Mwah, zijn vader is in de 50, of me dat zo'n goed plan lijkt... ik ga dan liever voor steniging...quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:41 schreef Saekerhett het volgende:
Wat ik wel een mooie straf zou vinden: die laffe hond samen met die pa van Gerd in een boksring zetten, en dan iedereen effe 'de andere kant uitkijken'.
Bij doodslag moet er dan nog bewezen worden dat hij wist of had kunnen weten dat door zijn handelen de persoon dood zou kunnen gaan. Het is dus inderdaad erg pittig allemaal.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:39 schreef FJD het volgende:
[..]
Dan heeft ie wel een probleem ja maar dan nog moet je weten te 'bewijzen' dat eenieder geacht wordt te weten dat drie klappen met een boksbeugel op het hoofd de dood ten gevolg kan hebben. Moet wel te doen zijn maar z'n advocaat zal het dan waarschijnlijk op zware mishandeling gooien en dat maakt de afweging alweer lastiger.
Ik heb me overigens nog niet erg verdiept in de berichtgeving maar ik heb nog nergens iets over een boksbeugel gelezen? Zonder die boksbeugel zal zelfs doodslag een lastige zaak worden en zal er eerder ingezet gaan worden op iets als zware mishandeling met de dood ten gevolg.
We geven die pa dan effe wat voordelen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:43 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Mwah, zijn vader is in de 50, of me dat zo'n goed plan lijkt... ik ga dan liever voor steniging...
nee, maar "vrienden" zouden het kunnen weten, omdat meneer van te voren een en ander heeft aangekondigd... ik denk dat als het pas kort ervoor aangeschaft is, dat wel boven water komt, ook zonder bonnetje, dankzij verklaringen van derden en ws eerder door meneer zelf.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:41 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij het bonnetje bewaard heeft
Zo pittig nou ook weer niet. Hij kwam met een boksbeugel om naar een school waar ie zelf niet op zit, hij was dus primair op zoek naar het slachtoffer. Als het al geen moord met voorbedachte rade kan worden, dan toch op zijn minst dood door schuld, en dat moet ook genoeg zijn voor een jaartje of 5 lijkt me in dit geval.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bij doodslag moet er dan nog bewezen worden dat hij wist of had kunnen weten dat door zijn handelen de persoon dood zou kunnen gaan. Het is dus inderdaad erg pittig allemaal.
Stoerdoenerij. Dat is niet ongewoon op die leeftijd en zeker niet tegenover vrienden. Of dat dan ook als sluitend bewijs wordt gezien is de vraag. Naja goed, ik heb het boksbeugel verhaal nog niet eens bevestigd gezien dus laten we daar eerst eens op wachten.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:45 schreef milagro het volgende:
nee, maar "vrienden" zouden het kunnen weten, omdat meneer van te voren een en ander heeft aangekondigd...
Joh, denk eens wat verder dan je neus lang is. Op sommige scholen werken leerlingen met draaibanken waar je zo'n ding vrij simpel zelf kan maken. Waarom moet er in hemelsnaam een tweede persoon bij betrokken zijn om zo'n ding in je bezit te hebben? Het is maar gewoon een stuk metaal wat je om je knokkels heen schuift zodat je klap harder aankomt, geen hoogtechnisch stuk oorlogstuig.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:46 schreef Saekerhett het volgende:
Bovendien moet hij die boksbeugel ergens vandaan hebben, en dat betekent dat er een tweede persoon bij betrokken is.
het is in dit geval wel verzilverde stoerdoenerij, hè, voorbedachte rade zat, lijkt me dan.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:50 schreef FJD het volgende:
[..]
Stoerdoenerij. Dat is niet ongewoon op die leeftijd en zeker niet tegenover vrienden. Of dat dan ook als sluitend bewijs wordt gezien is de vraag. Naja goed, ik heb het boksbeugel verhaal nog niet eens bevestigd gezien dus laten we daar eerst eens op wachten.
Je kunt toch wel het verschil zien tussen een boksbeugel die zo'n stomme mongool van 17 maakt en eentje die je in de winkel kan kopen?quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Joh, denk eens wat verder dan je neus lang is. Op sommige scholen werken leerlingen met draaibanken waar je zo'n ding vrij simpel zelf kan maken. Waarom moet er in hemelsnaam een tweede persoon bij betrokken zijn om zo'n ding in je bezit te hebben? Het is maar gewoon een stuk metaal wat je om je knokkels heen schuift zodat je klap harder aankomt, geen hoogtechnisch stuk oorlogstuig.
Ongetwijfeld, maar heb jij al gezien hoe die eruit ziet dan? Het enige dat we weten is dat ie een boksbeugel had, niet hoe dat ding eruit zag.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:56 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Je kunt toch wel het verschil zien tussen een boksbeugel die zo'n stomme mongool van 17 maakt en eentje die je in de winkel kan kopen?
Waarom? omdat ik denk aan de veiligheid en een goed leefklimaat van meerdere mensen en dit zwaarder vind wegen dan 1 mensenleven?quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:11 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Dan ben je net zo fout bezig als de dader
Nee is ook zo, maar er zijn vast wel vrienden van hem die het fijne er van weten...quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar heb jij al gezien hoe die eruit ziet dan? Het enige dat we weten is dat ie een boksbeugel had, niet hoe dat ding eruit zag.
Omdat ik het zelf een te groot risico vind om dit soort mensen ooit weer op straat rond te laten lopen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:33 schreef Jodocus1 het volgende:
Persoonlijk vind ik ook dat de dader zeer zwaar gestraft moet worden maar hoe kun je nu praten over gerechtigheid als je hetzelfde doet of wilt doen als de dader?
Troebel water, zeker. Iemand gericht op de slapen meppen met een boksbeugel is echter geen rood waas, dat is moord.quote:Op maandag 23 april 2007 22:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat hoor je mij ook niet zeggen, ik zeg alleen dat je in troebel water vist als je met andermans vriendin aan de rol gaat.
Praat normaal, en nee dan houd je geen rekening met het feit dat je vermoord kunt worden.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:05 schreef Calyptus het volgende:
waw, ook nog een (onverwachte) klap gehad van een boksbeugel in mijn tijd, een snede over heel mn kaak.
Maar no id dat zoiets zou kunnen gebeuren.![]()
Maar ja, als je messed met iemand zijn vriendin kun je weten dat er soms wacko's bij zitten die zoiets niet kunnen apprecieren.
hoe bedoel je dat 'opgewacht aangezien?' ... opgewacht door een paar knullen (want Gerd Nan was te groot om alleen aan te pakken), en alleen die Pé haalde uit?quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:01 schreef Pizzakoppo het volgende:
Volgens de directeur is Gerdnan opgewacht aangezien Gernan een "grote knaap" was...
wat ik begrepen heb, heeft Gerd Nan enkel verteld dat een vriend vreemdgegaan was, en daar ging die Pe als vriend van die vriend verhaal voor halen, matties, toch?quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:05 schreef Calyptus het volgende:
waw, ook nog een (onverwachte) klap gehad van een boksbeugel in mijn tijd, een snede over heel mn kaak.
Maar no id dat zoiets zou kunnen gebeuren.![]()
Maar ja, als je messed met iemand zijn vriendin kun je weten dat er soms wacko's bij zitten die zoiets niet kunnen apprecieren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |