Doe normaal, heb je wel eens iemand gezien die schizofreen is? Jaap speelt een spelletje (overigens door hem zelf verklapt gisternacht in een heel normaal gesprek met Huub) en iedereen op Fok denkt gelijk dat ie zo gevaarlijk is dat de paarden en de bewoners voor hun leven moeten vrezenquote:Op maandag 23 april 2007 15:05 schreef Clank het volgende:
[..]
Ben toch geneigd om dit te gaan geloven.
Het woord schizofrenie betekent letterlijk "gespleten geest". Deze vertaling heeft tot nogal wat misverstanden rond schizofrenie geleid. Mensen die aan de ziekte lijden, hebben immers géén gespleten geest of hersenen die gespleten zouden functioneren. Ook is inmiddels bekend dat deze mensen geen gespleten persoonlijkheid hebben; ze bestaan niet uit meerdere, verschillende personen. Schizofrenie wordt namelijk vaak verward met dissociatieve identiteitsstoornis. De gespletenheid bij schizofrenie uit zich niet, zoals vaak wordt gedacht, in een meervoudige persoonlijkheid waarbij de samenhang in het denken, tussen waarneming en gedachten en tussen emoties en gedachten in ernstige mate is afgenomen, althans voor anderen minder goed invoelbaar is.quote:Op maandag 23 april 2007 15:04 schreef TiNo_Flo het volgende:
Jaap geeft toe dat hij shizofreen is en meerdere persoonlijkheden heeft. Toen de kapster vroeg of hij daar medicijnen voor gebruikt, zei hij dat hij ze in zijn nachtkastje had liggen maar express niet gebruikte om de boel daar te kunnen terroriseren.
Eng mannetje
Ja dat was lachen idd, ik lach onder de tafelquote:Op maandag 23 april 2007 15:09 schreef daWeasel het volgende:
Gisteren dan, Huub ging vertellen dat hij wel bisexueel was en dat hij vaker iets met mannen heeft gedaan. Jaap met een doodserieus gezicht: "Ja ik ook, maar alleen met jongetjes tot een jaar of 12, ouder moet ik ze niet meer". Wat een verhalen deze kerel.
Dan zal het wel een dissociatieve identiteitsstoornis moeten zijnquote:Op maandag 23 april 2007 15:09 schreef Darna het volgende:
Het woord schizofrenie betekent letterlijk "gespleten geest". Deze vertaling heeft tot nogal wat misverstanden rond schizofrenie geleid. Mensen die aan de ziekte lijden, hebben immers géén gespleten geest of hersenen die gespleten zouden functioneren. Ook is inmiddels bekend dat deze mensen geen gespleten persoonlijkheid hebben; ze bestaan niet uit meerdere, verschillende personen. Schizofrenie wordt namelijk vaak verward met dissociatieve identiteitsstoornis. De gespletenheid bij schizofrenie uit zich niet, zoals vaak wordt gedacht, in een meervoudige persoonlijkheid waarbij de samenhang in het denken, tussen waarneming en gedachten en tussen emoties en gedachten in ernstige mate is afgenomen, althans voor anderen minder goed invoelbaar is.
Of een heel goed acteur?quote:Op maandag 23 april 2007 15:16 schreef petraa het volgende:
Hij is echt zwaar gestoord die Jaap
hahahahaha dit vind ik wel weer heel erg leuk wat Jaap doet, ik lig hier in een deukquote:Op maandag 23 april 2007 15:16 schreef Kinga het volgende:
heb je lithium tekort in je hoofd? zei ze dat nou echt?!
quote:Op maandag 23 april 2007 15:09 schreef daWeasel het volgende:
Gisteren dan, Huub ging vertellen dat hij wel bisexueel was en dat hij vaker iets met mannen heeft gedaan. Jaap met een doodserieus gezicht: "Ja ik ook, maar alleen met jongetjes tot een jaar of 12, ouder moet ik ze niet meer". Wat een verhalen deze kerel.
nou ja zeg, ik heb naw ietsje meer school gehad dan amanda, VWO, HBO-opleiding, maar ik weet niet wat een anomalie is, ohhhh wat ben ik domquote:Op maandag 23 april 2007 15:18 schreef TiNo_Flo het volgende:
Soms bestaan er anomalieën, wederom voor de Amanda’s en Natasia’s onder ons…..
Een anomalie is een feit, of verschijnsel, of tegenspraak in een theorie die binnen een bepaald model of paradigma niet verklaard kan worden. (Wikipedia)
Bron: KingJaap.nl
De wortels van schizofrenie zijn genetisch. De moleculaire structuur moet in de genen aanwezig zijn om deze ziekte tot uiting te brengen. Foster beschrijft de meest recente genetische studies. Maar het ziekteproces moet ook op een of andere wijze geactiveerd of 'getriggerd' worden. Genen bestaan niet in een leegte. Zij zijn omgeven door een reusachtig complex mengsel van moleculen. Indien de moleculen waarvoor de genen zijn geprogrammeerd beschikbaar zijn, zullen de genen normaal opereren. Wanneer een grote verandering in de biochemische omgeving van de genen optreedt, zal de ziekte zich openbaren.quote:Op maandag 23 april 2007 15:16 schreef Clank het volgende:
Jaap heeft een biochemische afwijking zegt hij.
We hebben toch Jaap & Jolandaquote:Op maandag 23 april 2007 15:21 schreef Veulen het volgende:
Zeg kunnen we een iets boeiendere stream krijgen dan amanda? Er missen nog 6 bewoners.
De meeste universitaire studenten (wetenschappelijk onderwijs) kennen die begrippen omdat ze altijd wel in een of ander inleidend vak over de wetenschap voorkomen...quote:Op maandag 23 april 2007 15:21 schreef robert2006 het volgende:
[..]
nou ja zeg, ik heb naw ietsje meer school gehad dan amanda, VWO, HBO-opleiding, maar ik weet niet wat een anomalie is, ohhhh wat ben ik dom
Echt nietquote:Op maandag 23 april 2007 15:23 schreef Rudieh het volgende:
beginnen meer mensen Jaap heel erg grappig te vinden?
quote:Op maandag 23 april 2007 15:27 schreef petraa het volgende:
Zal ik even je losse haartjes eruit blazen aangezien je niet ga douchen.
Hoelang duurt het nog voordat je weer MAG douchen
Jaap: ff denken hoor het is een kuur van 2 maa, weken, dus dan weer.
okay, nou ja erg nuttig dat je zulke begrippen kent, hahaquote:Op maandag 23 april 2007 15:26 schreef product het volgende:
[..]
De meeste universitaire studenten (wetenschappelijk onderwijs) kennen die begrippen omdat ze altijd wel in een of ander inleidend vak over de wetenschap voorkomen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |