Dat is natuurlijk helemaal afhankelijk van snelheid van de assielprocedure. Als deze netjes binnen een jaartje oid wordt afgewerkt is er niks aan de hand. De zogenaamde schrijnende gevallen ontstonden doordat assielzoekers jarenlang moesten wachten en konden doorprocederen. Ik weet niet in hoeverre dat aan het veranderen is.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 11:39 schreef sogghartha het volgende:
Het maakt helemaal niet uit voor wie dat generaal pardon geld, in het buitenland weten ze nu: als je Nederland binnenkomt kunnen ze je niet meer wegsturen, zolang je maar voet bij stuk houd en weigert te vertrekken. Kan een aantal jaren duren, maar die tijd geld dan als argument: "Ik woon hier al 5 jaar en dan wil je me terugsturen ?"
zou je dan ajb even willen verklaren hoe het komt dat sinds het het bekend werd dat het GP er zou komen de instroom gedaald is ?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 12:03 schreef sogghartha het volgende:
Die laatste groep was ook volledig uitgeprocedeerd, dus de lengte van de procedure doet er niet eens zoveel toe, je moet gewoon voet bij stuk houden, weigeren te vertrekken en op een moment geeft de staat je wel legale status.
In de OP staat, dat in 2006 het aantal asielverzoeken gestegen is t.o.v. 2005.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 16:24 schreef sogghartha het volgende:
Heb je de eerste post wel gelezen dan ? Het is volgens de OP juist gestegen.
Van de zogenaamd uitgeprocedeerde asielzoekers kreeg bij nader inzien nog 40 % een status. Die hadden dus gelijk om door te procederen.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 12:03 schreef sogghartha het volgende:
Die laatste groep was ook volledig uitgeprocedeerd, dus de lengte van de procedure doet er niet eens zoveel toe, je moet gewoon voet bij stuk houden, weigeren te vertrekken en op een moment geeft de staat je wel legale status.
Het lijkt me duidelijk dat de stijging komt door het generaal pardon in 2010 dat men hoopt te verkrijgen voor asielzoekers die voor 2007 kwamen.quote:Op maandag 23 april 2007 20:06 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Hetzelfde generaal parton dat alleen voor asielzoekers die voor 2002 kwamen geldt?
quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:54 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het lijkt me duidelijk dat de stijging komt door het generaal pardon in 2010 dat men hoopt te verkrijgen voor asielzoekers die voor 2007 kwamen.
Als er 1 generaal pardon uitgedeeld wordt, waarom dan geen 2? Vandaar de aanzuigende werking.
Misschien moet je het topic nog even in het geheel doornemen. Dan kun je namelijk lezen dat momenteel, dus na de discussie over het generaal pardon, het aantal asielaanvragen nog maar een fractie is van wat het begin vorig jaar was.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:54 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het lijkt me duidelijk dat de stijging komt door het generaal pardon in 2010 dat men hoopt te verkrijgen voor asielzoekers die voor 2007 kwamen.
Als er 1 generaal pardon uitgedeeld wordt, waarom dan geen 2? Vandaar de aanzuigende werking.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |