Is niet mijn huis (die van ouders) maar ja.. dat is een vrij groot huis. Ik was ook verbaasd over de lengte. De kabel hoeft hooguit twee verdiepingen omhoog (aansluit punt zit recht boven de meterkast).. dus waarom ze er zoveel bochten in hebben gelegd is mij een raadsel.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:33 schreef D.Rose het volgende:
weet je zeker dat er niet iets mis is gegaan?
Ik bedoel, ik heb onlangs bijna alle kabels in huis vervangen, maar kabels van 20 meter zaten er echt niet bij.
Of woon je zo groot?
Dat het geen goed idee was ben ik nu ook achter.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:34 schreef naaa het volgende:
De nieuwe kabel aan de oude vastmaken is meestal geen goed idee![]()
Evt. kan je wel de trekveer aan de oude kabel vastmaken om die er wat makkelijker doorheen te jakkeren, maar that's about it.
Die veerpomp kán handig zijn. Maar het kan ook je buis verneuken.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:51 schreef damster het volgende:
Die kabel die knapte is er nu helemaal uit. (ging wonderbaarljik makkelijk.. en ik heb hem er helemaal uit).
Ik zal morgen eens een trekveer huren. Misschien dat 20 meter wat ik nodig heb wat overdreven is (ik hoop het). Ik las op internet ook iets over een veerpomp. Is dat nog een goed idee?
Omdat het met een centrale fileserver wel snel moet zijn. Draadloos internet is theoretisch 54 of 108 mbit maar in praktijk blijft daar zelfs met een optimale verbinding weinig van over.quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:53 schreef Deetch het volgende:
waarom geen draadloos?
Wat je nu zegtquote:Op dinsdag 24 april 2007 19:46 schreef Marsepein het volgende:
Ok, iig gen dreft gebruiken, als je dan voor een huis tuin en keuken middeltje kiest, kies dan voor water, dmv een nate spons aan het begin.
Verder denk ik dat er een doos tussen zit, op een andere slaapkamer, en dat daar de boel nu los is geschoten.
Wat loopt daar nog meer door die doos? En dan maar met water?quote:Verder denk ik dat er een doos tussen zit, op een andere slaapkamer, en dat daar de boel nu los is geschoten.
Ik heb er eens een van 50 meter in me handen gehad, maar die zijn wel erg duur (heb ik me laten vertellen)quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:46 schreef KonnieKipke het volgende:
Je hebt trekveren van 20meter.. Langer kan ik mij niet voorstellen.
quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:25 schreef audi80 het volgende:
[..]
Ik heb er eens een van 50 meter in me handen gehad, maar die zijn wel erg duur (heb ik me laten vertellen)
Tot 30M zijn ze zo te bestellen iig.
bron: http://www.wymefa.nl/?id=trekverenblankstaalquote:In lengtes van 2-5-10-15-20- 25-30-40-50 meter
Toch is het een veel toegepaste methode. Het is niet zo dat het drijfnat wordt, maar licht vochtig. Dan 'glijden' de kabels beter door de pvc pijp. Als je kiest voor dreft oid dan lijkt het wel makkelijker te gaan, maar het er ooit weer uithalen kun je vergeten. Alles is verkleeft.quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:20 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Wat je nu zegt![]()
![]()
[..]
Wat loopt daar nog meer door die doos? En dan maar met water?![]()
* sanger sluit zich hier helemaal bij aanquote:Op woensdag 25 april 2007 08:39 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Toch is het een veel toegepaste methode. Het is niet zo dat het drijfnat wordt, maar licht vochtig. Dan 'glijden' de kabels beter door de pvc pijp. Als je kiest voor dreft oid dan lijkt het wel makkelijker te gaan, maar het er ooit weer uithalen kun je vergeten. Alles is verkleeft.
In die doos die je onderweg tegenkomt met CAI of UTP zal echt geen 230V zijn hoor.
Een andere tip die ik regelmatig hoor. UTP en Coax nooit te snel door de buis heen trekken, daardoor wordt de mantel warm en kan hij versmelten met de buis. En dan krijg je er nooit meer wat in of uit.
Dreft moet je idd niet gebruiken. Maar gewoon wb-40 oid. Dat verdampt en houdt je geen overlast van.quote:Op woensdag 25 april 2007 10:28 schreef sanger het volgende:
[..]
* sanger sluit zich hier helemaal bij aan
Ook uit ervaringonze vorige bewoner heeft ook glijmiddel gemaakt van dreft of ed. Geen pretje.
Ik hoop niet dat er een andere doos tussen zit. Dat zou niet moeten aangezien het een aparte loze leiding is voor tv of telefoon of wat ik er ook doorheen wil trekken. Waarom er dan allerlei bochten in zitten weet ik niet.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:46 schreef Marsepein het volgende:
Ok, iig gen dreft gebruiken, als je dan voor een huis tuin en keuken middeltje kiest, kies dan voor water, dmv een nate spons aan het begin.
Verder denk ik dat er een doos tussen zit, op een andere slaapkamer, en dat daar de boel nu los is geschoten.
Hoe oud is jullie huis eigenlijk.quote:Op woensdag 25 april 2007 12:23 schreef damster het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat er een andere doos tussen zit. Dat zou niet moeten aangezien het een aparte loze leiding is voor tv of telefoon of wat ik er ook doorheen wil trekken. Waarom er dan allerlei bochten in zitten weet ik niet.
Ik ga straks aan de slag en laat ik wel horen of het allemaal is gelukt.
De meterkast zit op de begaande grond. De loze leiding verdwijnt daar in het plafond.quote:Op woensdag 25 april 2007 12:44 schreef TheThirdMark het volgende:
8 jaar? Hmnz. Normaal gesproken is het dan al wel standaard om loze leidingen te laten leggen.
Maar die gaan meestal met bochten door de muur heen.
Kun je niet eens een situatie kaart maken hoe het zit? Van meterkast tot aan wcd?
Nieuwsflash: Al deze vragen zijn al gevraagd en/of beantwoord in dit topicquote:Op woensdag 25 april 2007 16:52 schreef Vonkenboer het volgende:
1. Al met een spiradoapparaat / trekveerpomp geprobeerd ?
2. Al via de inbouwdoos naar de meterkast geprobeerd ?
3. Al via de meterkast naar de inbouwdoos geprobeerd ?
4. Al gecontroleerd op eventuele aftakingen en hoor je de veer nergens tikken ?
5. Was de leiding vooraf wel bedraad of betrof het een loze leiding ?
quote:Op woensdag 25 april 2007 20:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
de dreft spoel je er toch ff uit met water? xD!
Vrij standaard hoor dat die leiding zo loopt; ik heb hem op de bouw eigenlijk nog nooit anders aangelegd.quote:Op woensdag 25 april 2007 18:59 schreef damster het volgende:
Hoera het is gelukt.
Het heeft me uiteindelijk 2 uur gekost om de trekveer er goed doorheen te krijgen. Elke keer bleef ik steken op ongeveer 2/3 van de afstand. heb meerdere malen van beneden naar boven de veer er geprobeerd doorheen te krijgen en van boven naar beneden.
Maar uiteindelijk is het met met behulp van veel dreft (sorry dan voor de toekomstige bewoners.. maar dat was het enige wat goed werkte) gelukt. heb toch maar weer de oude coax er weer doorheen getrokken. Dus nu ligt er een coax en een utp. Moet de komende jaren wel genoeg zijn.
uiteindelijk heb ik 17 meter kabel nodig gehad. Ik ben even op onderzoek uitgeweest en goed zitten luisteren waar de kabel langs gaat. De loze leiding gaat dus waarschijnlijk vanaf de slaapkamer naar het midden van het huis. Daar zit zeg maar een soort holle ruimte in kolomvorm van de 3e verdieping naar de begaande grond. Ik wist dat daar de waterleidingen doorheen liepen maar blijkbaar vonden de bouwers het handig om alle loze leidingen dus ook richting die kolom te trekken. Op zich leuk bedacht Maar in dit geval betekent het dat ik inplaats van 7 meter 17 meter coax nodig heb.. en ik tig hoeken doormoet om de kabels te trekken.
In elk geval heb ik een wijze les geleerd voor de volgende keerAltijd een trekveer gebruiken.
Iedereen bedankt voor de hulp en de tips.
Dat begrijp ik, maar wilde je er een tuinslang op aansluiten ofzo?quote:Op donderdag 26 april 2007 11:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Coax en UTP kennen er wel tegen dus
Creatief zijn.. dan lukt dat geheid!quote:Op donderdag 26 april 2007 11:14 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar wilde je er een tuinslang op aansluiten ofzo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |