quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:49 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik wel. Optiefe met verbod op hoofddoekjes. Helemaal van de zottte
Ik ben ook tegen een seculier Turkije. En we zijn iig allebei voor vooruitgang dus dat zit snorquote:Op dinsdag 24 april 2007 16:57 schreef Erotica_ het volgende:
[..]
Zij en haar man symboliseren Turkije, als seculier land. Vind ik toch echt niet kunnen dat zij dan bezoekende, buitenlandse politici gaat verwelkomen. Sorry hoor, maar ik ben toch voor vooruitgang
quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:59 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen een seculier Turkije. En we zijn iig allebei voor vooruitgang dus dat zit snor
Zij symboliseren Turkije, een moslim land in de kleren van een seculier land. Die kleren knellen al veel te lang dankzij de zogenaamde secularisten. Het volk heeft bepaald wat voor land het wenst. Wat jij daar dan van vindt is verre van relevant.quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:57 schreef Erotica_ het volgende:
[..]
Zij en haar man symboliseren Turkije, als seculier land. Vind ik toch echt niet kunnen dat zij dan bezoekende, buitenlandse politici gaat verwelkomen.
Vandaar dat we als seculier land 80 jaar lang zo vooruit zijn gegaanquote:Sorry hoor, maar ik ben toch voor vooruitgang
Ok dus over 40/50 jaar kunnen wel allemaal naar een soort Iran op vakantiequote:Op dinsdag 24 april 2007 17:05 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Zij symboliseren Turkije, een moslim land in de kleren van een seculier land. Die kleren knellen al veel te lang dankzij de zogenaamde secularisten. Het volk heeft bepaald wat voor land het wenst. Wat jij daar dan van vindt is verre van relevant.
Je begrijpt waarschijnlijk wel dat Turkije een democratisch land is en als het volk iets wil, dan zal dat geschieden.
[..]
Vandaar dat we als seculier land 80 jaar lang zo vooruit zijn gegaan
Dankzij de islamitische instelling van deze partij begint Turkije weer een land van betekenis te worden ipv het speelpoppetje van bepaalde landen. Als het aan de secularisten had gelegen was het land allang verkocht aan de hoogste bieder.
Betere vraag, waarom ben jij vóór? Andere vraag, ben jij moslim?quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:05 schreef Erotica_ het volgende:
[..]
Waarom ben je tegen als ik vragen mag?
Nee, Iran is shiitisch dus kan Turkije nooit op Iran lijken. Het zal eerder op een moderne versie van het Ottomaanse Rijk kunnen lijken. Of schaam je je voor deze periode van de Turken?quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:07 schreef Erotica_ het volgende:
[..]
Ok dus over 40/50 jaar kunnen wel allemaal naar een soort Iran op vakantie
![]()
Ik ben voor de shariaquote:Op dinsdag 24 april 2007 17:05 schreef Erotica_ het volgende:
[..]
![]()
Waarom ben je tegen als ik vragen mag?
Vooral om bij de EU te horen, dan kan de situatie in Turkije eens stabiel worden (maar dan moet de leger natuurlijk blijven wat dan ook weer een probleem wordt). Kijk maar naar de Arabische landen, de ene sterft van de honger, de andere draait door omdat hij te veel geld heeft. Ik wil niet dat Turkije zo'n land wordt. En ja ik ben moslim + Turk.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Betere vraag, waarom ben jij vóór? Andere vraag, ben jij moslim?
Weet ik niet veel over dus kan ik niet zo 1, 2 zeggen. Wel denk ik dat het niet zo rooskleurig was zoals in de Turkse geschiedenisboeken uitgelegd wordt.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Nee, Iran is shiitisch dus kan Turkije nooit op Iran lijken. Het zal eerder op een moderne versie van het Ottomaanse Rijk kunnen lijken. Of schaam je je voor deze periode van de Turken?
Je gelooft liever de boeken van de vijanden ?quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:14 schreef Erotica_ het volgende:
[..]
Weet ik niet veel over dus kan ik niet zo 1, 2 zeggen. Wel denk ik dat het niet zo rooskleurig was zoals in de Turkse geschiedenisboeken uitgelegd wordt.
Wat denk je dat Turkije de afgelopen decennia heeft gedaan? Wat heeft het opgeleverd? Het is juist dankzij de AKP dat er eindelijk eens wat concrete stappen in het EU proces zijn gezet.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:13 schreef Erotica_ het volgende:
[..]
Vooral om bij de EU te horen, dan kan de situatie in Turkije eens stabiel worden (maar dan moet de leger natuurlijk blijven wat dan ook weer een probleem wordt).
Turken zijn geen arabieren en je kunt niet stellen dat de arabieren zo zijn, dus de Turken zullen ook zo zijn. Ik wil ook niet dat Turkije zo'n land wordt. Juist daarom moet Turkije zich een andere identiteit aanmeten dan het nu heeft. Juist het dwangmatige seculiere karakter is het volk een doorn in het oog en zal enkel tot interne strijd leiden. Rara wie daar de vruchten van plukt. Het zijn in ieder geval niet de Turken.quote:Kijk maar naar de Arabische landen, de ene sterft van de honger, de andere draait door omdat hij te veel geld heeft. Ik wil niet dat Turkije zo'n land wordt.
Eerst Turk of eerst moslim?quote:En ja ik ben moslim + Turk.
Ja, voor. Geloof is iets persoonlijks vind ik en moet niet opgedrongen worden door de staat.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:16 schreef Burakius het volgende:
Anyways... waarom ben jij vóór securilisme dan als moslim zijnde?
Wat dan? Je gelooft liever de boeken die door de hedendaags Turkse vijanden zijn geschreven? Dat Ottomanen barbaren waren? Straks ga je me ook nog vertellen dat je werkelijk gelooft dat de Turken genocide hebben gepleegd op de armenen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:14 schreef Erotica_ het volgende:
[..]
Weet ik niet veel over dus kan ik niet zo 1, 2 zeggen. Wel denk ik dat het niet zo rooskleurig was zoals in de Turkse geschiedenisboeken uitgelegd wordt.
Maar dan ben je tegen de sharia.. als moslim zijnde..quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:21 schreef Erotica_ het volgende:
[..]
Ja, voor. Geloof is iets persoonlijks vind ik en moet niet opgedrongen worden door de staat.
Hoe wordt geloof je opgedrongen door een hoofddoekje? Draagt jouw moeder een sluier? Of je oma?quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:21 schreef Erotica_ het volgende:
[..]
Ja, voor. Geloof is iets persoonlijks vind ik en moet niet opgedrongen worden door de staat.
Heeft niets met AKP te maken vind ik, dat had elke regering gedaan als hij 2002 aan de macht kwam. Het had me eerlijk gezegd niet eens verbaast als ze juist afstand hadden genomen van de EU.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat denk je dat Turkije de afgelopen decennia heeft gedaan? Wat heeft het opgeleverd? Het is juist dankzij de AKP dat er eindelijk eens wat concrete stappen in het EU proces zijn gezet.
Je hebt gelijk dat Turken geen Arabieren zijn maar als de sharia ingevoerd wordt dan worden ze uiteindelijk wel hetzelfde. Met wie moeten ze dan handelen, samenwerken etc. Met de Arabische landen natuurlijk.quote:Turken zijn geen arabieren en je kunt niet stellen dat de arabieren zo zijn, dus de Turken zullen ook zo zijn. Ik wil ook niet dat Turkije zo'n land wordt. Juist daarom moet Turkije zich een andere identiteit aanmeten dan het nu heeft. Juist het dwangmatige seculiere karakter is het volk een doorn in het oog en zal enkel tot interne strijd leiden. Rara wie daar de vruchten van plukt. Het zijn in ieder geval niet de Turken.
Als Turk zijnde kun je ze allebei op de eerste plaats zetten.quote:Eerst Turk of eerst moslim?
Zeker nietquote:Op dinsdag 24 april 2007 17:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wat dan? Je gelooft liever de boeken die door de hedendaags Turkse vijanden zijn geschreven? Dat Ottomanen barbaren waren? Straks ga je me ook nog vertellen dat je werkelijk gelooft dat de Turken genocide hebben gepleegd op de armenen.
Zoals ik al zei, geloof is iets persoonlijks. Moslims hebben juist respect voor andere geloven, om ze dan islamitische regels op te dringen vind ik dan ook niet kunnen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:22 schreef Burakius het volgende:
[..]
Maar dan ben je tegen de sharia.. als moslim zijnde..
waarom vind ik dat een beetje tegenstrijdig?![]()
Jij weet niet veel over sharia he?quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:30 schreef Erotica_ het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, geloof is iets persoonlijks. Moslims hebben juist respect voor andere geloven, om ze dan islamitische regels op te dringen vind ik dan ook niet kunnen.
Wat was er dan aan de hand in 2002 dat dat jaar anders maakte dat iedere regering dat had gedaan?quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:26 schreef Erotica_ het volgende:
[..]
Heeft niets met AKP te maken vind ik, dat had elke regering gedaan als hij 2002 aan de macht kwam. Het had me eerlijk gezegd niet eens verbaast als ze juist afstand hadden genomen van de EU.
Het Ottomaanse Rijk werd ook bestuurd vanuit de sharia. Was dat zo'n slecht rijk? Met wie werkten zij samen denk je? Met heel de wereld. Wanneer had joden en christenen het in een ander rijk zo goed?quote:[..]
Je hebt gelijk dat Turken geen Arabieren zijn maar als de sharia ingevoerd wordt dan worden ze uiteindelijk wel hetzelfde. Met wie moeten ze dan handelen, samenwerken etc. Met de Arabische landen natuurlijk.
De vraag is of dat ook voor jou geldt.quote:[..]
Als Turk zijnde kun je ze allebei op de eerste plaats zetten.
Laat de westerse propaganda wat beter inwerken. Dan stel je je mening nog wel een keer bij. Als je werkelijk denkt dat Turken ook maar enige vorm van volkerenmoord zouden plegen zoals je door de armenen wordt wijsgemaakt, dan zou je eens bij jezelf te rade moeten gaan.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:28 schreef Erotica_ het volgende:
[..]
Zeker nietMaar aan beide kanten is er wel wat gesleutelt ben ik van mening
Niemand, behalve jij, heeft het over opdringen. Hoe kun je nou van je eigen geloof beweren dat het een opdringerig geloof is?quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:30 schreef Erotica_ het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, geloof is iets persoonlijks. Moslims hebben juist respect voor andere geloven, om ze dan islamitische regels op te dringen vind ik dan ook niet kunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |