'Het uiterlijk beoordelen', iemand belachelijk maken om zijn of haar uiterlijk'.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:57 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Waarom valt 'naar het uiterlijk kijken' onder één of meerdere van bovenstaande begrippen? Dat snap ik nooit zo goed.
Kindjesquote:Op dinsdag 24 april 2007 09:59 schreef Z het volgende:
M'n spruit is ook hardstikke verkouden, en dan door alle snot, hoesten en ontstoken ogen heen kreeg ik toch nog een klein waterig lachje net
Omdat ik niet in [OUD] post moet het maar even hier.
Viezeloes von der Wahn ontvangt de 'Zwarte Dildo'quote:Op dinsdag 24 april 2007 08:57 schreef Frollo het volgende:
Ah, Lousewies 'Het Voorhoofd' van der Laan
Dat breekt mijn hart ook. Wanneer m'n spruit, ondanks haar (keel, oor, buik,doorhalen wvn toepassing is)-pijn toch haar best doet om naar me te lachen!quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:59 schreef Z het volgende:
M'n spruit is ook hardstikke verkouden, en dan door alle snot, hoesten en ontstoken ogen heen kreeg ik toch nog een klein waterig lachje net
Omdat ik niet in [OUD] post moet het maar even hier.
Toendertijd werd het toch echt te gek met haar. En het topic bleek welhaast profetische waarde te hebben...quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:06 schreef Gellius het volgende:
Hola. Jij hebt wel echt issues met Loesewies, hè?
Oef! Dat deed pijn!quote:
Gewaagde uitspraak voor iemand die al jaren klaagt dat zijn haargrens wijkende is.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat voorhoofd, bedoel je?
KUT, Gellius, ronduit KUT. Ik heb geen idee wat ik me bij de honeytrap moet voorstellen, maar het is KUT, want ALLES is - kut -.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:12 schreef Gellius het volgende:
Dag JAM. Hoe's de honeytrap vandaag?
En beoordelen op innerlijk of belachelijk maken om het innerlijk mag wel? Of is dat ook oppervlakkig? Wat wil oppervlakkig dan zeggen? "Judgemental" dan alleen nog. Of is dat niet oppervlakkig? Waarom niet dan?quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
'Het uiterlijk beoordelen', iemand belachelijk maken om zijn of haar uiterlijk'.
Iemand beoordelen op innerlijk is in ieder geval al een stuk minder oppervlakkig. Dan gaat het over wezenlijker eigenschappen van een mens dan dikke wenkbrauwen of een hoog voorhoofd. Maar sowieso vind ik 'oordelen' over iemand anders wel een heikel punt, al maak ik mezelf daaraan heus ook schuldig.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:55 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
En beoordelen op innerlijk of belachelijk maken om het innerlijk mag wel? Of is dat ook oppervlakkig? Wat wil oppervlakkig dan zeggen? "Judgemental" dan alleen nog. Of is dat niet oppervlakkig? Waarom niet dan?
En: Hoe zit het met: het uiterlijk mee laten wegen?
En jij bent een botte hork.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:22 schreef JAM het volgende:
Niets oordelen, keiharden feiten. De prinses is een lelijk kind.
Juist niet.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:26 schreef Z het volgende:
[..]
Dat is weer een inhoudelijke belediging, zeg eens iets over z'n uiterlijk!
Definieer 'er moeilijk over doen'.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:32 schreef JAM het volgende:
Nee, zo is het, zo is het. Ik ben een botte hork, dat wil ik best erkennen, want, dat is ook zo. Ik ben een botte hork, de prinses is een lelijk kind. Alleen, alleen, wat ik je nog zeggen wou (Dick Bruna; wat ik je nog zeggen wou, ik heb een leuk verhaal voor jou), dat maakt helemaal niet uit. Fuck it. Het gaat pas mis als mensen er moeilijk over gaan doen of iemand lelijk of mank of een botte hork of een homofiele neger met een bochel is. Fuck it.
Oh, gaan we dat nu hier bespreken?quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:35 schreef LXIV het volgende:
Poeh! Krijg ik zomaar boze PM-etjes van Lienekien wegens het plaatsen van niet correcte postjes in topics buiten TTK!
Nu moet ik echt gaan oppassen...
Nou ja, mensen op de een of andere manier nadeliger behandelen dan met iemand zou behandelen die betreffende eigenschap niet is toebedeeld, vanwege die eigenschap.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Definieer 'er moeilijk over doen'.
Massaal vergassen, dat vind ik dan moeilijk doen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Definieer 'er moeilijk over doen'.
Dus op een forum spontaan roepen dat je je hond er nog af zou schoppen, valt daar niet onder?quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:37 schreef JAM het volgende:
[..]
Nou ja, mensen op een andere manier behandelen dan je met iemand zou doen die betreffende eigenschap niet is toebedeeld, vanwege die eigenschap.
Ze doet prima werk op het gebied van alfabetisering. Ik heb haar horen spreken toen ze beschermvrouwe van Onze Taal werd en toen was ze ook nog erg gevat.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:44 schreef LXIV het volgende:
Overigens vind ik die Laurentien nog niet eens zo walgelijk lelijk.
Wel een kutwijf volgens mij, maar daar gaat het nu niet om.
Ik heb verder geen omgang met de prinses, maar, laat ik zeggen, ik ben broodjesverkoper. Ondanks dat ze zo lelijk is dat ik m'n hond er nog vanaf zou schoppen, kan ze gewoon een broodje bij me halen hoor.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus op een forum spontaan roepen dat je je hond er nog af zou schoppen, valt daar niet onder?
Hiervoor kreeg ik van Lienekien op mijn kop!quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat een gotspe, en wat een verspilling van arbeidskracht!
Deze mensen kunnen het beste in kolenmijnen of onder in de krochten van chemische fabrieken aan het werk gezet worden! Daar is het toch overal zo donker dat ze niemand lastigvallen met hun uiterlijk, en zo leveren ze ook nog een bijdrage aan de Nederlandse economie.
Wel hebben deze 'lelijke' mensen jarenlang lopen profiteren van onze voorzieningen, met onderwijs, voeding, gezondheidszorg e.d., (waarbij ze ook nog eens vaak een bovengemiddeld beroep hierop gedaan hebben), en nu wil jij ze ook nog eens laten potverteren in luxueuze kampementen.![]()
Sociaal wrak!![]()
Ik vind het maar triest dat mensen in dit soort termen denken en praten als ze andere mensen beschouwen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:46 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik heb verder geen omgang met de prinses, maar, laat ik zeggen, ik ben broodjesverkoper. Ondanks dat ze zo lelijk is dat ik m'n hond er nog vanaf zou schoppen, kan ze gewoon een broodje bij me halen hoor.
Nee, voor je eerdere opmerking in dat topic.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hiervoor kreeg ik van Lienekien op mijn kop!![]()
Maar beste mensen, als we nu al geen lelijke mensen meer mogen beschimpen, dan mogen we over een paar jaar niks meer over de gehandicapten meer roepen, en uiteindelijk wordt je scheef aangekeken wanneer je een Jood in elkaar trapt. Waar ligt de grens?
Hier ben ik het mee eens.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze doet prima werk op het gebied van alfabetisering. Ik heb haar horen spreken toen ze beschermvrouwe van Onze Taal werd en toen was ze ook nog erg gevat.
Nee. Nou ja, m'n ouders wel.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:47 schreef Gellius het volgende:
Hèb je trouwens een hond, JAM?
Is dat niet typisch iets 'des menschen'? Over anderen lullen, anderen afkraken, zeker als het om hogergeplaatsten gaat? Ik kan me niet zo gauw iets menselijkers voorstellen eigenlijk.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind het maar triest dat mensen in dit soort termen denken en praten als ze andere mensen beschouwen.
Die illusie heb ik echt niet, dat ik dat zou willen kunnen uitbannen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:53 schreef Frollo het volgende:
[..]
Is dat niet typisch iets 'des menschen'? Over anderen lullen, anderen afkraken, zeker als het om hogergeplaatsten gaat? Ik kan me niet zo gauw iets menselijkers voorstellen eigenlijk.
Als je dat uit wilt bannen ben je nog wel even bezig.
Uiteraard. Dus iedereen die dat ook doet, steelt uiteindelijk rechtstreeks uit mijn zak!quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:52 schreef Gellius het volgende:
Maar ja, kijk L, als er iemand op kosten van de gemeenschap leeft, dan ben jij het natuurlijk wel.
Ja, genoemde postjes waren ook niet die waar ik op doelde.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Uiteraard. Dus iedereen die dat ook doet, steelt uiteindelijk rechtstreeks uit mijn zak!![]()
Los van dat moeten genoemde postjes wel op de juiste manier geduid worden, wat mij -voor jullie althans- niet zo een groot probleem moet lijken.
Ja, zo ziet die hond van m'n ouders er dus ook uit.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:53 schreef Gellius het volgende:
[..]
Sommige honden zijn erg lelijk. Daar zou je nog een prinses onder vandaan sleuren.
Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat dat helemaal niet het geval is, dus ik mag.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:14 schreef broer het volgende:
[..]
Gewaagde uitspraak voor iemand die al jaren klaagt dat zijn haargrens wijkende is.
Tjsa Lienekien, grofheid is de erfzonde van onze natie.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:55 schreef Lienekien het volgende:
Die illusie heb ik echt niet, dat ik dat zou willen kunnen uitbannen.
Maar het aanschouwen en dan vervolgens mijn mond erover houden, nee, daar pas ik voor.![]()
Jij zou liever dat arme kind misbruikt zien worden door die hond?quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus op een forum spontaan roepen dat je je hond er nog af zou schoppen, valt daar niet onder?
Ik kan het absurde wel zien en ook de potentiële humor daarvan (ja, heus wel). Maar daar zit nog iets achter (althans, dat vermoed ik) of aan ten grondslag wat ik stuitend vind.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:59 schreef Gellius het volgende:
Maar Lienekien, waar is nu je gevoel voor het absurde? Je hond van iemand aftrappen, dat is geestig omdat het zo'n absurd grof beeld is. Tegelijk zijn dit soort groffe beelden ook heel erg slijtagegevoelig. Als je 'm iedere dag gebruikt is het niet leuk meer, alleen maar grof. Ik gebruikte deze uitdrukking overigens niet zo lang geleden voor het eerst in het bijzijn van de TB. Die had 'm nog nooit gehoord, maar die kwam niet meer bij van het lachen.
Ik vind het nog veel erger uit naam van de 'goede zeden' de waarheid geweld aan te doen. Die vrouw is gewoon de knapste niet en dat kind is gewoon ronduit een MONSTER. Als ik dat kind zie dan denk ik: 'Dat kind is niet goed. Daar is iets mis mee. Dat kind zouden ze moeten laten nakijken.' Dat moet gezegd kunnen worden.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die illusie heb ik echt niet, dat ik dat zou willen kunnen uitbannen.
Maar het aanschouwen en dan vervolgens mijn mond erover houden, nee, daar pas ik voor.![]()
Nou moet je niet liegen, JAM.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:06 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik vind het nog veel erger uit naam van de 'goede zeden' de waarheid geweld aan te doen. Die vrouw is gewoon de knapste niet en dat kind is gewoon ronduit een MONSTER. Als ik dat kind zie dan denk ik: 'Dat kind is niet goed. Daar is iets mis mee. Dat kind zouden ze moeten laten nakijken.' Dat moet gezegd kunnen worden.
Welnee. Makkelijke grapjes is altijd beter dan geen grapjes, en kunnen je klaarstomen voor het grote werk. De echte dijenkletsers, zeg maar.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:06 schreef Gellius het volgende:
Nu ja, hoogstens geestelijke luiheid. Het zijn wel makkelijke grapjes. Dat zou ik me hoogstens kunnen verwijten.
Moet je dan aanmoedigen of afwijzen? Als je aanmoedigt, blijft het misschien wel bij die matige humor.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:08 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Welnee. Makkelijke grapjes is altijd beter dan geen grapjes, en kunnen je klaarstomen voor het grote werk. De echte dijenkletsers, zeg maar.
Dat is ook weer waar.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:08 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Welnee. Makkelijke grapjes is altijd beter dan geen grapjes, en kunnen je klaarstomen voor het grote werk. De echte dijenkletsers, zeg maar.
Vergelijk het met kinderen opvoeden. Als je kruipen ontmoedigt zal het kind misschien wel nooit leren lopen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Moet je dan aanmoedigen of afwijzen? Als je aanmoedigt, blijft het misschien wel bij die matige humor.
Ik heb gister lekker ouderwetsch witlof met ham en kaas uit de oven gegeten.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:15 schreef Gellius het volgende:
Kan iemand trouwens nog even een receptje mijn kant op gooien? Ik mag vanavond weer 'los'.
Je vergeet het concept 'talent' IR! Hordes mensen worden aangemoedigd om te gaan zingen of theatersporten, en ik weet niet of dat nou een goed idee is.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
Vergelijk het met kinderen opvoeden. Als je kruipen ontmoedigt zal het kind misschien wel nooit leren lopen.
Mijn eten voor vanavond: aardappelpuree, gehakt en zuurkool in een ovenschaal doen. Daarbovenop camembert en mandarijntjes. 15 minuutjes in de oven. Heerlijk!quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:15 schreef Gellius het volgende:
Kan iemand trouwens nog even een receptje mijn kant op gooien? Ik mag vanavond weer 'los'.
Wat hebbiederop Clauwie, wat hebbiederop?quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:41 schreef Claudia_x het volgende:
Het is maar goed dat Lienekien niet weet wat voor Postbankpas ik heb.
quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:44 schreef Claudia_x het volgende:
Arroz con chorizo y verduras
Ingredientes para 4 raciones:
500 g. de arroz bomba
300 g. de chorizo.
Chistorra, longaniza o similares
1 pimiento verde mediano
1 pimiento rojo morrón
200 g. de coliflor
200 g. de espinacas
1 cebolla mediana
3 dientes de ajo
1 tomate maduro
Azafrán, aceite de oliva y sal
Elaboración:
Poner una paellera a fuego lento con un poco de aceite, la cebolla y el ajo, ambas verduras finamente picadas; dejar hacer pausadamente hasta que la cebolla esté blanda, cambiando de color. Agregar el tomate pelado y rallado, manteniendo diez minutos.
A continuación, se echan los pimientos rojos y verde troceados, rehogando cinco minutos. Se sube el fuego a intensidad fuerte, se cubre con tres veces más agua hirviendo que arroz y se sazona y aromatiza con azafrán.
Pasados ocho minutos, se baja el fuego a tono medio, se añade la coliflor en pequeños manojos, las espinacas sin rabo y el chorizo o similar troceado, dejando diez minutos más. Retirar y dejar reposar un par de minutos.
Dat is waar. Er zijn genoeg mensen die geen grappen kunnen maken, en die moeten dat ook vooral niet doen, maar ik heb niet het idee dat JAM, Gellius, of LXIV tot die categorie behoren.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:40 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Je vergeet het concept 'talent' IR! Hordes mensen worden aangemoedigd om te gaan zingen of theatersporten, en ik weet niet of dat nou een goed idee is.
Ik heb sinds een half jaar een oven, maar nog nooit iets in die oven gemaakt (behalve croissantjes). Dat is nog tragischer.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:44 schreef Gellius het volgende:
Jongens en meisjes: ik-heb-geen-o-ven.
Zelfs geen pizza erin geschoven?quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:47 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik heb sinds een half jaar een oven, maar nog nooit iets in die oven gemaakt (behalve croissantjes). Dat is nog tragischer.
Ingrediënten voor 4 personen:quote:
dit doet me trouwens aan een weddenschap denken.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:47 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik heb sinds een half jaar een oven, maar nog nooit iets in die oven gemaakt (behalve croissantjes). Dat is nog tragischer.
Design je eigen Postbankpas deel 6quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:46 schreef Gellius het volgende:
[..]
Wat hebbiederop Clauwie, wat hebbiederop?
Oja!quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Design je eigen Postbankpas deel 6![]()
Ik vind 125 gram rijst zelf wel erg veel per persoon, dus ik gebruik minder en doe er dan de helft van 1 envelopje saffraan in (en voor 4 personen de hele inhoud van het envelopje).quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:55 schreef Gellius het volgende:
Hoeveel saffraan heb ik nodig voor ongeveer 250 gram rijst denk je, Claudia?.
quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:49 schreef Thisbe het volgende:
[..]
dit doet me trouwens aan een weddenschap denken.
Als ik dit ga aanklikken, dan gaat je eerdere uitspraak niet meer op, hè.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Design je eigen Postbankpas deel 6![]()
omgquote:Op dinsdag 24 april 2007 13:09 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik hou niet van pizza (JA IK BEN EEN FLUTSTUDENT).
En nog geldig tot 2010quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als ik dit ga aanklikken, dan gaat je eerdere uitspraak niet meer op, hè.
Neemt Claudia aan dat ik deze pas 'stuitend' zou vinden? Zo ja, waarom?quote:
Hoezo is dat wezenlijker?quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Iemand beoordelen op innerlijk is in ieder geval al een stuk minder oppervlakkig. Dan gaat het over wezenlijker eigenschappen van een mens dan dikke wenkbrauwen of een hoog voorhoofd. Maar sowieso vind ik 'oordelen' over iemand anders wel een heikel punt, al maak ik mezelf daaraan heus ook schuldig.
Ik vind het wezenlijker of iemand bijv. sympathiek is dan of hij nou wel of niet een dichte haarinplant heeft.quote:
Ik vind het wezenlijker of iemand bijv. een dichte haarinplant heeft dan of hij nou wel of niet sympathiek is.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind het wezenlijker of iemand bijv. sympathiek is dan of hij nou wel of niet een dichte haarinplant heeft.
Da's tegenwoordig jouw methode: betitel het als iets 'Christenlijks' en het kan onmiddellijk worden afgeserveerd.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:18 schreef JAM het volgende:
JAM, meen je dat nou?
-Nee, nauturlijk niet!
Maar waarom zeg je het dan?
-Om de boel op te naaien!
Ah, OK, OK, maar hoe denk je er nu echt over?
-Nou, lieve kijkbuiskinderen, wacht dacht je ervan dat ik me daar helemaal geen zorgen om maak, of dingen nu 'wezenlijk' of niet 'wezenlijk' zijn? Ik bedoel, ik ben niet van gisteren! Ik ben dat soort verkapt Christengeleutel over de 'wezenlijkheid' van dingen wel voorbij!
Juist zo! Juist!
Toch blijft zijn punt.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Da's tegenwoordig jouw methode: betitel het als iets 'Christenlijks' en het kan onmiddellijk worden afgeserveerd.
Ja, leuk.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:31 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Toch blijft zijn punt.
Het is gelul.
Ik geloof niet echt dat 'politiek correct' nog besdtaat, maar dit gezeik komt flink in de buurt.
Verder: Ik word erg geil van je inhoudelijke wezenlijkheid Lienekien. Nu wil ik graag veel kinderen met je maken, opdat ze grootse inhoudelijke wezenljike wezens zullen worden.
Waar haal ik je onderuit? Ik wil alleen aanwijzen dat het uiterlijk er wel degelijk toe doet in het alledaagse leven.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:35 schreef Lienekien het volgende:
Leuk dat je het ook zo waardeert dat ik serieus ben ingegaan op je vragen. Blijkbaar zat je te wachten op het moment waarop je mij weer eens fijn onderuit kon halen.
Wees maar trots, jongen.
Je noemt het gelul en je noemt het gezeik. Je vraagt er uitvoerig naar, maar geïnteresseerd ben je niet. Als je maar weer eens lekker lullig tegen me kunt doen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:40 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Waar haal ik je onderuit? Ik wil alleen aanwijzen dat het uiterlijk er wel degelijk toe doet in het alledaagse leven.
[...]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |