abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53817568
Geen contract meer. Dat is goed nieuws!

In een eerder interview heeft TR aangegeven dat hij nog één album moest droppen om van het contract af te komen. En ik denk zelf dat het Year Zero pt 2 de laatste is die uit gaat komen naast de remix cd van Year Zero. Year Zero pt 2 zou in 2008 gaan uitkomen.

Pretty Hate Machine is inderdaad van een ander label dan Interscope label. Dat eerste label zou TR geld moeten aanbieden wil hij een betere mix (bijv. een Dolby 5.1 mix) maken. En daar is het wachten op.

Closure DVD is al gereleased door TR als torrent. Fragile 5.1 mix is al af maar diezelfde Interscope weer, wil niet met geld komen (zit dus niet in het contract).
pi_53817888
Geen platencontract meer

Zou hij nu via internet gaan uitgeven? Hij ging toen naar een uitgever omdat hij van het gezeik van randzaken als distributie etc af wilde zijn (of althans, dat had ik begrepen).
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_53823587
ach KMFDM brengt ook alles in eigen beheer uit en maakt voor de distributie gebruik van een grotere platenmaatschappij. Heeft wel als voordeel dat een cd bij hen maar 12 tot 15 dollar kost. zou niet weten waarom Trent niet zo'n zelfde constructie zou gebruiken (afgezien van het feit dat het een eigenwijs stuk vreten is natuurlijk )
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_53824234
En nu?
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:14:38 #155
55350 Reena
Angelcrusher
pi_53826157
Volgens mij wil hij het echt zonder tussenpersoon gaan doen, maar tot nu toe heb ik hem alleen gehoord over downloads via internet die dan maar een paar dollar gaan kosten...en hij heeft ook heel vaak gezegd dat de CD een medium is dat langzamerhand aan het verdwijnen is...maar ik kan me niet voorstellen dat hij alleen maar digitaal gaat uitbrengen.
pi_53846673
NiN nieuweling hiero. Ik was verkocht na het horen van Hurt, na de aankoop van "Beside You in Time" (DVD) ben ik helemaal om.

pi_53848011
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 20:21 schreef Morrigun99 het volgende:
NiN nieuweling hiero. Ik was verkocht na het horen van Hurt, na de aankoop van "Beside You in Time" (DVD) ben ik helemaal om.

Welkom dan bij deze!

Luister vooral hun albums dan maar. Mijn favo: Pretty Hate Machine
pi_53849910
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 21:05 schreef tarzan1 het volgende:

[..]

Welkom dan bij deze!

Luister vooral hun albums dan maar. Mijn favo: Pretty Hate Machine
Ik heb nu sinds kort the Downward Spiral en Year Zero. Beide nog niet al te vaak geluisterd, maar mijn eerste indruk van vooral Year Zero is bijzonder goed (Beginning of the End, The Good Soldier, Me I'm not en In This Twilight vind ik echt geweldig).

Verder heb ik al een tijdje The Fragile (waarik Left vele malen beter vind dan right) en With Teeth. Ook op die laatste staan een paar fantastische nummers (Bite the Hand that Feeds en Beside You in Time bv.).
pi_53850029
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 22:07 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Ik heb nu sinds kort the Downward Spiral en Year Zero. Beide nog niet al te vaak geluisterd, maar mijn eerste indruk van vooral Year Zero is bijzonder goed (Beginning of the End, The Good Soldier, Me I'm not en In This Twilight vind ik echt geweldig).

Verder heb ik al een tijdje The Fragile (waarik Left vele malen beter vind dan right) en With Teeth. Ook op die laatste staan een paar fantastische nummers (Bite the Hand that Feeds en Beside You in Time bv.).
dan nu nog "Pretty Hate Machine" en de "Broken EP" en probeer dan vooral ook ergens de dvd van Broken vandaan te halen van die 2 albums zijn gewoon echt alle nummers goed zonder ook maar 1 zwak moment!
pi_53851036
Zelf vind ik Pretty Hate Machine ronduit klote.
De Broken film vind ik nogal creepy. De muziek is zeker !
The Downward Spiral is meesterlijk.
The Fragile is mijn persoonlijke favoriet.
With Teeth is een beetje meh in vergelijking met de rest
Year Zero bliep bliep boem boem op een voor mij acceptabele manier. belooft een hoop voor het volgende deel!

Zelf ben ik trouwens ook pas sinds een paar maanden fan.
led nie op de spelvaudten!
pi_53851287
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 22:40 schreef shakaboem het volgende:
Zelf ben ik trouwens ook pas sinds een paar maanden fan.
Ja, dat kan bij mij eigenlijk wel een beetje genuaneerd worden: toen de videoclip van the Perfect Drug net uitkwam, ben ik meteen op zoek gegaan naar dat nummer, heb hem gescoord en vervolgens zó vaak gedraaid dat dat singletje helemaal naar de klote is gegaan. Dát was mijn eerste ervaring met The Nails.

Pas nadat ik me een beetje in Johnny Cash verdiepte, wilde ik het origineel van "Hurt" wel eens horen. Tja, waar ik Hurt van Cash gewoon erg goed vond, bezorgde de versie van Reznor me kippevel. Toen kwam With Teeth en vervolgens ben ik alles maar een beetje gaan scoren en luisteren. Daar ben ik nu zo'n half jaar mee bezig.

En het doet dan ook nog steeds ONTZETTEND zeer dat ik ze in de 013 (studeer in Tilburg) gemist heb. Want ze behoren sinds kort zekers te weten tot mijn favoriete bands. Een statement wat ik sinds A Perfect Circle niet meer gemaakt heb.

Maar ff voor de fans dan he: Trent Reznor is in principe de "Prince" achter de NiN. Maar doet het er voor jullie toe in welke samenstelling ze optreden? want ik kan me voorstellen dat ongeacht het feit dat Reznor vrijwel alles bedenkt, hij zich toch wel onbewust laat beïnvloeden door de muzikanten om zich heen? Of maakt hij ook alle muziek voor de albums zelf?

Vind dat wel een zeer opmerkelijke opzet voor een band trouwens. Maar goed, als dit het resultaat is, zouden meer mensen dat moeten doen.
pi_53852194
Invloeden zijn er overal. Niet alleen in een groep van 5 man.
De meest recente tourband is mijn favoriet. Dat is de band die voor mij het beeld van NIN live heeft gevormd.

Dat schreeuwerige ventje tijdens de Fragility tours (Robin Finck?) vind ik gruwelijk irritant als achtergrond zanger. Zingen kan je het eigenlijk niet noemen.

The Fragile live op MTV Schreeuwt die vent een keer niet. Okselruiker!
led nie op de spelvaudten!
pi_53861392

Here's some information on Y34RZ3R0R3MIX3D. We are releasing it on Interscope Nov 20th through the traditional retail outlets. There are three different formats:

DIGITAL DOWNLOAD
iTunes, I assume Amazon's MP3 store (I'm the last to know about these things) and maybe others. This should be priced "regular", whatever that now means.
track listing for these:

1. gunshots by computer: saul williams
2. the great destroyer: modwheelmood
3. my violent heart: pirate robot midget
4. the beginning of the end: ladytron
5. survivalism: saul williams
6. capital g: epworth phones
7. vessel: bill laswell
8. the warning: stefan goodchild featuring doudou n’diaye rose
9. meet your master: the faint
10. god given: stephen morris & gillian gilbert
11. me, i’m not: olof dreijer
12. another version of the truth: kronos & enrique gonzalez müller
13. in this twilight: fennesz
14. zero sum: stephen morris & gillian gilbert

VINYL
A nice package with three discs. Good quality vinyl, blah blah blah - really it's just cool. The package is a six-panel gatefold vinyl jacket to match Year Zero along with an insert.
track listing for this configuration:

Side 1
1. gunshots by computer: saul williams
2. the great destroyer: modwheelmood
3. my violent heart: pirate robot midget
4. the beginning of the end: ladytron
5. capital g: epworth phones

Side 2
1. the warning: stefan goodchild featuring doudou n’diaye rose
2. meet your master: the faint
3. god given: stephen morris & gillian gilbert
4. vessel [mix 1]: bill laswell

Side 3
1. capital g: switch
2. me, I’m not: olof dreijer

Side 4
1. the good soldier: sam fog
2. vessel [mix 2]: bill laswell

Side 5
1. capital g: ladytron
2. another version of the truth: kronos & enrique gonzalez müller
3. in this twilight: fennesz
4. zero sum: stephen morris & gillian gilbert

(no Side 6)

PHYSICAL CD / DVD ROM
This costs a bit more than "regular" and contains a CD that has exactly the same track listing as it's DIGITAL DOWNLOAD counterpart (see above). The package is a six-panel digipak to match Year Zero along with an insert. It also contains a DVD ROM (not a movie) that contains every track from Year Zero in multitrack format for you to do with what you please. Mac or PC.

We've included:
Pre-formatted for Apple GarageBand
Pre-formatted for Ableton Live (Mac or PC)
Demo version of Ableton Live (Mac or PC)
Generic WAVE files at 16 bit 44K that can be loaded into any audio editor

I can make this easy for you: if you just want to hear the tracks as cheaply as possible, get it digitally. The highest fidelity will likely be Amazon (through legal means).
If you want something that's aesthetically cool and will enhance any collection, get the vinyl. Trust me, it looks great. The extra tracks are fairly minor embellishments to the whole (and surely someone will upload them instantly).
If you want higher quality tracks legally, a nice package AND a complete multitrack of the whole record, get the physical CD / DVD ROM.

As for the record itself, I'm very pleased with the way it turned out. Remix records can be disposable garbage (of which I myself have been guilty of to some extent) but this collection feels good to me. I reached out to heroes, friends and strangers. I encouraged those I approached to do anything and insert themselves as much as possible into the track. Some of the stuff that was done earlier led me to choosing other people to balance things out. The Pirate Robot Midget mix is a fan's work - I thought it was great, it filled a need and I asked permission to use it here.

It's always interesting for me to hear my work reinterpreted - I hope it is for you as well.
Upon the release of this, we will be launching the first portion of the new nin.com at
remix.nin.com

We have been working on this quite a while now and I think you'll like it. It will begin as a home for listening to, sorting through, discussing and uploading remixes the community has made. Hopefully it will be as elegant, useful and fun to use as we envision.

TR
  donderdag 11 oktober 2007 @ 13:13:59 #164
55350 Reena
Angelcrusher
pi_53861779
quote:
A nice package with three discs. Good quality vinyl, blah blah blah - really it's just cool.
hehe
Cool dat hij beschrijft wat voor versies er uit komen...nu moet ik maar eens gaan bedenken wat ik wil hebben...en waar de vinyl versie te koop zal zijn...
pi_53862450
Trent is zo tof. Een multitrack DVD.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_53862525
quote:
12. another version of the truth: kronos & enrique gonzalez müller
quote:
1. capital g: switch
quote:
The Pirate Robot Midget mix is a fan's work - I thought it was great, it filled a need and I asked permission to use it here.
Och, stel je eens voor dat je als fan die vraag gesteld krijgt. Geweldig.
pi_53865476
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 13:47 schreef NiteSpeed het volgende:
Trent is zo tof. Een multitrack DVD.
Tof. Iets wat gratiesch is te downloaden.

Leuk voor de verzamelaars. Afwachten die remix cd.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 16:23:52 #168
55350 Reena
Angelcrusher
pi_53865574
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 16:19 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Tof. Iets wat gratiesch is te downloaden.
quote:
**insert comment from Devilinsect: "I thought he said all the multitracks were going to be posted online, now he wants us to PAY for them??"
Relax, friend. One second after this package goes to the manufacturing plant someone will kindly upload those missing multitracks and everything will be OK. If they don't soon enough for your liking, just yell loudly out the window and I'll do it myself.
pi_53879273
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 16:23 schreef Reena het volgende:

[..]

[..]

Mijn naam, wat doe je?
  zondag 4 november 2007 @ 13:47:08 #170
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_54354543
Ik heb nu Year Zero nog maar eens opgezet, maar wat me steeds opvalt is dat de overgangen tussen de nummers zo lomp zijn. Bijvoorbeeld tussen Hyperpower en Beginning of the end. Hyperpower is toch een soort intro, en het nummer daarna hoort daar op in te haken lijkt me. Maar zo klinkt het helemaal niet. Meer mensen die dit op valt? Ik heb hem nog niet in de winkel gehaald, misschien is het op de cd wel goed gedaan?

En heeft iemand info over wanneer YZ op vinyl uitkomt?

[ Bericht 4% gewijzigd door ralfseltje op 04-11-2007 14:01:21 ]
pi_54354587
Dat viel mij ook op ja, beetje een anticlimax is het (al vind ik Beginning of the end op zich wel een van de beste nummers van die cd)
  zondag 4 november 2007 @ 14:27:28 #172
55350 Reena
Angelcrusher
pi_54355404
Ja, als de overgangen iets subtieler zouden zijn, zou het meer als 1 geheel klinken...

YZ is al uit op vinyl...ik heb het en het ziet er mooi uit
Eén van de kanten is een picture disc...maar zo geweldig is het ook weer niet hoor...artwork enzo is voor de rest hetzelfde als op de CD, maar het ziet er meteen een stuk mooier uit, omdat het groter is...
  zondag 4 november 2007 @ 15:18:16 #173
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_54356671
quote:
Op zondag 4 november 2007 14:27 schreef Reena het volgende:
Ja, als de overgangen iets subtieler zouden zijn, zou het meer als 1 geheel klinken...

YZ is al uit op vinyl...ik heb het en het ziet er mooi uit
Eén van de kanten is een picture disc...maar zo geweldig is het ook weer niet hoor...artwork enzo is voor de rest hetzelfde als op de CD, maar het ziet er meteen een stuk mooier uit, omdat het groter is...
Ow beter! Heb me voorgenomen om alleen nog maar vinyl ipv cd's te kopen, dus ff zoeken. Wat heb je er voor betaald?
  zondag 4 november 2007 @ 16:03:33 #174
55350 Reena
Angelcrusher
pi_54357820
Ik heb het hier vandaan. Maar volgens mij moet je het ook gewoon in Nederland kunnen kopen. Ik heb goede ervaringen met What Records en heb er vaker gekocht en wilde nog een aantal dingen kopen daar, dus daarom heb ik het daar besteld, maar volgens mij moet het wel goedkoper kunnen...
pi_54385293
tjek www.nin.com

via een link daar is het nieuwe, door TR geproduceerde album van Saul Williams te downloaden. Sommige nummers zijn leftovers van The Fragile. Kon het er niet in horen nog.

Maar eh, Sunday Bloody Sunday cover.

TR is op een aantal nummers te horen. Gratiesch te downloaden.

En vandaag nog ergens gelezen en dus bevestigt:
via Interscope label komen er nog twee albums uit:
* Year Zero REMIXor
* NIN the Greatest Hits ( )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')