abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 april 2007 @ 10:59:32 #1
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_48625549
ja, ik zwem graag. dat ik voor deze voorziening moet betalen is niet erg. 4 euro voor een uur zwemmen is misschien duur, maar ik heb het er best voor over. immers, ik zwem graag.

waar haalt de gemeente het botte lef vandaan om mensen in een uitkering voor de helftvan dat geld te laten zwemmen?

flikker ze in een sloot als ze zo graag willen zwemmen, kunnen ze ook nog een grats fiets opduiken omdat ze toch geen geld hebben voor een nieuwe.

ik dacht juist dat werken mensen zou motiveren. door werken kun je je extra voorzieningen permitteren.

mijn klacht: mensen in een uitkering die voor minder geld hetzelfde krijgen en er geen reet voor doen.
From feudal serf to spender.
pi_48625748
Kan ik ook nooit begrijpen.. Heb je trouwens bij meer dingen, zo kunnen ze goedkoper bij sportclubs en hebben ze ook zo'n fietsplan ofzo dat ze goedkoper fietsen kunnen krijgen Gaat ook nergens over maarja
  maandag 23 april 2007 @ 11:09:58 #3
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_48625850
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:06 schreef SuperRogier het volgende:
Kan ik ook nooit begrijpen.. Heb je trouwens bij meer dingen, zo kunnen ze goedkoper bij sportclubs en hebben ze ook zo'n fietsplan ofzo dat ze goedkoper fietsen kunnen krijgen Gaat ook nergens over maarja
breek me de bek niet open zeg. ik ken ze, ze vreten niks uit maar komen op de nieuwste fiets aanzetten om vervolgens de fiets even in een ander verzetje te zetten (ja ja, ze hebben vaak wel 21 versnellingen) omdat het tasje met boodschappen van de AH toch wel zwaar fietst.
terwijl ik op mijn 2e hands aangeschafte fietsje naar de lidl fiets.
pi_48625874
Ja mensen met minder geld helemaal níets meer gunnen is natuurlijk wel tof....
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  maandag 23 april 2007 @ 11:11:11 #5
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_48625893
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:10 schreef Chr1st1aan het volgende:
dat hebben de meesten wel aan zichzelf te danken.
  FOK!fotograaf maandag 23 april 2007 @ 11:11:34 #6
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_48625903
De overheid is goed voor zijn werknemers. (als je je salaris van de overheid krijgt, ben je feitelijk dus bij hun in dienst)

Ken geen een werkgever waar je zo weinig moet doen voor je geld!
pi_48625910
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:11 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Sure
  maandag 23 april 2007 @ 11:11:47 #8
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_48625916
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:10 schreef Chr1st1aan het volgende:
oh, de meesten roken wel, gaan op vakantie, hebben vaak een auto voor de deur staan. dus niks gunnen is maar heel erg relatief.
pi_48625992
quote:

[..]

oh, de meesten roken wel, gaan op vakantie, hebben vaak een auto voor de deur staan. dus niks gunnen is maar heel erg relatief.
Mensen met een uitkering kunnen helemaal niet op vakantie, alleen de mensen die er nog dingen náást doen (zwart werken)
  maandag 23 april 2007 @ 11:15:52 #10
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_48626044
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:14 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

Mensen met een uitkering kunnen helemaal niet op vakantie, alleen de mensen die er nog dingen náást doen (zwart werken)
lul niet, ik zie ze vaak zelf op vakantie gaan terwijl ze de hele dag thuiszitten. de meeste mensen sparen gewoon kinderbijslag op, en gaan daarvan op vakantie.
pi_48626106
Voor 4 euro een uur zwemmen
pi_48626118
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:15 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

lul niet, ik zie ze vaak zelf op vakantie gaan terwijl ze de hele dag thuiszitten. de meeste mensen sparen gewoon kinderbijslag op, en gaan daarvan op vakantie.
Jij leeft echt in een droomwereld. Maargoed, als jij denkt dat iemand van een uitkering en kinderbijslag op vakantie kan gaan.

Of vind je de camping ''vakantie'' ?
pi_48626131
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:17 schreef Remzz het volgende:
Voor 4 euro een uur zwemmen
Leuke plotwending in het topic
  maandag 23 april 2007 @ 11:20:45 #14
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_48626199
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:18 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

Jij leeft echt in een droomwereld. Maargoed, als jij denkt dat iemand van een uitkering en kinderbijslag op vakantie kan gaan.

als je kijkt hoeveel mensen naar de camping gaan lijkt het me dus niet vreemd om dat te bestempelen als vakantie.
ik had vroeger een meisje bij mij in de klas zitten, die had nog 8 broertjes en zusjes. haar vader werkte wel, maar ze hadden geen geld om echt op vakantie te gaan. die gingen gewoon naar de camping net buiten de stad.

ik leef niet in een droomwereld. ik vind het gewoon erg raar dat mensen die totaal geen steentje (willen) bijdragen aan de maatschappij dit ook niet hoeven.
er mag toch best iets tegenover staan?
  maandag 23 april 2007 @ 11:21:53 #15
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_48626239
quote:

[..]

Als je vakantie opvat als "ergens anders zijn dan thuis" dan is een camping zeker vakantie. Er zullen ongetwijfeld werkelozen zijn die er alles aan doen om een baan te krijgen, maar het merendeel hangt toch echt blowend en bierzuipend op de bank te klagen over de overheid en de slechte leefomstandigheden.

Kortom ik ben het hartgrondig eens met de stelling dat de meeste mensen het aan zichzelf te danken hebben en dat er geen enkele reden is om mensen voor te trekken omdat ze te lui zijn om te werken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_48626243
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:18 schreef SuperRogier het volgende:

[..]

Leuke plotwending in het topic
Ja daar kun je hier een hele dag voor zwemmen

Maar ik ben het wel helemaal met TS eens dat het echt belachelijk is dat die lui met een uitkering korting krijgen.
  maandag 23 april 2007 @ 11:22:35 #17
152789 karr-1
pi_48626258
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:20 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

als je kijkt hoeveel mensen naar de camping gaan lijkt het me dus niet vreemd om dat te bestempelen als vakantie.
ik had vroeger een meisje bij mij in de klas zitten, die had nog 8 broertjes en zusjes. haar vader werkte wel, maar ze hadden geen geld om echt op vakantie te gaan. die gingen gewoon naar de camping net buiten de stad.

ik leef niet in een droomwereld. ik vind het gewoon erg raar dat mensen die totaal geen steentje (willen) bijdragen aan de maatschappij dit ook niet hoeven.
er mag toch best iets tegenover staan?
Helemaal mee eens
pi_48626300
quote:

[..]

Idd ze hebben het allemaal aan zichzelf te danken.

Ze hebben allemaal zelf ontslag genomen bij hun baas.
Ze hebben allemaal gekozen om zichzelf in een burn-out te werken, omdat de baas samenspande met een werknemer om een buitenlandse eruit te pesten.
Ook hebben ze aan zichzelf te danken dat ze geboren zijn met een lichamelijke afwijking en nergens worden aangenomen.

Ooit komt er een dag dan zijn we allemaal zo goed, slim en meelevend als jij
There is no such thing as Automerge
  maandag 23 april 2007 @ 11:29:43 #19
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_48626471
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:23 schreef Icefire het volgende:

[..]

Ze hebben allemaal gekozen om zichzelf in een burn-out te werken, omdat de baas samenspande met een werknemer om een buitenlandse eruit te pesten.
Ook hebben ze aan zichzelf te danken dat ze geboren zijn met een lichamelijke afwijking en nergens worden aangenomen.

nou nou nou. die burn out ben je zelf bij hoor. als je denkt dat het allemaal wat teveel wordt geef je dat aan en neem je een tijdje verlof.
voor de meeste werknemers is een regeling getroffen bij ontslag. is dit niet het geval dan zal men verplicht moeten solliciteren zodra men in ene uitkering komt te zitten.

ik heb het over een groep mensen die niets wil bijdragen aan deze maatschappij, maar alleen wil uitvreten.
ik zie soms mensen met opzet sollicitatiebrieven schrijven waardoor ze helemaal geen kans meer maken om aangenomen te worden. die dwarsbomen het zelf.
en, als het allemaal maar zo tijdelijk is en iedereen zo van goede wil is. waarom dan wel de voordelen? waarom dan geen gewone behandeling willen?

mensen met een aangeboren geestelijke of lichamelijke afwijking hoor je me niet over. die vallen volgens mij ook onder de gehandicaptenregeling. al kunnen die vaak, met al hun beperkingen, prima werken in bijvoorbeeld een sociale voorziening.
pi_48626507
quote:

[..]

En daarom is er een fijne bijstandsregeling die voorkomt dat je wegrot in de goot. Je kunt dan ergens wonen en wat eten en daar mag je dan blij mee zijn.
Maar als een uitkeringstrekker gaat klagen dattie niet op vakantie kan of dattie niet lekker kan zwemmen of op energlei andere wijze luxe tekort komt dan wil er bij mij nog wel eens een keertje iets knappen.
Vroeger, toen schepen nog van hout en mannen van staal waren....
pi_48626533
FF vraagje: die korting die de uitkeringstrekkers krijgen gaat dat via de bijzondere bijstand of via een stadkaart of zo ?? die stadskaart ( zoals de rotterdampas ) kan je ook aanvragen/kopen als je een (laag) inkomen hebt. Ook jij kan bijzondere bijstand aanvragen als je een laag inkomen hebt. Dan gaat de sociale dienst een draagkracht berekening maken en dan kan jij ook recht hebben op die korting ( of bril of wat dan ook )
  maandag 23 april 2007 @ 11:32:22 #22
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_48626585
quote:

[..]

En daarmee is dit topic in 1 klap waardeloos .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 23 april 2007 @ 11:33:58 #23
36342 rishi120
Flavor Aid is Lekker!
pi_48626654
quote:

[..]

Ze hebben allemaal zelf ontslag genomen bij hun baas. je kan altijd nog actief solliciteren
Ze hebben allemaal gekozen om zichzelf in een burn-out te werken, omdat de baas samenspande met een werknemer om een buitenlandse eruit te pesten. je kan altijd nog actief solliciteren, beste manier om uit een burn out te komen is adtief blijven, dus ander werk zoeken.
Ook hebben ze aan zichzelf te danken dat ze geboren zijn met een lichamelijke afwijking en nergens worden aangenomen.Sociale werkplaats??

Mensen in de uitkering kunnen best proberen om werk te zoeken, maar waarom zou je? Tis toch zoo makkelijk! In Den Haag knallen ze er nog een ooievaars pas bij zodat de paupers kunnen zwemmen, bios bezoeken, etc..etc.. voor de helft van de prijs.
Signature
pi_48626670
Tuurlijk, als je het hebt over mensen die blowend op straat rond hangen en te lui zijn om een sollicitatie brief te schrijven dan ben ik het met je eens.
Maar om dan meteen alles af te schaffen voor mensen die dat niet doen vind ik ook zo wat.
pi_48626674
btw deel van de reden om bijstandtrekkers niet geheel op water en brood te zetten is omdat ze ook ooit weer eens mee moeten doen aan de maatschappij. omdat ze wellicht kinderen hebben die ook niet om zo`n leven hebben gevraagd.
dingen als sporten richten zich meestal op de kids niet op de ouders btw
pi_48626851
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:33 schreef rishi120 het volgende:

[..]
Kan makkelijk praten als je een diploma hebt.
Ken mensen die hebben dus geen diploma of de diploma is niet meer waard.
Dan kan je solliciteren tot je een ons weegt, maar na 2 jaar lang letterlijk 5 afwijzingen per week binnen te krijgen, daar word je ook niet blij van.
En een sociale werkplek, werkgevers staan echt niet op je te springen als je een aangeboren afwijking hebt.
pi_48626901
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:29 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

mensen met een aangeboren geestelijke of lichamelijke afwijking hoor je me niet over. die vallen volgens mij ook onder de gehandicaptenregeling. al kunnen die vaak, met al hun beperkingen, prima werken in bijvoorbeeld een sociale voorziening.
En als je later nu arbeidsgehandicapt wordt, dus niet een aangeboren iets hebt?
Ben je echt in de veronderstelling dat iedereen die wat mankeert onder een gehandicapten regeling valt? Zeker met de nieuwe herkeuringen vallen er nu heel veel onder de bijstandswet.
En wat versta jij onder een sociale voorziening? Heb je het dan over de ouderwetse sociale werkplaats?
  maandag 23 april 2007 @ 11:43:00 #28
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_48626913
Het is trouwens mensen MET een uitkering. Waar je kom je vandaan man? Limburg?
pi_48626921
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:34 schreef sailgirl het volgende:
btw deel van de reden om bijstandtrekkers niet geheel op water en brood te zetten is omdat ze ook ooit weer eens mee moeten doen aan de maatschappij. omdat ze wellicht kinderen hebben die ook niet om zo`n leven hebben gevraagd.
dingen als sporten richten zich meestal op de kids niet op de ouders btw
Klopt, kinderen krijgen op deze manier ook de mogelijkheid om niet op straat rond te zwerven.
Het is overigens ook niet zo dat deze mensen elke week naar de Efteling gaan o.i.d. het gaat om een keer in de week zwemmen
  maandag 23 april 2007 @ 11:48:47 #30
36342 rishi120
Flavor Aid is Lekker!
pi_48627087
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:39 schreef Icefire het volgende:

[..]

Kan makkelijk praten als je een diploma hebt. Alsof mijn diploma uit de lucht komt vallen... Had je maar moeten leren, Eigen schuld dikke buld!
Ken mensen die hebben dus geen diploma of de diploma is niet meer waard. zie boven
Dan kan je solliciteren tot je een ons weegt, maar na 2 jaar lang letterlijk 5 afwijzingen per week binnen te krijgen, daar word je ook niet blij van. zie boven
En een sociale werkplek, werkgevers staan echt niet op je te springen als je een aangeboren afwijking hebt.
Hier om de hoek zit een sociale werkplek, als je ziet wat daar allemaal rondloopt, Ik vind het trotse mensen omdat ze ondanks hun afwijking zelf hun geld kunnen verdienen! http://www.haeghegroep.nl(...)howpage.asp?pageID=1
Signature
pi_48627186
Geen werk geen geld, zo moet het zijn.
  maandag 23 april 2007 @ 11:57:03 #32
152789 karr-1
pi_48627370
quote:

[..]

We hebben het hier natuurlijk alleen over de mensen die wel kunnen, maar niet willen werken.
  maandag 23 april 2007 @ 11:57:42 #33
152789 karr-1
pi_48627396
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:51 schreef ANWB het volgende:
pi_48627434
quote:

[..]

Oh, ik wel. Ben jaren met mn ouders met de caravan en n tentje naar zuid frankrijk/italië geweest. Paar weken in de zon hangen, naar de zee etc. Vind ik wel vakantie. Net als met onze boot een week of wat zeilen.. Ik hoef niet persé in een of ander suf hotel in Turkije te zitten.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 23 april 2007 @ 12:03:13 #35
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_48627586
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:09 schreef S1nn3rz het volgende:
(ja ja, ze hebben vaak wel 21 versnellingen) omdat het tasje met boodschappen van de AH toch wel zwaar fietst.
terwijl ik op mijn 2e hands aangeschafte fietsje naar de lidl fiets.

TS is een armoedzaaier, waarschijnlijk omdat-ie te lui en te dom is!
Dat verandert alles
  maandag 23 april 2007 @ 12:06:45 #36
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_48627717
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:51 schreef ANWB het volgende:
tot jezelf een keer zonder werk komt te zitten
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_48627804
Die nooit werken maar wel elke maand een andere dikke BMW of Porsche onder de kont hebben
pi_48627831
Tja, en dan vinden ze het gek dat uitkeringtrekkers niet meer willen werken.

De gemiddelde uitkeringtrekker die ik ken krijgt een uitkering per maand die zo rond de 1000 pleuro ligt. Op zich geen fortuin, maar ze hoeven wel niet elke dag te werken dus hebben ze alle tijd om hun eigen illegale handeltje te draaien waar ze nog een paar honderd pieken winst mee hebben. In feite is het oneerlijk tegenover de mensen die wél elke dag vroeg hun nest uit moeten om voor die duizend euro per maand te werken.
pi_48627926
quote:
Op maandag 23 april 2007 12:06 schreef Klonk het volgende:

[..]

Dan pak je dus alles aan, krantenwijk, vuilnisman etc etc.
  maandag 23 april 2007 @ 12:15:51 #40
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_48628016
quote:
Op maandag 23 april 2007 12:13 schreef ANWB het volgende:

[..]

Dan pak je dus alles aan, krantenwijk, vuilnisman etc etc.
ah, ik hoor de heerlijke onervarenheid, sterket
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_48628124
quote:
Op maandag 23 april 2007 12:15 schreef Klonk het volgende:

[..]

ah, ik hoor de heerlijke onervarenheid, sterket
Ik heb wel eens thuis gezeten, pak de goudengids bel alle couriers bedrijven en de volgende dag weer werk.
pi_48628219
Ik ken ook zoiets... mijn oma woont in een zelfstandige aanleunwoning van een bejaardentehuis. Zij kan, als zij dat wilt, een maaltijd laten bezorgen. De mensen met een AOW moeten hiervoor 6 euro betalen. Nu is er een man daar, die krijgt geen pensioen omdat ie altijd in de horeca gewerkt ofzo. Anyway, hij moet dus maar 3 euro te betalen. Geeft opzich niet zoveel, ware het niet dat hij altijd onder zijn bestelformulier de volgende tekst zet "Extra grote porties svp"

pi_48628309
quote:
Op maandag 23 april 2007 12:22 schreef BlackRhino het volgende:
Ik ken ook zoiets... mijn oma woont in een zelfstandige aanleunwoning van een bejaardentehuis. Zij kan, als zij dat wilt, een maaltijd laten bezorgen. De mensen met een AOW moeten hiervoor 6 euro betalen. Nu is er een man daar, die krijgt geen pensioen omdat ie altijd in de horeca gewerkt ofzo. Anyway, hij moet dus maar 3 euro te betalen. Geeft opzich niet zoveel, ware het niet dat hij altijd onder zijn bestelformulier de volgende tekst zet "Extra grote porties svp"

Jah jij krijgt een euro korting dus is het niet erg als je honger hebt en niet genoeg te vreten krijgt ouwe graftak.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_48628466
hey yongus ik ben dus ballieking en ik wil dusz goet me avatar reseizen maar steeds gaat het verkerrd
pi_48628951
Dit MEEN je niet!!!

Wat voor KUTgemeente is dat! Dit is zelfs pure afzetterij
pi_48629126
quote:
Op maandag 23 april 2007 12:25 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Jah jij krijgt een euro korting dus is het niet erg als je honger hebt en niet genoeg te vreten krijgt ouwe graftak.
?
pi_48629205
Hoe minder je doet, hoe beter je beloning is. Nederland <3
pi_48629377
quote:
Op maandag 23 april 2007 12:06 schreef Klonk het volgende:

[..]

Dan solliciteer ik opnieuw en zorg ik er zelf voor dat ik weer werk krijg. Hiervoor hoef ik geen hulp, steun, extra regelingen of bijstand voor te ontvangen, want ik ben zelfstandig genoeg om mezelf te ontwikkelen tot een persoon die normaal werk kan doen.

Dat de meeste stumperds zonder baan en diploma vervolgens gaan lopen zeiken dat ze nergens aan de bak komen en de wereld zo boehoe oneerlijk is, is tot daar aan toe. Dat ze hun gore grote bek open trekken om te eisen dat de maatschappij de verzorging van deze mensen op zich neemt, gaat te ver.

Tis heel simpel: Iedereen moet zijn eigen verantwoordelijkheid nemen voor zijn eigen welzijn. Punt.
pi_48629551
quote:
Op maandag 23 april 2007 12:09 schreef the_legend_killer het volgende:
Die nooit werken maar wel elke maand een andere dikke BMW of Porsche onder de kont hebben
Had je ook maar een staatslot moeten kopen
  maandag 23 april 2007 @ 13:08:30 #50
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_48629553
quote:
Op maandag 23 april 2007 12:03 schreef Kiegie het volgende:

[..]

TS is een armoedzaaier, waarschijnlijk omdat-ie te lui en te dom is!
wat jij wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')