quote:2008 Mercedes-Benz CLK 63 AMG Black Series Specifications
Engine
Type: V8
Displacement in cc: 6208
Power bhp at RPM: 500 / 6800
Torque Nm at RPM: 630 / 5250
Redline at RPM: n.a.
Brakes & Tires
Brakes F/R: ABS, vented disc/vented disc
Tires F-R: 265/30 R19 - 285/30 R19
Driveline: Rear Wheel Drive
Exterior Dimensions & Weight
Length x Width x Height in: 183.4 × 72.2 × 53.8
Weight lb (kg): 3880 (1760)
Performance
Acceleration 0-100 km/h: 4.1 s
Top Speed: 300 km/h - electronically limited
Fuel Economy EPA city/highway mpg (l/100 km): n.a. (15.3)
quote:2009 BMW M3 Coupe Specifications
Engine
Type: V8
Displacement in cc: 3999
Power bhp at RPM: 420 / 8300
Torque Nm at RPM: 400 / 3900
Redline at RPM: 8400
Brakes & Tires
Brakes F/R: ABS, vented disc/vented disc
Tires F-R: 245/40 ZR18 - 265/40 ZR18
Driveline: Rear Wheel Drive
Exterior Dimensions & Weight
Length x Width x Height in: 181.7 × 71.6 × 55.8
Weight kg: 1655
Performance
Acceleration 0-100 km/h: 4.6 s
Top Speed mph: 250 km/h - electronically limited
Fuel Economy EPA city/highway mpg (l/100 km): n.a. (12.4)
quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:45 schreef Dauthi het volgende:
Ik ga voor de Porsche 911 997 Carrera S, beter chassis, geen bullshit boordcomputer, geen automatische versnellingsbak. Gewoon BETER!
Ik ga met je mee!quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:45 schreef Dauthi het volgende:
Ik ga voor de Porsche 911 997 Carrera S, beter chassis, geen bullshit boordcomputer, geen automatische versnellingsbak. Gewoon BETER!
verkapt miss kan ik er wel een kopenquote:Op dinsdag 24 april 2007 16:49 schreef melluk het volgende:
tvp
Mercedes, omdat de andere BMW isquote:Op dinsdag 24 april 2007 16:50 schreef SuperRogier het volgende:
BMW, omdat de andere Mercedes is
Neptaxi met teveel embleempjes
De juiste vergelijking is ook eigenlijk M3CSL vs die CLK Black series.quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:54 schreef M5 het volgende:
Beetje mislukte poll imo, de merc is zo'n 200.000 euro waar de M3 nog geen ton kost....
Maar ik ga voor 'n M3 (liever 'n RS4.)
quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:31 schreef MikeyMan het volgende:
BMW... omdat ik een schurfthekel heb aan Mercedes...
idd als ik mercedes wil rijden dan neem ik wel een taxiquote:Op dinsdag 24 april 2007 17:31 schreef MikeyMan het volgende:
BMW... Maar alleen omdat ik een schurfthekel heb aan Mercedes...
Same here. Normaal kies ik altijd BMW, maar ik vind die Mercedes gewoon écht vetter.quote:Op woensdag 25 april 2007 09:29 schreef -Muse- het volgende:
Eerste keer in mijn leven dat ik voor een Mercedes kies
Qua uiterlijk en prestaties gewoon beter!
En alles wat je op noemt zit ook gewoon op de BMW he.quote:Op woensdag 25 april 2007 09:59 schreef DonJames het volgende:
630 nM, de AMG is een beest!
Maar aangezien ik geen grote boze neger ben kan ik me natuurlijk niet vertonen in dat ding, met die gepimpte voorbumper, spatbordverbreders, zijskirts en chrome bling-bling velgen.
De M3 dus.
Kan jij de foto's wel zien? De AMG heeft echt van die opgeplakte stukken op de bumper, zijksirts en van die afzichtelijke spatbordverbreders (jaren '80 -accesoire op sjonniegolfjes), om over de achterspoiler nog maar te zwijgen. De M3 ziet er nog enigzins beschaafd uit, al is het ook geen schoonheid.quote:Op woensdag 25 april 2007 10:02 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
En alles wat je op noemt zit ook gewoon op de BMW he.
Tja, kwestie van smaak he.quote:Op woensdag 25 april 2007 10:05 schreef DonJames het volgende:
[..]
Kan jij de foto's wel zien? De AMG heeft echt van die opgeplakte stukken op de bumper, zijksirts en van die afzichtelijke spatbordverbreders (jaren '80 -accesoire op sjonniegolfjes), om over de achterspoiler nog maar te zwijgen. De M3 ziet er nog enigzins beschaafd uit, al is het ook geen schoonheid.
Anders verdiep je je even in de materiequote:Op woensdag 25 april 2007 12:39 schreef yup het volgende:
De AMG heeft ook automaat en zal (waarschijnlijk) niet eens een sperdiff hebben.
Lekker dan met 500 pk en RWD.
Het zal een leuke wagen zijn, maar met handbak en sperdiff en 8000 rpm weet ik welke auto ik ga kiezen :-)
Black series heeft wel een sperdiff.quote:Op woensdag 25 april 2007 12:39 schreef yup het volgende:
De AMG heeft ook automaat en zal (waarschijnlijk) niet eens een sperdiff hebben.
Lekker dan met 500 pk en RWD.
Het zal een leuke wagen zijn, maar met handbak en sperdiff en 8000 rpm weet ik welke auto ik ga kiezen :-)
Nog steeds automatic.quote:Op woensdag 25 april 2007 13:50 schreef Twanstra het volgende:
[..]
Anders verdiep je je even in de materie![]()
Nog steeds automatic.quote:Op woensdag 25 april 2007 14:55 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Black series heeft wel een sperdiff.
Gast, semi automatic. En in de automaat stand is zo'n bak sneller dan een met de hand geschakelde bakquote:Op donderdag 26 april 2007 00:29 schreef yup het volgende:
[..]
Nog steeds automatic.
[..]
Nog steeds automatic.
0-100 is ook redelijk dicht bij elkaar, topsnelheid is 50km/u hoger... Komt toch terug in de pollsquote:Op donderdag 26 april 2007 09:36 schreef jacco het volgende:
De CLK heeft ineens een eindsprintje gemaakt
Het is geen semi-automatic, het is een automaat waarbij je ook zelf kan schakelen. Daar zit een wezenlijk verschil in wijsneus. Dit ding heeft gewoon net als de Golf 4 1.6 automaat om de hoek gewoon een koppelomvormer.quote:Op donderdag 26 april 2007 08:32 schreef Twanstra het volgende:
[..]
Gast, semi automatic. En in de automaat stand is zo'n bak sneller dan een met de hand geschakelde bak![]()
Dus wat is je punt?...........
Daarom is het ook wachten op de M3 CLS. Ik ken iemand met een E36 M3 CLS, onder handen genomen door AC Schnitzer. Op veel plekken waren carbon delen gebruikt, wat een gewichtsreductie opleverde van 130 kilo ongeveer. De motor was ook ngo eens flink onder handen genomen, wat resulteerde in een onbegrensde top van 330 km/h. Maar hij was begrensd op 'maar' 290 Km/h. Hij woonde bij mij in het dorp, en heeft een keer in één of ander tuningblad gestaan een aantal jaar geleden.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:57 schreef Kogando het volgende:
Ik vind het geen eerlijke vergelijking omdat de Mercedes getuned is door AMG. Dan zou je er ook een getunede M3 tegenover moeten zetten. Van AC Schnitzer oid.
M is voor BMW precies hetzelfde als AMG voor Mercedes dus ik snap niet goed waar je het over hebt.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:57 schreef Kogando het volgende:
Ik vind het geen eerlijke vergelijking omdat de Mercedes getuned is door AMG. Dan zou je er ook een getunede M3 tegenover moeten zetten. Van AC Schnitzer oid.
Vind ik normaalgesproken ook, alleen deze clk heeft opzich wel wat, ik weet het niet. En ik ga idd ook liever voor de RS4quote:Op donderdag 26 april 2007 17:52 schreef Mr.Adams het volgende:
M3, daarvoor hoef je eigenlijk niet eens naar de specs e.d. te kijken maar gewoon de volgende simpele vergelijkingen aan te houden:
BMW =
Mercedes =![]()
en natuurlijk de basisregel die altijd en overal geldt: BMW > Mercedes
Mr.Adams is helemaal geen BMW fan, verre van, maar nog minder een Mercedes fan, gruwelijk lelijke auto's zijn dat zeg... Alltime favourite is toch duidelijk de Audi RS4
Negatief?quote:Op donderdag 26 april 2007 19:09 schreef Kinz het volgende:
De Mercedes is qua kwaliteit een stuk beter, sneller.. meer vermogen..
Ik zou toch voor de BMW kiezen, omdat die er niet zo pooierig uitziet. CLK heeft gewoon z'n negatieve uitstraling. BMW heeft die niet in mijn ogen.
Ik heb vorige week nog een M3 CSL E46 bekeken, stond bij de BMW garage.quote:Op donderdag 26 april 2007 18:17 schreef fathank het volgende:Daarom is het ook wachten op de M3 CLS. Ik ken iemand met een E36 M3 CLS, onder handen genomen door AC Schnitzer. Op veel plekken waren carbon delen gebruikt, wat een gewichtsreductie opleverde van 130 kilo ongeveer. De motor was ook ngo eens flink onder handen genomen, wat resulteerde in een onbegrensde top van 330 km/h. Maar hij was begrensd op 'maar' 290 Km/h. Hij woonde bij mij in het dorp, en heeft een keer in één of ander tuningblad gestaan een aantal jaar geleden.
Gok dat je al gauw naar de ton gaat.quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:11 schreef fathank het volgende:
Wat moet zoiets nog opbrengen? Ben 'k wel benieuwd naar (niet dat ik het kan betalen als 20-jarige). En het is ook niet dat er veel M3 CSL's op autotrack staan
![]()
RS4 is tenminste nog een wolf in schaapsklerenquote:Op vrijdag 27 april 2007 14:37 schreef Firenzo het volgende:
sinds wanneer heb je ineens al die Audi-groupies?
BMW voor mij, in deze vergelijking.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |