abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48663948
De Turkse minister van Buitenlandse Zaken, Gül, wordt de presidentskandidaat voor de regeringspartij. Premier Erdogan ziet daarmee af van zijn kandidatuur. Hij stond onder grote druk van het leger en de oppositie. Erdogan begon zijn carrière als moslimfundamentalist.

In Turkije geldt een strikte scheiding van religie en staat. Dat kan ook voor Gül nog tot problemen leiden: zijn vrouw draagt een hoofddoek. Gül speelde een belangrijke rol bij de onderhandelingen over toetreding van Turkije tot de EU.

De president wordt door het parlement gekozen. De regeringspartij heeft daarin een grote meerderheid.

Bron: NOS

Mooi zo!
Go Turks leger!
Nu maar hopen dat er een goede president komt
pi_48664777
Jammer hoor.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_48664834
Die komt er en zijn naam is Abdullah Gül. Ik kijk al uit naar de zomerperiode, waarin traditioneel een aantal legerleiders met vervroegd pensioen mogen.

Het leger dient de staat en niet andersom.
pi_48664902
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Die komt er en zijn naam is Abdullah Gül. Ik kijk al uit naar de zomerperiode, waarin traditioneel een aantal legerleiders met vervroegd pensioen mogen.

Het leger dient de staat en niet andersom.
Insha Allah. Insha allah komt er net als erdogan zijn partij weer een goede Islamitische partij aan de macht. Het liefst die van Erdogan weer.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_48665182
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:18 schreef Burakius het volgende:

[..]

Insha Allah. Insha allah komt er net als erdogan zijn partij weer een goede Islamitische partij aan de macht. Het liefst die van Erdogan weer.
Er is geen andere islamitische partij. Op dit moment is het ook niet wenselijk, omdat versplintering voor alle partijen niet goed is. Laat de andere partijen hun gevechten onderling maar uitvechten terwijl de moslims er met de zetels vandoor gaan.

Het is niet voor niets dat Erdogan aan het hoofd blijft. Zonder hem zou de partij te ver afzakken, al is Gül nog zo goed. Hij is nu het gezicht van de partij en nu moet hij landsbelangen voor eigenbelang laten gaan. Pas als orde op zaken is gesteld kan hij er aanspraak op maken mocht hij het willen.

Ik blijf het jammer vinden dat niet ook Arinç kandidaat is. Gül zal Buitenlandse Zaken natuurlijk ook beu zijn geweest. Iedere keer die hypocrisie van de partijen waarmee je moet praten.
pi_48665227
quote:
Erdogan geen kandidaat in Turkije!
Die heeft het zeker te druk met deel 2 van die film op te nemen ofzo
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_48668732
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Er is geen andere islamitische partij.
Saadet Partisi
pi_48668870
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Saadet Partisi
pi_48668947
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

bekritiseerbaar of niet, is een islamitisch partij.
  dinsdag 24 april 2007 @ 15:04:25 #10
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48669010
oke.. wat is er bekend van di Gul?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_48669137
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:04 schreef teamlead het volgende:
oke.. wat is er bekend van di Gul?
Rechterhand/ (poltieke) beste vriend van Erdogan
pi_48669536
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

bekritiseerbaar of niet, is een islamitisch partij.
Dat is niet waar ik op doelde. Ik doelde op de aanhang en het aantal stemmen dat men verzamelt. Ze waren al vermorzeld met de komst van de AKP. Het ziet er niet naar uit dat ze de komende verkiezingen ook maar een deukje in AKP kunnen slaan. Grote kans dat ze zich daarna volledig opheffen.
  dinsdag 24 april 2007 @ 16:06:49 #13
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_48671607
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Rechterhand/ (poltieke) beste vriend van Erdogan
Maar in ieder geval is Gül er wel op uit om de banden met de omringende landen te versterken, terwijl Erdogan alleen oog heeft voor Allah.
pi_48671725
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 16:06 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Maar in ieder geval is Gül er wel op uit om de banden met de omringende landen te versterken, terwijl Erdogan alleen oog heeft voor Allah.
En wat heeft hij voor / in de naam van Allah gedaan?
pi_48672323
Een fotoreportage van een nieuw begin voor Turkije:

dinsdag 24 april 2007 @ 16:30:15 #16
66825 Reya
Fier Wallon
pi_48672619
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:18 schreef Burakius het volgende:

[..]

Toch is het zo dat de AKP vooral baat heeft gehad bij de kiesdrempel, waardoor meerdere kleine (min of meer seculiere) partijen geen zetels konden halen in het parlement. Was dat wel zo geweest, dan was de positie van de AKP nu al een stuk minder dominant geweest. Het ligt dus sterk aan in hoeverre het politieke veld voor de rest is gefragmenteerd.
  dinsdag 24 april 2007 @ 16:30:25 #17
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_48672625
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 16:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En wat heeft hij voor / in de naam van Allah gedaan?
Ik wilde eigenlijk zeggen dat Erdogan van het karakter Poetin is: geen greintje medelijden hebben met andersdenkenden.
pi_48672693
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 16:30 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik wilde eigenlijk zeggen dat Erdogan van het karakter Poetin is: geen greintje medelijden hebben met andersdenkenden.
en waaruit maak jij dat op? uit welke actie
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_48672704

pi_48672982
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 16:32 schreef Erotica_ het volgende:
[afbeelding]

Juist. Tranen van vreugde zijn inderdaad op zijn plaats
pi_48673033
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 16:30 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Wat is er dan mis met andersdenkenden dat ze medelijden behoeven Moet ik medelijden met jou hebben omdat jij andersdenkend bent?
  dinsdag 24 april 2007 @ 16:42:32 #22
66825 Reya
Fier Wallon
pi_48673070
Zeg Kirmizi, ik zag jou als ik het goed heb laatst twijfelen over of je nog wel AKP zou stemmen bij de volgende verkiezingen. Jou kennende is er toch geen andere partij die serieus kans maakt op zetels die enigszins aansluit op jouw denkbeelden?
pi_48673084
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 16:40 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Juist. Tranen van vreugde zijn inderdaad op zijn plaats
Vind je dat ok? Gül's vrouw?
pi_48673337
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 16:42 schreef Erotica_ het volgende:

[..]

Vind je dat ok? Gül's vrouw?
Ik wel. Optiefe met verbod op hoofddoekjes. Helemaal van de zottte
pi_48673344
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 16:42 schreef Reya het volgende:
Zeg Kirmizi, ik zag jou als ik het goed heb laatst twijfelen over of je nog wel AKP zou stemmen bij de volgende verkiezingen. Jou kennende is er toch geen andere partij die serieus kans maakt op zetels die enigszins aansluit op jouw denkbeelden?
Dat is juist. De enige partij die enigszins serieuze kans kan maken is iets wat uit de fusie DYP en ANAP zal komen. Het liefst zie ik CHP uit het kabinet geflikkerd en de nieuwe partij een klein aantal zetels. AKP mag het wmb nog 5 jaar proberen. Als ze dan het hoofddoekprobleem nog steeds niet hebben opgelost, dan zullen zij flink inleveren. Ook de lakse houding t.o.v. terroristen en Noord-Irak zal ze geen goed doen. Ook dit zullen ze flink bij moeten schaven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')