Bij Feyenoord is het constant geen cl halen.Ja dan kan je idd in de problemen komen.quote:Op maandag 23 april 2007 20:48 schreef okee6 het volgende:
[..]
Okee, stel jij hebt een vette lening lopen en dan ga je nog maar meer boven je stand leven? De CL is een loterij! Heb je een jaar geen CL, ben je meteen voor langer aan de beurt > Feyenoord.
Wat is succes, geef de definitie maar? ... die verschuift natuurlijk en de risico's worden alleen maar groter.quote:Op maandag 23 april 2007 20:53 schreef Bedaarten het volgende:
Dat is de afweging die je als onderneming/voetbalclub voor jezelf moet maken. Je moet daarin natuurlijk een goede afweging maken, ik gaf ook al in mijn eerste post aan dat er legio voorbeelden zijn van clubs die daar de mist mee in zijn gegaan.
Voor de rest geef ik je helemaal gelijk, je moet succes niet boven alles laten gaan maar er moet voor een coach wel een werkbare situatie gerealiseerd worden waarin hij succes kan blijven boeken.![]()
Ooijer was ook wel een beetje Nederland moe en speelde het over het randje. Volgens mij naar beide zijden verwijtbaar. Bij PSV stond Valckx onder curatele, bij Ooijer was de zaakwaarnemer snel klaar. Wat Vennegoor betreft, die wilde gewoon meer speeltijd. Ik weet niet of je over een heel seizoen beter af bent met een breekijzer. Hij speelt heel anders dan een Koné, Farfán moest sowieso spelen. Dan maakt vervolgens de trainer een keuze voor een bepaald concept. Vennegoor was kortom niet te houden, maar kon wel het verschil hebben betekend (in zijn oude rol)quote:Op maandag 23 april 2007 20:57 schreef LudoSanders het volgende:
Kapitaal hoort op het veld. Met een paar gerichte aankopen waren we kampioen geweest en hadden we misschien net dat stapje in Europa kunnen maken. Maar wat doet PSV, verkoopt Ooijer en Vennegoor die beiden waren gebleven als PSV zich beter had opgesteld.
Nee, een type Farfán wil niet bij Feyenoord spelen. Dat krijg je als het structureel verkeerd is gegaan. Niet omdat je toevallig even wat minder omzet hebt.quote:Op maandag 23 april 2007 20:56 schreef HL_Dog43 het volgende:
[..]
Bij Feyenoord is het constant geen cl halen.Ja dan kan je idd in de problemen komen.
Nou, als je ziet wat voor namen genoemd worden als versterking.... Dat is veelal niveautje Feyenoord. Denneboom die Koeman echt graag wou hebben. En Bakirohoeschrijfjedatffs wil even afwachten of hij Twente inruilt voor PSV afhankelijk van het feit of PSV CL haalt, een buitenlands avontuur is anders (financieel) aantrekkelijker. Dat zijn toch echt symptomen van Feyenoorditus...quote:Op maandag 23 april 2007 21:19 schreef HL_Dog43 het volgende:
Kwa financiën zal het zo'n vaart wel niet lopen.Wel zie ik het sportief somber in maar om PSV nou ineens met Feyenoord te gaan vergelijken is lariekoek.
Feyenoord hikt nog steeds met de gevolgen van financieel wanbeleid. Het is nou ook niet zo dat je tegenwoordig kan cashen met je jeugdopleiding. PSV zit ook al aardig aan de tax wat betreft private investeerders en zat dus in de maag met die hypotheek. Als je op dat moment op eindfase CL wilt begroten, dan ben je a la Feyenoord-wannabe bezig. En kijk naar Utrecht, het is echt een wonder dat daar 37 miljoen euro (of iets in die trant) geleend kon worden. Dat kan bij PSV dus niet.quote:Op maandag 23 april 2007 21:19 schreef HL_Dog43 het volgende:
Kwa financiën zal het zo'n vaart wel niet lopen.Wel zie ik het sportief somber in maar om PSV nou ineens met Feyenoord te gaan vergelijken is lariekoek.
Dat is het verschil tussen beeldbuizen produceren ("er naar kijken") en schulden financieren ("gewoon meepakken") Verder heeft AZ het voordeel dat het een nieuwe organisatie opbouwt. De hele huishouding groeit weliswaar snel, maar er was geen mentale of financiele ballast -buiten die inspraakprocedures die de stadionbouw vertraagden.quote:Op maandag 23 april 2007 21:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
En AZ staat met suikeroom Dirk vooraan om de komende jaren de hemel te bestormen. AZ heeft geen heel grote begroting maar wie weet wat Scheringa allemaal persoonlijk financiert. Zolang er maar iemand garant wil staan voor je lening (en daar lijkt Scheertje geen problemen mee te hebben) kan AZ 100 miljoen in de schuld staan, geen haan die daar dan naar kraait.
Volgens mij heeft Midreth (bouwbedrijf) de complete schuld van Utrecht overgenomen (in ruil voor het stadion en de grond eromheen), en heeft Utrecht dus geen lening uitstaan.quote:Op maandag 23 april 2007 21:26 schreef okee6 het volgende:
En kijk naar Utrecht, het is echt een wonder dat daar 37 miljoen euro (of iets in die trant) geleend kon worden. Dat kan bij PSV dus niet.
Als PSV vorig seizoen het aangeboden contract niet had teruggetrokken had Ooijer hier zeker nog gespeeld.quote:Op maandag 23 april 2007 21:09 schreef okee6 het volgende:
[..]
Ooijer was ook wel een beetje Nederland moe en speelde het over het randje. Volgens mij naar beide zijden verwijtbaar. Bij PSV stond Valckx onder curatele, bij Ooijer was de zaakwaarnemer snel klaar. Wat Vennegoor betreft, die wilde gewoon meer speeltijd. Ik weet niet of je over een heel seizoen beter af bent met een breekijzer. Hij speelt heel anders dan een Koné, Farfán moest sowieso spelen. Dan maakt vervolgens de trainer een keuze voor een bepaald concept. Vennegoor was kortom niet te houden, maar kon wel het verschil hebben betekend (in zijn oude rol)
Niet helemaal juist. Zie de gebruikte oplossing:quote:Op maandag 23 april 2007 21:31 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Midreth (bouwbedrijf) de complete schuld van Utrecht overgenomen (in ruil voor het stadion en de grond eromheen), en heeft Utrecht dus geen lening uitstaan.
Bij PSV was er ook even sprake van een oplossing met een PSV minnende vastgoed-investeerder, maar dat gaf problemen. Je wilt in een miljoenenbedrijf, PSV is toch wat anders dan Utrecht, niet teveel stemmen en invloeden hebben. Op zich is de hele situatie met het stadion mooi opgelost. Alleen voetballend is het nu even behelpen, met een pas op de plaats.quote:De gemeente kan, als overheid, eenvoudiger geld lenen onder gunstige voorwaarden. Dit geld heeft de gemeente vervolgens uitgeleend aan het bedrijf Midreth, dat hiermee het stadion kon kopen van FC Utrecht. Met het door de verkoop gekregen geld, kon FC Utrecht haar schulden afbetalen en een nieuwe, financieel gezonde start maken.
Zat er nog aan te denken dat het niet helemaal klopte, maar Utrecht heeft iig geen schuld meer.quote:Op maandag 23 april 2007 21:37 schreef okee6 het volgende:
[..]
Niet helemaal juist. Zie de gebruikte oplossing:
[..]
Bij PSV was er ook even sprake van een oplossing met een PSV minnende vastgoed-investeerder, maar dat gaf problemen. Je wilt in een miljoenenbedrijf, PSV is toch wat anders dan Utrecht, niet teveel stemmen en invloeden hebben. Op zich is de hele situatie met het stadion mooi opgelost. Alleen voetballend is het nu even behelpen, met een pas op de plaats.
Dat contract was te rijkelijk. Daar kan je verder weinig over oordelen. Ik vond en vind Ooijer duidelijk minder dan vroeger. Hij maakte ook een zwak debuut in Engeland.quote:Op maandag 23 april 2007 21:32 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Als PSV vorig seizoen het aangeboden contract niet had teruggetrokken had Ooijer hier zeker nog gespeeld.
Koné kon je niet wegdoen en die is wel duur naar ik aanneem. En een speler die niet op de bank wil zitten kan niet blijven. Verder gunde iedereen bij PSV dit wel aan Vennegoor. Het is niet anders. Als je één meer van de zes kansen ingeschoten had gister, dan had je het waarschijnlijk nu niet over hem.quote:Over Vennegoor, vorig jaar speelde we ook met Koné en Farfán. Juist vanwege het vertrek van Vennegoor maakt Farfán zo'n moeilijk seizoen door. Vennegoor had zoveel dreiging, was kopsterk, als je het niet wist kon er altijd een bal op hem gespeeld worden. Hij kon een bal vasthouden, terugleggen, een garantie voor minimaal 15 doelpunten per seizoen.
PSV is met deze selectie het sterkst in een 4-3-3 opstelling.quote:Op maandag 23 april 2007 21:32 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Als PSV vorig seizoen het aangeboden contract niet had teruggetrokken had Ooijer hier zeker nog gespeeld.
Over Vennegoor, vorig jaar speelde we ook met Koné en Farfán. Juist vanwege het vertrek van Vennegoor maakt Farfán zo'n moeilijk seizoen door. Vennegoor had zoveel dreiging, was kopsterk, als je het niet wist kon er altijd een bal op hem gespeeld worden. Hij kon een bal vasthouden, terugleggen, een garantie voor minimaal 15 doelpunten per seizoen.
Met Vennegoor was dit PSV al weken kampioen geweest. Als ik nu het sterke punt van Koné hoor, hij houdt 2 á 3 man constant bezig, plus een Vennegoor die dat ook doet, tel uit hoe Farfán had kunnen renderen in het oude 4-3-3 systeem. Maar nee, Vennegoor moest weg en er kwam een man met lekke banden onder zijn rollator.
Ooijer had wat mij betreft veel verdiener mogen zijn net als Cocu, na 8 jaar trouw en toonbeeld van de club. Zijn zwakke begin is vrij logisch, dat is gewoon wennen aan een ander systeem en een ander niveau. Voor zijn blessure ging het weer goed en was hij zelfs aanvoerder.quote:Op maandag 23 april 2007 21:42 schreef okee6 het volgende:
Dat contract was te rijkelijk. Daar kan je verder weinig over oordelen. Ik vond en vind Ooijer duidelijk minder dan vroeger. Hij maakte ook een zwak debuut in Engeland.
Waarom moet Koné op de bank of weg, aan het begin speelde we gewoon 4-3-3? Koné - VoH - Farfán was gewoon een logische voorhoede geweest. Dit heeft ook niets met Vennegoor het niet gunnen te maken, dat deed iedereen inderdaad wel, maar zelf hoefde hij zonodig niet weg. Hij zei zelfs graag te willen blijven. Maar Koeman moest een andere spits hebben, de gevolgen daarvan zijn wel bekend.quote:Koné kon je niet wegdoen en die is wel duur naar ik aanneem. En een speler die niet op de bank wil zitten kan niet blijven. Verder gunde iedereen bij PSV dit wel aan Vennegoor. Het is niet anders. Als je één meer van de zes kansen ingeschoten had gister, dan had je het waarschijnlijk nu niet over hem.
Reker haalt zijn goede vriend Stevens gewoon terug naar Eindhoven. Daar heb ik vertrouwen inquote:Op maandag 23 april 2007 21:43 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Nee die had PSV afgelopen seizoen moeten halen.
Stevens zit nu goed in hamburg.
Ik zeg bert
Ik geloof het zelf ook nog niet eigenlijk, maar las op het PN een post van NiNi die weldegelijk betrouwbare informatie heeft en dat ook al meerdere malen bewezen heeft.quote:Op maandag 23 april 2007 21:59 schreef HL_Dog43 het volgende:
Ludo denk je nou echt dat Stevens weer terug naar Nederland gaat nu hij het zo goed heeft in Duitsland?Wat voor opties had hij bij roda?Hij zag het niet zitten en vertrok naar een team met potentie.Wat heeft hij hier te zoeken als de topspelers dalijk vertrekken?Budget is nauwelijks beschikbaar als we het we-geven-niet-meer-dan-5-miljoen-uit-voor-transfers bestuur moeten geloven.
In principe kan je ook met een beperkt(er) budget goed presteren natuurlijk. Maar ik denk niet dat er op dit moment de juiste mensen bij PSV aan de touwtjes trekken om dat voor elkaar te krijgen. Zoiets is structureel sowieso niet vol te houden.quote:Op maandag 23 april 2007 22:08 schreef HL_Dog43 het volgende:
Hmm.. laten we het dan maar hopen.Alleen blijf ik de nabije toekomst toch wel somber inzien.De goede tijd is voor een tijdje voorbij.Dat lijkt me duidelijk.. helaas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |