abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 mei 2007 @ 12:16:58 #226
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_49296537
Oh maar Dutchie, zo bedoelde ik het niet hoor, als het zo overkwam. Wij hebben die dingen gewoon niet in huis, niet omdat zij anders zou gaan kunnen zeuren. Ik kan me voorstellen dat je stapeldol wordt van zulke vragen. Jolie vraagt iedere ochtend terwijl ze d'r beker thee aanpakt 'mag ik limonade?' Ze pakt d'r thee gewoon aan en drinkt het ook op maar toch vragen he. Ik geef niet eens meer antwoord vaak.

Moddersoep, iehl! Wel goed dat het op het kinderdagverblijf wel beter gaat met Job, Livelink. Hopelijk thuis ook gauw beter.
pi_49297067
Moddersoep hoe komt hij erop livelink Fijn dat het daar toch wel goed gaat. Nu hopen dat het thuis ook wat lekkerder gaat. Maar ja thuis voelt hij zich toch t veiligst en daar laat hij zich dan gaan. Zo gaat het vaak.
Bo en Janneke komen niet bij elkaar in de klas. Vanuit school word dat zo geregeld. Wil je het echt heel graag heb je er een goede reden voor kan het wel. Maar ik zelf wil het absoluut niet. Ze zien elkaar al zo vaak. Hebben vaak mot (ook vaak lieve momenten hoor) En ik vind het juist zo fijn dat ze ieder met een eigen verhaal thuis kunnen komen. En dat ze eigen vriendinnetjes kunnen maken enzo. Tijdens het buitenspelen en het door de school heen lopen zien ze elkaar toch wel. En juist dat geeft Janneke in het begin net dat beetje houvast wat Bo in het begin wel gemist heeft.

Jans heeft soms ook uitspraken. Klein bijdehandje. Van de week willen we naar buiten gaan maar het regent en ze wil haar tasje mee. (heel klein friemeltasje) Dus ze zegt ; "o nee, dan word hij nat". Dus ik zeg; "dan stop je hem in je jaszak dan word die niet nat". Zegt ze; " ja, dat begrijp ik." en dan die toon erbij
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 12 mei 2007 @ 12:39:29 #228
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_49297184
Oh en ik ben gisteravond gewoon weggegaan en Jolie zei gewoon gedag. Er was niks aan de hand en het ging gewoon goed. De rest van de tijd ook, zei ons oppasje. Dus donderdag was gewoon een stomme dag, denk ik.
  zondag 13 mei 2007 @ 22:52:17 #229
640 snoopy
peanuts
pi_49347108
Wij zijn net terug uit het ziekenhuis met Morris. Hij kreeg vanmiddag hoge koorts en begon heel raar te ademen. Korte heftige ademteugen. Ook raakte hij overstuur en wist niet waar hij het zoeken moest.
Ik heb de doktersdienst gebeld en kon gelijk komen.

De arts daar onderzocht alles maar wist het niet precies en stuurde ons door naar de kinderarts in het ziekenhuis. Ik ben dus gelijk door naar de Spoedeisende Hulp gegaan. De kinderarts heeft ook alles bekeken en geluisterd en gedaan en dacht aan een mogelijke longontsteking. Ze hebben longfoto's gemaakt en die zagen er goed uit. We mochten weer naar huis maar als hij morgen nog zo is dan moeten we weer komen. Het kan nl. zo zijn dat je zo'n longontsteking pas later op de foto ziet.
Gelukkig lijkt het inmiddels ook iets minder erg en hij slaapt nu.

En ik ben behoorlijk gesloopt inmiddels

[ Bericht 0% gewijzigd door snoopy op 13-05-2007 23:01:12 ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_49347224
Arme Morris, beterschap
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_49347328
he bah snoopy, wat griezelig! hopelijk blijft hij vannacht goed slapen en kun je zelf ook een beetje de slaap vatten en bijtanken. sterkte ermee, hopelijk valt 't allemaal mee.
  zondag 13 mei 2007 @ 23:00:14 #232
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_49347416
Och Snoopy, wat naar voor jullie en wat zullen jullie geschrokken zijn. Ik hoop dat Morris rustig blijft slapen en opknapt. Veel sterkte
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_49347446
livelink wat grappig, die moddersoep. fijn dat job het zo goed doet bij 't kdv!
  zondag 13 mei 2007 @ 23:02:44 #234
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_49347507
Bij Zandkasteel is een thema en een liedje geweest over moddersoep, Livelink. Klinkt het gek als ik zeg dat ik het liedje gedeeltelijk zo op kan dreunen?
pi_49347844
kom maar op smirre!
  zondag 13 mei 2007 @ 23:14:57 #236
640 snoopy
peanuts
pi_49347966
Dank jullie wel voor de goede wensen enzo. Ik vind het echt een beetje naar dat ademen. Ik hoop maar dat het morgen beter is.
  zondag 13 mei 2007 @ 23:19:55 #237
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_49348109
Aww Morris, beterschap!

Hier is mijn randkleuter vanmiddag aan een ernstig ongeval ontsnapt Hij had een grote kartonnen doos en wilde daar een huisje voor de poes van maken. Met potlood had grote broer en een raam en deur op getekend en jongste zou dat met een prikpen uitprikken. Dat ging allemaal prima, tot kleine man besloot een stukje karton los te trekken, met de prikpen nog in zijn hand, en daarbij uitschoot. De prikpen landde een halve centimeter naast zijn oogje
Uiteraard zag ik niet dat hij dat deed, anders had ik wel ingegrepen.

`s Avonds was hij het voorval al vergeten. Toen hij in bad zat met zijn broer hoorde ik steeds even niets, en daarna keihard lachen. Toen ik om de hoek keek zag ik dat ze wedstrijdjes onder water gaan hielden
Scheelt weer watervrij maken als hij naar zwemles mag
Saartje
  maandag 14 mei 2007 @ 00:00:27 #238
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_49349390
Oh bah Snoopy, wat klinkt dat ontzettend rot en eng. Ik hoop dat het gauw beter gaat. Succes.
  maandag 14 mei 2007 @ 07:10:54 #239
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49352383
Snoopy, sterkte en beterschap voor je zoontje! Lijkt me ook ontzettend schrikken.
Hoe is de nacht gegaan?

Oh en maneki, getver, met een prikpen bijna in zijn oog. Wat zijn dingen soms toch ineens gevaarlijk, he?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 14 mei 2007 @ 07:38:12 #240
640 snoopy
peanuts
pi_49352491
HIj werd om 1 uur huilend en zwetend wakker en was bloedheet. Hij ademde nog steeds zo eng. We hebben hem tussen ons in in bed genomen en daar is hij in slaap gevallen.Om 4 uur begon hij enorm te hoesten en wilde weer terug naar zijn eigen bedje.
En nu lijkt het zowaar goed te gaan. Geen koorts meer en het ademen is ook weer normaal lijkt wel.
Ik hoop echt heel erg dat het weer goed is met hem.
  maandag 14 mei 2007 @ 07:41:45 #241
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_49352507
he bah Snoopy, wat schrikken zeg. hoop dat het snel weer beter gaat, hoe ging het vannacht en hoe is hij nu? beterschap

he Maneki das ook al schrikken, die kleuters(en ook peuters) ontsnappen nog weleens aan enge dingen he poehee.

Mama: Maxim lust je drinken
Maxim: ja
mama pakt een gele beker, Maxim ziet dat
Maxim: hoef nie dinkuh
en pakt de beker en gooit hem op de grond en gaat er dramatisch bij liggen krijsen "HOEF NIE DINKUH"
Mama: niet? ok!
Maxim: wil hose beker dinkuh (rose is dat)
Mama: een rose, nou ok.
dus ik pak een rose beker en schenk melk erin, het staat nog op de rand vd vaatwasser en Maxim ziet die beker staan
Maxim: "HOEF NIE HOSE"
Mama: Maxim, je wou een rose beker en nu heb je een rose
Maxim:" HOEF NIE HOSE, WIL HOENE(groene)
nu weet ik uit ervaring dat als die beker staat hij het wel ok vind en eruit gaat drinken
dus ik zet de beker op tafel
Maxim: HOEF NIE DINKUH,
en wil zo de beker van tafel afslaan, had hem nog net op tijd te pakken
en gillen en krijsen en op de grond gaan liggen "HOEF NIE DINKUHHHHH, HOEF NIE HOSE"

peuters
  maandag 14 mei 2007 @ 10:20:48 #242
37150 livelink
pi_49355138
Erg herkenbaar, Martineke.

Snoopy, ik hoop dat het nu inderdaad over is. Het is altijd zo eng als je niet precies weet wat het is.

Maneki, ik kreeg de kriebels in mijn maag toen ik jouw verhaal las. Een ongeluk zit in zo'n klein hoekje.
  maandag 14 mei 2007 @ 11:40:40 #243
144006 chacama
Ondernemend!
pi_49357350
quote:
Op maandag 14 mei 2007 10:20 schreef livelink het volgende:
Erg herkenbaar, Martineke.

Snoopy, ik hoop dat het nu inderdaad over is. Het is altijd zo eng als je niet precies weet wat het is.

Maneki, ik kreeg de kriebels in mijn maag toen ik jouw verhaal las. Een ongeluk zit in zo'n klein hoekje.
Had het niet beter kunnen zeggen.

Hier een zorgende Fleur. Maud lag vanochtend op het kleed te spelen en Fleur wilde helpen. Maud was boos omdat ze niet meer terug op d'r rug kwam en Fleur hielp. Ze vergat alleen dat de vloer erg hard was. Dus hoorde ik een bonk gevolgd door een huilende Maud gevolgd door een huilende Fleur, die al snikkend riep: Ik..deed, het ging niet expres..ik, mama ik het ging niet goehoed. Dus twee meisjes getroost. En Fleur maar zeggen: Sorry Maud, sorry, ging echt niet expres. Zo lief. Ze wilde alleen maar helpen. Die grote zus, zo
pi_49360264
Fleur
  maandag 14 mei 2007 @ 13:01:29 #245
37150 livelink
pi_49360339
Wat lief van Fleur en wat jammer dat het dan toch niet helemaal goed loopt. Wel zielig hoor.
Kusje voor Fleur en kusje voor Maud.

Job zit hier lekker te spelen en er dan zo leuk hardop bij te praten. Volledig opgaand in zijn eigen fantasie. Heerlijk om te zien.
  maandag 14 mei 2007 @ 13:18:57 #246
640 snoopy
peanuts
pi_49361079
Dat is fijn Livelink als ze zo lekker zelf kunnen spelen
Ik kan daar ook erg van genieten.
pi_49361154
Snoopy hopelijk krijgt hij dat niet meer. Dat lijkt me echt heel eng en vooral als ze dan niks kunnen vinden. Volgens mij zit je elke seconde dan bij hem te kijken als hij slaapt of alles wel goed gaat
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator maandag 14 mei 2007 @ 20:09:01 #248
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_49376519
Wat eng Snoopy! Hoe is het nu met Morris?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 14 mei 2007 @ 20:12:04 #249
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_49376638
Ah gos snoop, wat een schrik hebben jullie gehad zeg.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 14 mei 2007 @ 20:25:26 #250
640 snoopy
peanuts
pi_49377149
Het gaat nu een stuk beter met hem dan gisteren. Geen koorts meer en hij ademt weer normaal. Hij is nog niet helemaal fit maar dat is logisch denk ik. Nu zelf nog even bekomen van de schrik.
  Jubileum moderator maandag 14 mei 2007 @ 20:28:05 #251
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_49377276
Fijn dat het wat beter gaat met Morris, en inderdaad die schrik bij jezelf dat duurt nog even langer. Sterkte
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 14 mei 2007 @ 20:57:20 #252
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_49378480
Jeetje Snoop, wat ontzettend eng joh! Ik hoop dat het helemaal weg is nu en niet meer terugkomt. Bah, echt naar dat soort dingen.
pi_49381101
*heeft na het bijlezen besloten dat er voorlopig geen prikpennen in huis komen*

Getsie Snoopy... wel vervelend dat je niet weet wat het nu geweest is. Inderdaad maar hopen dat het niet nog eens gebeurt. Beterschap met Morris.
pi_49383911
Fijn dat het beter gaat met Morris
Gaat het nu nog steeds goed?
  maandag 14 mei 2007 @ 22:57:17 #255
640 snoopy
peanuts
pi_49384315
Volgens mij wel LadyS. Hij slaapt nu lekker.
pi_49384632
Wat eng Snoopy, zeker ook na die ziekenhuisopname van Lis. Sterkte, en beterschap voor Morris!

Myrthe had vandaag een trein gemaakt door een stoel en krukjes op een rij te zetten. Zij was machinist, Juliette en ik waren passagiers. Ik moest even naar boven dus legde Juliette weer op het speelkleed en toen heeft Myrthe Juliette opgepakt om haar zelf weer op het krukje in de 'trein' te zetten om verder te spelen. Gelukkig was hun vader nog beneden om in te grijpen.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 10:03:22 #257
45621 Suzanna
Mama van...
pi_49392754
Oei Poemojn! Dat probeert Noa soms ook, Julia oppakken... ik leg haar dus ook alleen maar op het speelkleed in de box, en buiten de box houd ik haar vast of leg haar in de wipstoel. Daarin zit ze vast, is wel wat veiliger voor peuterhandjes.

Fijn dat het weer beter gaat met Morris, snoopy. Ben jij ook weer een beetje bijgekomen?
  woensdag 16 mei 2007 @ 09:54:48 #258
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_49432517
Snoop, wat een schrik! ik hoop dat het nu wel goed gaat.
poemojn, nog een moedertje bij jullie in huis! misschien kun je haar leren hoe ze Juliette goed vast kan houden en kan tillen? Net als bij traplopen zegmaar? het mag niet alleen, maar als het dan toch gebeurt dan maar goed?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:11:17 #259
45621 Suzanna
Mama van...
pi_49439419
Noa was net superlief met haar pop aan het spelen... met een flesje 'drinken geven', iets bij het mondje houden en dan smakgeluidjes maken. Op een gegeven moment komt ze naast me staan (ik was aan het computeren) en zegt: 'popje wil graag smarties eten!' Hoezo bijdehand...
pi_49460562
Heel herkenbaar Suzanna! Randy kan ook zo heerlijk 'moederen' (vaderen?)! En ook hij sleept er poppen (of kikkers, giraffen, beren, etc) bij om iets lekkers te krijgen! Het grappige is wel dat hij het dan wel echt voor de pop vraagt en als die het mag, vraagt hij het ook voor zichzelf! Zo moest de pop vorige week ook pap. Ik stelde voor dat de pop 'net-alsof-pap' zou krijgen omdat het anders zo'n geklieder werd. Nou doe ik bij Randy altijd een paar krokodillenvlokken op zijn pap voor de feestelijkheid en ik had nu ook een schaaltje voor de pop neergezet met wat losse vlokjes erin. Het grappige was dat op zijn pap géén funny zat en in het schaaltje van de pop wel. Ik zei dat hij de pop maar een beetje moest helpen met eten en ik verwachtte dat hij zelf het schaaltje leeg zou lepelen... Eh... niet dus! Na een poosje zei hij: "Mama, de pop vindt de funny niet lekker he?" "Ik geloof het ook niet schat, nou, dan moet jij hem maar opeten he?" Je had hem moeten zien glunderen!
pi_49463304
Dat is misschien een idee Lishe, ik zal het eens in de groep gooien hier
pi_49554838
Maandagmiddag is het zover: Randy mag voor het eerst bewust naar de tandarts! (De echte 1e keer weet hij niet meer want toen was hij 6 weken oud en werd er een ondertandje getrokken die eruit groeide! )
Ik heb van alles gedaan aan de voorbereiding: Tijdens het tandenpoetsen vertel ik hem regelmatig dat de tandendokter zijn tandjes wel heel mooi schoon zal vinden (en goed tanden -laten- poetsen = voorlezen, dus hij wil tegenwoordig wel! ). Een paar weken terug heb ik hem een boekje gegeven over een konijntje dat altijd goed poetste en vrijdag heb ik in de bibliotheek een 2 boekjes uitgezocht die over het eerste tandartsbezoek gingen (de 2 waar geen gebroken tanden, gaatjes boren of bloed in voor kwam! ) Zelf ben ik altijd als de dood voor de tandarts geweest (vanwege een behoorlijk slecht gebit waaraan altijd wel iets moest gebeuren en een beul van een tandarts in mijn jeugd ) maar neem de kids wel altijd mee naar mijn controle-afspraak en doe dan alsof het een feestje is. Maar goed, de laatste keer was hij 1,5 jaar dus dat weet hij natuurlijk niet meer. Natuurlijk heb ik hem wel verteld dat deze tandendokter een hele lieve meneer is (is hij ook!) en dat die (nadat mama eerst aan de beurt is) zijn tandjes gaat bekijken of ze mooi en schoon zijn en natuurlijk over de geweldige stoel van de man!
Tot nu toe is hij reuze enthousiast maar ik ken mijn mannetje een beetje; ik vermoed dat hij op het moment supréme niet op de stoel durft!
Nou vraag ik me af: hoe waren de 1e tandartsbezoeken van jullie kinderen? Wat zijn de do's en don'ts?
pi_49555199
De 1e keer ging Myrthe zonder problemen zelf in de stoel. Ze mocht wat spelen met de knopjes en zelf water in een bekertje doen met het kraantje. De tandarts heeft haar tanden mogen bekijken, en daarna mocht ze een cadeautje uitzoeken.
De tweede keer had ze geen zin. De tandarts probeerde haar te lokken met een cadeau (zoek maar uit, dan mag je het hebben als ik naar je tanden heb gekeken) maar daar trapte ze niet in. Toen heb ik eerst de gewone controle gehad, en daarna durfde ze wel in de stoel (op schoot). Vervolgens kreeg zij haar cadeautje en kreeg ik de rest vd behandeling. Ging op zich wel goed dus beide keren.
Beide keren had ik 't trouwens niet echt voorbereid, gewoon in de auto verteld wat we gingen doen.
  zondag 20 mei 2007 @ 09:50:16 #264
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_49561985
Hier ook voor de tijd een paar keer aangegeven dat we naar de tandarts gaan en dat de tandarts ook even naar hun tandjes gaat kijken. We hebben eigenlijk gewoon gesteld dat dat ging gebeuren en de oudste accepteerde dat. De jongeren gingen al vanaf het begin mee en wisten dus wat de bedoeling was en dat ging allemaal soepel. De jongste wilde al direct ''zelluf'' op de stoel zitten, terwijl de middelste nog een jaartje bij mij op schoot zat. En natuurlijk krijgen ze ook bij onze tandarts ook een cadeautje als ze klaar zijn.
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
  Jubileum moderator zondag 20 mei 2007 @ 19:36:57 #265
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_49581033
Ook wij hebben het gewoon als een voldongen feit gepresenteerd, de tandarts gaat even je tandjes en kiesjes tellen en dan ben je klaar. Bij Iris gaat dat prima, bij Eva is dat weer een heel ander verhaal.

Iris wilde vandaag graag even alleen op haar kamertje spelen. Dat is prima, dat doet ze wel vaker. Ze was heel zoet aan het spelen toen ik haar riep. Opa en oma kwamen even langs dus kwam ze huppelend naar beneden. Toen ik vroeg wat ze had gedaan vertelde ze vrolijk "ik heb mijn naam even op de muur geschreven".
Eh.......... ...........
Toen ik op haar kamertje ging kijken bleek dat ze een permanent marker (zwart) te pakken had gekregen en daar fijn mee had geschreven. Op de muur, op de kast, op haar bed, op haar hemel, op haar nachtkastje, op de kachel, op het poppenwiegje, op haar lampje etc. etc.
Na een goed gesprek over het belang van papier als je met pen/stift wil schrijven heb ik haar naar boven gestuurd met een schuursponsje en een fles jif. Wonder boven wonder is het van het bedje en de kast af, en de muur schilderen we wel een keertje over.
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 20 mei 2007 @ 19:42:43 #266
45621 Suzanna
Mama van...
pi_49581255
Iris!!
Wow, dat zal wel even schrikken zijn geweest. Precies de goede stift (ahum) te pakken...
pi_49581685
iris!
pi_49582162

Als je 't er niet meer vanaf krijgt (zoals bij onze eettafel) is Sugars eettafelproject misschien nog een optie
pi_49589502
Okee... gewoon afwachten dus hoe Randy reageert. Ik breng morgen wel verslag uit!

Irisss! Pfff... ben je klaar mee, Lois! Waren er trouwens vorderingen te zien in haar handschrift van het eerste tot het laatste voorwerp? En was er een favo ondergrond?
*noteert in don'tlijstje na de prikpennen: "watervaste stiften"*

We zijn vandaag naar het strand geweest met de kids en ze (dus we!) hebben genóten! Ik had Randy bij het opstaan al verteld dat de zee bestond uit water zover je kon kijken en dat het strand een enorm grote zandbak was. Had ik beter niet kunnen doen want hij had geen tijd meer om pap te eten; we moesten weg! Zandbakspeelgoed verzameld en in de auto dus. Eenmaal daar vond hij het strand geweldig maar de zee was eng. Pootjebaden en de golfjes over je voeten laten kabbelen vond hij maar helemaal niets, in tegenstelling tot Tinka (13 maanden)! Maar zandkastelen maken, en met kiepauto en graafmachine spelen en in een achtergebleven Duitse kuil net-alsof-kopjes-koffie drinken was helemaal te gek! Net als het patatje op het strandpaviljoen ter afronding!
Zit hij vanavond aan de tafel te eten, vraagt hij ineens: "Mama, is dat ook de tee?" en wijst op een schilderij op de muur waar inderdaad ook de zee op staat!
  zondag 20 mei 2007 @ 23:30:08 #270
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49590076
Bij mijn tandarts is het allemaal nog heel vrijblijvend. De eerste paar keren gaan ze gewoon mee, en kijken wat, mogen in de stoel als ze dat willen, maar het hoeft niet. Freek wilde niet, en was 3 toen ze pas echt tandjes gingen tellen. Nr twee stond de laatste keer (was toen net twee) alleen maar aan de grond genageld te kijken , en hoefde dus ook niet in de stoel.
Ik verwacht (we moeten binnenkort weer op controle) dat het nu wel zal lukken om even in de stoel te liggen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_49591611
Nou, omdat er iig drie mensen zijn die willen weten hoe het met Jordy is, zal ik proberen wat freqeunter te vermelden, de kans dat Githa dat snel weer komt doen is namelijk klein.

Met Jordy gaat verder alles uitstekend. Ik ben echt helemaal verliefd op dat manneke, en het is echt mijn beste vriend .

Speeltuinen enzo vind ie fantastich, en alle stoelen hier in huis op een rij zetten om vervolgens met ons treintje te spelen ook. Ach ja, het huis wordt hier meerdere keren op een dag verbouwd en weer hersteld, maar het is gewoon super.

Eind van de maand mogen we weer naar het ziekenhuis, de eerste afspraak voor zijn tweede handje, het zal wel weer heftig worden, ook omdat Jordy nu veel bewuster is van verschillende zaken. Al vindt ie dokters toch nog wel heel erg leuk, na één keer bij mij gezien te hebben hoe ze oren uitspuiten, krijgen Githa en ik regelmatig opeens een spuit in onze oor .

Maaruh, heel bijzondere foto's zijn er de afgelopen tijd niet zo door ons gemaakt, maar zodra ik er heb zal ik wat posten
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  maandag 21 mei 2007 @ 07:33:16 #272
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_49594682
Spook, blij weer iets van jullie te horen. Doe je Githa de groeten van me?
Als je niet lacht, ben je dood.
  Hoofdredactie Fotografie maandag 21 mei 2007 @ 10:33:11 #273
95752 crew  Chell
Kluns
pi_49598035
Fijn om even een Jordy-update te krijgen Jammer dat Githa zo'n fok-dip heeft, ik mis haar en haar Jordy-verhalen! Héél veel sterkte met de komende ziekenhuisbezoekjes voor het tweede handje!

[ Bericht 2% gewijzigd door Chell op 21-05-2007 15:22:50 ]
pi_49602200
leuk dat het zo goed gaat met jordy! en heel spannend dus weer eind van de maand... we gaan weer meeduimen dat alles goed zal verlopen. is het herstel van de vorige keer helemaal goed gegaan uiteindelijk? githa, ik vind 't ook jammer dat je zo'n fok-dip hebt. mocht je straks misschien weer zin hebben om wel mee te schrijven, dan hoop ik dat de drempel niet te hoog voelt, haak gerust weer in!
  maandag 21 mei 2007 @ 12:30:32 #275
103793 kozakken
Living the life
pi_49602565
Daar wil ik me ook graag bij aansluiten.
Ik mis de Jordy & Githa verhalen! (En niet alleen vanwege Jordy, maar ook vanwege je eigen verhalen Githa!)
-Heb ik trouwens gemist waardoor de fok-dip kwam, of is het 'gewoon' een dip?-

Heel toevallig moest Jonne vanmorgen ook voor zijn eerste eigen tandartscontrole.
Voorbereiden ging goed, oefenen ging prima, in de wachtkamers praatjes voor tien, maar toen ging de deur open ..
Jonne dook echt weg tussen mijn benen, wilde zijn naam niet zeggen en bleef echt als een rechtgeaarde 3-jarige zwijgen.
Wilde wel bij mij op schoot en de tandarts mocht ook zonder bijten rustig alle tandjes bekijken. Zelfs met spiegeltje en ook nog even met t haakje
Helemaal trots ben ik dus
pi_49602597
Het herstel van het handje is nu helemaal op orde. Tuurlijk zie je nog wel wat littekens maar daar zal over enkele jaren ook niets van te zien zijn.
We hoeven er voorlopig ook helemaal niets meer aan te doen, en Jordy doet er ook alles mee.
Fijn dat je weer meeduimt bix.

O en nog even over Githa. Als het aan mij ligt mag ze hier nog ff wegblijven, ze is in de tijd van het veelvuldig hier zijn, door iedereen beinvloed qua gevoelens. Pak me niet verkeerd op hoor, want dat is logisch dat er negatieve dingen en positieve dingen zijn, die je hier leest. Maar ze trok het zich een beetje te erg aan allemaal. Nu heb ik weer een zonnetje in huis rondlopen en ja, daar ben ik blij mee.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  maandag 21 mei 2007 @ 12:36:39 #277
103793 kozakken
Living the life
pi_49602759
Jammer dat ze dingen hier zo aan heeft getrokken. Echt jammer.
Fijn dat ze nu weer wat beter in haar vel zit.
Doe haar de groeten!
  Jubileum moderator maandag 21 mei 2007 @ 20:10:04 #278
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_49619771
Heerlijk om te lezen dat mijn favo-kerstengeltje het zo goed doet en ook fijn om te lezen dat Githa beter in haar vel zit.
Ik mis ze maar als dit beter voor ze is dan is het zo.
Ik ga meeduimen voor Jordy hoor en geef hem maar een dikke kus van me
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 21 mei 2007 @ 21:25:25 #279
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_49623348
Fijn dat het zo goed gaat met Jordy en Githa!

Iris!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 21 mei 2007 @ 22:01:12 #281
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_49624905
Iris

Fijn dat het met Githa en Jordy goed gaat en het is nog steeds een lekker boeffie
  maandag 21 mei 2007 @ 22:04:19 #282
37150 livelink
pi_49625048
Een beetje offtopic, maar hoe gaat het nu met jou Rottdog? Ben je van die oorontsteking af?
En hoe is het met Zoë?

Fijn om te horen dat het met jullie goed gaat, Spooky4u.
  maandag 21 mei 2007 @ 22:38:02 #283
61800 Rottdog
pi_49626626
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:04 schreef livelink het volgende:
Een beetje offtopic, maar hoe gaat het nu met jou Rottdog? Ben je van die oorontsteking af?
En hoe is het met Zoë?
Liefff
[offtopic] Ben nog niet van mijn gehoorgang ontsteking af ben nog hartstikke doof aan die kant, volgende week nog zo is dan maar weer terug[/offtopic]

Met Zoë gaat het super ze wordt echt groot, ligt nu een week in het grote bed op haar nieuwe kamer en het gaat gewoon helemaal goed alleen de eerste nacht een ongelukje gehad maar dat is de spanning. Ze is namelijk best vatbaar voor veranderingen. Ze wordt met de dag wijzer en leuker kan merken dat school heel goed voor haar is. Vandaag is ze heel stoer wezen fietsen op haar grote fiets en dat ging ook gewoon helemaal super.
  maandag 21 mei 2007 @ 22:43:38 #284
37150 livelink
pi_49626852
Wow, ze wordt echt groot, dan. En al die dingen tegelijkertijd is natuurlijk ook superspannend.
Is ze dan eigenlijk al helemaal zindelijk, ook? Ik heb het allemaal helemaal gemist, geloof ik.
  maandag 21 mei 2007 @ 22:59:38 #285
61800 Rottdog
pi_49627603
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:43 schreef livelink het volgende:
Wow, ze wordt echt groot, dan. En al die dingen tegelijkertijd is natuurlijk ook superspannend.
Is ze dan eigenlijk al helemaal zindelijk, ook? Ik heb het allemaal helemaal gemist, geloof ik.
We hadden afgelopen November een trapje met wc-bril eraan gekregen van vrienden en sindsdien is ze gewoon zindelijk s'nachts (eigenlijk al ruim een jaar) en overdag. De ongelukjes in totaal zijn op twee handen te tellen gewoon hartstikke netjes dus.
  maandag 21 mei 2007 @ 23:07:59 #286
45621 Suzanna
Mama van...
pi_49627924
Wat is dat voor iets Rottdog? een trapje vóór de wc dus waar een wc-bril aan vast zit? Nog nooit van gehoord/gezien. Lijkt me ideaal! Ik ga eens zoeken
Wat fijn dat het zo goed met Zoë gaat!

Lang niets van jullie gelezen, Spooky! Fijn om te horen dat het goed gaat, en idd naar als je je zo dingen gaat aantrekken, dat lijkt me idd niet goed! Kan me heeeeel goed voorstellen dat je blij bent dat het nu weer goed gaat. Dat is veel belangrijker dan op een forum meelezen/posten!
pi_49629330
quote:
Op maandag 21 mei 2007 12:31 schreef Spooky4u het volgende:
Het herstel van het handje is nu helemaal op orde. Tuurlijk zie je nog wel wat littekens maar daar zal over enkele jaren ook niets van te zien zijn.
We hoeven er voorlopig ook helemaal niets meer aan te doen, en Jordy doet er ook alles mee.
Fijn dat je weer meeduimt bix.

O en nog even over Githa. Als het aan mij ligt mag ze hier nog ff wegblijven, ze is in de tijd van het veelvuldig hier zijn, door iedereen beinvloed qua gevoelens. Pak me niet verkeerd op hoor, want dat is logisch dat er negatieve dingen en positieve dingen zijn, die je hier leest. Maar ze trok het zich een beetje te erg aan allemaal. Nu heb ik weer een zonnetje in huis rondlopen en ja, daar ben ik blij mee.
Ik mis Githa ook, wij (en Jordy en Randy) hadden veel overeenkomsten voor mijn gevoel. Dat ze zich bepaalde dingen teveel aangetrokken heeft, kan ik me goed voorstellen. Bepaalde gebeurtenissen hier hebben mij ook behoorlijk geraakt en ik durf zelfs te zeggen dat sommige dingen me gevormd hebben. Egoïstisch gezien zou ik haar hier heel graag terug zien, maar snap het wel goed. Doe haar de groeten van me.

Wij zijn vandaag naar de 'tandendokter' geweest en ik vond het niet leuk. Ben eigenlijk een beetje op de man afgeknapt. Hij was uitgelopen en volgens mij wilde hij de schade bij Randy's afspraak inhalen, want hij heeft er totaal geen tijd aan besteed. Ik enthousiast naar binnen: "dat is hem nou; de tandendokter, en kijk... daar heb je die stoel" maar hij moest op schoot en hij wilde meteen in zijn mond kijken. Randy moest nog even wennen aan de nieuwe ruimte en ik vroeg nog of hij mij eerst wilde doen maar dat was niet de bedoeling. Dus dat jochie dwingen zijn mond open te doen , spiegeltje tussen het kiertje doorduwen, kijken en klaar. Ik probeerde de situatie nog te redden door te vragen of hij ze wel erg mooi vond, de tandjes, maar dat werd serieus naar MIJ toe beantwoord met iets van 'mooie knobbeltjes, makkelijk schoon te houden', zoiets. Niets geen spelen met de stoel, zelf meekijken in een spiegeltje, tandjes tellen of wat dan ook. (Wat hij wel zei de vorige keer!) Bah!
pi_49636067
mammietje wat ontzettend stom zeg. heel vervelend. hoe heeft randy dit alles ondergaan?
pi_49636733
oh en nog even een piet-poep-update: het gaat echt fantastisch!
  dinsdag 22 mei 2007 @ 11:07:58 #290
640 snoopy
peanuts
pi_49637326
Piet
  dinsdag 22 mei 2007 @ 11:22:22 #291
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_49637801
Nou gelukkig helemaal goed gekomen, he Bix!

Jolie slaapt de laatste weken ineens heel slecht. Huilt zichzelf in slaap en ik vind d'r regelmatig s morgens op de grond aan de andere kant van d'r kamertje. Zielig en koud. Ze weet dan niet meer of ze uit bed is gegaan. Ze droomt ook heel heftig en echt van alles. Heel sneu. De boeken zeggen dat het best veel voorkomt, dat kinderen heftig dromen rond deze leeftijd. Toch vind ik het sneu. Ik hoop dat het gauw weer over zal gaan.

Oh en dit wilde ik ook nog even vertellen. Jolie durfde nooit zelf de stoeprand af te stappen en meer van dat soort dingen, zonder houvast. Ze vond het zelf ook onhandig maar het lukte d'r gewoon niet. Ze heeft nu veel geoefend met een krukje thuis. Ze kan het nu zelf en is ontzettend trots. Toch gaan we binnenkort denk ik wel een keer naar de dokter. Soms lijkt het net alsof ze dingen niet goed ziet maar andere dingen ook weer wel. Lastig vind ik, ze kan prima praten maar zulke dingen uitleggen is toch nog moeilijk.

FOK!fossiel dinsdag 22 mei 2007 @ 11:38:17 #292
2628 Karin
pi_49638379
Piet wat goed
Wat slim van Jolie om het op die manier te oefenen!
  dinsdag 22 mei 2007 @ 17:03:36 #293
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_49651238
Iris

Jammer dat Githa zich dingen teveel aan heeft getrokken, maar wel fijn om te lezen dat het nu weer beter gaat, ondanks dat wij haar hier dan moeten missen
Wat super fijn ook dat het 1e handje van Jordy nu eindelijk toch goed genezen is! Een hele opluchting lijkt me. Maar wat een spannende tijd gaan jullie nu weer tegemoet met het volgende handje. Heel veel sterkte
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 18:31:39 #294
156412 hestria
erg gastvrij
pi_49654599
hier even een vraagje van mij, michelle heeft vandaag heel de dag netjes op het potje gegaan! zelf de grote boodschap zonder problemen (totdat mama hem in de wc gooide), echter trekt ze nu constant haar luier uit, of er nou een onderbroek, romper, broek of allemaal overheen zitten, ze trekt het gewoon allemaal uit.

Is de tijd mischien dan toch aangebroken om de luier achterwege te laten? en als we dat doen, dan ook tijdens boodschappen, slapen enz? ze geeft niet aan dat ze moet, maar loopt gewoon naar het potje toe, dus naar de winkel is dan moeilijk zonder luier. hoe hebben julie dit aangepakt?

ben trouwens wel erg trots nu hoor!
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  dinsdag 22 mei 2007 @ 19:54:44 #295
61800 Rottdog
pi_49658024
Suzanna het is een simpel iets

Jolie misschien schat ze de diepte niet goed in LB.

Piet you go boy

Hestria zonder luier met kleren aan, gewoon hele stapel kleren neerleggen en wasmachine paraat.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 22:00:31 #296
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49664462
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 18:31 schreef hestria het volgende:

Is de tijd mischien dan toch aangebroken om de luier achterwege te laten? en als we dat doen, dan ook tijdens boodschappen, slapen enz? ze geeft niet aan dat ze moet, maar loopt gewoon naar het potje toe, dus naar de winkel is dan moeilijk zonder luier. hoe hebben julie dit aangepakt?

ben trouwens wel erg trots nu hoor!
Ik zou idd die luier uitlaten. Wil ze ook al op de wc? Als dat zo is kun je in de meeste winkels wel even met een kind naar de wc. Peuter hier is nogal verknocht aan het potje, die laat ik dan even plassen voordat we weggaan, en dan lukt het wel om even boodschappen iod te doen. Overigens begon het hier ook zo, zelf gaan plassen/poepen indien nodig, maar inmiddels wordt het keurig aangegeven. "Moet plasje doen Mama".

Als we wat langer weggingen mikte ik gewoon die pot in de fietstas .
  dinsdag 22 mei 2007 @ 22:02:38 #297
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49664589
Bij het slapen doe ik trouwens wel gewoon een luier om, ook al is die meestal droog na het slapen. Peuter ligt nog in een spijlenbed en kan dus niet zelf gaan plassen dan.
Maar even ter vergelijk, Freek was rond dezelfde leeftijd zindelijk, is nu bijna 5 maar nog steeds 's nachts niet zindelijk.
pi_49667214
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:22 schreef Luchtbel het volgende:
Oh en dit wilde ik ook nog even vertellen. Jolie durfde nooit zelf de stoeprand af te stappen en meer van dat soort dingen, zonder houvast. Ze vond het zelf ook onhandig maar het lukte d'r gewoon niet. Ze heeft nu veel geoefend met een krukje thuis. Ze kan het nu zelf en is ontzettend trots. Toch gaan we binnenkort denk ik wel een keer naar de dokter. Soms lijkt het net alsof ze dingen niet goed ziet maar andere dingen ook weer wel. Lastig vind ik, ze kan prima praten maar zulke dingen uitleggen is toch nog moeilijk.
Randy heeft sinds hij 1,5 jaar is een bril en we waren vorige week bij de orthoptiste. Wij hebben precies hetzelfde onderwerp aangekaart; dat we het idee hadden dat hij geen diepte ziet, ook i.v.m. stoepranden. De orthoptiste vertelde ons dat Randy nu net in de leeftijd aankwam waarop ze leren om diepte in te schatten. Ze zei dat de één dat deed door domweg uitproberen (en het na 3 keer vallen ontdekte) en de ander (zoals Randy) heel erg voorzichtig te werk ging en al ruim van tevoren op de knieën ging voor een mogelijke afstap. Bij kinderen die geen diepte zien, zullen die afstand moeten leren inschatten m.b.v. schaduwen etc.
Het is dus de 'normale' leeftijd om dit te leren. Dat wil natuurlijk niet automatisch zeggen dat Jolie prima zicht heeft. Aan Randy was niets te zien van een oogafwijking, hij werkte alleen domweg 2 keer niet mee aan de ogentest en werd daarom doorgestuurd. Zelfs de orthoptiste wist hij voor de gek te houden (hij pakt bijvoorbeeld zo een musketspikkel op die dezelfde kleur heeft als de tafel) maar na druppels konden ze het meten en kwamen ze op beide ogen maar liefst op +7 uit! Tegenwoordig merk ik wel dat als hij moe is en zijn bril niet op heeft, hij met 1 oog scheel gaat kijken.

Bix, Randy stond op het moment zelf op huilen en deed zijn mond maar een heel klein kiertje open; nét genoeg voor het spiegeltje! Vervolgens riep de assistente hem bij hem (tijdens mijn controle) dat hij iets uit mocht zoeken maar dat durfde hij niet, hij week niet van mijn zijde. Vervolgens kreeg hij een elmex-beker en tandenborstel kado. Daar heb ik maar heel enthousiast over gedaan en dat hij nu groot was omdat alleen grote jongens naar de tandarts mochten. Daar was hij dan wel weer trots op (vooral omdat Tinka nog te klein was voor de tandarts! ) en thuis vertelde hij heel stoer aan papa dat de tandendokter in zijn mond had gekeken met een spiegeltje en dat hij nu een grote-mensen-tandenborstel had gekregen!
pi_49668714
mammietje, toch blijft 't lullig zeg die lompheid van de tandarts, zeker omdat hij het eerder zo anders had voorgespiegeld. ga je hem er nog op aanspreken?

oja en jolie, ik vind 't heel dapper dat geoefen! en 't heeft nog resultaat opgeleverd ook, goed zeg!!
  donderdag 24 mei 2007 @ 11:32:34 #300
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_49718130
goeiemorgen....

ik post al wel een tijdje op Fok!, maar ben nu pas aangeland hier in oud..

maar het lijkt me heel gezellig hier ook mee te kletsen. heb drie zonen (waarvan de jongste nu even in een driftbui schiet.. )
daan van augustus 99, bas van juli 01 en Bram van maart 04.

dus... daar ben ik dan...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')