Begrijp jij nou wat 'ie bedoelt, pyl?quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:13 schreef Tokay het volgende:
[..]
Echter, na een uurtje of twee oefenen, heb ik toch maar mooi een volwassen vent van z'n scooter gespoten.
Toen ik vanmiddag m'n schoenen uittrok vielen er twee politiepaarden dood neer in de straatquote:Op dinsdag 24 april 2007 16:13 schreef Tokay het volgende:
[..]
Mwoah. Wat zal ik zeggen. Onwennig.
Echter, na een uurtje of twee oefenen, heb ik toch maar mooi een volwassen vent van z'n scooter gespoten.
Nou ja, bij wijze van spreken dan.![]()
Zonet stond daar wat anders.quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:22 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het wordt wel een puinzooi met dat sneleditten![]()
quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:27 schreef pyl het volgende:
O.
Zou Tokay nog komen? Of is dit weer een rare vraag?
dûhquote:Op dinsdag 24 april 2007 16:37 schreef Tokay het volgende:
Ik open dus zojuist een nieuw topic: Raad Je Plaatje # 654 - Voor goochelaars en googleaars , maar volgens mij was pyl nèt iets eerder.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:49 schreef pyl het volgende:
Zo zo, die Misstique zit als een bok op de haverkist zeg.
Van haar kan ik het wel hebben. Had Lord_Veterdrop het gedaan, dan zat ik nu al in FB te zeiken.quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:49 schreef pyl het volgende:
Zo zo, die Misstique zit als een bok op de haverkist zeg.
Ik bedoelde het - uiteraard - als compliment voor Misstique en haar prompte wijze van reageren (op de vraag van Tokay). Is er überhaupt iets aan te merken op haar "modden"? Lijkt me niet.quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:52 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Van haar kan ik het wel hebben. Had Lord_Veterdrop het gedaan, dan zat ik nu al in FB te zeiken.
Het is een goeie kerelquote:Op dinsdag 24 april 2007 16:56 schreef pyl het volgende:
[..]
Ik bedoelde het - uiteraard - als compliment voor Misstique en haar prompte wijze van reageren (op de vraag van Tokay). Is er überhaupt iets aan te merken op haar "modden"? Lijkt me niet.
L_V an sich was reden genoegquote:Ik kan me trouwens niet herinneren dat er ooit op L_V werd gezeken als er geen goede reden voor was.![]()
![]()
Dank je, dat vind ik fijn om te horen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:56 schreef pyl het volgende:
[..]
Ik bedoelde het - uiteraard - als compliment voor Misstique en haar prompte wijze van reageren (op de vraag van Tokay). Is er überhaupt iets aan te merken op haar "modden"? Lijkt me niet.
quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:05 schreef Misstique het volgende:
Dank je, dat vind ik fijn om te horen..
Volgens mij was er altijd wel reden om commentaar te leveren op zeikerd L_V....quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:56 schreef pyl het volgende:
[..]
Ik kan me trouwens niet herinneren dat er ooit op L_V werd gezeken als er geen goede reden voor was.![]()
Alstu. Om de leegte in je hartje op te vullen:quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:02 schreef Gellius het volgende:
Toch mis ik 'm.
Om nog maar te zwijgen van de geslachtsperikelen van verreweg het vreemdste creatuur uit de RJPvD-stal: tong80.quote:Op zaterdag 21 april 2007 22:58 schreef Tokay het volgende:
- Scrutinizer vermoedt dat pyl en peaceman een kijvend, veertig jaar getrouwd stel vormen
- Ik word ervan verdacht van het mannelijke geslacht te zijn
- Z is vader geworden van een klein Z'tje
- Bimmel is vader geworden van een klein Bimmeltje
Enige verwantschap met hermanfrodietkreeftjes ?quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:59 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen van de geslachtsperikelen van verreweg het vreemdste creatuur uit de RJPvD-stal: tong80.
Die 's Hermanfrodiet...
Lijkt me stug; een tong is een vis, geen schaaldier.quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:04 schreef sooty het volgende:
Enige verwantschap met hermanfrodietkreeftjes ?
Die met het groene jasje, bedoel je? Ja.quote:Op woensdag 25 april 2007 08:54 schreef Gellius het volgende:
Ik meen daar de exellentie dhr. Verhagen in te mogen herkennen?
Die andere is lastiger. Je zou zeggen: een vis, maar ik twijfel toch.quote:Op woensdag 25 april 2007 08:56 schreef Tokay het volgende:
[..]
Die met het groene jasje, bedoel je? Ja.
't Is niet goed te zien, hè? Ik gok op een heel grote, tamme koi-karper.quote:Op woensdag 25 april 2007 08:59 schreef Gellius het volgende:
Die andere is lastiger. Je zou zeggen: een vis, maar ik twijfel toch.
quote:Op woensdag 25 april 2007 09:08 schreef pyl het volgende:
Dat was Flipper, natuurlijk. En Frank Groothof.
quote:Nog de hele week werken!![]()
Goedemorgen.![]()
quote:
Nee hoor. Dat staat in de url van het plaatje.quote:Op woensdag 25 april 2007 09:59 schreef Gellius het volgende:
Je twijfelt?
Heel goed, Gellius, in zoverre dat meneer zich na het bereiken van de 65-jarige, dus pensioengerechtigde leeftijd met succes tegen zijn pensionering verzette. Hij noemde het onder andere ‘leeftijdsdiscriminatie’ en 'een vorm van geestelijke kapitaalvernietiging die niet alleen in strijd is met de grondwet, maar ook alle internationale verdragen op het gebied van de rechten van de mens genadeloos aan zijn laars lapt". Zijn verzet resulteerde uiteindelijk in een akkoord met zijn werkgever. Er werd overeengekomen dat hij ‘parttime’ verbonden zou blijven aan de instelling waar hij werkt.quote:Op woensdag 25 april 2007 09:54 schreef Gellius het volgende:
Is dat tevens het credo van de dromerig voor zich uit sigarende meneer?
Och. Echte langetermijnpolitiek bestaat helemaal niet, Diaan.quote:Op woensdag 25 april 2007 10:00 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
dat zit er waarschijnlijk wel in...
quote:Op woensdag 25 april 2007 10:02 schreef Gellius het volgende:
Ah, een obstinaat relschoppertje dus. Die instelling is natuurlijk 'n universiteit?
Je bent in vorm, Gellius!quote:Op woensdag 25 april 2007 10:08 schreef Gellius het volgende:
'n Gammawetenschap, vanzelfsprekend. Iets jaren zeventerigs, denk ik, als ik 'm daar zo zie zitten. Polemoloog?
.
Nee hoor. Dat staat in de url van het plaatje.quote:Op woensdag 25 april 2007 10:21 schreef Gellius het volgende:
Je twijfelt?
Geen idee, maar misschien spéélt ze weleens dat ze zich daarom bekommert?quote:Op woensdag 25 april 2007 10:24 schreef pyl het volgende:
![]()
Hmmmmmmmm... zou die zich ook weleens bekommeren om vredesvraagstukken?
De naam van mijn jongedame kent ook een fraaie alliteratie, maar Bernadette Battlefield is helaas niet goed.quote:Op woensdag 25 april 2007 10:37 schreef pyl het volgende:
Tja, de rij Amerikaanse actrices uit films en series die ik nooit zie is nogal lang, moet je weten. En wordt met de dag langer.
Gokje op Bernadette Battlefield.
Vreselijk mens. Met haar kunstmatige pruillipje.quote:Op woensdag 25 april 2007 10:53 schreef UIO_AMS het volgende:
Keira Knightly
Daar heb ik mij verder nooit in verdiept.quote:Op woensdag 25 april 2007 10:57 schreef Misstique het volgende:
Vreselijk mens. Met haar kunstmatige pruillipje.
Keira Knightley, maar een kniesoor die daar op let.quote:Op woensdag 25 april 2007 10:53 schreef UIO_AMS het volgende:
Keira Knightly
quote:Op woensdag 25 april 2007 10:58 schreef pyl het volgende:
Tokay is vast even googlen, UIO_AMS. Even geduld, hoor.
Gelukkig ben jij geen kniesoor.quote:Op woensdag 25 april 2007 11:01 schreef Tokay het volgende:
Keira Knightley, maar een kniesoor die daar op let.![]()
Je bedoelt de Zimbabwiaanse goalkeeper van Liverpool FC die de strafschoppenreeks in de finale voor de Europacup 1 wist te winnen doordat hij deed alsof hij met spaghettibenen op de doellijn stond en zo de Italianen uit hun concentratie haalde?quote:Op woensdag 25 april 2007 11:17 schreef pyl het volgende:
Hmmmmmmmmm ...... hij lijkt op Bruce Grobbelaar. Maar afijn.
Hij is vrijgesproken.quote:
Maar Linda de Mol lijkt ook helemaal niet meer op Linda de Mol.quote:Op woensdag 25 april 2007 12:35 schreef Tokay het volgende:
Maar ze líjkt helemaal niet op Linda de Mol.
Dat klopt. Net als Meg Ryan, en Nicole Kidman. Wat een treurigheid.quote:Op woensdag 25 april 2007 12:37 schreef Scrutinizer het volgende:
Maar Linda de Mol lijkt ook helemaal niet meer op Linda de Mol.
quote:Op woensdag 25 april 2007 12:39 schreef Gellius het volgende:
Is er ook een prentje waarop te zien is hoe mevrouw intellectuele arbeid verricht?
Twee nipslips, toe maar.quote:
Nee, die is veel plomper, dart.quote:Op woensdag 25 april 2007 12:42 schreef dartfanaat het volgende:
Fabienne de Vries is het ook niet. Of toch?
Geen Amerikaanse want een dubbele nipslip, geen Francaise want geen okselhaar.quote:Op woensdag 25 april 2007 12:45 schreef Tokay het volgende:
Welke nationaliteit heeft ze, pyl?
Ook goeiemiddagquote:Op woensdag 25 april 2007 12:46 schreef Tokay het volgende:
[..]
Nee, die is veel plomper, dart.
Hé, dart!
Che pensi?quote:Op woensdag 25 april 2007 12:45 schreef Tokay het volgende:
Welke nationaliteit heeft ze, pyl?
Koop toch eens een andere bril, Gwaenlios.quote:
Nee zeg! Bedankt dat je me er even aan herinnert, kerel.quote:Op woensdag 25 april 2007 12:49 schreef Tokay het volgende:
[..]
Koop toch eens een andere bril, Gwaenlios.
Nog achter dat modelletje Le Corbusier aangegaan?
De kleindochter van Mussolini, bedoel je?quote:Op woensdag 25 april 2007 12:50 schreef Scrutinizer het volgende:
Is ze een nazaat van een fascist?
Nokken!quote:Op woensdag 25 april 2007 12:51 schreef Gellius het volgende:
Nee zeg! Bedankt dat je me er even aan herinnert, kerel.
Mens, ga je voeten sprayen!quote:
Kijk nou maar uit, want ik spam zó je FoBo vol met zoetigheid.quote:
Huh? Allez-gij!quote:
Gellius heeft een FoBoquote:Op woensdag 25 april 2007 12:59 schreef Tokay het volgende:
[..]
Kijk nou maar uit, want ik spam zó je FoBo vol met zoetigheid.![]()
Mét foto's zelfsquote:
Goed, ze is beroemd geworden toen ze in 1990 een programma over het wereldkampioenschap voetbal presenteerde en zo'n 25 miljoen Italianen in een minuten durende shot konden zien dat zij geen slip droeg onder dat ultiem korte mantelpakje. Tja, dat kan iedereen gebeuren. Net als met die borsten van haar, die er steeds maar weer uitfloepen, de rakkers.quote:Op woensdag 25 april 2007 13:01 schreef Gellius het volgende:
Goed, terug naar het onderwerp. Waar ging haar dissertatie eigenlijk over?
Maar toch herken ik je van de foto.quote:Op woensdag 25 april 2007 13:08 schreef Gellius het volgende:
Ik ben iets ouder geworden inmiddels, hoor.
Ik had mogelijk die dag ook al een slokje op. Toch die onzekerheid voor de schoolfotograaf hè? Je wilt niet falen.quote:Op woensdag 25 april 2007 13:10 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Maar toch herken ik je van de foto.
De ene helft luistert (ze is echt populair en heeft echt invloed) en de andere helft kijkt (haar lippen zijn echt populair en hebben echt invloed - Italiaanse meisjes schijnen bij de plastische chirurg lippen à laquote:Op woensdag 25 april 2007 13:11 schreef Gellius het volgende:
En luistert er nog iemand naar die opinies of staart het Italiaanse tv kijkend publiek als een van angst verstijfd konijn in haar koplampen?
Als ze weleens naar RAI uno kijkt wel. Misschien.quote:Op woensdag 25 april 2007 13:16 schreef Gellius het volgende:
Kent Diaan haar?
Fijne middag.quote:Op woensdag 25 april 2007 13:28 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik ben er vandoor. Ik ga vandaag in onderrouw
quote:Op woensdag 25 april 2007 14:07 schreef pyl het volgende:
Jij popelt om weer te mogen googlen, hè?
Tsssss. Niet leuk.quote:Op woensdag 25 april 2007 14:13 schreef pyl het volgende:
Weet je wat? Ik zeg haar naam niet. Dan wordt ze veel beter onthouden.![]()
De vloer is vrij!
Geen zorgen, ik was dat ook niet van plan.quote:Op woensdag 25 april 2007 14:14 schreef Gellius het volgende:
Sorry dat ik even tussenbeide kom, maar het lijkt me niet goed als Tokay vandaag nòg eens Googlet.
quote:
Ik wist niet dat zulke barbaarse gewoontes nog in de praktijk werden gebracht, peaceman! Hoe gaat 't nu met Diaan?quote:Op woensdag 25 april 2007 17:26 schreef peaceman het volgende:
Zo de ambtelijke voorbehandeling is geweest
Naar omstandigheden maak ik het goed en met Diaan gaat het uitstekend!quote:Op woensdag 25 april 2007 17:28 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik wist niet dat zulke barbaarse gewoontes nog in de praktijk werden gebracht, peaceman! Hoe gaat 't nu met Diaan?
Het enige wat je kan en mag doen is tekenen en vooral... betalen....quote:Op woensdag 25 april 2007 17:31 schreef Gellius het volgende:
Hm ja. Voor jou moet dat ook naar geweest zijn. Je kan niks doèn hè?
Ja, die toekomst verandert op 31 mei a.s. essentieel natuurlijk....quote:Op woensdag 25 april 2007 17:33 schreef Gellius het volgende:
Bastards!. Nou, snel maar vergeten allemaal en naar de toekomst kijken!
Dat ben je toch op het moment dat je gaat aankondigen dat je gaat trouwen? Ja dusquote:Op woensdag 25 april 2007 17:34 schreef Tokay het volgende:
Dus jullie zijn nu verloofd?
Verbluffend. Wat 'n veerkracht. Respect.quote:Op woensdag 25 april 2007 17:42 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Het gaat uitstekend met mij, ik hoefde niet te betalen, alleen maar handtekening te zetten. We gaan zo lekker uiteten in ieder geval.
That's mequote:Op woensdag 25 april 2007 17:44 schreef Gellius het volgende:
[..]
Verbluffend. Wat 'n veerkracht. Respect.
Vanmorgen was ik in Scheemda een beetje aan een hekwerk aan 't prullen.quote:Op woensdag 25 april 2007 19:59 schreef Diaan73 het volgende:
Treinhomo wat heb je meegemaakt? Lucht je hart....
Dus Pyl draagt altijd een helm?quote:
't is niet gezegd dat pyl Nijmegen leuk vindt.quote:Op woensdag 25 april 2007 20:53 schreef peaceman het volgende:
Dus Pyl draagt altijd een helm?
Heb je m wel eens op een negatief woord over Nijmegen betrapt dan?quote:Op woensdag 25 april 2007 20:58 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
't is niet gezegd dat pyl Nijmegen leuk vindt.
'Was mann liebt, neckt sich'...quote:Op woensdag 25 april 2007 21:01 schreef peaceman het volgende:
Heb je m wel eens op een negatief woord over Nijmegen betrapt dan?
Klote ?quote:Op woensdag 25 april 2007 21:01 schreef Diaan73 het volgende:
Jeetje Treinhomo, wat een klotedag heb jij gehad zeg. Alweer een beetje bijgekomen?
Net goed. Besmet werk uitgevoerd door buitenstaanders, daar hebben we het niet zo op hier in ons lieflijke Nimwegen.quote:Op woensdag 25 april 2007 20:40 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
...
In Nijmegen heb ik mezelf bijna levend te pletter gereden op de Keizer Karel nep-rotonde aldaar.
Omdat die stinkende kut hippies nog te gierig zijn om een pot verf te spenderen aan belijning is 't daar één grote wild-west toestand...
Maar enfin; ik was dus in Nijmegen om een deur van 't stadhuis te repareren. Desbetreffend stadhuis ligt in een voetgangersgebied.
Dus ikke zet, zo goed en zo kwaad als 't kan, m'n bus ergens in een (vergunningshouders)parkeervak en ga me netjes melden...kom ik terug bij m'n bus; parkeerboete van 50 Euro. Stank voor dank.
...
Dat was mijn dagje in een notedop.
Zorg voortaan dan dat je zelf je boontjes kunt doppen...quote:Op woensdag 25 april 2007 21:22 schreef sooty het volgende:
Net goed. Besmet werk uitgevoerd door buitenstaanders, daar hebben we het niet zo op hier in ons lieflijke Nimwegen.
Dat wordt nog wat als ze aangesloten worden op de riolering...quote:Op woensdag 25 april 2007 22:07 schreef Scrutinizer het volgende:
Ze hebben daar nog niet zo lang elekticiteit, nu nemen ze het ervan![]()
Dat zal toch niet?quote:Op woensdag 25 april 2007 22:14 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dat wordt nog wat als ze aangesloten worden op de riolering...![]()
Hmmmm. Okee.quote:Op woensdag 25 april 2007 23:30 schreef Tokay het volgende:
Ik kom even kijken of hier nog wat gebeurt.
Weinig zo te zien.quote:Op woensdag 25 april 2007 23:30 schreef Tokay het volgende:
Ik kom even kijken of hier nog wat gebeurt.
'n Misdadig gebruik, pyl. Ik dacht dat het al eeuwen in onbruik was geraakt.quote:Op donderdag 26 april 2007 10:46 schreef pyl het volgende:
Wat lees ik nu? Is Diaan ambtelijk voorbehandeld?![]()
quote:Verdringing is een term uit de psychologie, die voor het eerst werd gebruikt door Sigmund Freud als een van de afweermechanismen van het bewuste Ich.
Als bepaalde wensen of behoeften zouden worden uitgeleefd, zou dit aanleiding geven tot conflicten met de buitenwereld of met het Über-ich. Het Ich kan dit voorkomen door ervoor te zorgen dat die wensen of behoeften niet worden omgezet in handelingen. Dit is een onbewust proces.
Tussen behoefte en handelen blijft een zekere spanning bestaan. Het Ich zal trachten deze spanning te verminderen door te zorgen dat de behoefte niet bewust wordt. Het Ich kan daarbij proberen de wens of behoefte in het voorbewuste te houden. De persoon is zich nog wel bewust van de behoefte als hij zijn aandacht hierop richt, maar tracht dit laatste te vermijden. Dit heet onderdrukking.
Een langer durende onderdrukking blijft echter steeds energie kosten. Het Ich kan derhalve nog een stap verder gaan door de wens of behoefte niet eens bewust te laten worden en naar het onbewuste terug te dringen. Deze is aanvankelijk bewust geweest maar wordt nu onbewust. Dat heet verdringing. De verdringing treedt onbewust in werking. Is de verdringing geslaagd dan weet de persoon niets meer van zijn verdrongen behoefte. Het niet aanwezig zijn in het onbewust betekent niet dat deze behoefte niet meer leeft, integendeel, deze werkt door in het onbewust en hoe langer hoe sterker. Vanuit het onbewust beïnvloeden de verdrongen verlanges het gedrag van het individu. Niet de drift zelf maar bepaalde externe doelstellingen worden gecensureerd. Bijvoorbeeld niet de seksuele drift is vernietigd bij een bepaalde persoon, maar wel heteroseksueel contact als bevredigingsmogelijkheid.
Welke gevolgen de verdringing van een conflict zal hebben hangt af van de betekenis welke dit conflict voor de persoonlijke ontplooiing van de mens en voor zijn inschakeling in de omgeving had. De verdringing betekent niets anders dan een uitstellen van het conflict. Op een dag kunnen eigenaardigheden in de gedragingen en in het handelen van de mens zichtbaar worden die niet meer zonder meer begrijpelijk zijn.
Deze verdrongen behoeften kunnen een soort complex vormen. Complexen op grond van verdringing ontstaan vaak in de vroege kinderjaren. Het is de volwassene absoluut onmogelijk zich de oorsprong ervan te herinneren. De in het onbewuste opgekropte verdrongen complexen kunnen zich ook langs sluikwegen en in allerlei vermommingen uiten. Dit om de weerstanden te omzeilen.
Een van de belangrijkste vermommingen is fixatie.
Bij fixatie blijft men steken in een bepaalde fase van de ontwikkeling van het luststreven. In de meeste gevallen treedt fixatie op als afweermechanisme bij het verwerken van negatieve gevoelens of emoties.
En dan zwijg ik nog van de - wel zééééér bedenkelijke - rol van peaceman, nota bene de aanstaande bruidegom, in dezen. Het was alsof hij twee beren broodjes zag smeren.quote:
quote:Op donderdag 26 april 2007 11:37 schreef pyl het volgende:
Tsssssssssk ... zeg iets over de bescheiden rol van ambtenaren bij de inzegening van iets onschuldigs als een homohuwelijk en het land staat op zijn kop. Maar dat in achtergebleven gebieden als Twente huwbare vrouwen nog altijd ambtelijk worden voorbehandeld - daarover hoor je ze dan weer niet, die hyporcriete moralisten van de ChristenUnie.
Allemaal eigenbelang, natuurlijk.
Zie je nou? In Twente verandert alles zo snel dat ik het niet meer kan bijhouden.quote:Op donderdag 26 april 2007 12:32 schreef Diaan73 het volgende:
Maarre Neede is tegenwoordig toch echt Achterhoek.
Ik dacht toch echt van niet hoor. Hmmmmmmmm.........quote:Volgens mij heb je deze meneer al eerder gepost.
Da's altijd goed, natuurlijk.quote:Hij komt mij ook bekend voor.
quote:
quote:Some scholars have speculated that the ambtelijke voorbehandeling ()of the Twentean European tradition did exist, and that it might have been similar to defloration rituals in Ancient Mesopotamia or 13th century Tibet (Evans 1979:30). In Mesopotamian literature, the ambtelijke voorbehandeling (
), in the sense of the privilege of a civil servant to deflower another man's bride, is a very old topos, present at least as early as Epic of Gilgamesh (circa 2000 B.C.). Although the literary descriptions from ancient Mesopotamia and the legends of ambtelijke voorbehandeling (
)in Medieval Europe stem from very different cultural traditions, they meet in the fact that, in both cases, persons of high social rank were involved
Maar wel iemand waar ik wat meer over zou willen wetenquote:Op donderdag 26 april 2007 12:50 schreef pyl het volgende:
Hmmmmmmm ..... ik denk dat die te moeilijk is voor jullie.![]()
quote:Op donderdag 26 april 2007 13:03 schreef Gellius het volgende:
Straks wordt het arme schaap na het huwelijk ook nog ambtelijk nabehandeld..
quote:Op donderdag 26 april 2007 12:52 schreef Gellius het volgende:
[..]
[..]. Middeleeuwse toestanden daar in Twente!
.
Ik overleef het wel hoor. Don't worry. voor het geval je je zorgen maakt.quote:Op donderdag 26 april 2007 13:35 schreef Gellius het volgende:
Dat zeg ik!
Bloot? Welke blote dame?quote:Op donderdag 26 april 2007 13:48 schreef Tokay het volgende:
Waar komt meneer vandaan?
(Inderdaad, die blote dame is te moeilijk voor mij.)
Inderdaad, dan is er opeens níets mis meer met zijn ogen.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:07 schreef Z het volgende:
Ze trekt d'r kleren uit en jij vind d'r meteen lief, slet.
In het geheel niet.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:07 schreef Z het volgende:
Heeft meneer iets met periode Franco te maken?
Dat vind ik wel meevallen.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:11 schreef Tokay het volgende:
Maarre... ze lijkt wel een beetje op Frida Boccara.![]()
Ik weet niet waar jij naar kijkt, maar ik vond het kapsel nogal overeenkomen.quote:
Ik vind d'r al lief, met of zonder kleren.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:13 schreef Gellius het volgende:
Vinden jullie d'r dan ineensniet lief meer, stelletje bigotte moraalridders?.
Kapsel? Welk kapsel?quote:Op donderdag 26 april 2007 14:14 schreef Tokay het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij naar kijkt, maar ik vond het kapsel nogal overeenkomen.
In de film die ik zag was ze in ieder geval heel lief. En onschuldig.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:14 schreef Z het volgende:
[..]
Ik vind d'r al lief, met of zonder kleren.
Seksist.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:14 schreef Z het volgende:
[..]
Ik vind d'r al lief, met of zonder kleren.
Kijk, dat bedoel ik nou.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:16 schreef pyl het volgende:
Kapsel? Welk kapsel?
Ja ja. Tuurlijk.quote:In de film die ik zag was ze in ieder geval heel lief. En onschuldig.![]()
Bij Frida Boccara?quote:Op donderdag 26 april 2007 14:19 schreef Tokay het volgende:
Kijk, dat bedoel ik nou.
Kap-sel. Ha-ren. Dat spul wat uit haar hoofd groeit.
Ja. Heel onschuldig.quote:Ja ja. Tuurlijk.
Ik zou zeggen beproef je geluk en kus 'm…wellicht een prinsesje in het verschiet?quote:Op donderdag 26 april 2007 14:45 schreef Z het volgende:
Ik zie een kikker.
Ik denk het niet. Er zijn hulpmiddelen toegepast zo te zien.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:24 schreef Gellius het volgende:
[..]
Zou dit zomaar zo groeien?
[afbeelding]
Oef, wat klinken die woorden macaber uit de mond van iemand die gisteren nog ambtelijk is voorbehandeld ....quote:Op donderdag 26 april 2007 15:12 schreef Diaan73 het volgende:
Er zijn hulpmiddelen toegepast ...
Zoals ik al zei, ik heb er niets aan overgehouden. Ik voel me nog steeds uitstekend. En nee, het is niet de verdringing.quote:Op donderdag 26 april 2007 15:28 schreef pyl het volgende:
[..]
Oef, wat klinken die woorden macaber uit de mond van iemand die gisteren nog ambtelijk is voorbehandeld ....
Deze hint?quote:Op donderdag 26 april 2007 15:32 schreef pyl het volgende:
Ja, tssssssssssssskkkkk .... als ik een hint geef, wuif jij 'm meteen weg.![]()
quote:De titel van de film zou op Diaan - en het lot dat zij ondergaat - kunnen slaan.
Bijvoorbeeld.quote:
....quote:Compie i suoi studi a Napoli, dove sembra attenderla un futuro da insegnante di educazione fisica.
Gira alcuni caroselli per la Coca Cola ed esordisce nel cinema nel 1965 con il film Le sedicenni, ricopre ruoli secondari in alcuni film e inizia a lavorare in pellicole erotiche come nel 1969 in Venere in Pelliccia di Massimo Dallamano alias Max Dillman, ispirato al romanzo di Leopold von Masoch, censurato e riproposto in seguito.
Raggiunge la notorietà nel 1971 con il film di Pasquale Festa Campanile Il merlo maschio accanto a Lando Buzzanca. Nel 1973 entra prepotentemente nell'immaginario erotico degli italiani con il ruolo della sensuale cameriera di Malizia di Salvatore Samperi, accanto a Turi Ferro ed al giovanissimo e promettente Alessandro Momo (che, purtroppo, morirà poco più di un anno dopo in un tragico incidente stradale). La scena in cui sale le scale per togliere la polvere mostrando le gambe con la vestaglia e le calze con la riga nera rappresenta un'icona dell'erotismo italiano anni '70.
Il film è campione di incassi e persi spalancano le porte della celebrità tra feste, viaggi e bella vita; la stampa la definisce "un volto d'angelo su un corpo da peccatrice".
Nel frattempo l'attrice alterna interpretazioni per registi come Trappola per un lupo di Claude Chabrol, dove conosce Jean-Paul Belmondo con il quale avrà una chiaccherata e turbolenta relazione, Sessomatto di Dino Risi e Mio Dio come sono caduta in basso di Luigi Comencini, a film erotici, come Peccato Veniale sempre di Salvatore Samperi (quest'ultimo ricordato, soprattutto, per una scena di nudo integrale interpretata dalla, della durata di ben sette minuti, un'eternità per quell'epoca).
Nel 1976 inizia a lavorare con registi che svelano il lato nascosto e torbido, spesso nascosto dalla fisicità, con il personaggio di Giuliana ne L'innocente di Luchino Visconti e nel 1977 in Gran bollito di Mauro Bolognini.
quote:In quell'anno vengono però ritrovati nella villa dell'attrice 36 grammi di cocaina:è arrestata e mandata in carcere, per poi venire assolta in appello solo 10 anni dopo.
Inoltre, a seguito di alcuni interventi di chirurgia estetica sbagliati dai quali ne uscirà irrimediabilmente sfigurata, unitamente alle pregresse vicende giudiziarie, l'attrice è praticamente costretta ad abbandonare definitivamente le scene.
Aha. Je spreekt jezelf tegen, Diaan.quote:Op donderdag 26 april 2007 15:55 schreef Diaan73 het volgende:
Ow het schiet erg op als je geen Italiaans kunt lezen.
Ik begrijp er alleen uit dat ze een turbulente relatie had met Jean-Paul Belmondo. En ze was een erotische ster in de jaren 70?
Zo lijkt ze wel een beetje op Sigourney Weaver. Vind ik dan.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:23 schreef Z het volgende:
[afbeelding]
Ik wilde het woord 'pronte' nog even in combinatie met deze foto gebruiken.
Tja het is ook het enige dat ik kan ontcijferen. Daarna is het voor mij niet meer te begrijpen.quote:
Nee maar UIOquote:Op donderdag 26 april 2007 15:58 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Zo lijkt ze wel een beetje op Sigourney Weaver. Vind ik dan.
Bimmel!quote:
Ja, en nog wel een archetypische!quote:Op donderdag 26 april 2007 16:40 schreef Tokay het volgende:
Het was een schrijver, Gellius!
Hmpfz ...... meneer kon zich niettemin meten met Proust en Joyce.quote:Op donderdag 26 april 2007 16:42 schreef Gellius het volgende: Die rare kruising tussen James Joyce, Harold Lloyd en Marcel Proust kan me gestolen worden.
Ik zou willen dat die van mij zo klonk!quote:Op donderdag 26 april 2007 16:52 schreef Gellius het volgende:
Fernando Pessoa | Fernando Pessoa | Fernando Pessoa.
Hm. Minder, hoor.
Hoewel hij ook tijd uitspaarde:quote:Tussen 1908 en 1935 bestaat Pessoa's leven vooral in zijn literatuur. Overdag leidde hij het bescheiden bestaan van een hulpboekhouder, handelscorrespondent en deels vertaler. Pessoa koesterde de droom als het hoogst bereikbare, en de rest veeleer als middel daartoe.
Na zijn uren, vooral ’s nachts, schreef hij poëzie en proza, niet alleen in eigen naam maar vooral in naam van anderen. Deze anderen waren heteroniemen, die hij zelfs kritieken en recensies liet schrijven over elkaars werk.
Nadat hij vergeefs een drukkerij heeft proberen op te starten (in 1907) wordt hij vanaf 1908 freelance vertaler en handelscorrespondent, voor de rest van zijn leven. In zijn Boek der rusteloosheid staan een aantal verwijzingen naar zijn professioneel leven, naar zijn "baas" en de collega's.
Zijn werk (of het nu literair of zakelijk is) is zijn leven. Zijn isolement is afwisselend zijn roeping en zijn lot. "Leven is niet noodzakelijk, scheppen daarentegen wel".
Vooral het literaire werk eist hem op, en vereist, naar eigen zeggen, 'eenzaamheid'. Pessoa staat bekend als een "verkillende, lucide, sfynxachtig afwezige man" (Willemsen, 2000).
Hij wilde tijdens zijn leven obscuur blijven, daarna mocht de roem komen. Hij was bang voor onbekende mensen en onbekende plaatsen en kon er niet tegen gefotografeerd te worden.
Over zijn alcoholisme is bekend dat iemand hem bezag en uitriep : "Maar meneer Pessoa, u drinkt als een spons!". Waarop hij repliceerde : "Als een spons? Als een sponzenwinkel, zul je bedoelen. Met het magazijn erbij!". Toch heeft niemand hem ooit dronken gezien, en was hij steeds hoffelijk. Zijn eenzaamheid verklaarde hij als volgt : "Het is het alleenzijn van degene die te ver is voorgeraakt op zijn reisgenoten."
Hij sterft (niet onvrijwillig) op 30 november 1935, aan alcoholvergiftiging (leverkoliek), en zijn laatste gesproken woorden (in het Portugees) luidden: "Geef me mijn bril!" (wat doet denken aan Goethes bede om licht). Zijn legendarische laatste versregel was: "Geef mij nog wat wijn, want het leven is niets". Zijn laatste geschreven woorden vond men op een vel papier op zijn onafscheidelijke aktetas : "I know not what tomorrow will bring".
quote:Pessoa is nooit getrouwd geweest en heeft, op een platonische relatie met een secretaresse (Ofélia) na, geen (seksuele) relatie gehad tijdens zijn leven.
.quote:en kon er niet tegen gefotografeerd te worden
quote:Op donderdag 26 april 2007 17:06 schreef Gellius het volgende:
Had hij Lau-ra An-to-nel-li gekend, dan was dat laatste wellicht an-ders ge-lo-pen.
Ik wil niet weten of jij jeuk hebt. Laat staan op welke plekken. Vieslak.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:19 schreef tong80 het volgende:
Goeiemorgen.
Heb door de warmte jeuk aan m'n heteroniem.
quote:Ricardo Reis, Álvaro de Campos, Bernardo Soares en Alberto Caeiro zijn heteroniemen van Fernando Pessoa.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |