abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48630959
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:40 schreef wendytje het volgende:
Ik roep al jaren dat alle uitkeringstrekkers (niet de zieken, burn-out e.d.) gewoon moeten werken voor hun uitkering. Ze komen toch zoveel tijd tekort in bejaardenhuizen voor praatjes en wandelingen? Er zijn toch zoveel scholen die slecht gepoetst worden en waar geen congierge is....
Alleen moeders of vaders (zolang ze enig verzorger zijn) moeten vrijstelling krijgen, die hoeven alleen onder schooltijd te werken. Iedereen die niet op komt dagen, krijgt per dag een korting op de uitkering van ¤50,-.
Alleen vrij voor een aantoonbaar sollicitatiegesprek
Ouders hoeven wat mij betreft geen speciale behandeling te krijgen.
Je kiest er zelf voor om kinderen te krijgen, als dit financieel niet haalbaar is moet je er niet aan beginnen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_48631000
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:42 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

50 per dag zou gemiddeld gezien betekenen dat ze 100 euro overhouden.

misschien geen gek idee.
en met zo'n straf komen ze wel werken
maar dan zou er geen rommel meer op straat liggen en zouden de oudjes kunnen wandelen en kletsen en zouden kinderen in schone klassen zitten en zouden speeltuinen regelmatig een grote schoonmaakbeurt kunnen krijgen, etc.

en mensen die tijdelijk werkloos zijn, daarovoor geldt dit de eerste 6 maanden niet, die hoeven niet dubbel gestraft, maar die willen waarschijnlijk ook snel weer aan het werk
uit een aspergernest
pi_48631006
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:32 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Niet kunnen werken bestaat niet, er is altijd en overal werk, je moet het alleen wel willen zien en aannemen. Werklozen die ook nog eisen gaan stellen aan een eventuele baan, die mogen ze van mij meteen de straat opgooien zonder enige vorm van uitkering of wat dan ook.

Een kennis van me werkt op een arbeidsbureau en weet me te vertellen dat er regelmatig mensen binnenkomen die alleen maar baantjes willen waar je geen vuile handen krijgt, niet teveel hoeft na te denken, niet vroeg op hoeft te staan en zeker niet hard hoef te werken, maar wel om 3 uur thuis bent voor de kinderen.

Dan ben je toch snel uitgepraat lijkt mij.....
Dat is waar, eisen stellen en dan zeuren 'dat er geen werk is' moet niet kunnen. Maar chronisch zieken en lichamelijk/geestelijk gehandicapten of mensen met zware psychische problemen zullen nooit aan de bak kunnen komen, ook al willen ze dat wel degelijk. Dat soort mensen verdient ook een zekere steun, welke natuurlijk niet onvoorwaardelijk is. Is het mogelijk om een soort van werk te doen? Dan stopt de uitkering.. Maar er is natuurlijk ook een groep mensen die dolgraag zouden willen werken, maar door beperkingen dit absoluut niet kunnen. Die kan je niet zomaar eventjes helemaal zonder geld zetten..

We hebben met zn allen gekozen voor deze verzorgingsstaat, daar zitten natuurlijk ook bepaalde plichten aan. Van de andere kant: als jij (of je vriendin, weet niet of je m/v bent) zwanger bent en tóch maar door moet werken omdat je anders niet meer rond kan komen, ben je ook blij dat er voorzieningen zijn. In hoeverre deze verzorgingsstaat moet (blijven) bestaan, valt natuurlijk over te discussiëren. Een volledige nachtwakersstaat is een mogelijkheid, maar ik weet niet of dat wel de beste oplossing is..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 23 april 2007 @ 13:50:09 #79
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_48631053
quote:
Op maandag 23 april 2007 10:59 schreef S1nn3rz het volgende:
ja, ik zwem graag.
mijn klacht: mensen in een uitkering die voor minder geld hetzelfde krijgen en er geen reet voor doen.
Mooi he zo'n sociale welvaart staat....

ik ben het volledig eens met uw klacht....

lol
The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
  maandag 23 april 2007 @ 13:50:22 #80
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_48631064
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:48 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat is waar, eisen stellen en dan zeuren 'dat er geen werk is' moet niet kunnen. Maar chronisch zieken en lichamelijk/geestelijk gehandicapten of mensen met zware psychische problemen zullen nooit aan de bak kunnen komen, ook al willen ze dat wel degelijk. Dat soort mensen verdient ook een zekere steun, welke natuurlijk niet onvoorwaardelijk is. Is het mogelijk om een soort van werk te doen? Dan stopt de uitkering.. Maar er is natuurlijk ook een groep mensen die dolgraag zouden willen werken, maar door beperkingen dit absoluut niet kunnen. Die kan je niet zomaar eventjes helemaal zonder geld zetten..
noem dan eens een paar beperkingen (volledige verlamming valt bij mij niet onder een beperking, maar onder volledig arbeidsongeschikt) waarbij je niet zou kunnen werken?
From feudal serf to spender.
pi_48631070
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:46 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Die laatste groep steekt iedereen, inclusief de mensen die wel terecht een uitkering hebben, of misschien wel juist die mensen. Dat zijn de mensen waardoor je als welwillende uitkeringtrekker als uitschot gezien wordt.

Waarbij ik wel even de kanttekening wil maken dat je aan de buitenkant niet altijd kunt zien of iemand iets mankeert.
Mijn buren zien mij ook in de tuin spitten op zaterdag, dat ik vervolgens zondag en maandag gevloerd ben zien ze niet maar er worden wel conclusies verbonden aan die momentopname op zaterdag.

Ik heb overigens geen uitkering.
Same here, mijn vriendin heeft Klippel Trenaunay. Aan haar kan je niet zien dat ze een aangeboren afwijking heeft.
De ene dag kan ze rondrennen en alles doen, maar het kan zijn dat ze een uur later op bed ligt en niet meer kan bewegen. Ondanks dat ze voor haar werk nooit ziek heeft gemeld, wordt ze nergens aangenomen omdat ze de riscio niet willen nemen en haar bij voorbaat al afwijzen.
There is no such thing as Automerge
pi_48631202
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:47 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ouders hoeven wat mij betreft geen speciale behandeling te krijgen.
Je kiest er zelf voor om kinderen te krijgen, als dit financieel niet haalbaar is moet je er niet aan beginnen.
het gaat ook niet om die ouders, maar om de kinderen.....
die hebben aandacht nodig. Kijk maar eens hoe nu alle "buitenschoolse opvang en sleutelkinderen" opgroeien. Voor galg en rad (ja, ik generaliseer nu enorm!)
uit een aspergernest
  maandag 23 april 2007 @ 13:55:33 #83
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_48631264
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:50 schreef Icefire het volgende:

[..]

Same here, mijn vriendin heeft Klippel Trenaunay. Aan haar kan je niet zien dat ze een aangeboren afwijking heeft.
De ene dag kan ze rondrennen en alles doen, maar het kan zijn dat ze een uur later op bed ligt en niet meer kan bewegen. Ondanks dat ze voor haar werk nooit ziek heeft gemeld, wordt ze nergens aangenomen omdat ze de riscio niet willen nemen en haar bij voorbaat al afwijzen.
waarom kan ze niet meer bewegen? ik dacht dat deze ziekte andere symptomen had.
pi_48631285
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:50 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

noem dan eens een paar beperkingen (volledige verlamming valt bij mij niet onder een beperking, maar onder volledig arbeidsongeschikt) waarbij je niet zou kunnen werken?
Het is altijd wel makkelijk schreeuwen als je zelf niets mankeert trouwens, ik ben ook ooit zo geweest.
Niet werken is geen geld tot je ziet hoe diep mensen in de problemen kunnen komen door een ziekte of iets wat op het werk is gebeurt.
pi_48631381
Als jij denkt dat het zo'n paradijs is ga je toch ook lekker in de bijstand. Denk dat je dan in no-time op deze stelling terug komt.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_48631407
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:50 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Het gaat meestal niet om een enkele beperking maar om een bepaald klachtenbeeld dat met een aandoening gepaard gaat.
Met een arm kan je best werken, met een slecht functionerende arm en aan beide armen enorm veel pijnklachten wordt het alweer lastiger.
pi_48631415
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:55 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

waarom kan ze niet meer bewegen? ik dacht dat deze ziekte andere symptomen had.
Ze heeft KT aan haar knie, als ze d'r eigen druk maakt of weersomstandigheden veranderen (van koud naar warm) stroomt er bloed naar haar benen toe maar komt moeizaam/niet terug.
Hierdoor kan ze niet bewegen zonder pijn te hebben laat staan onze 3 trappen van het appartement aflopen. En met pijn bedoel ik niet 'au ik heb me gestoten'.
  maandag 23 april 2007 @ 14:00:16 #88
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_48631453
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:17 schreef Remzz het volgende:
Voor 4 euro een uur zwemmen
Of 12 euro...
  maandag 23 april 2007 @ 14:01:28 #89
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_48631493
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:59 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Het gaat meestal niet om een enkele beperking maar om een bepaald klachtenbeeld dat met een aandoening gepaard gaat.
Met een arm kan je best werken, met een slecht functionerende arm en aan beide armen enorm veel pijnklachten wordt het alweer lastiger.
lastiger inderdaad, maar niet onmogelijk. zo zou je prima telefoonwerk kunnen doen.
pi_48631508
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:53 schreef wendytje het volgende:

[..]

het gaat ook niet om die ouders, maar om de kinderen.....
die hebben aandacht nodig. Kijk maar eens hoe nu alle "buitenschoolse opvang en sleutelkinderen" opgroeien. Voor galg en rad (ja, ik generaliseer nu enorm!)
Daar horen ouders dus over na te denken voor ze dat kind op de wereld zetten. Als jij vind dat een kind een thuisblijvende ouder nodig heeft dan moet je maar zorgen dat je in de financiële situatie bent om dit te doen of je leven dusdanig inrichten dat dit mogelijk is.
  maandag 23 april 2007 @ 14:04:00 #91
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_48631591
quote:
Op maandag 23 april 2007 14:01 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Daar horen ouders dus over na te denken voor ze dat kind op de wereld zetten. Als jij vind dat een kind een thuisblijvende ouder nodig heeft dan moet je maar zorgen dat je in de financiële situatie bent om dit te doen of je leven dusdanig inrichten dat dit mogelijk is.

je zou zelfs gewoon thuiswerk kunnen gaan doen.
pi_48632082
quote:

[..]

heb ik zelf ook gedaan....
maar soms heb je geen keuze en overkomt je iets (het verliezen van een baan) en dan wil je er ook kunnen zijn voor je kind...

En anders Wie betaalt de opvang? kunnenn ze van een uitkering niet, dus doen ze helemaal niks.... Nu kun je ze verplichten binnen schooltijd te werken
uit een aspergernest
pi_48632087
quote:
Op maandag 23 april 2007 14:01 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

lastiger inderdaad, maar niet onmogelijk. zo zou je prima telefoonwerk kunnen doen.
Daar heb je gelijk in. Die functies moeten echter wel voor handen zijn.
Dat is ook juist het probleem met bijvoorbeeld de huidige herkeuringen voor de WIA. Er komen theoretisch goede opties uit de computer rollen maar daarbij wordt niet gekeken naar de arbeidsmarkt met als gevolg dat die mensen dus in de bijstand terecht komen.
Heel erg leuk dat je te horen krijgt dat je met jouw aandoening wel als telefoniste zou kunnen werken maar dan moeten er wel voldoende vacatures zijn. En zelfs al zijn die er dan loop je nog tegen verschillende problemen op.

Voorbeeldje uit mijn omgeving, die kon inderdaad als telefoniste aan het werk aldus het UWV. Ze werd gekort op haar WIA uitkering waardoor ze onder bijstandsniveau kwam en dus aanvullende bijstand heeft nu. Ze kon 10-15 uur werken per week waarvan nooit langer dan twee uur aaneengesloten en met voldoende pauze en afwisseling van staan, zitten en lopen.
Noem mij een werkgever die dit kan en wil bieden.
Daarnaast heeft ze een degeneratieve aandoening wat zoveel inhoud als dat het sowieso slechter wordt maar ook dat het van de ene op de andere dag ineens slechter kan zijn waardoor ze zich dus ziek zou moeten melden.
  maandag 23 april 2007 @ 14:35:38 #94
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_48632658
Wat een belachelijk dure prijs om 1 uurtje in iemands anders zeik te zwemmen :/
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_48632858
'dure prijs'
Pauper.
  maandag 23 april 2007 @ 15:06:46 #96
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_48633740
quote:
Op maandag 23 april 2007 14:41 schreef Skv het volgende:
'dure prijs'
Pauper.
7.50 voor een dagje zwemmen is een normale prijs.

Zoals in gulpen, maar dan wel een ganse dag.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_48634120
Ik heb het over jouw taalgebruik.
  maandag 23 april 2007 @ 15:23:15 #98
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_48634312
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:48 schreef Skv het volgende:
als jij (of je vriendin, weet niet of je m/v bent) zwanger bent
Ik ben een mannetje en mijn partner is ook een mannetje, dus de kans dat een van beide zwanger raakt is vrij klein denk ik.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 23 april 2007 @ 15:25:29 #99
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_48634378
quote:

[..]

Kinderen krijgen is een keuze die je bewust maakt (neem ik aan). Dan zal je ook voor de gevolgen moeten opdraaien. Kinderen kosten tijd, geld en moeite en dat doe je niet door ze van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat in de opvang te dumpen lijkt mij.

Als jij kinderen wilt krijgen vind ik dat prima, maar dan zorg je er ook maar voor dat het financieel kan om een ouder thuis te houden en voor de kinderen te zorgen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 23 april 2007 @ 15:25:55 #100
67670 Skv
Cynist.
pi_48634400
quote:
Op maandag 23 april 2007 15:23 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik ben een mannetje en mijn partner is ook een mannetje, dus de kans dat een van beide zwanger raakt is vrij klein denk ik.
Pff, denk ik me even goed ingedekt te hebben..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')