abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55100017
quote:
Op donderdag 6 december 2007 15:07 schreef Reena het volgende:
Er zijn weer diverse updates op nin.com (af en toe een fotootje of videootje...)

En wat betreft MM, schrijft hij niet zijn nummers samen met zijn band...hij deed dat ieder geval wel met Twiggy, toen hij nog in de band zat...dus dan ben je eigenlijk al geen 1 man show meer...als je nummers samen schrijft, of wel?
Had Trent niet ook een aantal nummers samen geschreven?
IIG echt volwaardig lid ben je niet echt als je maar paar nummers mag meeschrijven.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2007 13:22:02 ]
  vrijdag 7 december 2007 @ 15:32:08 #202
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_55103048
Welke bands lijken qua muziek op NIN?
pi_55104046
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 15:32 schreef rood_verzet het volgende:
Welke bands lijken qua muziek op NIN?
Op welke NIN? Pretty Hate Machine NIN, Downward Spiral-Fragile NIN of With Teeth-Year Zero NIN?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  zaterdag 8 december 2007 @ 02:07:44 #204
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_55118560
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 16:17 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Op welke NIN? Pretty Hate Machine NIN, Downward Spiral-Fragile NIN of With Teeth-Year Zero NIN?
Doe eens gek, allemaal? Ik vind vrijwel alle albums goed.
pi_55127880
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 02:07 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Doe eens gek, allemaal? Ik vind vrijwel alle albums goed.
Pfffff.....anders stel je ff een moeilijke vraag. In den beginne heeft Trent het truukje gejat van jaren '80 industrial bands als Skinny Puppy, Nitzer Eb, Einsturzende Neubaten, Front 242, Ministry, Frontline Assembly, etc, etc, etc (dus hun albums uit de jaren '80 being jaren '90 moet je dan hebben) en dat truukje heeft ie wat MTV-vriendelijker gemaakt door er een new wave/synthpop sausje overheen te doen (Depeche Mode, etc).

En verder ben ik nu zo gaar dat ik even niet op veel zinnige namen komen voor daarna. In de jaren negentig had je wel genoeg wannabe NIN's als Stabbing Westward, Filter, etc. Maar goed, daarna mag iemand anders invullen, of dat doe ik zelf later.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  zondag 9 december 2007 @ 15:46:05 #206
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_55146981
NIN MTV-vriendelijk? Zou je niet zeggen als je die clip van 'Happiness in Slavery' of 'Closer' ziet. Maar bedankt voor de genoemde bands, ik ga er een paar checken
  maandag 10 december 2007 @ 09:21:21 #207
55350 Reena
Angelcrusher
pi_55162743
De clips zijn misschien niet altijd even "MTV-vriendelijk", maar ik denk dat S_B bedoelt dat de muziek toegankelijker was dan van zijn inspiratiebronnen. Daardoor werd zijn muziek wel op de radio en op mtv gedraaid en die van Skinny Puppy, etc. minder/niet.
pi_55173473
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 17:53 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Pfffff.....anders stel je ff een moeilijke vraag. In den beginne heeft Trent het truukje gejat van jaren '80 industrial bands als Skinny Puppy, Nitzer Eb, Einsturzende Neubaten, Front 242, Ministry, Frontline Assembly, etc, etc, etc (dus hun albums uit de jaren '80 being jaren '90 moet je dan hebben) en dat truukje heeft ie wat MTV-vriendelijker gemaakt door er een new wave/synthpop sausje overheen te doen (Depeche Mode, etc).

En verder ben ik nu zo gaar dat ik even niet op veel zinnige namen komen voor daarna. In de jaren negentig had je wel genoeg wannabe NIN's als Stabbing Westward, Filter, etc. Maar goed, daarna mag iemand anders invullen, of dat doe ik zelf later.
Trent heeft idd het truukje gejat van Skinny Puppy, Ministry, Front 242 etc.

Het verschil zit in nummers als Head Like A Hole en I wanna fuck you like an animal-song. De eerste vanwege de bekendheid op Lolapalooza Festival in de begin jaren 90. Bijv. het Pretty Hate Machine T Shirt was het best verkochte T Shirt op het festival. Marketing dus.

Closer vanwege de tekst en bijbehorende clip. Tegenwoordig is NIN meer mainstraim dan Backstreet Boys ooit was.

Stabbing Westward is o.a. van de gitarist en drummer van de eerste band van Reznor.
Filter is van ex-lid van NIN. Dus beide heeft het zeker een relatie met NIN.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 23:45:07 #209
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_55812202
Trent Reznor had een gratis te downloaden plaat van een of andere onbekende hip hop artiest op zijn website geplaatst, hoewel je er ook voor kon kiezen om vijf dollar te betalen. Komt Trent Reznor gisteren met deze reactie op de proppen nadat bleek dat minder dan 1 op de 5 mensen bereid waren om 5 dollar te betalen om de plaat te kunnen downloaden
quote:
It's a strange time to be an artist in the recording business. It's pretty easy to see what NOT to do these days, but less obvious to know what's right. As I find myself free from the bloated bureaucracy of major labels, finally able to do whatever I want... well, what is that? What is the "right" way to release records, treat your music and your audience with respect and attempt to make a living as well? I have a number of musician friends who are either in a similar situation or feel they soon will be, and it's a real source of anxiety and uncertainty.
I'd like to share my experience releasing Saul Williams' "The Inevitable Rise and Liberation of NiggyTardust" and what I've learned from the process. Perhaps by revealing of all our data - our "dirty laundry" - we can contribute to a better solution.

A quick history: Saul makes a great record that I produce. We can't find the right home at a major label. We decide to release it ourselves, digitally. Saul does not have limitless financial resources so we shop around for a company that can fulfill our needs. We choose Musicane because they are competent and are willing to adapt to what we want. The results are here: niggytardust.com

We offer the entire record free (as in totally free to the visitor - we pay bandwidth costs) as 192 MP3s, or for $5 you can choose higher fidelity versions and feel good about supporting the artist directly. We offer all major CCs and PayPal as payment options.
Here's what I was thinking: Fans are interested in music as soon as it's available (that's a good thing, remember) and usually that's a leak from the label's manufacturing plants. Offering the record digitally as its first appearance in the marketplace eliminates that problem. I thought if you offered the whole record free at reasonable quality - no strings attached - and offered a hassle free way to show support that clearly goes straight to the artists who made it at an unquestionably low price people would "do the right thing". I know, I know...
Well, now I DO know and you will too.

Saul's previous record was released in 2004 and has sold 33,897 copies.

As of 1/2/08,
154,449 people chose to download Saul's new record.
28,322 of those people chose to pay $5 for it, meaning:
18.3% chose to pay.

Of those paying,

3220 chose 192kbps MP3
19,764 chose 320kbps MP3
5338 chose FLAC

Keep in mind not one cent was spent on marketing this record. The only marketing was Saul and myself talking as loudly as we could to anybody that would listen.
If 33,897 people went out and bought Saul's last record 3 years ago (when more people bought CDs) and over 150K - five times as many - sought out this new record, that's great - right?
I have to assume the people knowing about this project must either be primarily Saul or NIN fans, as there was very little media coverage outside our direct influence. If that assumption is correct - that most of the people that chose to download Saul's record came from his or my own fan-base - is it good news that less than one in five feel it was worth $5? I'm not sure what I was expecting but that percentage - primarily from fans - seems disheartening.
Add to that: we spent too much (correction, I spent too much) making the record utilizing an A-list team and studio, Musicane fees, an old publishing deal, sample clearance fees, paying to give the record away (bandwidth costs), and nobody's getting rich off this project.

But...
Saul's music is in more peoples' iPods than ever before and people are interested in him. He'll be touring throughout the year and we will continue to get the word out however we can.

So - if you're an artist looking to utilize this method of distribution, make of these figures what you will and hopefully this info is enlightening.

Best,
TR
Wat vinden jullie hiervan? Naar mijn mening stelt Trent zich nogal aan, als er bijvoorbeeld een optie was om dit album alleen te downloaden als je 5 dollar lapt (ik heb geeneens een creditcard dus dat kan volgens mij sowieso dan niet) dan had ik het album uberhaupt niet gedownload.
pi_55812463
Daarom heeft hij ook paypal aangeboden als betaal-optie, dat kan gekoppeld worden aan je bankrekening dus heb je geen CC nodig... en hij stelt zich nergens aan imo hij geeft alleen aan hoeveel moeite het heeft gekost maar dat ze aan de andere kant 5 x zoveel mensen hebben bereikt hiermee dan met Saul's vorige album en dat de opbrengsten van de concerten het vermoedelijk wel rechttrekken.
(ofwel ze hebben nu inzichtelijk wat er anders met illegale downloads gebeurd zou zijn)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zondag 6 januari 2008 @ 00:03:02 #211
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_55812750
Volgens mij probeert hij zijn fans een soort van schuldgevoel aan te praten omdat ze niet bereid waren 5 dollar te betalen. Ik ga geen paypal account aanmaken om eerst geld over te schrijven dat vervolgens omgezet moet worden in dollars om voor een album te betalen om te kunnen downloaden van een artiest die ik niet ken en achteraf gezien ook niet bijzonder goed vind. Dat vind ik zelf nogal omslachtig, ik zou het wel willen doen voor een album van NIN zelf maar niet voor een artiest die ik niet ken
pi_55812813
En daarom kon je hem in eerste instantie gratis downloaden en blijkbaar deelden meer mensen dat gevoel
Ik heb heel het kreng niet gedownload omdat ik de download niet voor elkaar kreeg vanaf die website die ze in elkaar hadden gezet.
Laat Trent eerst maar weer eens zelf een degelijk album uitbrengen voordat hij commentaar gaat leveren... ben benieuwd wat er zou gebeuren als hij de nieuwe van NIN zelf zo zou uitbrengen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zondag 6 januari 2008 @ 00:11:28 #213
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_55812943
Daar ben ik ook erg benieuwd naar, nog meer wat hij nou precies bedoelt met zijn nieuwe manier van touren. Als het inderdaad iets dergelijks wordt dat hij allleen achter een laptop zou staan zou ik persoonlijk teleurgesteld zijn. Ik heb nu een concert gezien (op LL) en hoewel ik het ubertof vond was het wel aan de korte kant en speelde ze veel nummers niet die ik heel graag had willen horen. Ik zou nog wel een paar keer naar een NIN concert willen gaan maar niet om 2 uur lang alleen maar Trent Reznor achter een laptop te zien staan
  zondag 6 januari 2008 @ 00:12:46 #214
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_55812974
Ik denk dat sommige van die betaalmogelijkheden ook te omslachtig zijn. Dat men wel 5 dollar wil "doneren", maar zonder daar al te veel tijd en moeite in te steken (registreer hier, registreer ginder, verplaats geld van A naar B naar C, kode hier, kode daar, doorklikken, nog een linkje,...)
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_55813017
Heb ze op Sziget gezien afgelopen jaar en het was weer erg tof behalve de nummers van de afgelopen 2 albums, daar vind ik simpelweg geen reet aan... en Trent z'n ego begint hem een beetje heel erg in de weg te zitten heb ik het idee.
Mensen achter laptops accepteer ik alleen bij Kraftwerk verder niemand
  zondag 6 januari 2008 @ 01:40:37 #216
55350 Reena
Angelcrusher
pi_55815072
Ik kan me heel goed voorstellen dat hij enigszins teleurgesteld is dat er zo weinig mensen uiteindelijk betaald hebben. Saul Williams is niet geheel onbekend. Hij had al een eigen "fanbase" voordat hij ooit met NIN in zee ging.

Ik denk dat hij teleurgesteld is, omdat het hier om $5 gaat. Een koopje voor een album ALS je het goed vindt. Dus je zou er vanuit gaan dat "fans" dat in ieder geval wel zouden betalen....maar misschien had hij zich verkeken op het aantal fans...volgens mij hebben heel veel mensen die NIN goed vinden (en Williams niet kennen), het alleen maar gedownload omdat Reznor het geproduceerd had en dus niet betaald.
Ik ben zelf niet zo'n voorstander van digitale downloads en ik hoop echt dat NIN niet alleen maar digitaal gaat uitbrengen.

Maar eigenlijk zijn deze resultaten nog best goed. Er is (bijna) geen reclame voor dit album gemaakt. Het is alleen bij de eigen fans als het ware bekend gemaakt. En het is pas een paar maanden uit. Als Saul Williams straks gaat touren, wie weet gaat het aantal downloads (betaald en onbetaald) wel omhoog.

Het is vooral een interessant verhaal voor andere artiesten. Ik vraag me af of een onbekende artiest het zo zou kunnen doen, zonder iemand met een bekende naam die er bekendheid aan kan geven...

Ik hoop ook niet dat NIN straks gaat touren met alleen een paar laptops. Dat zou volgens mij echt niet werken.
Ik heb NIN een aantal keer gezien afgelopen jaar en heb me bij alle shows prima vermaakt. Ik vind het echt een geweldige live band!
pi_55818809
quote:
Op zondag 6 januari 2008 00:14 schreef Ceased2Be het volgende:
Mensen achter laptops accepteer ik alleen bij Kraftwerk verder niemand
Er zijn anders een boel mensen die dat trucje donders goed waar kunnen maken. Beter dan Kraftwerk, zelfs. Maar goed, dan heb je het over compleet andere muziek. Ik ook zal het Reznor niet vergeven als hij met Nine Inch Nails (een ROCKband) een backing tape opzet en achter een laptop gaat staan, waar dan ook gitaren en drums vanaf komen.

Ik denk dat iedereen Jaar 0 Remixed inmiddels wel heeft? Wat zijn de meningen? Ik had 'm gisteren even opstaan maar moet 'm echt nog wat meer tijd geven..
pi_55819337
Ikzelf heb het album van Saul niet gedowned via de nin.com site. Er zijn vast meer mensen die dit gedaan hebben en het daarna delen dus ik denk dat het percentage va n1 op 5 mensen die niet betalen veel groter is.

Jaar 0 Remix0r is een heerlijk album. Divers en de mix van die nederlander (me im not zo uit mijn hoofd) en de mix van 13 minuten zijn één van mijn favo mixen van NIN ooit! Topmix album. Leuk om de SE te kopen met alle losse geluidsbestanden (in .wav) en zelf wat te mixen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Devlinsect op 06-01-2008 15:35:25 ]
  zondag 6 januari 2008 @ 12:52:06 #219
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_55820540
Die remixen zijn zeker heerlijk! Paar hele fijne versies.

Dat Saul Williams gebeuren vind ik een heeeeeeel klein beetje aanstellerij. Zoiets moet groeien, dat gaat niet in een keer goed. Mensen moet er bekend mee raken, etc. Ik denk dat Trents verwachtingen wat te hoog waren.
pi_55822259
Waar haalt iedereen dat aanstellen vandaan? Volgens mij is Trent toch overwegend positief over het op deze manier verkopen van je muziek, met een kleine kanttekening dat ie zelf van tevoren iets hogere verwachtingen had. Of mis ik iets?
  zondag 6 januari 2008 @ 14:20:22 #221
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_55822615
Zijn verwachtingen waren idd te hoog en dat geeft ie ook zelf aan. Maar er zit wel iets van verbolgenheid of tereurstelling in. Dat snap ik niet zo goed, hij zal toch niet verwacht hebben dat Saul hiermee in een klap miljonair zou worden? En in mijn ogen stelt ie zich maar een heeeeeeel klein beetje aan, bij gebrek aan een betere woordkeuze van mijn kant.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 00:56:31 #222
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_55863987
Ik heb het gevoel of hij een soort van verwijt in zijn pleidooi maakt, wel tof dat hij het met ons wilt delen, laten we hopen dat hij voorvechter blijft voor de strijd tegen de platenindustrie, die menig artiest beperkt in zijn creatieve geest en hun vrijheid van expressie
pi_55872884
Het levert hem iig een hoop "gratis" reclame op.
pi_55874577
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 00:56 schreef rood_verzet het volgende:
Ik heb het gevoel of hij een soort van verwijt in zijn pleidooi maakt, wel tof dat hij het met ons wilt delen, laten we hopen dat hij voorvechter blijft voor de strijd tegen de platenindustrie, die menig artiest beperkt in zijn creatieve geest en hun vrijheid van expressie
Je vergeet er even bij te melden dat Trent zelf verantwoordelijk is voor het signen bij major labels... hij koos er bewust voor om naderhand te gaan zeiken dat ie bij een groot label zat. Dan had ie het meteen allemaal in eigen beheer moeten doen.
Genoeg artiesten die het al een tijdje doen hoor... KMFDM heeft zelf een eigen platenmaatschappijtje opgericht voor hun eigen uitgaves en side-projects en de physical distribution gaat wel via een groot label.
Bijkomende voordeel hiervan is dat een nieuwe cd van ze incl boekje te koop is op de website voor 12 dollar... dat zie ik NIN nog niet doen
  dinsdag 8 januari 2008 @ 17:31:07 #225
55350 Reena
Angelcrusher
pi_55877808
Ik denk dat grote labels eerst niet eens zo slecht waren. Ik denk alleen dat de afgelopen jaren dat veel minder is geworden. Grote labels willen nu alleen nog maar investeren in artiesten en projecten waarvan ze zeker weten dat het een groot succes gaat worden en die ze zelf een beetje in de hand kunnen houden/sturen, manipuleren. Ze willen geen risico´s nemen en zeker niet nieuwe dingen proberen, wat ze misschien wel geld zou kunnen kosten. En op een artiest met eigen ideeen en een grote mond, daar zitten ze helemaal niet op te wachten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')