneuzel over spelfouten. Prima, dan maken we toch gewoon een eigen topic ervoor aan waarmee we niemand lastig vallen? Zij blij, wij blij!
Niemand van de mensen die in dit topic posten beweert beter te zijn dan de rest, wij maken net zo goed domme fouten. Lees de andere delen maar eens door.
Een van de leukere pagina's op internet vind ik
www.engrish.com, waar mensen over de hele wereld leuke spelfouten laten zien in het Engels. Niet bedoeld om mensen te vernederen, maar puur als vermaak omdat sommige mensen niet door hebben dat wat ze neergeschreven hebben onbedoeld iets totaal anders is dan wat ze eigenlijk bedoelden. Is die pagina in jouw ogen dan ook fout, vernederend en gezeur?