abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52123716
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 18:57 schreef teknomist het volgende:

[..]

Gewoon eerste trein terug. .
Als ik dan de trein pak na een avond stappen, wordt ik ergens in Noord-Holland wakker
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_52123769
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:06 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Als ik dan de trein pak na een avond stappen, wordt ik ergens in Noord-Holland wakker
Beter word je dan wakker in Rotterdam. .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_52123902
Het heeft idd wel wat. Middeleeuws stadje binnen de invloedssfeer van twee forse steden, terwijl je daar in het dagelijks leven niet zo veel van merkt.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_52124473
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:14 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Het heeft idd wel wat. Middeleeuws stadje binnen de invloedssfeer van twee forse steden, terwijl je daar in het dagelijks leven niet zo veel van merkt.
Het valt me op dat nooit iemand aan mijn accent merkt dat ik van oorsprong uit Brabant komt. West-Brabanders liggen te veel tussen andere steden/culturen om zelf echt een eigen cultuur te worden; wie spreekt nu in BoZ bijvoorbeeld echt Bergs? Die paar fanatieken daargelaten...

Antwerpen is een half uur reizen, Rotterdam driekwartier, Zeeland is helemaal dichtbij. Daarnaast is BoZ een havenstad geweest en is daardoor erg open t.o.v. andere culturen etc.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 augustus 2007 @ 19:44:37 #155
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_52124505
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:42 schreef teknomist het volgende:

[..]

Het valt me op dat nooit iemand aan mijn accent merkt dat ik van oorsprong uit Brabant komt. West-Brabanders liggen te veel tussen andere steden/culturen om zelf echt een eigen cultuur te worden; wie spreekt nu in BoZ bijvoorbeeld echt Bergs? Die paar fanatieken daargelaten...
Geen idee of het "echt Bergs" is wat men spreekt, maar het accent is duidelijk te horen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_52124535
Vriend van mij heeft wel het Bergs dictee gewonnen. .
pi_52124593
Ik hoor het wel aan mensen in de trein of zo. Niet elk woord klinkt Berregs, maar het is wel een bepaalde manier van vertellen. Wat dat betreft pik ik ze er zo uit. Maar er wonen er nog genoeg aan wie je het niet hoort. Jij bent inderdaad heel neutraal wat dat betreft. Ik iets minder
Lelijke @@p!
pi_52124625
Ik ken wel mensen die echt Bergs praten en daardoor voor Hollanders niet te verstaan waren maar dat is echt een minderheid. Grappig, ik kan het zelf niet actief bewust praten maar verstaan is geen probleem.
pi_52124819
quote:
ik kan het zelf niet actief bewust praten
oefening baart kunst
quote:
maar verstaan is geen probleem
Ik kan je wel een taalkundige verklaring geven, maar daar zit je niet op te wachten natuurlijk.

Veel mensen vinden het trouwens erg op Vlaams lijken. Ik snap niet waar ze het vandaan halen, want het is echt een typisch verschijnsel.
Lelijke @@p!
pi_52178104
Iedereen heeft het over donderdag&wilhelminaveldje.
Life is Music
  woensdag 8 augustus 2007 @ 10:24:07 #161
139314 Spookje81
Ik ben Spookje
pi_52190705
Ik hoorde dat er weer iemand in elkaar geslagen is op het wilhelmina veldje
AC:ww Angel, village, 0601-9853-3200
forum.opeenshadikhet.nl
  Moderator / Redactie FP woensdag 8 augustus 2007 @ 11:06:19 #162
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_52191688
Er is geen water op t Zonneplein
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_52192762
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:06 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Er is geen water op t Zonneplein
Life is Music
pi_52192809
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 10:24 schreef Spookje81 het volgende:
zal wel een klootzak zijn geweest dan.
Life is Music
pi_52200443
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 10:24 schreef Spookje81 het volgende:
twee pubers die met elkaar gingen vechten geloof ik.
Lelijke @@p!
pi_52200472
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:19 schreef Fredo55 het volgende:
zo'n reizend muziekcircus, doet veel steden in het zuiden aan.
Lelijke @@p!
pi_52203778
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:19 schreef Fredo55 het volgende:
Hoax.
Hehe.
No. I'm not part of the show.
pi_52209435
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 18:10 schreef Cylvia het volgende:

[..]

Hoax.
Hehe.
mwuhaha..
Life is Music
  † In Memoriam † woensdag 8 augustus 2007 @ 21:19:49 #169
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_52209516
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:49 schreef teknomist het volgende:
Ik ken wel mensen die echt Bergs praten en daardoor voor Hollanders niet te verstaan waren maar dat is echt een minderheid. Grappig, ik kan het zelf niet actief bewust praten maar verstaan is geen probleem.
Ik kan mijn buurman dus echt niet volgen als hij begint te mauwen in het Bergs hoor
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 augustus 2007 @ 21:31:09 #170
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_52269057
zit je lekker muziek te luisteren, hoor je ineens allemaal gepiep er door. Net of er een vrachtauto achteruit rijdt. Dus ik denk "leuk, van dat gepiep tijdens een live optreden". Maar toen het nummer stopte ging het gepiep door. Kijk ik uit het raam, staat de brandweerauto achteruit in te parkeren hier voren.

Dus als een echte ramptoerist sta ik te kijken wat er te doen is. Ambulance erbij, dus of het is een heftige oefening, of er is echt wat gebeurd. Dus even een fototje nemen, want dat hoort erbij als ramptoerist.
Zie ik ineens een vent van de ambulance op het balkon van het huis naast me staan. Daar was dus wat mis. Op dat moment ben ik toch maar gestopt met foto's nemen, want dat kun je als buurman dan weer niet maken (ook al ken ik die lui niet echt).

Gelukkig (nou ja, voor mij dan gelukkig) geen brand, maar m'n buurman is via het balkon afgevoerd op een brancard, en hij was niet echt bij kennis. Wat er gebeurd is weet ik nou nog niet, maar dat meisje wat er woont stond nogal te janken buiten.
  † In Memoriam † vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:18:39 #171
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_52270593
Vaag dat dat niet via een trap of lift kan..
pi_52270722
Dat hoor je wel vaker dat het niet via de trap kan,en dat de brandweer moet uitrukken.
Woon je vlakbij de gevangenenpoort?
Life is Music
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:30:39 #173
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_52270954
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 22:18 schreef Loedertje het volgende:
Vaag dat dat niet via een trap of lift kan..
die trap hier is nogal erg smal, daar kom je met de brancard echt niet makkelijk overheen.
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 22:23 schreef Fredo55 het volgende:
Woon je vlakbij de gevangenenpoort?
mwah.... er naast
pi_52271432
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 22:30 schreef Tokus het volgende:

[..]

die trap hier is nogal erg smal, daar kom je met de brancard echt niet makkelijk overheen.
[..]

mwah.... er naast
ah,ik moest daar altijd naar de ortho.
Onder jou dus,Speykers.
Life is Music
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:05:13 #175
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_52272070
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 22:43 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

ah,ik moest daar altijd naar de ortho.
Onder jou dus,Speykers.
dat is onder het blok hiernaast geloof ik. ik woon boven de fietsenstallingbewaking.
pi_52272521
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 23:05 schreef Tokus het volgende:

[..]

dat is onder het blok hiernaast geloof ik. ik woon boven de fietsenstallingbewaking.
Ohja,je heb gelijk.
Life is Music
pi_52277810
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 22:30 schreef Tokus het volgende:

[..]

[..]

mwah.... er naast
wauw
Lelijke @@p!
pi_52277816
Dat die brandweerwagen z'n stempels en al installeert. Verplicht, of hadden ze een zwaardere lading verwacht?
Lelijke @@p!
pi_52300323
Dat gebeurt wel eens vaker. Soms is het riskant om iemand niet-horizontaal te vervoeren bijvoorbeeld via een trap. In mijn oude flat heb ik het ook eens gehad. Toen moest iemand via het raam door een brandweerwagen gehaald worden; anders zou het levensgevaarlijk zijn.
pi_52315045
Die paarse Ka op de foto.... dat ben ik
Wat grappig..

Ok.. ik bén niet de auto, ik zit ín de auto...

Niet geweten dat er een foto van me werd gemaakt btw, anders had ik wel wat anders aangetrokken.
Altijd een hekel aan als mensen een foto van me maken terwijl ik het niet weet.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 augustus 2007 @ 22:37:35 #181
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_52315556
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 22:23 schreef Cylvia het volgende:
RAMPTOERIST!
pi_52315586
Oja.. en sorry van je buurman.
Weet je nu al wat er met hem was?
pi_52322056
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 22:23 schreef Cylvia het volgende:
Wat grappig..
Lelijke @@p!
pi_52334070
Wat hoor ik op msn,een turk neergestoken in de binnenstad?
Volgens haar lag er bloed op de stoep..
Er gebeuren wel meer dingen in berge waar je niks van hoort,
ze hebben daar een grote doofpot.

[ Bericht 18% gewijzigd door Fredo55 op 13-08-2007 20:33:54 ]
Life is Music
  woensdag 15 augustus 2007 @ 13:29:57 #185
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_52387601
Zal t hier ook eens een beetje bij gaan houden. Over een paar maandjes naar Bergen verhuizen om bij vriendjelief te gaan wonen. Huisje midden in t centrum (2 minuten kruipen van de grote markt...)

Dag Tilburg, hoi Bergen!
pi_52389725
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 13:29 schreef mousemicky het volgende:
Dag Tilburg, hoi Bergen!
Ik ben benieuwd of goed voorbeeld doet volgen. .
pi_52396029
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 16:50 schreef Fredo55 het volgende:
Wat hoor ik op msn,een turk neergestoken in de binnenstad?
Volgens haar lag er bloed op de stoep..
Er gebeuren wel meer dingen in berge waar je niks van hoort,
ze hebben daar een grote doofpot.
Of veel van je vrienden hebben een hele grote fantasie .

Leuk om te horen dat je in Bergen komt wonen Micky
pi_52396605
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 17:35 schreef Spekk het volgende:

[..]

Of veel van je vrienden hebben een hele grote fantasie .
Dat zal het wel zijn.
Life is Music
pi_52414986
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 17:35 schreef Spekk het volgende:

[..]

Leuk om te horen dat je in Bergen komt wonen Micky
Dank je ... De verhuizing is pas in December, maar ik ben er al vaak genoeg hoor
pi_52415127
Ik ga volgende week een gevelstenen-speurtocht doen in de binnenstad haha
Aan de hand van de gevels en opdrachten die je moet doen kom je een hoop te weten over de geschiedenis van BoZ.
En daarna flink kanen bij de Bourgondier. hehe.

Dus ben benieuwd, misschien kom ik jullie daarna in dit topic wel verblijden met allerlei historische feitjes, maar ik zou er niet op rekenen.
pi_52459077
quote:
Zijdelinks: Beste Binnenstad
Door Ad Goddrie

Vrijdag 17 augustus 2007 - Beste binnenstad...- Je straalt en schittert als nooit tevoren. De Parade is met recht een paradepaardje te noemen. Een schoolvoorbeeld van 'nieuw oud' in een oude stad.

Die afgrijselijke Lucernaflat en het al even afschuwelijke Hema-complex, het zijn gedrochten die voorgoed uit je straatbeeld zijn verdwenen. Bergen, je telt weer mee als koopstad en daar mag je je gelukkig mee prijzen.

Beste binnenstad, je hebt zoveel oogverblindende schoonheid in huis. De mooiste straat van Nederland is in je rijkelijke bezit. Het Ravelijn en de Gevangenpoort getuigen van een roemrucht verleden als niet in te nemen vestingstad. De oudste herberg van Nederland? In Bergen!

En wie kan er in dit land nou tippen aan zoiets magnifieks als Het Markiezenhof? Welke stad mag nou zo pronken met een stadspaleis? De synagoge krijgt nu ook weer de aandacht die het verdient. De Grote Markt, met De Peperbus, De Maagd, het oude stadhuis en al die prachtige monumentale panden die er in volle glorie staan. Het is slechts een kwestie van de Zeeman verbannen en ook het mooiste plein van Nederland ligt in hartje Bergen. Gegarandeerd.

Beste binnenstad, straks heb je met de Bergse Haven een pracht van een luxe woonwijk pal voor je neus liggen. Met weer een open kaai. Het water terug in je gelederen, het zal drommen toeristen naar je toe trekken.

Beste binnenstad, welke stad kan bogen op zo'n overweldigende evenemententraditie? Al die festiviteiten die je jaarlijks over de (nieuwe) vloer hebt, het is ongekend. Met het volste recht mag je je 'stad van stoet en spel' noemen. Met de vastenavend, het unieke feest der feesten. Een jazzweekend dat bijna een week duurt, de Krabbenfoor met zo'n massaal bezoek, de Maria Ommegang. En niet te vergeten de openluchtspektakels, met binnenkort weer Baselius. De terrasjes, de cafeekes en de restaurantjes... Bourgondisch Bergen, het is geen woord teveel gezegd.

Toch, lieve, beste binnenstad, moet je vrezen dat je op 6 september bij de verkiezing van Beste Binnenstad niet als beste uit de bus komt.

Hoe ik dat weet?

Dat heb ik van Hoorn zeggen.
Bron: BN/DeStem
pi_52459604
Van mij mag de Zeeman ook wel weg op de Markt.
Life is Music
  † In Memoriam † vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:00:55 #193
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_52459705
Ik denk dat Hoorn zeer zeker gaat winnen

Meppel maakt geen schijn van kans t.o.v. Bergen op Zoom en Hoorn trouwens..

Bergen is historsich gezien écht geweldig en lijkt qua sfeer wel op Hoorn (Markiezenhof en de Grote Markt zijn qua bouwstyl echt waanzinnig mooi en tóch denk ik dat Hoont wint.

Het vervelende aan Bergen op Zoom (waardoor het stadje van 10 tot 20.00 aan het verloederen is) zijn al die drugstoeristen. Een MacWiet aan de rand van Bergen zou een geweldige vooruitgang zijn voor de binnenstad.
pi_52460302
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 20:00 schreef Loedertje het volgende:
Het vervelende aan Bergen op Zoom (waardoor het stadje van 10 tot 20.00 aan het verloederen is) zijn al die drugstoeristen. Een MacWiet aan de rand van Bergen zou een geweldige vooruitgang zijn voor de binnenstad.
Klopt, als je over de vismarkt loopt zie je weleens een groep toeristen die van het markiezenhof via de vismarkt naar de grote markt lopen. Er staan blijkbaar aardig wat historische panden op die route, helaas zit in de helft een coffeeshop. Niet echt een goede reclame. Dus een Macwiet zou idd een goed idee zijn. Maastricht is zo dom nog niet.
  † In Memoriam † zaterdag 18 augustus 2007 @ 02:22:30 #195
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_52470472
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 20:23 schreef Spekk het volgende:

[..]

Klopt, als je over de vismarkt loopt zie je weleens een groep toeristen die van het markiezenhof via de vismarkt naar de grote markt lopen. Er staan blijkbaar aardig wat historische panden op die route, helaas zit in de helft een coffeeshop.
Idd, de route van de Vismarkt naar het Korenbeursplein kunnen best de *Wiet/Genotsmiddelen* boulevard gaan heten.
quote:
Niet echt een goede reclame. Dus een Macwiet zou idd een goed idee zijn. Maastricht is zo dom nog niet.
Die *ontdek je plekje* toeristen zijn helemaal direct, draaien het raampje open en roepen alleen vragend *coffeeshop?*
Voor de economie van Bergen totaal nutteloos en ongewenst, ze komen met slechts 1 doel en als ze dat hebben bereikt vertrekken ze weer.
pi_52473435
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 14:34 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of goed voorbeeld doet volgen. .
Van Tilburg naar BoZ. Voel ik me aangesproken?

Als ik werk in de regio kan vinden, is het zeker een optie.
Lelijke @@p!
pi_52473476
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 20:00 schreef Loedertje het volgende:

Inderdaad. Gewoon 1 grote firma die alle drugstoeristen kennen en waar ze als vliegen op stront op af komen. Kijk maar naar Checkpoint in Terneuzen. Allemaal autootje aan de dijk parkeren, kofferbak volladen, en weer wegwezen
Lelijke @@p!
pi_52485474
Ook qua drugs geldt: eigen volk eerst.
pi_52573900

Life is Music
pi_52586091
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:04 schreef Fredo55 het volgende:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')