breek me de bek niet open zeg. ik ken ze, ze vreten niks uit maar komen op de nieuwste fiets aanzetten om vervolgens de fiets even in een ander verzetje te zetten (ja ja, ze hebben vaak wel 21 versnellingen) omdat het tasje met boodschappen van de AH toch wel zwaar fietst.quote:Op maandag 23 april 2007 11:06 schreef SuperRogier het volgende:
Kan ik ook nooit begrijpen.. Heb je trouwens bij meer dingen, zo kunnen ze goedkoper bij sportclubs en hebben ze ook zo'n fietsplan ofzo dat ze goedkoper fietsen kunnen krijgenGaat ook nergens over maarja
dat hebben de meesten wel aan zichzelf te danken.quote:Op maandag 23 april 2007 11:10 schreef Chr1st1aan het volgende:
Ja mensen met minder geld helemaal níets meer gunnen is natuurlijk wel tof....
Surequote:Op maandag 23 april 2007 11:11 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
dat hebben de meesten wel aan zichzelf te danken.![]()
oh, de meesten roken wel, gaan op vakantie, hebben vaak een auto voor de deur staan. dus niks gunnen is maar heel erg relatief.quote:Op maandag 23 april 2007 11:10 schreef Chr1st1aan het volgende:
Ja mensen met minder geld helemaal níets meer gunnen is natuurlijk wel tof....
Mensen met een uitkering kunnen helemaal niet op vakantie, alleen de mensen die er nog dingen náást doen (zwart werken)quote:Op maandag 23 april 2007 11:11 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
oh, de meesten roken wel, gaan op vakantie, hebben vaak een auto voor de deur staan. dus niks gunnen is maar heel erg relatief.
lul niet, ik zie ze vaak zelf op vakantie gaan terwijl ze de hele dag thuiszitten. de meeste mensen sparen gewoon kinderbijslag op, en gaan daarvan op vakantie.quote:Op maandag 23 april 2007 11:14 schreef Chr1st1aan het volgende:
[..]
Mensen met een uitkering kunnen helemaal niet op vakantie, alleen de mensen die er nog dingen náást doen (zwart werken)
Jij leeft echt in een droomwereld. Maargoed, als jij denkt dat iemand van een uitkering en kinderbijslag op vakantie kan gaan.quote:Op maandag 23 april 2007 11:15 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
lul niet, ik zie ze vaak zelf op vakantie gaan terwijl ze de hele dag thuiszitten. de meeste mensen sparen gewoon kinderbijslag op, en gaan daarvan op vakantie.
als je kijkt hoeveel mensen naar de camping gaan lijkt het me dus niet vreemd om dat te bestempelen als vakantie.quote:Op maandag 23 april 2007 11:18 schreef Chr1st1aan het volgende:
[..]
Jij leeft echt in een droomwereld. Maargoed, als jij denkt dat iemand van een uitkering en kinderbijslag op vakantie kan gaan.
Of vind je de camping ''vakantie'' ?
Als je vakantie opvat als "ergens anders zijn dan thuis" dan is een camping zeker vakantie. Er zullen ongetwijfeld werkelozen zijn die er alles aan doen om een baan te krijgen, maar het merendeel hangt toch echt blowend en bierzuipend op de bank te klagen over de overheid en de slechte leefomstandigheden.quote:Op maandag 23 april 2007 11:18 schreef Chr1st1aan het volgende:
[..]
Jij leeft echt in een droomwereld. Maargoed, als jij denkt dat iemand van een uitkering en kinderbijslag op vakantie kan gaan.
Ja daar kun je hier een hele dag voor zwemmenquote:
Helemaal mee eensquote:Op maandag 23 april 2007 11:20 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
als je kijkt hoeveel mensen naar de camping gaan lijkt het me dus niet vreemd om dat te bestempelen als vakantie.
ik had vroeger een meisje bij mij in de klas zitten, die had nog 8 broertjes en zusjes. haar vader werkte wel, maar ze hadden geen geld om echt op vakantie te gaan. die gingen gewoon naar de camping net buiten de stad.
ik leef niet in een droomwereld. ik vind het gewoon erg raar dat mensen die totaal geen steentje (willen) bijdragen aan de maatschappij dit ook niet hoeven.
er mag toch best iets tegenover staan?
Idd ze hebben het allemaal aan zichzelf te danken.quote:Op maandag 23 april 2007 11:11 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
nou nou nou. die burn out ben je zelf bij hoor. als je denkt dat het allemaal wat teveel wordt geef je dat aan en neem je een tijdje verlof.quote:Op maandag 23 april 2007 11:23 schreef Icefire het volgende:
[..]
Idd ze hebben het allemaal aan zichzelf te danken.
Ze hebben allemaal zelf ontslag genomen bij hun baas.
Ze hebben allemaal gekozen om zichzelf in een burn-out te werken, omdat de baas samenspande met een werknemer om een buitenlandse eruit te pesten.
Ook hebben ze aan zichzelf te danken dat ze geboren zijn met een lichamelijke afwijking en nergens worden aangenomen.
Ooit komt er een dag dan zijn we allemaal zo goed, slim en meelevend als jij![]()
En daarom is er een fijne bijstandsregeling die voorkomt dat je wegrot in de goot. Je kunt dan ergens wonen en wat eten en daar mag je dan blij mee zijn.quote:Op maandag 23 april 2007 11:23 schreef Icefire het volgende:
[..]
Ze hebben allemaal gekozen om zichzelf in een burn-out te werken, omdat de baas samenspande met een werknemer om een buitenlandse eruit te pesten.
Ook hebben ze aan zichzelf te danken dat ze geboren zijn met een lichamelijke afwijking en nergens worden aangenomen.
Ooit komt er een dag dan zijn we allemaal zo goed, slim en meelevend als jij![]()
En daarmee is dit topic in 1 klap waardeloosquote:Op maandag 23 april 2007 11:11 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
quote:Op maandag 23 april 2007 11:23 schreef Icefire het volgende:
[..]
Ze hebben allemaal zelf ontslag genomen bij hun baas. je kan altijd nog actief solliciteren
Ze hebben allemaal gekozen om zichzelf in een burn-out te werken, omdat de baas samenspande met een werknemer om een buitenlandse eruit te pesten. je kan altijd nog actief solliciteren, beste manier om uit een burn out te komen is adtief blijven, dus ander werk zoeken.
Ook hebben ze aan zichzelf te danken dat ze geboren zijn met een lichamelijke afwijking en nergens worden aangenomen.Sociale werkplaats??
Mensen in de uitkering kunnen best proberen om werk te zoeken, maar waarom zou je? Tis toch zoo makkelijk! In Den Haag knallen ze er nog een ooievaars pas bij zodat de paupers kunnen zwemmen, bios bezoeken, etc..etc.. voor de helft van de prijs.![]()
Kan makkelijk praten als je een diploma hebt.quote:
En als je later nu arbeidsgehandicapt wordt, dus niet een aangeboren iets hebt?quote:Op maandag 23 april 2007 11:29 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
mensen met een aangeboren geestelijke of lichamelijke afwijking hoor je me niet over. die vallen volgens mij ook onder de gehandicaptenregeling. al kunnen die vaak, met al hun beperkingen, prima werken in bijvoorbeeld een sociale voorziening.
Klopt, kinderen krijgen op deze manier ook de mogelijkheid om niet op straat rond te zwerven.quote:Op maandag 23 april 2007 11:34 schreef sailgirl het volgende:
btw deel van de reden om bijstandtrekkers niet geheel op water en brood te zetten is omdat ze ook ooit weer eens mee moeten doen aan de maatschappij. omdat ze wellicht kinderen hebben die ook niet om zo`n leven hebben gevraagd.
dingen als sporten richten zich meestal op de kids niet op de ouders btw
quote:Op maandag 23 april 2007 11:39 schreef Icefire het volgende:
[..]
Kan makkelijk praten als je een diploma hebt. Alsof mijn diploma uit de lucht komt vallen... Had je maar moeten leren, Eigen schuld dikke buld!
Ken mensen die hebben dus geen diploma of de diploma is niet meer waard. zie boven
Dan kan je solliciteren tot je een ons weegt, maar na 2 jaar lang letterlijk 5 afwijzingen per week binnen te krijgen, daar word je ook niet blij van. zie boven
En een sociale werkplek, werkgevers staan echt niet op je te springen als je een aangeboren afwijking hebt.
Hier om de hoek zit een sociale werkplek,als je ziet wat daar allemaal rondloopt, Ik vind het trotse mensen omdat ze ondanks hun afwijking zelf hun geld kunnen verdienen! http://www.haeghegroep.nl(...)howpage.asp?pageID=1
We hebben het hier natuurlijk alleen over de mensen die wel kunnen, maar niet willen werken.quote:Op maandag 23 april 2007 11:23 schreef Icefire het volgende:
[..]
quote:
Oh, ik wel. Ben jaren met mn ouders met de caravan en n tentje naar zuid frankrijk/italië geweest. Paar weken in de zon hangen, naar de zee etc. Vind ik wel vakantie. Net als met onze boot een week of wat zeilen.. Ik hoef niet persé in een of ander suf hotel in Turkije te zitten.quote:Op maandag 23 april 2007 11:18 schreef Chr1st1aan het volgende:
[..]
quote:Op maandag 23 april 2007 11:09 schreef S1nn3rz het volgende:
(ja ja, ze hebben vaak wel 21 versnellingen) omdat het tasje met boodschappen van de AH toch wel zwaar fietst.
terwijl ik op mijn 2e hands aangeschafte fietsje naar de lidl fiets.![]()
Dan pak je dus alles aan, krantenwijk, vuilnisman etc etc.quote:Op maandag 23 april 2007 12:06 schreef Klonk het volgende:
[..]
tot jezelf een keer zonder werk komt te zitten![]()
ah, ik hoor de heerlijke onervarenheid, sterketquote:Op maandag 23 april 2007 12:13 schreef ANWB het volgende:
[..]
Dan pak je dus alles aan, krantenwijk, vuilnisman etc etc.![]()
Ik heb wel eens thuis gezeten, pak de goudengids bel alle couriers bedrijven en de volgende dag weer werk.quote:Op maandag 23 april 2007 12:15 schreef Klonk het volgende:
[..]
ah, ik hoor de heerlijke onervarenheid, sterket![]()
Jah jij krijgt een euro korting dus is het niet erg als je honger hebt en niet genoeg te vreten krijgt ouwe graftak.quote:Op maandag 23 april 2007 12:22 schreef BlackRhino het volgende:
Ik ken ook zoiets... mijn oma woont in een zelfstandige aanleunwoning van een bejaardentehuis. Zij kan, als zij dat wilt, een maaltijd laten bezorgen. De mensen met een AOW moeten hiervoor 6 euro betalen. Nu is er een man daar, die krijgt geen pensioen omdat ie altijd in de horeca gewerkt ofzo. Anyway, hij moet dus maar 3 euro te betalen. Geeft opzich niet zoveel, ware het niet dat hij altijd onder zijn bestelformulier de volgende tekst zet "Extra grote porties svp"
?quote:Op maandag 23 april 2007 12:25 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Jah jij krijgt een euro korting dus is het niet erg als je honger hebt en niet genoeg te vreten krijgt ouwe graftak.![]()
Dan solliciteer ik opnieuw en zorg ik er zelf voor dat ik weer werk krijg. Hiervoor hoef ik geen hulp, steun, extra regelingen of bijstand voor te ontvangen, want ik ben zelfstandig genoeg om mezelf te ontwikkelen tot een persoon die normaal werk kan doen.quote:Op maandag 23 april 2007 12:06 schreef Klonk het volgende:
[..]
tot jezelf een keer zonder werk komt te zitten![]()
Had je ook maar een staatslot moeten kopenquote:Op maandag 23 april 2007 12:09 schreef the_legend_killer het volgende:
Die nooit werken maar wel elke maand een andere dikke BMW of Porsche onder de kont hebben
wat jij wil.quote:Op maandag 23 april 2007 12:03 schreef Kiegie het volgende:
[..]
![]()
TS is een armoedzaaier, waarschijnlijk omdat-ie te lui en te dom is!
![]()
er is werk genoeg hoor. alleen die bepaalde groep die ik bedoel pakt helemaal niets aan.quote:Op maandag 23 april 2007 12:15 schreef Klonk het volgende:
[..]
ah, ik hoor de heerlijke onervarenheid, sterket![]()
Welke groep bedoel je?quote:Op maandag 23 april 2007 13:09 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
er is werk genoeg hoor. alleen die bepaalde groep die ik bedoel pakt helemaal niets aan.
Denk dat die mensen ook niet graag zwemmen, maar eerder korting willen bij de coffeeshop.quote:Op maandag 23 april 2007 13:13 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
mensen die prima kunnen, maar niet willen werken.
Ik ken de porties die in een gemiddeld verzorgingshuis uitgedeeld worden en dat is niet veel, hij zal er dus niet genoeg aan hebben anders zette hij dat er niet onder.quote:
Lekker kort door de bocht.quote:Op maandag 23 april 2007 13:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan solliciteer ik opnieuw en zorg ik er zelf voor dat ik weer werk krijg. Hiervoor hoef ik geen hulp, steun, extra regelingen of bijstand voor te ontvangen, want ik ben zelfstandig genoeg om mezelf te ontwikkelen tot een persoon die normaal werk kan doen.
Dat de meeste stumperds zonder baan en diploma vervolgens gaan lopen zeiken dat ze nergens aan de bak komen en de wereld zo boehoe oneerlijk is, is tot daar aan toe. Dat ze hun gore grote bek open trekken om te eisen dat de maatschappij de verzorging van deze mensen op zich neemt, gaat te ver.
Tis heel simpel: Iedereen moet zijn eigen verantwoordelijkheid nemen voor zijn eigen welzijn. Punt.
iedereen kan werk verrichten, tenzij je in coma ligt.quote:Op maandag 23 april 2007 13:21 schreef Skv het volgende:
[..]
Lekker kort door de bocht.
Er zijn ook zat mensen die niet kúnnen werken, om welke reden dan ook. Die mensen moet je als maatschappij ondersteunen. Het is (erg) vaak niet hun eigen schuld. Uitkeringstrekkers die onterecht een uitkering ontvangen / er een baantje naast hebben / zich er makkelijk vanaf maken mogen wat mij betreft ook optyfen, trouwens.
Je hebt geljik, was iedereen maar zo goed als jij.quote:Op maandag 23 april 2007 13:24 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
iedereen kan werk verrichten, tenzij je in coma ligt.
ik zeg niet dat ik goed ben ,overdrijf nu eens niet zo.quote:Op maandag 23 april 2007 13:29 schreef Icefire het volgende:
[..]
Je hebt geljik, was iedereen maar zo goed als jij.
Helaas is dat niet en moet jij zwemmen tussen alle uitkeringtrekkers, terwijl ik aan het werk ben![]()
Niet kunnen werken bestaat niet, er is altijd en overal werk, je moet het alleen wel willen zien en aannemen. Werklozen die ook nog eisen gaan stellen aan een eventuele baan, die mogen ze van mij meteen de straat opgooien zonder enige vorm van uitkering of wat dan ook.quote:Op maandag 23 april 2007 13:21 schreef Skv het volgende:
[..]
Lekker kort door de bocht.
Er zijn ook zat mensen die niet kúnnen werken, om welke reden dan ook. Die mensen moet je als maatschappij ondersteunen. Het is (erg) vaak niet hun eigen schuld. Uitkeringstrekkers die onterecht een uitkering ontvangen / er een baantje naast hebben / zich er makkelijk vanaf maken mogen wat mij betreft ook optyfen, trouwens.
Waarom mensen in coma uitsluiten? Zolang je nog hersenactiviteit hebt kan je werken, er zijn best aanpassingen mogelijk zodat je je computer met hersengolven aan kunt sturen.quote:Op maandag 23 april 2007 13:24 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
iedereen kan werk verrichten, tenzij je in coma ligt.
3 euro of 6 euro is 1 euro korting? Knapquote:Op maandag 23 april 2007 13:18 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik ken de porties die in een gemiddeld verzorgingshuis uitgedeeld worden en dat is niet veel, hij zal er dus niet genoeg aan hebben anders zette hij dat er niet onder.
Maar blijkbaar vind jij dat hij niet om meer eten mag vragen omdat hij een euro korting krijgt t.o.v. jouw oma.
Domme opmerking imho
het enige geldige excuus om niet te werken is een ondertekende overlijdensverklaring van de huisarts, zullen we dat afsprekenquote:Op maandag 23 april 2007 13:32 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Waarom mensen in coma uitsluiten? Zolang je nog hersenactiviteit hebt kan je werken, er zijn best aanpassingen mogelijk zodat je je computer met hersengolven aan kunt sturen.
![]()
quote:Op maandag 23 april 2007 13:33 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
3 euro of 6 euro is 1 euro korting? Knap
En daar zit het probleem dus wel. Je wordt gewoon niet aangenomen met een handicap of chronische ziekte omdat een werkgever het risico niet wil lopen.quote:Op maandag 23 april 2007 13:31 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
ik zeg niet dat ik goed ben ,overdrijf nu eens niet zo.![]()
ik zeg alleen dat er voor iedereen wel werk is, werkgevers kunnen een werkplek zo aanpassen dat er gewerkt kan worden. daar zijn subsidies voor, dus dat mag allemaal geen probleem zijn.
en dat jij van 8 tot 5 werkt wil niet zeggen dat elke nederlander dat doet. waarom je zo enorm aan het generaliseren bent is me echt onduidelijk.![]()
Oh wacht, is het drie euro verschil?quote:Op maandag 23 april 2007 13:33 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
3 euro of 6 euro is 1 euro korting? Knap
Ik vind die lui met die harmonica's veel irritanter.quote:Op maandag 23 april 2007 13:35 schreef S1nn3rz het volgende:
oh, en waar ik ook een hekel aan heb zijn de straatkrantverkopers. die staan voor de ingang van de AH zielig te doen, maar wel karren vol boodschappen bij de AH weghalen.
of zwervers die wel een uitkering hebben en die volledig verzuipen![]()
Idd in theorie is dit erg leuk, maar in praktijk blijkt dat er maar weinig werkgevers op de hoogte zijn van dit soort regelingen. En als ze dat zijn, nemen ze niet eens de moeite ervoor ivm de risico's.quote:Op maandag 23 april 2007 13:34 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En daar zit het probleem dus wel. Je wordt gewoon niet aangenomen met een handicap of chronische ziekte omdat een werkgever het risico niet wil lopen.
Het is teveel gedoe met de subsidies, als je ziek bent moet er toch vervanging komen, het kost gewoon even iets meer moeite en die moeite doe je niet als je in plaats van een chronisch zieke met al die subsidies een gezond iemand aan kan nemen.
daar zit het probleem niet helemaal. er zijn misschien werkgevers die dat inderdaad niet zien zitten, er komen echter steeds meer werkplekken bij voor mensen met een handicap.quote:Op maandag 23 april 2007 13:34 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En daar zit het probleem dus wel. Je wordt gewoon niet aangenomen met een handicap of chronische ziekte omdat een werkgever het risico niet wil lopen.
Het is teveel gedoe met de subsidies, als je ziek bent moet er toch vervanging komen, het kost gewoon even iets meer moeite en die moeite doe je niet als je in plaats van een chronisch zieke met al die subsidies een gezond iemand aan kan nemen.
Neuken?quote:Op maandag 23 april 2007 13:36 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Oh wacht, is het drie euro verschil?
Ja dan heb je helemaal gelijk, die vent moet niet zeuren als hij niet genoeg te vreten krijgt de vuige profiteur.
ja, dat vind ik dan weer echt bedelen, zodra je er aan komt lopen/fietsen beginnen ze hun longen uit hun lijf te spelen.quote:Op maandag 23 april 2007 13:36 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik vind die lui met die harmonica's veel irritanter.![]()
50 per dag zou gemiddeld gezien betekenen dat ze 100 euro overhouden.quote:Op maandag 23 april 2007 13:40 schreef wendytje het volgende:
Ik roep al jaren dat alle uitkeringstrekkers (niet de zieken, burn-out e.d.) gewoon moeten werken voor hun uitkering. Ze komen toch zoveel tijd tekort in bejaardenhuizen voor praatjes en wandelingen? Er zijn toch zoveel scholen die slecht gepoetst worden en waar geen congierge is....
Alleen moeders of vaders (zolang ze enig verzorger zijn) moeten vrijstelling krijgen, die hoeven alleen onder schooltijd te werken. Iedereen die niet op komt dagen, krijgt per dag een korting op de uitkering van ¤50,-.
Alleen vrij voor een aantoonbaar sollicitatiegesprek
Die laatste groep steekt iedereen, inclusief de mensen die wel terecht een uitkering hebben, of misschien wel juist die mensen. Dat zijn de mensen waardoor je als welwillende uitkeringtrekker als uitschot gezien wordt.quote:Op maandag 23 april 2007 13:38 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
daar zit het probleem niet helemaal. er zijn misschien werkgevers die dat inderdaad niet zien zitten, er komen echter steeds meer werkplekken bij voor mensen met een handicap.
ik denk ook niet dat dit een groep is welke niet zou willen werken. dat zijn vaak wel mensen die ook graag wat willen bijdragen op elke manier die mogelijk is.
ik heb het over gezonde mannen en vrouwen die de hele dag op straat rondrennen, van alles aan het doen zijn behalve werken. dat steekt mij, en met mij vele anderen.
maak ik daar zulke lange dagen voor? betaal ik daarom zoveel belasting? krijgen ze daarom korting op vanalles en nogwat?
Ouders hoeven wat mij betreft geen speciale behandeling te krijgen.quote:Op maandag 23 april 2007 13:40 schreef wendytje het volgende:
Ik roep al jaren dat alle uitkeringstrekkers (niet de zieken, burn-out e.d.) gewoon moeten werken voor hun uitkering. Ze komen toch zoveel tijd tekort in bejaardenhuizen voor praatjes en wandelingen? Er zijn toch zoveel scholen die slecht gepoetst worden en waar geen congierge is....
Alleen moeders of vaders (zolang ze enig verzorger zijn) moeten vrijstelling krijgen, die hoeven alleen onder schooltijd te werken. Iedereen die niet op komt dagen, krijgt per dag een korting op de uitkering van ¤50,-.
Alleen vrij voor een aantoonbaar sollicitatiegesprek
en met zo'n straf komen ze wel werkenquote:Op maandag 23 april 2007 13:42 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
50 per dag zou gemiddeld gezien betekenen dat ze 100 euro overhouden.
misschien geen gek idee.![]()
Dat is waar, eisen stellen en dan zeuren 'dat er geen werk is' moet niet kunnen. Maar chronisch zieken en lichamelijk/geestelijk gehandicapten of mensen met zware psychische problemen zullen nooit aan de bak kunnen komen, ook al willen ze dat wel degelijk. Dat soort mensen verdient ook een zekere steun, welke natuurlijk niet onvoorwaardelijk is. Is het mogelijk om een soort van werk te doen? Dan stopt de uitkering.. Maar er is natuurlijk ook een groep mensen die dolgraag zouden willen werken, maar door beperkingen dit absoluut niet kunnen. Die kan je niet zomaar eventjes helemaal zonder geld zetten..quote:Op maandag 23 april 2007 13:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Niet kunnen werken bestaat niet, er is altijd en overal werk, je moet het alleen wel willen zien en aannemen. Werklozen die ook nog eisen gaan stellen aan een eventuele baan, die mogen ze van mij meteen de straat opgooien zonder enige vorm van uitkering of wat dan ook.
Een kennis van me werkt op een arbeidsbureau en weet me te vertellen dat er regelmatig mensen binnenkomen die alleen maar baantjes willen waar je geen vuile handen krijgt, niet teveel hoeft na te denken, niet vroeg op hoeft te staan en zeker niet hard hoef te werken, maar wel om 3 uur thuis bent voor de kinderen.
Dan ben je toch snel uitgepraat lijkt mij.....
Mooi he zo'n sociale welvaart staat....quote:Op maandag 23 april 2007 10:59 schreef S1nn3rz het volgende:
ja, ik zwem graag.
mijn klacht: mensen in een uitkering die voor minder geld hetzelfde krijgen en er geen reet voor doen.![]()
noem dan eens een paar beperkingen (volledige verlamming valt bij mij niet onder een beperking, maar onder volledig arbeidsongeschikt) waarbij je niet zou kunnen werken?quote:Op maandag 23 april 2007 13:48 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat is waar, eisen stellen en dan zeuren 'dat er geen werk is' moet niet kunnen. Maar chronisch zieken en lichamelijk/geestelijk gehandicapten of mensen met zware psychische problemen zullen nooit aan de bak kunnen komen, ook al willen ze dat wel degelijk. Dat soort mensen verdient ook een zekere steun, welke natuurlijk niet onvoorwaardelijk is. Is het mogelijk om een soort van werk te doen? Dan stopt de uitkering.. Maar er is natuurlijk ook een groep mensen die dolgraag zouden willen werken, maar door beperkingen dit absoluut niet kunnen. Die kan je niet zomaar eventjes helemaal zonder geld zetten..
Same here, mijn vriendin heeft Klippel Trenaunay. Aan haar kan je niet zien dat ze een aangeboren afwijking heeft.quote:Op maandag 23 april 2007 13:46 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Die laatste groep steekt iedereen, inclusief de mensen die wel terecht een uitkering hebben, of misschien wel juist die mensen. Dat zijn de mensen waardoor je als welwillende uitkeringtrekker als uitschot gezien wordt.
Waarbij ik wel even de kanttekening wil maken dat je aan de buitenkant niet altijd kunt zien of iemand iets mankeert.
Mijn buren zien mij ook in de tuin spitten op zaterdag, dat ik vervolgens zondag en maandag gevloerd ben zien ze niet maar er worden wel conclusies verbonden aan die momentopname op zaterdag.
Ik heb overigens geen uitkering.
het gaat ook niet om die ouders, maar om de kinderen.....quote:Op maandag 23 april 2007 13:47 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ouders hoeven wat mij betreft geen speciale behandeling te krijgen.
Je kiest er zelf voor om kinderen te krijgen, als dit financieel niet haalbaar is moet je er niet aan beginnen.
waarom kan ze niet meer bewegen? ik dacht dat deze ziekte andere symptomen had.quote:Op maandag 23 april 2007 13:50 schreef Icefire het volgende:
[..]
Same here, mijn vriendin heeft Klippel Trenaunay. Aan haar kan je niet zien dat ze een aangeboren afwijking heeft.
De ene dag kan ze rondrennen en alles doen, maar het kan zijn dat ze een uur later op bed ligt en niet meer kan bewegen. Ondanks dat ze voor haar werk nooit ziek heeft gemeld, wordt ze nergens aangenomen omdat ze de riscio niet willen nemen en haar bij voorbaat al afwijzen.
Het is altijd wel makkelijk schreeuwen als je zelf niets mankeert trouwens, ik ben ook ooit zo geweest.quote:Op maandag 23 april 2007 13:50 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
noem dan eens een paar beperkingen (volledige verlamming valt bij mij niet onder een beperking, maar onder volledig arbeidsongeschikt) waarbij je niet zou kunnen werken?
Het gaat meestal niet om een enkele beperking maar om een bepaald klachtenbeeld dat met een aandoening gepaard gaat.quote:Op maandag 23 april 2007 13:50 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
noem dan eens een paar beperkingen (volledige verlamming valt bij mij niet onder een beperking, maar onder volledig arbeidsongeschikt) waarbij je niet zou kunnen werken?
Ze heeft KT aan haar knie, als ze d'r eigen druk maakt of weersomstandigheden veranderen (van koud naar warm) stroomt er bloed naar haar benen toe maar komt moeizaam/niet terug.quote:Op maandag 23 april 2007 13:55 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
waarom kan ze niet meer bewegen? ik dacht dat deze ziekte andere symptomen had.![]()
lastiger inderdaad, maar niet onmogelijk. zo zou je prima telefoonwerk kunnen doen.quote:Op maandag 23 april 2007 13:59 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het gaat meestal niet om een enkele beperking maar om een bepaald klachtenbeeld dat met een aandoening gepaard gaat.
Met een arm kan je best werken, met een slecht functionerende arm en aan beide armen enorm veel pijnklachten wordt het alweer lastiger.
Daar horen ouders dus over na te denken voor ze dat kind op de wereld zetten. Als jij vind dat een kind een thuisblijvende ouder nodig heeft dan moet je maar zorgen dat je in de financiële situatie bent om dit te doen of je leven dusdanig inrichten dat dit mogelijk is.quote:Op maandag 23 april 2007 13:53 schreef wendytje het volgende:
[..]
het gaat ook niet om die ouders, maar om de kinderen.....
die hebben aandacht nodig. Kijk maar eens hoe nu alle "buitenschoolse opvang en sleutelkinderen" opgroeien. Voor galg en rad (ja, ik generaliseer nu enorm!)
quote:Op maandag 23 april 2007 14:01 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Daar horen ouders dus over na te denken voor ze dat kind op de wereld zetten. Als jij vind dat een kind een thuisblijvende ouder nodig heeft dan moet je maar zorgen dat je in de financiële situatie bent om dit te doen of je leven dusdanig inrichten dat dit mogelijk is.
heb ik zelf ook gedaan....quote:Op maandag 23 april 2007 14:01 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Daar horen ouders dus over na te denken voor ze dat kind op de wereld zetten. Als jij vind dat een kind een thuisblijvende ouder nodig heeft dan moet je maar zorgen dat je in de financiële situatie bent om dit te doen of je leven dusdanig inrichten dat dit mogelijk is.
Daar heb je gelijk in. Die functies moeten echter wel voor handen zijn.quote:Op maandag 23 april 2007 14:01 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
lastiger inderdaad, maar niet onmogelijk. zo zou je prima telefoonwerk kunnen doen.
7.50 voor een dagje zwemmen is een normale prijs.quote:
Ik ben een mannetje en mijn partner is ook een mannetje, dus de kans dat een van beide zwanger raakt is vrij klein denk ik.quote:Op maandag 23 april 2007 13:48 schreef Skv het volgende:
als jij (of je vriendin, weet niet of je m/v bent) zwanger bent
Kinderen krijgen is een keuze die je bewust maakt (neem ik aan). Dan zal je ook voor de gevolgen moeten opdraaien. Kinderen kosten tijd, geld en moeite en dat doe je niet door ze van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat in de opvang te dumpen lijkt mij.quote:Op maandag 23 april 2007 14:01 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Pff, denk ik me even goed ingedekt te hebben..quote:Op maandag 23 april 2007 15:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ben een mannetje en mijn partner is ook een mannetje, dus de kans dat een van beide zwanger raakt is vrij klein denk ik.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |