Als ik dan de trein pak na een avond stappen, wordt ik ergens in Noord-Holland wakkerquote:
Beter word je dan wakker in Rotterdam.quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:06 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Als ik dan de trein pak na een avond stappen, wordt ik ergens in Noord-Holland wakker![]()
Het valt me op dat nooit iemand aan mijn accent merkt dat ik van oorsprong uit Brabant komt. West-Brabanders liggen te veel tussen andere steden/culturen om zelf echt een eigen cultuur te worden; wie spreekt nu in BoZ bijvoorbeeld echt Bergs? Die paar fanatieken daargelaten...quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:14 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Het heeft idd wel wat. Middeleeuws stadje binnen de invloedssfeer van twee forse steden, terwijl je daar in het dagelijks leven niet zo veel van merkt.![]()
Geen idee of het "echt Bergs" is wat men spreekt, maar het accent is duidelijk te horen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:42 schreef teknomist het volgende:
[..]
Het valt me op dat nooit iemand aan mijn accent merkt dat ik van oorsprong uit Brabant komt. West-Brabanders liggen te veel tussen andere steden/culturen om zelf echt een eigen cultuur te worden; wie spreekt nu in BoZ bijvoorbeeld echt Bergs? Die paar fanatieken daargelaten...
oefening baart kunstquote:ik kan het zelf niet actief bewust praten
Ik kan je wel een taalkundige verklaring geven, maar daar zit je niet op te wachten natuurlijk.quote:maar verstaan is geen probleem
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:06 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Er is geen water op t Zonneplein
zal wel een klootzak zijn geweest dan.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:24 schreef Spookje81 het volgende:
Ik hoorde dat er weer iemand in elkaar geslagen is op het wilhelmina veldje
twee pubers die met elkaar gingen vechten geloof ik.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:24 schreef Spookje81 het volgende:
Ik hoorde dat er weer iemand in elkaar geslagen is op het wilhelmina veldje
zo'n reizend muziekcircus, doet veel steden in het zuiden aan.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:19 schreef Fredo55 het volgende:
Iedereen heeft het over donderdag&wilhelminaveldje.![]()
Hoax.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:19 schreef Fredo55 het volgende:
Iedereen heeft het over donderdag&wilhelminaveldje.![]()
Ik kan mijn buurman dus echt niet volgen als hij begint te mauwen in het Bergs hoorquote:Op zondag 5 augustus 2007 19:49 schreef teknomist het volgende:
Ik ken wel mensen die echt Bergs praten en daardoor voor Hollanders niet te verstaan waren maar dat is echt een minderheid. Grappig, ik kan het zelf niet actief bewust praten maar verstaan is geen probleem.
die trap hier is nogal erg smal, daar kom je met de brancard echt niet makkelijk overheen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:18 schreef Loedertje het volgende:
Vaag dat dat niet via een trap of lift kan..
mwah.... er naastquote:
ah,ik moest daar altijd naar de ortho.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:30 schreef Tokus het volgende:
[..]
die trap hier is nogal erg smal, daar kom je met de brancard echt niet makkelijk overheen.
[..]
mwah.... er naast
dat is onder het blok hiernaast geloof ik. ik woon boven de fietsenstallingbewaking.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:43 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
ah,ik moest daar altijd naar de ortho.![]()
Onder jou dus,Speykers.![]()
Ohja,je heb gelijk.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:05 schreef Tokus het volgende:
[..]
dat is onder het blok hiernaast geloof ik. ik woon boven de fietsenstallingbewaking.
wauwquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:30 schreef Tokus het volgende:
[..]
die trap hier is nogal erg smal, daar kom je met de brancard echt niet makkelijk overheen.
[..]
mwah.... er naast
RAMPTOERIST!quote:Op zondag 12 augustus 2007 22:23 schreef Cylvia het volgende:
Die paarse Ka op de foto.... dat ben ik
![]()
quote:Op zondag 12 augustus 2007 22:23 schreef Cylvia het volgende:
Die paarse Ka op de foto.... dat ben ik
![]()
Wat grappig..
Ik ben benieuwd of goed voorbeeld doet volgen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:29 schreef mousemicky het volgende:
Dag Tilburg, hoi Bergen!
Of veel van je vrienden hebben een hele grote fantasiequote:Op maandag 13 augustus 2007 16:50 schreef Fredo55 het volgende:
Wat hoor ik op msn,een turk neergestoken in de binnenstad?![]()
Volgens haar lag er bloed op de stoep..![]()
Er gebeuren wel meer dingen in berge waar je niks van hoort,
ze hebben daar een grote doofpot.
Dat zal het wel zijn.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:35 schreef Spekk het volgende:
[..]
Of veel van je vrienden hebben een hele grote fantasie.
Dank je ... De verhuizing is pas in December, maar ik ben er al vaak genoeg hoorquote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:35 schreef Spekk het volgende:
[..]
Leuk om te horen dat je in Bergen komt wonen Micky![]()
Bron: BN/DeStemquote:Zijdelinks: Beste Binnenstad
Door Ad Goddrie
Vrijdag 17 augustus 2007 - Beste binnenstad...- Je straalt en schittert als nooit tevoren. De Parade is met recht een paradepaardje te noemen. Een schoolvoorbeeld van 'nieuw oud' in een oude stad.
Die afgrijselijke Lucernaflat en het al even afschuwelijke Hema-complex, het zijn gedrochten die voorgoed uit je straatbeeld zijn verdwenen. Bergen, je telt weer mee als koopstad en daar mag je je gelukkig mee prijzen.
Beste binnenstad, je hebt zoveel oogverblindende schoonheid in huis. De mooiste straat van Nederland is in je rijkelijke bezit. Het Ravelijn en de Gevangenpoort getuigen van een roemrucht verleden als niet in te nemen vestingstad. De oudste herberg van Nederland? In Bergen!
En wie kan er in dit land nou tippen aan zoiets magnifieks als Het Markiezenhof? Welke stad mag nou zo pronken met een stadspaleis? De synagoge krijgt nu ook weer de aandacht die het verdient. De Grote Markt, met De Peperbus, De Maagd, het oude stadhuis en al die prachtige monumentale panden die er in volle glorie staan. Het is slechts een kwestie van de Zeeman verbannen en ook het mooiste plein van Nederland ligt in hartje Bergen. Gegarandeerd.
Beste binnenstad, straks heb je met de Bergse Haven een pracht van een luxe woonwijk pal voor je neus liggen. Met weer een open kaai. Het water terug in je gelederen, het zal drommen toeristen naar je toe trekken.
Beste binnenstad, welke stad kan bogen op zo'n overweldigende evenemententraditie? Al die festiviteiten die je jaarlijks over de (nieuwe) vloer hebt, het is ongekend. Met het volste recht mag je je 'stad van stoet en spel' noemen. Met de vastenavend, het unieke feest der feesten. Een jazzweekend dat bijna een week duurt, de Krabbenfoor met zo'n massaal bezoek, de Maria Ommegang. En niet te vergeten de openluchtspektakels, met binnenkort weer Baselius. De terrasjes, de cafeekes en de restaurantjes... Bourgondisch Bergen, het is geen woord teveel gezegd.
Toch, lieve, beste binnenstad, moet je vrezen dat je op 6 september bij de verkiezing van Beste Binnenstad niet als beste uit de bus komt.
Hoe ik dat weet?
Dat heb ik van Hoorn zeggen.
Klopt, als je over de vismarkt loopt zie je weleens een groep toeristen die van het markiezenhof via de vismarkt naar de grote markt lopen. Er staan blijkbaar aardig wat historische panden op die route, helaas zit in de helft een coffeeshop. Niet echt een goede reclame. Dus een Macwiet zou idd een goed idee zijn. Maastricht is zo dom nog niet.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:00 schreef Loedertje het volgende:
Het vervelende aan Bergen op Zoom (waardoor het stadje van 10 tot 20.00 aan het verloederen is) zijn al die drugstoeristen. Een MacWiet aan de rand van Bergen zou een geweldige vooruitgang zijn voor de binnenstad.
Idd, de route van de Vismarkt naar het Korenbeursplein kunnen best de *Wiet/Genotsmiddelen* boulevard gaan heten.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:23 schreef Spekk het volgende:
[..]
Klopt, als je over de vismarkt loopt zie je weleens een groep toeristen die van het markiezenhof via de vismarkt naar de grote markt lopen. Er staan blijkbaar aardig wat historische panden op die route, helaas zit in de helft een coffeeshop.
Die *ontdek je plekje* toeristen zijn helemaal direct, draaien het raampje open en roepen alleen vragend *coffeeshop?*quote:Niet echt een goede reclame. Dus een Macwiet zou idd een goed idee zijn. Maastricht is zo dom nog niet.
Van Tilburg naar BoZ. Voel ik me aangesproken?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 14:34 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of goed voorbeeld doet volgen..
Inderdaad. Gewoon 1 grote firma die alle drugstoeristen kennen en waar ze als vliegen op stront op af komen. Kijk maar naar Checkpoint in Terneuzen. Allemaal autootje aan de dijk parkeren, kofferbak volladen, en weer wegwezenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:00 schreef Loedertje het volgende:
Het vervelende aan Bergen op Zoom (waardoor het stadje van 10 tot 20.00 aan het verloederen is) zijn al die drugstoeristen. Een MacWiet aan de rand van Bergen zou een geweldige vooruitgang zijn voor de binnenstad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |