abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48718814
quote:
Op woensdag 25 april 2007 21:06 schreef henkway het volgende:
dus geen samenspannen om de hoogst mogelijke opbrengst uit een staatsmonopolie te krijgen, en die naar priverekeningen te sluizen
Zie mijn reactie hierboven.
pi_48719203
quote:
Op woensdag 25 april 2007 21:08 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Zie mijn reactie hierboven.
Ben jij altijd zo naief ?? Of ben je een beetje dom
  woensdag 25 april 2007 @ 21:23:10 #153
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_48719468
Wat heeft een vrije markt (niet te verwarren met marktmechanisme) te maken met "no contract bids" ?
pi_48727582
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom?
Denk dat deze sectoren niet bepaald effectief en goed waren onder 100% staatsregie.
De privé snelwegen in Italie en Frankrijk zijn prima, en het treinvervoer in de UK is enorm verbeterd sinds de privatisering om maar 2 voorbeelden te noemen.
Piet kan de BBC niet ontvangen?
In Schotland wil men de spoorweg terug nationaliseren als test-case voor de rest van de UK.

Sinds de privatisatie zijn de subsidies verdrievoudigd ondanks een verdubbeling van de reizigersbijdrage. Achterstand in onderhoud, onervaren arbeiders, onervaren bestuurders en slecht managment resulteerden in een onveilig spoornet dat zowel arbeiders als reizigers het leven gekost heeft.

Eén van de gevolgen was de Paddington rail crash (31 doden, 524 gewonden). Veroorzaakt ondermeer door een signaal (SN109) dat niet standaard en nauwelijks zichtbaar was en waar meer dan dertig klachten over ingediend waren (het was het enige signaal in heel Groot-Brittanië waar de rode lamp rechts van de andere lampen stond; in de zes voorgaande jaren was er al acht keer eerder een trein door rood gereden. )
De bestuurder had nauwelijks ervaring, hij had pas een maand eerder zijn opleiding voltooid.
quote:
On 5 April 2004, Thames Trains was fined a record £2,000,000 for violations of health and safety law in connection with this accident.

On 31 October 2006, Network Rail pleaded guilty to charges under the Health and Safety at Work Act 1974 in relation to the accident. They received a fine of £4 million on 30 March 2007, and were ordered to pay £225,000 in costs.
De onderhoudscontracten voor de Londense underground zijn helemaal een puinhoop: firma's die tientallen miljoenen per jaar ontvangen voor onderhoud dat ze niet uitvoeren, en de enige sanctie die er tegenover staat is een boete van enkele honderduizend pond per jaar.
pi_48737015
dat ze bij de VVD deze talk nodig hebben toont wel heel erg aan hoezeer ze naar links opgeschoven zijn. Droevig clubje maar bij gebrek aan beter toch op gestemd
pi_48737123
quote:
Op donderdag 26 april 2007 13:37 schreef TubewayDigital het volgende:
dat ze bij de VVD deze talk nodig hebben toont wel heel erg aan hoezeer ze naar links opgeschoven zijn. Droevig clubje maar bij gebrek aan beter toch op gestemd
Naar links? Volgens mij was de VVD de laatste jaren rechtser dan ooit in haar bestaan.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_48737160
quote:
Op donderdag 26 april 2007 13:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Naar links? Volgens mij was de VVD de laatste jaren rechtser dan ooit in haar bestaan.
VVD rechts? Volgens de Volkskrant zeker
pi_48737225
quote:
Op donderdag 26 april 2007 13:41 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

VVD rechts? Volgens de Volkskrant zeker
Is de VVD ooit rechtser geweest dan de afgelopen jaren? En zo ja wanneer en onder wie dan?
  donderdag 26 april 2007 @ 14:38:59 #159
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_48739139
quote:
Op donderdag 26 april 2007 13:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

Is de VVD ooit rechtser geweest dan de afgelopen jaren? En zo ja wanneer en onder wie dan?
Jij bent denk ik te Jong om je Bolkenstein te herinneren, niet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_48739300
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij bent denk ik te Jong om je Bolkenstein te herinneren, niet?
Half. Maar was de VVD toen echt rechtser? Was Bolkenstein rechtser dan types als Verdonk en Wilders die de laatste jaren volop ruimte hadden in de VVD?

[ Bericht 2% gewijzigd door du_ke op 26-04-2007 14:49:44 (oeps :@) ]
pi_48739386
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

Half. Maar was de VVD toen echt rechtser? Was Verdonk rechtser dan types als Verdonk en Wilders die de laatste jaren volop ruimte hadden in de VVD?
Ik denk dat Verdonk net zo rechts is als Verdonk. En ook net zo links overigens.

donderdag 26 april 2007 @ 22:14:38 #162
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48755150
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:46 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Ik denk dat Verdonk net zo rechts is als Verdonk. En ook net zo links overigens.

Ik denk idd dat Verdonk net zo rechts is als Verdonk want dat is ze zelf namelijk
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_48758606
quote:
Op donderdag 26 april 2007 22:14 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik denk idd dat Verdonk net zo rechts is als Verdonk want dat is ze zelf namelijk
grappig
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  vrijdag 27 april 2007 @ 02:13:54 #164
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_48763060
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:53 schreef SCH het volgende:
Hoe komt Rutte er nou bij dat er zoveel antimarktdenken is? Ik zie alleen maar een toename van de grote verering van de markt eigenlijk, helaas.
Ik merk er anders niet van. Er is absoluut een antimarktdenken, ja. En in een aantal gevallen absoluut onterecht.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_48778252
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 02:13 schreef Flumina het volgende:

[..]

Ik merk er anders niet van. Er is absoluut een antimarktdenken, ja. En in een aantal gevallen absoluut onterecht.
Lummeltjes
NUTSbedrijven werken net zo efficient als Bedrijfsleven en gebruiken de zelfde techniek en software
NUTSbedrijven knijpen de afnemer niet uit en werken zonder winstoogmerk
NUTSbedrijven calculeren de echte kostprijs en maken geen geheime prijsafspraken
NUTSbedrijven betalen de directeur volgens een salarisschaal en niet met miljoenen
NUTSbedrijven leveren een goedkoper eindprodukt voor de / consument
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:42:01 #166
45206 Pietverdriet
pi_48778299
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:40 schreef henkway het volgende:

[..]

Lummeltjes
NUTSbedrijven werken net zo efficient als Bedrijfsleven en gebruiken de zelfde techniek en software
NUTSbedrijven calculeren de echte kostprijs en maken geen geheime prijsafspraken
NUTSbedrijven betalen de directeur volgens een salarisschaal en niet met miljoenen
jaja
Bedrijven als de PTT en de NS bedoel je?
pi_48778425
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:40 schreef henkway het volgende:
Lummeltjes
Hilarisch.
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:48:51 #168
45206 Pietverdriet
pi_48778595
* Pietverdriet moet ineens denken aan de directie van het GAK, of hoe heet dat tegenwoordig..
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:52:28 #169
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_48778774
quote:
Op maandag 23 april 2007 22:33 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Duidelijke woorden van Rutte alleen zie ik er helaas in dit kabinet niets mee gebeuren en dat is jammer vind ik.

Want zeker voor de Nederlandse economie liggen hier nog grote kansen en die moeten gegrepen worden vind ik. De politiek van dit kabinet zou hier geen belemmering in mogen zijn.

Maar hoe denk jullie er over?
Wellicht had de heer Rutte er bij kunnen vermelden dat de toename in het aantal aanbieders van commerciele vluchten ook heeft geleid tot een (tijdelijke) afname van de veiligheid.

Het is net als van die aandeelhoudertjes die roepen: onze productiviteit is met 20% gestegen!
Kan wezen, maar vertel er dan wel effe bij dat je daarvoor 100 man de laan hebt uitgestuurd en de rest van je personeelsbestand feitelijk overwerkt is. De uiteindelijke winst (niet alleen puur financieel) valt al met al best mee en komt maar bij een beperkt aantal mensen terecht. Máár... door alleen naar bepaalde indicatoren te kijken ziet het er uit alsof het allemaal even fantastisch is.

Meneer Rutte, die gvd nog bij z'n moer woont, moet niet denken het slimste jongetje van de klas te zijn met z'n eenzijdige verhaaltje.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_48784500
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

jaja
Bedrijven als de PTT en de NS bedoel je?
Ja, dat denk ik ja, of denk jij dat de postbezorging via SAND voordeel voor jouw oplevert
en in engeland willen ze de NS daar British RAIL weer in ere herstellen, dat is ook niet voor niks.

En ben jij nu blij dat de directeur van het voormalige NUTS bedrijf er nu met miljoenen vandoor gaat en een "hoofdkantoor" in een belastingparadijs heeft opgezet.

En de ziekenfonds premies die het viervoudige zijn van voorheen

[ Bericht 10% gewijzigd door henkway op 27-04-2007 21:28:09 ]
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:49:33 #171
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_48790707
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 17:47 schreef henkway het volgende:
En de ziekenfonds premies die het viervoudige zijn van voorheen
Je bedoelt dat je nu meer zelf moet betalen in plaats van dat een ander voor jouw kosten op moet draaien.
pi_48791756
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:49 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je nu meer zelf moet betalen in plaats van dat een ander voor jouw kosten op moet draaien.
Nee je kletst, ik was in 2005 ook bij de OHRA particulier en betaalde toen 141 euro all in, en de OHRA was blij met mijn klandizie, nu na bemiddeling van wiegel en Hoogervorst betaal ik 165 euro via de werkgever en zelf nominaal 122 voor een uitgekleed ziekenfonds pakkket dus totaal bijna 300 euro, ofwel 100% meer.

Dat is het gevolg marktwerking van de VVD. Vrienden en vrienden en oplichters en sukkels zoals jij denken dat het zo hoort om uitgekleed te worden.
165,87 per maand staat vast en de nominale premie is volgens Hoogervorst 1031 euro per jaar
lekkere marktwerking

De italiaanse maffia zijn kinderen hierbij
  zaterdag 28 april 2007 @ 01:58:44 #173
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48798292
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet moet ineens denken aan de directie van het GAK, of hoe heet dat tegenwoordig..
O, ja en dat kantoorpand waar meet gemeenschaps geld werd gesmeten
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 21:25 schreef henkway het volgende:
Nee je kletst, ik was in 2005 ook bij de OHRA particulier en betaalde toen 141 euro all in, en de OHRA was blij met mijn klandizie, nu na bemiddeling van wiegel en Hoogervorst betaal ik 165 euro via de werkgever en zelf nominaal 122 voor een uitgekleed ziekenfonds pakkket dus totaal bijna 300 euro, ofwel 100% meer.

Dat is het gevolg marktwerking van de VVD. Vrienden en vrienden en oplichters en sukkels zoals jij denken dat het zo hoort om uitgekleed te worden.
165,87 per maand staat vast en de nominale premie is volgens Hoogervorst 1031 euro per jaar
lekkere marktwerking

De italiaanse maffia zijn kinderen hierbij
Hou je wel reking met de toeslagen op je loon en zo die zijn komen te vervallen? Want volgens mij vergelijk je nu premie met premie en dat is niet helemaal eerlijk. want er zijn ook onder zaken komen te vervallen om alles niet duurder te maken.

Ik ben er zelf als particulier verzekerde helemaal niet op achteruit gegaan eeerder op vooruit. Betere dekking plus overall lagere kosten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Martijn_77 op 28-04-2007 02:42:31 ]
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_48798689
premmie?
  zaterdag 28 april 2007 @ 03:00:31 #175
78918 SeLang
Black swans matter
pi_48798950
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:15 schreef du_ke het volgende:
Het enige wat me echt tegenstaat aan die overname is die achterlijke bonus voor Rijkman Groenink. 7 jaar lang erg matig presteren en dan wel 20 miljoen binnenkrijgen dit jaar . Dat kan je dan wel een gezond onderdeel van marktwerking noemen, ik heb er zo m'n twijfels bij.
Alleen als je aandeelhouder ABN-AMRO bent heb je recht om te klagen. Dat geld is namelijk eigendom van de aandeelhouders, dat geld komt uit hun zak.
Daarbuiten heeft niemand het recht om te klagen. Integendeel, denk aan al die extra belastinginkomsten tgv de hoge salarissen van CEOs.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')