abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 november 2007 @ 18:43:56 #176
55350 Reena
Angelcrusher
pi_54386000
Dat album is geweldig en je kunt de invloeden van Reznor wel degelijk horen...Sommigen zeggen dat het als YZ klinkt...ik vind het wel op the Fragile lijken (sommige nummers/muziek).
En die cover is ook heel goed! Voor mij wordt dit waarschijnlijk het beste album van 2007!

En ja, je kunt het gratis downloaden, maar je kunt er ook $5 voor betalen en dat is tegenwoordig maar ¤3,50 evenveel als een grote koffie (hier in Amsterdam dan). Daarmee help je de artiest en steun je het idee dat artiesten niet meer een wurgcontract nodig hebben om goede muziek uit te brengen! En waar kan je tegenwoordig voor zo weinig geld een heel album krijgen?
pi_54387383
Ze spelen wel in op je geweten met die link zeg Maar ik zal 'm eens downloaden, ben benieuwd..
  maandag 5 november 2007 @ 19:57:56 #178
55350 Reena
Angelcrusher
pi_54387660
quote:
Op maandag 5 november 2007 19:45 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ze spelen wel in op je geweten met die link zeg Maar ik zal 'm eens downloaden, ben benieuwd..

Ja het is wel heel wreed...maar ook een klein beetje waar
pi_54404620
Heb het gedownload, niet voor betaald.. Maar het is na 1 uur weer van mijn pc verdwenen.. Ik vond het te veel op NIN lijken, terwijl ik niets met de teksten had.. De muziek: Mooi.. Maar het gaat mij ook om tekst.
pi_54409950
Ik ben iemand die luistert naar de muziek. Tekst kan me weinig schelen. Ik vind het totaal niet op NIN lijken. Geen harde / zachte structuren overgang etc.

Vind het meer lijken op Antichrist Superstar van M. Manson vs rap invloeden van alternatieve hiphop als Jedi Mind Tricks.

En een top album.

Sunday Bloody Sunday blijft kut. Origineel was het ook al.

@Reena:
je mag het gratisch downloaden . Wanneer je goede geluidskwaliteit wil hebben boven de 192k, dan betaal je pas. En waarom een artiest steunen die allaaang miljonair is (radiohead, reznor etc)
  dinsdag 6 november 2007 @ 19:01:00 #181
55350 Reena
Angelcrusher
pi_54410863
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 18:18 schreef Devlinsect het volgende:
@Reena:
je mag het gratisch downloaden . Wanneer je goede geluidskwaliteit wil hebben boven de 192k, dan betaal je pas. En waarom een artiest steunen die allaaang miljonair is (radiohead, reznor etc)
Saul Williams is geen miljonair en het is zijn album. Reznor krijgt vast een mooi salaris voor zijn diensten, maar het is de naam van Saul die op dit product staat.

En ja, je kunt het inderdaad gratis downloaden en het uitproberen, maar als je het echt een goed album vindt, waarom kan je dan niet $5 voor betalen? Dat is bijna niets.

Ik vind 192 kbps trouwens best wel goeie kwaliteit voor een gratis download....beter dan wat Radiohead aanbood, dat was 160 kbps, wat je er ook voor betaalde (of niet)...sukkels.
pi_54438926
Ben ook maar zo vriendelijk geweest om Saul z'n kas te spekken. Ben nu met de eerste luisterbeurt bezig, toch wel erg duidelijk Trent Reznor achter de knoppen
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_54470873
Het verhaal achter sommige tracks is wel leuk, Trent stuurde Saul een cdtje met 14 tracks (beats, concepten, leftovers) Saul koos er een paar. Zoals banged and blown Through. (en nog 6 andere geloof ik) Veel tracks heeft Trent ook weinig mee te maken gehad op wat kleine dingetjes na.
Ik vind het album beter als Year Zero eigenlijk. Meer diepte, betere teksten, en vaak zelfs harder
Oh en Sunday Bloody Sunday is geweldig! Het origineel is absoluut een klassieker uit de tijd dat U2 nog geniaal was.
Now Im Nothing
pi_54472018
quote:
Op donderdag 8 november 2007 23:59 schreef Collaborator het volgende:
Het verhaal achter sommige tracks is wel leuk, Trent stuurde Saul een cdtje met 14 tracks (beats, concepten, leftovers) Saul koos er een paar. Zoals banged and blown Through. (en nog 6 andere geloof ik) Veel tracks heeft Trent ook weinig mee te maken gehad op wat kleine dingetjes na.
Via discogs.com kun je dat mooi zien. Schijnbaar heeft Reznor vier nummers helemaal zelf geschreven en Williams zelf (alleen hem bedoel ik dan) maar eentje.
pi_54477128
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 18:18 schreef Devlinsect het volgende:
Ik ben iemand die luistert naar de muziek. Tekst kan me weinig schelen. Ik vind het totaal niet op NIN lijken. Geen harde / zachte structuren overgang etc.

Vind het meer lijken op Antichrist Superstar van M. Manson vs rap invloeden van alternatieve hiphop als Jedi Mind Tricks.

En een top album.

Sunday Bloody Sunday blijft kut. Origineel was het ook al.

@Reena:
Tja, ik vind zang nou eenmaal wel bij muziek passen. Daarnaast schijnen er sampels in te zitten die fragile niet gehaald hebben, wel degelijk NIN dus.
  vrijdag 9 november 2007 @ 13:50:13 #186
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_54481052
Nu ik Year Zero weer vaker luister begin ik het toch wel een erg lekkere plaat te vinden. Maar is nog nog redelijk om te verwachten dat Trent binnenkort nog met zijn laptopjes richting Nederland komt? Er is geen Year Zero tour geweest hier, afgezien van Lowlands enzo. Een hele clubtour zou wel erg leuk zijn.
pi_54485292
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:50 schreef ralfseltje het volgende:
Nu ik Year Zero weer vaker luister begin ik het toch wel een erg lekkere plaat te vinden. Maar is nog nog redelijk om te verwachten dat Trent binnenkort nog met zijn laptopjes richting Nederland komt? Er is geen Year Zero tour geweest hier, afgezien van Lowlands enzo. Een hele clubtour zou wel erg leuk zijn.
Bij de eerste 3x NIN dit jaarwas YZ nog niet uit maar was dat hele cirkus er omheen al in volle gang en werden er ook YZ-nummers gespeeld, mag je dus ook best YZ-tour noemen. Ik verwacht NIN voorlopig niet meer...
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  vrijdag 9 november 2007 @ 17:31:16 #188
55350 Reena
Angelcrusher
pi_54486114
Amerika heeft geen YZ tour gehad *gniffel* maar wij op zich wel...en dat was ook een clubtour.
Ik hoorde allerlei geruchten dat er begin volgend jaar weer getourd gaat worden, maar volgens mij zal dat (als dat ook echt zo is) niet in Europa zijn...zou wel leuk zijn
pi_54486191
Ik heb van een maat gehoord dat hij in de zomer weer gaat touren met Saul Williams. Is er iemand die er meer vanaf weet?
led nie op de spelvaudten!
  vrijdag 9 november 2007 @ 17:43:45 #190
55350 Reena
Angelcrusher
pi_54486461
In London zei Saul Williams: " I will be back with music and fuck ass beats soon". Maar niets over of dat met NIN zou zijn...

EDIT: dat was afgelopen woensdag...

[ Bericht 16% gewijzigd door Reena op 09-11-2007 19:14:35 ]
pi_54672611
Y34RZ3R0R3M1X3D is uitgelekt...
  zaterdag 17 november 2007 @ 13:57:47 #192
55350 Reena
Angelcrusher
pi_54672670
...en het klinkt best goed....
  zondag 18 november 2007 @ 03:30:27 #193
36570 Ongeverfde_Deur
dan weer open, dan weer dicht
pi_54688185
Heb de nieuwe CD van Saul Williams gedownload (de graties versie), ik vind het qua geluid wel erg op de laatste NiN-plaat lijken af en toe. Wel leuk natuurlijk, zo'n soort Year 0.5, maar uiteindelijk ga ik toch voor het niet-rappen\spoken word'en van NiN (alhoewel dat ook steeds meer spoken word begint te worden zo onderhand )
Het is me wat..
pi_54883557
http://remix.nin.com/

staat alweer een dag aan hier
pi_54883669
Deze versie van EDIETS vind ik beter dan de album versie. Kon hij die niet gewoon op het album gooien? (2 jaar geleden )
led nie op de spelvaudten!
pi_54883787
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:12 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Wanneer Marilyn Manson een NIN member wordt, dan zullen ze A Perfect Drug live spelen. En er zijn wel meer NIN concerten geweest waar HLAH, Hurt en Closer niet gespeeld werden.
Ach, ze hebben al zat bandleden uitgewisseld.
Lennon.
pi_54944201
quote:
Op woensdag 28 november 2007 03:12 schreef BitterLennon het volgende:

[..]

Ach, ze hebben al zat bandleden uitgewisseld.
Omdat NIN een eenmansproject is en dus logisch is dat er bandleden worden uitgewisseld.

Omdat MM een band zou moeten zijn, die zichzelf muzikaal en theatraal herhaalt waardoor een bandlid na 10 jaar wel creatief uitgekakt is. Dan zul je wel nieuwe muzikanten aan moeten trekken. Plus frontmannen die de omzet van de band gebruikt om zijn eigen huwelijk aan te kleden (een trouwing, jurk etc.) en zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen, hoort niet in een band thuis.

Van uitwisselen is niet echt sprake
pi_55077452
MM = geen band, tis eigenlijk een 1 man show... Iedereen weet dat, als MM het tegendeel bewijst weet ie zelf niet wat ie doet.. Maar alles draaid om MM in MM.... Maar dat heeft eigenlijk niets te maken met NIN
  donderdag 6 december 2007 @ 15:07:34 #199
55350 Reena
Angelcrusher
pi_55079163
Er zijn weer diverse updates op nin.com (af en toe een fotootje of videootje...)

En wat betreft MM, schrijft hij niet zijn nummers samen met zijn band...hij deed dat ieder geval wel met Twiggy, toen hij nog in de band zat...dus dan ben je eigenlijk al geen 1 man show meer...als je nummers samen schrijft, of wel?
pi_55097298
Volgens mij varieerd dat bij MM, maar wil hij vooral veel zelf doen..

Y34RZ3R0R3M1X3D is niet zo mijn ding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')