abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48666305
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Heb jij moeite om de zin "Turken naar Marokko" te analyseren? Die zin zegt "Ik haat Turken en ik wil dat ze vertrekken. Het liefst naar Marokko". Wat zegt een hoofddoek volgens jou? "Ik zal jou eens bekeren"
Dat ligt aan de aanschouwer. Jij zou het petje waarschijnlijk net zo beledigend vinden als dat X-Ray een hoofddoek beledigend vindt. Turken naar Marokko hoeft niet zo beledigend te zijn...wie weet bedoelt hij een vakantie hè.

Er is geen manier om vast te stellen dat optie A meer afschrikt dan optie B.
  dinsdag 24 april 2007 @ 13:55:32 #102
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_48666318
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ja, je zegt het een maar de feiten laten een ander beeld zien.
Nee, dat zeg ik niet. Je leest niet goed.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_48666360
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:53 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Inderdaad. En hij mag, van iedereen hier het meest, van geluk spreken dat dat nu ook niet zo is.
Zeker.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_48666425
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Gelukkig wel.
[..]

Totale neutraliteit bestaat inderdaad niet, maar je kan het wel zoveel mogelijk proberen te benaderen door bijvoorbeeld religieuze uitingen voor ambtenaren te verbieden.
Ik heb iets tegen krulletjes en voel me erdoor bedreigd. Ook maar verbieden? Het is immers niet zo dat je je haren niet kunt laten ontkrullen.
quote:
[..]
Ik wel. Ik word niet graag geholpen aan een balie waar een religieus persoon openlijk laat zien dat ik het verdien om eeuwig gestraft te worden in de hel of door andere uitingen laat blijken dat hij/zij mij minderwaardig vind.
Je hebt liever dat ze dat niet openlijk denken? Ik heb liever mijn vijand recht tegenover me dan dat ik achterom moet kijken hoor.
quote:
[..]
Dat zou best kunnen, maar dan moet de werkgever, in dit geval de staat of gemeente die medewerker ontslaan vanwege racisme.
Ik kan als blanke medewerker heel goed een donker persoon zo tegenwerken dat hij niets tegen me kan beginnen. Niet dat ik zoiets kan doen. Ik ben immers moslim, God zij dank.
  dinsdag 24 april 2007 @ 13:58:57 #105
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_48666469
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Het verbieden van een kledingstuk vind ik niet bepaald neutraal en onbevangen.
De staat is naast beleidsmaker en wetgever ook een werkgever.
quote:
Ik zie enkel nadelen van een verdere individualisering. Ik zie er geen voordelen in. Wmb is de sociale groep of gemeenchap het referentiepunt.
veel Turken gaan uit van tribale principes, inderdaad.
pi_48666473
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

En daar gaat het dus mis .
Valt best mee. Vanuit mijn oogpunt ondervind jij daar geen negatieve gevolgen aan. Vanuit jouw oogpunt zou ik wel beperkt worden in mijn vrijheid. Dát is wat mis is.
pi_48666529
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Het verbieden van een kledingstuk vind ik niet bepaald neutraal en onbevangen.
[..]
Een werkgever mag toch gewoon kledingeisen stellen aan z'n werknemers? En het niet dragen van een hoofddeksel als dat niet noodzakelijk is voor de functie lijkt me daar zeker inpassen.
pi_48666556
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:50 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Produkt van een cultuurgemeenschap. Bijvoorbeeld van het vrije seculiere en liberale Egypte, Syrië, Marokko, etc.

En met de volgende zin bedoelde ik, dat de islam een vrij starre religie is die de vrije geest van idividuen weinig ruimte geeft. De Koran komt niet of een willekeurige positionering, maar op de eerste en exclusieve plaats.
Apart dat jij dat zo ervaart. Ik ervaar namelijk het tegenover gestelde.

Maar de Koran komt inderdaad op de eerste en exclusieve plaats. En nee, dat is niet strijdig met elkaar.
  dinsdag 24 april 2007 @ 14:04:25 #109
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_48666688
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Apart dat jij dat zo ervaart. Ik ervaar namelijk het tegenover gestelde.

Maar de Koran komt inderdaad op de eerste en exclusieve plaats. En nee, dat is niet strijdig met elkaar.
Binnen mijn kringen wel een breed gedragen opvatting waar ik me niet voor schaam. Dat laatste is trouwens slechts jouw ervaring.

Hoe zit het met die voorbeelden van Derdewereldlanden? Lukt niet, hè?
pi_48666691
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

je wou religie opleggen aan anderen? Nee toch? Of je wel of niet wilt geloven en zo ja wat je dan wilt geloven is een privezaak.
Als ik in het openbaar zeg dat ik moslim ben dan leg ik dat op aan anderen Oke....
quote:
[..]
Het is voor mij een manier van geloof uitdragen. En naar mijn idee horen overheidsdienaren zich daar zeer verre van te houden.
Voor jou inderdaad. Ligt dan het feitelijk probleem niet gewoon bij diegene die dat zo ervaart? Geen enkele gelovige zal zijn geloof uitdragen, maar gewoon beleven. Uitdragen impliceert dat je een ander wilt bereiken en dat is niet het geval.
pi_48666726
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:55 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Dat ligt aan de aanschouwer. Jij zou het petje waarschijnlijk net zo beledigend vinden als dat X-Ray een hoofddoek beledigend vindt. Turken naar Marokko hoeft niet zo beledigend te zijn...wie weet bedoelt hij een vakantie hè.

Er is geen manier om vast te stellen dat optie A meer afschrikt dan optie B.
Ja, het is wel goed met jou.
  dinsdag 24 april 2007 @ 14:07:05 #112
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_48666795
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een werkgever mag toch gewoon kledingeisen stellen aan z'n werknemers? En het niet dragen van een hoofddeksel als dat niet noodzakelijk is voor de functie lijkt me daar zeker inpassen.
Het selectieve tolerantieprincipe ofwel niet wederrechtelijke aanpassing.
Daar schijnen meer mensen last van te hebben wanneer zij slechts in starre religieuze dogma's blijven steken.
pi_48666812
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:58 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De staat is naast beleidsmaker en wetgever ook een werkgever.
De staat is geen werkgever in de commerciele zin van het woord. Hij faciliteert enkel. De staat is in dienst van de gemeenschap, niet andersom.
quote:
[..]
veel Turken gaan uit van tribale principes, inderdaad.
Ja, gelukkig wel.
pi_48666833
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een werkgever wel, een staat niet.
  † In Memoriam † dinsdag 24 april 2007 @ 14:08:45 #115
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_48666866
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik heb iets tegen krulletjes en voel me erdoor bedreigd. Ook maar verbieden? Het is immers niet zo dat je je haren niet kunt laten ontkrullen.
Haren kan je laten ontkrullen, maar daarbuiten zit er natuurlijk geen hele levensfilosofie achter krulletjes gestoken. Achter religieuze symbolen wel. Bovendien is religie een keuze, geboren worden met krulletjes niet.
quote:
Je hebt liever dat ze dat niet openlijk denken? Ik heb liever mijn vijand recht tegenover me dan dat ik achterom moet kijken hoor.
Wie heeft het over vijand? Ze mogen gerust in hun sprookjes geloven en in hun eigen tijd dat symboliseren op een manier wat hun blij maakt, maar gewoon niet als je als ambtenaar aan de slag bent.

Als je dat allemaal geen probleem vind, vind je het dan ook prima als iemand aan de gemeentebalie gaat zitten vrolijk met een enorm hakenkruis op zijn shirt?
quote:
Ik kan als blanke medewerker heel goed een donker persoon zo tegenwerken dat hij niets tegen me kan beginnen. Niet dat ik zoiets kan doen. Ik ben immers moslim, God zij dank.
Dat kan allemaal best, maar dan spoort het systeem niet en moet dat aangepakt worden. Maargoed, dat heeft natuurlijk allemaal geen drol te maken met het wel of niet dragen van religieuze symbolen als ambtenaar.

Ik ben atheist, jouw god zij dank.
Carpe Libertatem
pi_48666873
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Als ik in het openbaar zeg dat ik moslim ben dan leg ik dat op aan anderen Oke....
[..]
Je leest het niet goed. Geloof is een privezaak en dient niet opgelegd te worden.
quote:
Voor jou inderdaad. Ligt dan het feitelijk probleem niet gewoon bij diegene die dat zo ervaart? Geen enkele gelovige zal zijn geloof uitdragen, maar gewoon beleven. Uitdragen impliceert dat je een ander wilt bereiken en dat is niet het geval.
Met het vanuit een openbare functie je geloof uitdragen probeer je inderdaad anderen te bereiken. Bij elke Nederlandse euro die ik uitgeef word ik voorzien van de zogenaamde zegen van god. Of ik dat nu wil of niet. Bij het bestuur van ons land wordt ook de hulp van god ingeroepen omdat onze premier dat graag wil. En ook het dragen van keppeltjes, hoofddoekjes of duidelijk zichbare kruizen hoort daar voor mij bij.
pi_48666878
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:04 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Binnen mijn kringen wel een breed gedragen opvatting waar ik me niet voor schaam. Dat laatste is trouwens slechts jouw ervaring.
Wil ik weten wat voor kringen dat dan zijn?
quote:
Hoe zit het met die voorbeelden van Derdewereldlanden? Lukt niet, hè?
Ik heb hier al een uitleg voor gegeven. Meer zul je er niet uit krijgen.
pi_48666881
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

De staat als werkgever zeker wel.
  † In Memoriam † dinsdag 24 april 2007 @ 14:09:59 #119
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_48666925
quote:

De staat is gewoon een werkgever, alleen betaalt zij haar werknemers van belastingcenten.
Carpe Libertatem
pi_48666949
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:05 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ja, het is wel goed met jou.
Tsja...misschien moet je van het idee af dat je onder de naam religie meer rechten hebt dan ieder andere vorm van identiteit, zoals een sportclub, politiek of kosmologie die voor een ander beledigend kan overkomen.

Feit blijft dat belediging niet meetbaar is, en je kunt niet voorkomen dat iemand net zo goed aanstoot neemt aan de hoofddoek als jij aan een xenofobische (is dat het wel?) uitspraak.
  dinsdag 24 april 2007 @ 14:10:37 #121
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_48666950
quote:

[..]

De staat is geen werkgever in de commerciele zin van het woord. Hij faciliteert enkel. De staat is in dienst van de gemeenschap, niet andersom.
Alleen jij voert het commerciële karakter op. Waar heb ik dat gezegd?
De staat is naast wetgever/beleidsmaker ook werkgever.
quote:
Ja, gelukkig wel.
Tsja, jongen. Je weet niet beter.
Dat is inderdaad wel jouw geluk.
  dinsdag 24 april 2007 @ 14:12:28 #122
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_48667031
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wil ik weten wat voor kringen dat dan zijn?
Zal ik het überhaupt jou daarvan in kennis stellen wanneer jij daarom vraagt?
quote:
Ik heb hier al een uitleg voor gegeven. Meer zul je er niet uit krijgen.
je voldoet aan de verwachtingen.
pi_48667069
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:08 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Haren kan je laten ontkrullen, maar daarbuiten zit er natuurlijk geen hele levensfilosofie achter krulletjes gestoken. Achter religieuze symbolen wel. Bovendien is religie een keuze, geboren worden met krulletjes niet.
Dat is onzin. Iedereen wordt als moslim geboren. Religie is ook geen keuze, net zoals haat en liefde geen keuze zijn. Het hoort bij de mens. De een kan het alleen beter onderdrukken dan de ander.
quote:
[..]
Wie heeft het over vijand? Ze mogen gerust in hun sprookjes geloven en in hun eigen tijd dat symboliseren op een manier wat hun blij maakt, maar gewoon niet als je als ambtenaar aan de slag bent.
Waarom niet?
quote:
Als je dat allemaal geen probleem vind, vind je het dan ook prima als iemand aan de gemeentebalie gaat zitten vrolijk met een enorm hakenkruis op zijn shirt?
Ik heb daar geen probleem mee. Ik ben iemand van de feiten. Symobelen doen mij niet veel. Woorden en gedrag des te meer.
quote:
[..]
Dat kan allemaal best, maar dan spoort het systeem niet en moet dat aangepakt worden. Maargoed, dat heeft natuurlijk allemaal geen drol te maken met het wel of niet dragen van religieuze symbolen als ambtenaar.
Punt is dat je het nooit kan bestrijden en wat jij beoogt is symptoombestreiding.
quote:
Ik ben atheist, jouw god zij dank.
Dat is tegenstrijdig.
  dinsdag 24 april 2007 @ 14:13:53 #124
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_48667104
quote:

[..]

Ik weeet niet waar vandaan jij aan het surfen bent, maar doe eens een raam open!
pi_48667172
Als men nou eerst even het verschil leert tussen 'staat' en 'overheid', en de definitie van 'scheiding tussen kerk en staat' opzoekt, dan zouden we al heel wat verder komen... Bekrompen geesten...
pi_48667214
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je leest het niet goed. Geloof is een privezaak en dient niet opgelegd te worden.
Dat doet ook niemand. Dat is jouw perceptie, om wat voor reden dan ook.
quote:
[..]
Met het vanuit een openbare functie je geloof uitdragen probeer je inderdaad anderen te bereiken.
Er is geen sprake van uitdragen. En al zou het uitdragen zijn, niemand wordt ergens toe gedwongen. Ik krijg thuis ook ongevraagd post of telefoontjes. Ook verbieden? Wat is dat trouwens met voornamelijk linkse mensen die van alles en nog wat willen verbieden?
quote:
Bij elke Nederlandse euro die ik uitgeef word ik voorzien van de zogenaamde zegen van god. Of ik dat nu wil of niet. Bij het bestuur van ons land wordt ook de hulp van god ingeroepen omdat onze premier dat graag wil. En ook het dragen van keppeltjes, hoofddoekjes of duidelijk zichbare kruizen hoort daar voor mij bij.
Het is maar waar je je aan stoort. Voor mij is het een geldig betaalmiddel en het enige dat ik ermee doe is betalen. Wat boeit het wat er opstaat?

Je zou wat minder zuur zijn als je anderen ook eens in hun waarde kon laten en hun liet leven zoals zij willen ipv dat ze moeten leven zoals jij graag wilt.
  dinsdag 24 april 2007 @ 14:17:27 #127
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_48667249
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:15 schreef Elseetje het volgende:
Als men nou eerst even het verschil leert tussen 'staat' en 'overheid', en de definitie van 'scheiding tussen kerk en staat' opzoekt, dan zouden we al heel wat verder komen... Bekrompen geesten...
Scherp
pi_48667268
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:09 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

De staat is gewoon een werkgever, alleen betaalt zij haar werknemers van belastingcenten.
Juist, en daarom is het geen echte werkgever. De staat is er voor de gemeenschap en niet andersom.
pi_48667347
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat doet ook niemand. Dat is jouw perceptie, om wat voor reden dan ook.
[..]

Er is geen sprake van uitdragen. En al zou het uitdragen zijn, niemand wordt ergens toe gedwongen. Ik krijg thuis ook ongevraagd post of telefoontjes. Ook verbieden? Wat is dat trouwens met voornamelijk linkse mensen die van alles en nog wat willen verbieden?
[..]

Het is maar waar je je aan stoort. Voor mij is het een geldig betaalmiddel en het enige dat ik ermee doe is betalen. Wat boeit het wat er opstaat?

Je zou wat minder zuur zijn als je anderen ook eens in hun waarde kon laten en hun liet leven zoals zij willen ipv dat ze moeten leven zoals jij graag wilt.
Ja sorry maar als weigert te lezen wat er staat en steeds jezelfde riedeltje opdreunt houdt het op . Het wordt nu enkel een herhaling van zetten.
pi_48667365
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:15 schreef Elseetje het volgende:
Hoi ambtenaar ga eens een hoofddoekje dragen .
pi_48667376
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:10 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Tsja...misschien moet je van het idee af dat je onder de naam religie meer rechten hebt dan ieder andere vorm van identiteit, zoals een sportclub, politiek of kosmologie die voor een ander beledigend kan overkomen.
Welke rechten heb ik volgens jou meer
quote:
Feit blijft dat belediging niet meetbaar is, en je kunt niet voorkomen dat iemand net zo goed aanstoot neemt aan de hoofddoek als jij aan een xenofobische (is dat het wel?) uitspraak.
Ja, stel het dragen van een stuk stof maar gelijk aan een xenofobe uitspraak
pi_48667394
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Juist, en daarom is het geen echte werkgever. De staat is er voor de gemeenschap en niet andersom.
De staat/ overheid blijft een werkgever die eisen kan en moet stellen aan haar werknemers.
pi_48667464
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:10 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Alleen jij voert het commerciële karakter op. Waar heb ik dat gezegd?
De staat is naast wetgever/beleidsmaker ook werkgever.
Ik zou het geen werkgever noemen. De staat heeft mensen nodig om de gemeenschap te dienen. Het is betaalde hulpverlening.
quote:
[..]
Tsja, jongen. Je weet niet beter.
Dat is inderdaad wel jouw geluk.
Dat zal het zijn inderdaad. Maar ik heb er vrede mee. Jij ook?
pi_48667554
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hoi ambtenaar ga eens een hoofddoekje dragen .
Wat is dat toch met jou en verplichtingen? Je wilt of hoofddoeken verbieden of je wilt mensen verplichten er 1 te dragen

Waarom laat je mensen dat niet gewoon zelf bepalen?
  dinsdag 24 april 2007 @ 14:25:00 #135
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_48667570
...naarmate de tegenstellingen in de samenleving groter worden
moet de staat zich steeds neutraler gaan opstellen. De staat moet namelijk
geloofwaardig zijn als arbiter die boven de partijen staat. De neutrale staat is
daarom een noodzakelijk complement op de multiculturele samenleving. Paul clitteur
pi_48667595
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

De staat/ overheid blijft een werkgever die eisen kan en moet stellen aan haar werknemers.
Nee, dat maak jij ervan. De staat is immers in dienst van de gemeenschap en niet andersom. Ja, volgens communisten. Maar dat is een ander verhaal.
pi_48667621
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:25 schreef damian5700 het volgende:
...naarmate de tegenstellingen in de samenleving groter worden
moet de staat zich steeds neutraler gaan opstellen. De staat moet namelijk
geloofwaardig zijn als arbiter die boven de partijen staat. De neutrale staat is
daarom een noodzakelijk complement op de multiculturele samenleving. Paul clitteur
Het ging goed, totdat je de islamofoob Cliteur aanhaalde.
  † In Memoriam † dinsdag 24 april 2007 @ 14:28:35 #138
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_48667699
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dat is onzin. Iedereen wordt als moslim geboren. Religie is ook geen keuze, net zoals haat en liefde geen keuze zijn. Het hoort bij de mens. De een kan het alleen beter onderdrukken dan de ander.
quote:
Ik ben iemand van de feiten.
quote:
Dat is tegenstrijdig.

Relifreaks zoals jij werken altijd op mijn lachspieren, zeker als ze woorden als feiten gaan gebruiken.
Carpe Libertatem
pi_48667750
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Welke rechten heb ik volgens jou meer
Alle rechten die gebruiken uit "erkende" religies volgens jou hebben bij het uitvoeren van een ambt die een politiek gebruik niet mag. Bijvoorbeeld het dragen van een politiek petje met een politieke boodschap.
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Ja, stel het dragen van een stuk stof maar gelijk aan een xenofobe uitspraak
Nee, ei, voor mij is het niet gelijk en ik ben niet geïnteresseerd in het inrichten van een staat zodat het mij het best uitkomt, in tegenstelling tot sommige anderen hier. Ik kan me wel voorstellen dat er andere mensen, bijvoorbeeld feministen zijn die er wel aanstoot aan nemen en zich gekrenkt voelen als ze een hoofddoek zien. En die aanstoot zal niet minder zijn dan als jij zo'n xenofobisch petje ziet. Wat doe je met hen? Hebben zij nu recht om de hoofddoek af te pakken omdat zich er als geslacht door beledigd voelen?
  dinsdag 24 april 2007 @ 14:31:22 #140
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_48667820
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik zou het geen werkgever noemen. De staat heeft mensen nodig om de gemeenschap te dienen. Het is betaalde hulpverlening.
Ik had ook overheid moeten zeggen. Ik haalde de definities door elkaar. Met betrekking op de definitie staat heb je wel een aantal dingen gezegd die kloppen.
Echter is de overheid ook een werkgever.
quote:
Dat zal het zijn inderdaad. Maar ik heb er vrede mee. Jij ook?
Als je niet beter weet dan heb je daar natuurlijk vrede mee. Wat ik daar vervolgens van vind doet weing ter zake.
pi_48667857
Ik zie alweer waar het naartoe gaat, alsof het ooit ergens anders naartoe zou kunnen gaan.

Het extreem-linkse uiteinde van de cirkel is de extreem-rechtse uiteinde van Wilders weer genaderd en dat is mijn teken om weer eens wat nuttigs te doen.

† In Memoriam † dinsdag 24 april 2007 @ 14:33:42 #142
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_48667926
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik zie alweer waar het naartoe gaat, alsof het ooit ergens anders naartoe zou kunnen gaan.

Het extreem-linkse uiteinde van de cirkel is de extreem-rechtse uiteinde van Wilders weer genaderd en dat is mijn teken om weer eens wat nuttigs te doen.

Doe je sprookjesheld de groeten van mij.
Carpe Libertatem
  dinsdag 24 april 2007 @ 14:35:04 #143
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_48667977
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Het ging goed, totdat je de islamofoob Cliteur aanhaalde.
Op welke wijze klinkt uit deze tekst nu weer islamofobie door? Het gaat niet om Clitteur maar om deze tekst: naarmate de tegenstellingen in de samenleving groter worden moet de staat zich steeds neutraler gaan opstellen. De staat moet namelijk geloofwaardig zijn als arbiter die boven de partijen staat. De neutrale staat is daarom een noodzakelijk complement op de multiculturele samenleving.
Zet daar nu eens jouw argumenten tegenover (tegen de neutrale staat en tegen de scheiding van kerk en staat), want dan kunnen we zien of deze discussie al wat opschiet.
pi_48668026
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Vergeet Hitler en Pol Pot niet te noemen.
pi_48668368
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wat is dat toch met jou en verplichtingen? Je wilt of hoofddoeken verbieden of je wilt mensen verplichten er 1 te dragen

Waarom laat je mensen dat niet gewoon zelf bepalen?
Kijk naar de PM .

En ja in openbare functies wil ik religieuze atributen waar mogelijk terugdringen .
pi_48668777

The real deal with Kirmizi.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  † In Memoriam † dinsdag 24 april 2007 @ 15:15:12 #147
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_48669411
quote:
(Novum) - Een columnist van de satirische website Stemhok.nl is erin geslaagd namens Geert Wilders een Kamervraag in te dienen. De vraag haalde het tot en met de griffie, die een lijst maakt van ingediende Kamervragen. Dat meldt de site.

In een e-mail aan Kamervoorzitter Gerdi Verbeet (CDA) stelde columnist Gerard Streling een vraag over 'de recente verdubbeling van de aardappelprijs voor de prijs van patates frites en de mogelijkheid om met overheidssteun de betaalbaarheid van frites voor de lage- en middeninkomens te behouden, mede met het oog op a.s. Koninginnedag'.

De vragen zouden zijn geaccepteerd en doorgestuurd naar het ministerie van Landbouw. "Met deze actie heb ik aangetoond dat niet alleen Kamerleden onzinnige vragen kunnen stellen", aldus Streling. Volgens de site had niemand het bedrog ontdekt voordat Stemhok.nl er zelf mee naar buiten trad.

Een woordvoerder van de website zegt dat de actie niet tegen Wilders was gericht. "Hoewel zijn partij de laatste tijd wel veel van dit soort eigenaardige, futiele vragen heeft gesteld." In Den Haag zouden concurrerende partijen zich kostelijk hebben vermaakt. Van Wilders zegt de site nog niets te hebben gehoord.
Bron
Carpe Libertatem
pi_48669826
quote:
Tweede Temptation-huwelijk!

AMSTERDAM - Het tweede huwelijk tussen Temptation Island-deelnemers is een feit. Dinsdagochtend heeft de Belgische Gringo zijn vriendin Ciska live op de radio ten huwelijk gevraagd. Ciska die nergens vanaf wist, was compleet overdonderd, maar twijfelde geen moment en zei direct "ja". Het is een bizarre afloop van het programma, want Ciska begaat in de uitzending van vanavond een enorme misstap. Gringo heeft haar die toch vergeven.

Gringo en Ciska zijn al vijf jaar bij elkaar en hij wilde haar al ten huwelijk vragen als ze Temptation Island beiden goed zouden doorstaan. Ciska gooide echter roet in het eten door vlak na elkaar seks te hebben met twee Nederlandse verleiders. Dit is vanavond uitgebreid te zien in aflevering 9 op Veronica.

Gringo en Ciska zijn niet het eerste Temptation-stel dat gaat trouwen. Frederik en Véronique gaan elkaar ook het ja-woord geven en wel op 4 augustus aanstaande. Hun relatie wordt eveneens enorm op de proef gesteld, want Frederik heeft een nogal groot libido en het is de vraag of hij het volhoudt hier niet aan toe te geven. Véronique daarentegen valt volledig voor de charmes van verleider Jeroen...
1. Waarom is dit nieuws?
2. WTF
3. Wie kijkt er naar deze on-christelijke softporno?
  † In Memoriam † dinsdag 24 april 2007 @ 15:29:54 #149
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_48670023
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
3. Wie kijkt er naar deze on-christelijke softporno?
Ik kijk inderdaad liever naar Catholic Highschool Girls in Trouble

Kentucky Fried Movie.
Carpe Libertatem
  dinsdag 24 april 2007 @ 15:44:06 #150
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_48670622
tevens tvp.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo