Dat komt waarschijnlijk omdat je twee handen nodig hebt om die fles te openen, waardoor die ene hand niet meer in je broek kan zittenquote:Op maandag 23 april 2007 21:20 schreef Bink902 het volgende:
Als ik me kudt voel is dat gevoel weg na het drinken van alcohol. Hebben meer mensen dat? Ik vind 't wel fijn eigenlijk.
Wanneer dat incidenteel gebeurt kan wat drank dat effect hebben, geen probleem voor zover.quote:Op maandag 23 april 2007 21:20 schreef Bink902 het volgende:
Als ik me kudt voel is dat gevoel weg na het drinken van alcohol. Hebben meer mensen dat? Ik vind 't wel fijn eigenlijk.
Dat geldt niet echt voor alcoholisten denk ik. Die zijn ten eerste veel alcohol gewend en ten tweede drinken ze om problemen uit de weg te gaan en dat is dus continu drinken. Volgens mij hebben alcoholisten amper last van katers in tegenstelling tot jongeren die zich alleen in het weekend zich helemaal de pleuris drinken.quote:Op maandag 23 april 2007 21:33 schreef Florian_ het volgende:
maar als je te veel drinkt op een avond word het weer kut
Daarom! Laat hem maar lekker lam zuipen . . .quote:Op maandag 23 april 2007 21:34 schreef Armageddon het volgende:
Verkapt kijk mij eens een onderzoek houden op het grootste forum van Nederland.![]()
Wat is er mis met een hand in je broek?quote:Op maandag 23 april 2007 21:27 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Dat komt waarschijnlijk omdat je twee handen nodig hebt om die fles te openen, waardoor die ene hand niet meer in je broek kan zitten![]()
Ik dacht meer aan;quote:Op maandag 23 april 2007 21:34 schreef Armageddon het volgende:
Verkapt kijk mij eens een onderzoek houden op het grootste forum van Nederland.
Haha. Ha. Haha.quote:Op dinsdag 24 april 2007 00:35 schreef Haushofer het volgende:
Ik heb hetzelfde met heroïne en sex met dikke negerinnen.
quote:Op maandag 23 april 2007 22:03 schreef Bink902 het volgende:
Ik drink altijd voor me plezier, omdat je plezier krijgt van alcohol :p Waarom zou je het anders drinken
Welke is het nou, drink je recreatief of drink je om je zorgen weg te zuipen? In het geval van het laatste, succes met je verslaving.quote:Op maandag 23 april 2007 21:20 schreef Bink902 het volgende:
Bedoel je mij? Ja, dat is het misschien ook wel. Ik denk dat als je stress e.d. kunt verdrijven met een paar biertjes per dag dat dat gezonder is dan kalmerings- en slaapmiddelen en antidepressiva van de dokter.quote:Op dinsdag 24 april 2007 00:45 schreef Mardoek50 het volgende:
Klinkt een beetje als "zelfmedicatie"...
Natuurlijk is sporten en yoga/meditatie dan gezonder maar dit is veel makkelijker.quote:Op dinsdag 24 april 2007 00:48 schreef teknomist het volgende:
[..]
Bedoel je mij? Ja, dat is het misschien ook wel. Ik denk dat als je stress e.d. kunt verdrijven met een paar biertjes per dag dat dat gezonder is dan kalmerings- en slaapmiddelen en antidepressiva van de dokter.
Zolang je 's ochtend maar normaal je bed uit kan komen is er niks aan de hand.quote:Op dinsdag 24 april 2007 00:49 schreef teknomist het volgende:
[..]
Natuurlijk is sporten en yoga/meditatie dan gezonder maar dit is veel makkelijker.
Nee, ik bedoelde TS. Als jij het gewoon lekker vindt om wat biertjes per dag te drinken en daar geen last van hebt en je verder geen psychische moeilijkheden hebt, lijkt het me geen probleem...quote:Op dinsdag 24 april 2007 00:48 schreef teknomist het volgende:
[..]
Bedoel je mij? Ja, dat is het misschien ook wel. Ik denk dat als je stress e.d. kunt verdrijven met een paar biertjes per dag dat dat gezonder is dan kalmerings- en slaapmiddelen en antidepressiva van de dokter.
Nee geen probleem.quote:Op dinsdag 24 april 2007 00:50 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Zolang je 's ochtend maar normaal je bed uit kan komen is er niks aan de hand.
Nee ok. Ik drink elke dag wat biertjes - ongeacht hoe ik me voel. Als ik me kut voel helpt het dat probleem tijdelijk weg te halen. Als ik me vrolijk voel versterkt dat het alleen maar.quote:Op dinsdag 24 april 2007 00:51 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde TS. Als jij het gewoon lekker vindt om wat biertjes per dag te drinken en daar geen last van hebt en je verder geen psychische moeilijkheden hebt, lijkt het me geen probleem...
ooooooooooohquote:Op dinsdag 24 april 2007 00:53 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Een vriend van me werkt bij de verslavingszorg.
Als je hoort wat die gasten daar weg drinken! Niet te geloven! 20 halve liter blikken Hollandia per dag is niks!![]()
Weet je het zeker? Dat zijn 30 vaasjes bier he?quote:Op dinsdag 24 april 2007 00:55 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
oooooooooooh
hee maar dat drink ik wel op zaterdag![]()
Goed zo!quote:Op dinsdag 24 april 2007 00:55 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
oooooooooooh
hee maar dat drink ik wel op zaterdag![]()
Zoals gezegd, lijkt me geen probleem. En slaap werkt ook nog eens stress-verminderd, dus dat is ook gezond.quote:Op dinsdag 24 april 2007 00:54 schreef teknomist het volgende:
[..]
Nee ok. Ik drink elke dag wat biertjes - ongeacht hoe ik me voel. Als ik me kut voel helpt het dat probleem tijdelijk weg te halen. Als ik me vrolijk voel versterkt dat het alleen maar.
Als ik me echt kut voel of verdrietig ben heb ik nog eens geen behoefte aan alcohol. (Overigens heb ik aan niks behoefte dan.) Dan ga ik altijd gewoon slapen - slaap is het beste qua escapisme dat er is.
Mooie omschrijving idd. Zoiets probeer ik iemand al enige tijd wijs te maken maar diegene wil het niet door krijgen denk ik...quote:Op maandag 23 april 2007 21:31 schreef teknomist het volgende:
Dit is geen goede motivatie om alcohol te gaan drinken. Alcohol om je problemen te verdrinken is vragen om een problematische drinker te worden. Door je problemen weg te drinken vervagen ook je motivatie en discipline om iets aan je problemen te doen waardoor het alleen maar erger wordt. Niet doen dus.
ohnee toch nietquote:Op dinsdag 24 april 2007 00:57 schreef teknomist het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Dat zijn 30 vaasjes bier he?
20 x 0,5 = 10 lt
10 / 0,33 = 30 (ongeveer)
mooie omschrijving. ik hou het voorlopig ff rustug na wat nare ervaringenquote:Op dinsdag 24 april 2007 02:20 schreef Woutey het volgende:
Ik vind mezelf leuk zonder alcohol
Ik vind mezelf nog veel leuker met een beetje alcohol
Ik vind mezelf op het moment zelf heel erg ontzettend leuk met heel veel alcohol
Ik vind mezelf een absolute mongool de volgende dag
dus gewoon met mate, af en toe een biertje, een wijntje en zelfs af en toe naar de klote gaan. Geen probleem, maar drink niet omdat er problemen zijn, drink om lol te maken.
Ja meer mensen hebben dit.....On the road to al.... al co holic....quote:Op maandag 23 april 2007 21:20 schreef Bink902 het volgende:
Ik weet niet zoveel van verslavingsproblemen af, maar was ontkenning van dat je een probleem hebt juist niet een kenmerk van alcoholverslaving?quote:Op dinsdag 24 april 2007 02:24 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Mooie omschrijving idd. Zoiets probeer ik iemand al enige tijd wijs te maken maar diegene wil het niet door krijgen denk ik...
Het is dat ik om diegene geef anders had ik gedacht; stik er maar in, drink jezelf maar naar de klote. Misschien maar beter als ik zo ga denken...
Damn! wat kan ik me daar kwaad om maken.![]()
quote:Op dinsdag 24 april 2007 00:49 schreef teknomist het volgende:
[..]
Natuurlijk is sporten en yoga/meditatie dan gezonder maar dit is veel makkelijker.
Volgens mij wel ja...quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:08 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Ik weet niet zoveel van verslavingsproblemen af, maar was ontkenning van dat je een probleem hebt juist niet een kenmerk van alcoholverslaving?
Het verdoofd en dat maakt het 'fijn'. Rationeel gezien is het natuurlijk een verschrikkelijk kromme gedachte, maar probeer jij dat maar iemand duidelijk te maken die pas iets voelt na zijn zesde biertje.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:45 schreef Natalie het volgende:
'Je verdriet verdrinken' dus. Da's waar het om gaat. Volgens mij maakt zoiets je alleen maar labieler dan je op dat moment al bent. En of dat nu 'fijn' te noemen is?
Mensen met alcoholproblemen leren alleen op de 'harde' manier. Pas als er ultimatums gesteld worden ('de alcohol eruit, of ik eruit' en zulks) komt de boodschap pas aan, en zelfs dan is het vaak nog meer een kwestie van 'ik doe het maar omdat zij het wilt'. Als je referentiekader zo verkloot is door langdurig alcoholmisbruik is het bijzonder lastig om nog nuchter naar jezelf te kijken.quote:Op dinsdag 24 april 2007 02:24 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Mooie omschrijving idd. Zoiets probeer ik iemand al enige tijd wijs te maken maar diegene wil het niet door krijgen denk ik...
Het is dat ik om diegene geef anders had ik gedacht; stik er maar in, drink jezelf maar naar de klote. Misschien maar beter als ik zo ga denken...
Damn! wat kan ik me daar kwaad om maken.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |