abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48669614
PS: Ik vind niet dta minachting vrijelijk geuit mag worden. Toch doe ik het soms. Dan kan ik mijn frustratie moeilijk inhouden. Dat spijt me.
  dinsdag 24 april 2007 @ 15:20:31 #227
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48669616
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:18 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Dat komt omdat ze niets heeft om zich op te baseren behalve haar eigen onzekerheden. Dat lijkt me evident.
Ja, dat is jouw stokpaardje.

Wat wil je daar toch mee bereiken, jongen?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 24 april 2007 @ 15:21:19 #228
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_48669650
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dus je hebt geen idee.
Kijk, de 'wezenlijkheid' is een van die putten in de taal waar de mensen jarenlang, duizenden jaren lang, zo'n beetje dezelde onzin in hebben staan gillen. Zo nu en dan zette dan iemand een kritische noot daarbij, zo van: 'Zullen we dat nu wel doen? Zullen we die put niet gewoon met rust laten?', maar ze gaan maar door en ze gaan maar door. Ik denk dat jij, daar ben ik zelf vrij zeker van, vrolijk meegilt, met de 'wezenlijkheid'. Wat we daar dan bij verstaan, dat kunnen we maar beter niet onder woorden brengen, want dan raken we al snel op het hellende vlak van de metafysica, het vlak van 'dingen die er toe doen; dingen die we niet op een boterham kunnen smeren, dingen waar we niet mee in bad kunnen gaan, dingen waar je geen thee mee kan zetten maar er tòch toe doen.' Ik begeef mij niet graag op dat vlak. Ik weet dat als je op dat vlak gaat begeven, dat de kans groot is dat je uitglijdt en heel, héél lelijk ten val komt.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_48669656
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat is jouw stokpaardje.

Wat wil je daar toch mee bereiken, jongen?
Wat is mijn stokpaardje? Kom jij nou eens met een punt, we zitten hier met z'n allen te wachten. Slechte vertoning.
pi_48669716
JAM: Kap met dat domme gelul over wezenlijkheid, je neemt het helemaal uit context. Of wezenlijkheid wel of niet bestaat, je kan niet zomaar zeggen 'innerlijk is meer wezenlijk dan uiterlijk' en daar gaat het om.
  dinsdag 24 april 2007 @ 15:24:11 #231
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48669771
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:21 schreef JAM het volgende:

[..]

Kijk, de 'wezenlijkheid' is een van die putten in de taal waar de mensen jarenlang, duizenden jaren lang, zo'n beetje dezelde onzin in hebben staan gillen. Zo nu en dan zette dan iemand een kritische noot daarbij, zo van: 'Zullen we dat nu wel doen? Zullen we die put niet gewoon met rust laten?', maar ze gaan maar door en ze gaan maar door. Ik denk dat jij, daar ben ik zelf vrij zeker van, vrolijk meegilt, met de 'wezenlijkheid'. Wat we daar dan bij verstaan, dat kunnen we maar beter niet onder woorden brengen, want dan raken we al snel op het hellende vlak van de metafysica, het vlak van 'dingen die er toe doen; dingen die we niet op een boterham kunnen smeren, dingen waar we niet mee in bad kunnen gaan, dingen waar je geen thee mee kan zetten maar er tòch toe doen.' Ik begeef mij niet graag op dat vlak. Ik weet dat als je op dat vlak gaat begeven, dat de kans groot is dat je uitglijdt en heel, héél lelijk ten val komt.
Wat heb ik er toch de schurft aan als mensen aannemen zonder te verifiëren.

Zullen we dan maar gewoon zeggen dat ik een meegiller ben? Klaar.
  dinsdag 24 april 2007 @ 15:24:35 #232
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48669787
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:21 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Wat is mijn stokpaardje? Kom jij nou eens met een punt, we zitten hier met z'n allen te wachten. Slechte vertoning.
Doei, Pope.
pi_48669857
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Doei, Pope.
Zak in de stront, Lien. Je laat je weer lekker kennen. Waar is de middelvingersmiley?
pi_48669897
Goed, ander persoon, ander onderwerp, terwijl Lien haar kasteeltje weer gaat opbouwen.

JAM: Heb je Sein und Zeit gelezen? Of desnoods alleen het begin?
  dinsdag 24 april 2007 @ 15:28:16 #235
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48669961
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:25 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Zak in de stront, Lien. Je laat je weer lekker kennen. Waar is de middelvingersmiley?
Ik kan het bij jou nooit goed doen, Pope. Dat hangt me de keel uit.
pi_48669964
Wel fijn dat JAM het nog eens herhaalt, voor het geval iemand het mocht vergeten.
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
  dinsdag 24 april 2007 @ 15:32:57 #237
37950 JAM
pi_48670136
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:26 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Goed, ander persoon, ander onderwerp, terwijl Lien haar kasteeltje weer gaat opbouwen.

JAM: Heb je Sein und Zeit gelezen? Of desnoods alleen het begin?
Daar heb ik weleens naar omgekeken ja.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_48670145
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik kan het bij jou nooit goed doen, Pope. Dat hangt me de keel uit.
Kom dan gewoon eens met een antwoord. Of geef gewoon toe dat het nergens op slaat, maar dat je dat gewoon vindt
pi_48670178
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:32 schreef JAM het volgende:

[..]

Daar heb ik weleens naar omgekeken ja.
Dan snap ik niet hoe je 'wezenlijkheid' als in 'zijnde' zo 1 2 3 aan de kant kan schuiven. Ons hele leven is ermee doordrongen.
  dinsdag 24 april 2007 @ 15:36:26 #240
37950 JAM
pi_48670292
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat heb ik er toch de schurft aan als mensen aannemen zonder te verifiëren.

Zullen we dan maar gewoon zeggen dat ik een meegiller ben? Klaar.
Ja, dat ben je ook. Het is een heldere zaak. Een ieder die op de proppen komt met de 'wezenlijkheid', de 'ziel', het 'doel', de 'lieve Heer', en het 'locomokipkachelfantje', spelen allemaal hetzelfde wijsje, wat ze dan ook onder dat wijsje menen te verstaan.
pi_48670301
Niet iedereen heeft the full package: Zo ben ik een naargeestige rotzak.

Het is allemaal OK.

Ik beweer echter niet dat mijn uiterlijk of intelligentie is wat er werkelijk, wezenlijk, toe doet!
pi_48670384
JAM: Je moet ethische wezenlijkheid wel gescheiden houden van metafysische wezenlijkheid. Ik snap je bezwaren tegen ethische wezenlijkheid, maar metafysisch (dat is niet per sé het zoeken naar een absolute grond met ethische implicaties lijkt mij) gezien zie ik het probleem niet met zoeken naar wat iets 'van binnenuit' is. Sterker nog: Dat vind ik bijzonder nuttig. Om óók verder te kijken dan hoe iets in onze schoot valt.
  dinsdag 24 april 2007 @ 15:38:54 #243
37950 JAM
pi_48670394
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:33 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Dan snap ik niet hoe je 'wezenlijkheid' als in 'zijnde' zo 1 2 3 aan de kant kan schuiven. Ons hele leven is ermee doordrongen.
De 'wezenlijkheid' als attribuut van een zijnde, oftwel, dat er iets 'wezenlijks' aan de zijnden zou kleven, alsof de lieve Heer met zijn Goddelijke potje secondelijm 'wezenlijkheid' aan de dingen heeft vast zitten plakken -- dat ik daar niet aan doe, dat kan je me toch moeilijk kwalijk nemen.
pi_48670570
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:38 schreef JAM het volgende:

[..]

De 'wezenlijkheid' als attribuut van een zijnde, oftwel, dat er iets 'wezenlijks' aan de zijnden zou kleven, alsof de lieve Heer met zijn Goddelijke potje secondelijm 'wezenlijkheid' aan de dingen heeft vast zitten plakken -- dat ik daar niet aan doe, dat kan je me toch moeilijk kwalijk nemen.
Ah. Iets wezenlijks aan zijnden. Nee, dat lijkt me ook ongein. Dat lijkt me meer iets van de esoterie of http://www.grenswetenschap.nl/onbegrensd.asp?id=1 dan de metafysica. En in het licht van de discussie van zojuist heb je helemaal gelijk.
  dinsdag 24 april 2007 @ 15:45:53 #245
37950 JAM
pi_48670679
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:38 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
JAM: Je moet ethische wezenlijkheid wel gescheiden houden van metafysische wezenlijkheid. Ik snap je bezwaren tegen ethische wezenlijkheid, maar metafysisch (dat is niet per sé het zoeken naar een absolute grond met ethische implicaties lijkt mij) gezien zie ik het probleem niet met zoeken naar wat iets 'van binnenuit' is. Sterker nog: Dat vind ik bijzonder nuttig. Om óók verder te kijken dan hoe iets in onze schoot valt.
Het nut van de metafysica, Pope? Dat wordt een hele lastige zaak, zeker omdat tot een verstaan van 'nut' komen al uitnodigt tot een tripje naar het cabaret van de metafysica.
pi_48670739
Wat is kontsmet eigenlijk? Krijg je dat van een vieze wc bril?
Maybe
pi_48670876
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:45 schreef JAM het volgende:

[..]

Het nut van de metafysica, Pope? Dat wordt een hele lastige zaak, zeker omdat tot een verstaan van 'nut' komen al uitnodigt tot een tripje naar het cabaret van de metafysica.
"tot een tripje naar het cabaret van de metafysica."

En dat krijg je toch zonder braken je bek uit? Dat vind ik dan weer knap. Hoe doe je dat toch? Waar schuilt het geheim?
Maybe
  dinsdag 24 april 2007 @ 15:53:01 #248
37950 JAM
pi_48670967
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:50 schreef R_ON het volgende:

[..]

"tot een tripje naar het cabaret van de metafysica."

En dat krijg je toch zonder braken je bek uit? Dat vind ik dan weer knap. Hoe doe je dat toch? Waar schuilt het geheim?
Ik krijg dat ook niet zonder braken m'n bek uit. Soms lucht 't op.
pi_48671112
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:53 schreef JAM het volgende:

[..]

Ik krijg dat ook niet zonder braken m'n bek uit. Soms lucht 't op.
Goh. Ja.
Maybe
  dinsdag 24 april 2007 @ 15:57:40 #250
37950 JAM
pi_48671186
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:56 schreef R_ON het volgende:

[..]

Goh. Ja.
Let wel hè, soms, soms. Niet altijd. Deze keer heeft het me alleen maar in m'n misselijkheid en m'n walging gesterkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')