abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 april 2007 @ 21:33:19 #1
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48582332
quote:
Minister Vogelaar wil debat over islam
Gepost door Rob (R@b) - Bron: Het Parool
Gepubliceerd: zaterdag 21 april 2007 @ 16:17
[Ella Vogelaar ] PvdA-minister Ella Vogelaar van Wonen, Wijken en Integratie wil dat er in Nederland een debat op gang komt over de positie van de islam in onze samenleving. Ze hoopt dat op die wijze Geert Wilders de wind uit de zeilen kan worden genomen. De bewindsvrouw zei dat gisteren op een PvdA-bijeenkomst in Amsterdam.

Volgens Volgelaar bestaat er nog altijd ''een taboe'' over de positie van de islam in de samenleving. ''Ik denk dat we daar onvoldoende antwoord op hebben. Wilders bespeelt feilloos de angst van mensen voor de islam. Die kans hebben wij hem gegeven omdat we tot op heden om dat debat heen lopen. Ik heb me heilig voorgenomen om het over de positie van de islam te hebben.'' Vogelaar benadrukte al vast wel dat in een land met één miljoen islamieten, ruimte moet zijn voor de islam

De minister zegt op de gedachte voor een islamdebat te zijn gekomen vanwege de door Wilders geïnitieerde discussie over het boerkaverbod en de dubbele nationaliteit. ''Dat zijn maar symbolen, daar gaat het in feite helemaal niet over. Het gaat om de angst van mensen voor de islam.''
Minister Vogelaar wil debat over islam

Wat verwachten jullie hiervan? Er is toch al een debat gaande? Heeft Vogelaar dat allemaal gemist of wil ze het slechts haar richting op sturen? En wat te denken van een minister die dit alleen maar lijkt te doen om Wilders vliegen af te vangen? Gezien haar communistische verleden, lijkt me dit reden te meer om aan Vogelaar te twijfelen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 21 april 2007 @ 21:35:54 #2
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48582412
Deze goed genoeg, Rock?
  zaterdag 21 april 2007 @ 21:40:07 #3
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_48582523
Het is zaterdagavond.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  zaterdag 21 april 2007 @ 21:49:29 #4
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48582776
Goedgekeurd dus. De APK voor OPs doorstaan. Bon.
pi_48582944
Ach, wat schattig. Een debat.

Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Een groep Marcel van Dam adepten die lekker keuvelen over hoe prachtig de multikul wel niet is en hoe racistisch Nederlanders zijn? En vervolgens de conclusie trekken dat de islam een prachtige bijdrage kan zijn voor aan Nederland, maar dat door onheuse bejegening en onderbuikgevoelens die fantastische bloesem nooit tot bloem zal verworden?
quote:
Volgens Volgelaar bestaat er nog altijd ''een taboe'' over de positie van de islam in de samenleving.
Inderdaad. Niemand durft toe te geven dat ze het maar een walgelijke, achterlijke, haatdragende religie c.q. cultuur van idioten vinden die nul komma niets bijdragen aan Nederland behalve in de criminaliteits-, uitkerings- en schoolverlatingscijfers. Dat is het taboe. Hoog tijd dat dat gezegd mag worden! Oh wacht, volgens mij bedoelde dat doosje het anders.
quote:
'Ik denk dat we daar onvoldoende antwoord op hebben. Wilders bespeelt feilloos de angst van mensen voor de islam.'
Een terechte angst, gezien het feit dat idioten als Vogelaar dat abces met make-up willen bedekken in plaats van antibiotica toe te dienen.
quote:
Die kans hebben wij hem gegeven omdat we tot op heden om dat debat heen lopen. Ik heb me heilig voorgenomen om het over de positie van de islam te hebben.''
Wat een onvoorstelbare kolder. Dat mens wil alles weer even met de mantel der liefde bedekken. Mijn god, is het weer 1990 of zo?
quote:
Vogelaar benadrukte al vast wel dat in een land met één miljoen islamieten, ruimte moet zijn voor de islam
Wat is dat nou weer voor een tenenkrommend argument? Je haalt 1 miljoen lui het land in die nul komma niets met Nederlanders gemeen hebben, die volop misbruik maken van de naiviteit van der Nederlander, die massaal een uitkering genieten of in de criminaliteit zitten en vervolgens hoor je als enig argument van een voorstander van die verzameling feiten dat er 'ruimte moet zijn voor de islam omdat er 1 miljoen islamieten zijn'? On-voor-stel-baar, werkelijk.

Marcel van Dam en cohorten wrijven zich in hun handen bij het zien van zulk een onnozelheid. Nederland stond al aan de rand van de afgrond, en met zo'n nieuw kabinet zal het er spoedig in vallen.

Nederland, land der naieve dwazen.

[ Bericht 0% gewijzigd door StefanP op 21-04-2007 22:19:06 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_48583027
De minister zegt op de gedachte voor een islamdebat te zijn gekomen vanwege de door Wilders geïnitieerde discussie over het boerkaverbod en de dubbele nationaliteit. ''Dat zijn maar symbolen, daar gaat het in feite helemaal niet over. Het gaat om de angst van mensen voor de islam.''

Beetje zwak van Vogelaar, heleboel mensen hebben juist daar wel een mening over, dat heeft niets met angst te maken.

Ik ben van mening dat Nederlanders over het algemeen best wel de Islam accepteert, alleen dat men moeite heeft met de extreme uitvoering van dat geloof.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_48583085
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 21:56 schreef StefanP het volgende:
Ach, wat schattig. Een debat.

Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Een groep Marcel van Dam adepten die lekker keuvelen over hoe prachtig de multikul wel niet is en hoe racistisch Nederlanders zijn? En vervolgens de conclusie trekken dat de islam een prachtige bijdrage kan zijn voor aan Nederland, maar dat door onheuse bejegening en onderbuikgevoelens die fantastische bloesem nooit tot bloem zal verworden?
[..]

Inderdaad. Niemand durft toe te geven dat ze het maar een walgelijke, achterlijke, haatdragende religie c.q. cultuur van idioten vinden die nul komma niets bijdragen aan Nederland behalve in de criminaliteits-, uitkerings- en schoolverlatingscijfers. Dat is het taboe. Hoog tijd dat dat gezegd mag worden! Oh wacht, volgens mij bedoelde dat doosje het anders.
[..]

Een terechte angst, gezien het feit dat idioten als Vogelaar dat abces met make-up wil bedekken in plaats van antibiotica toe te dienen.
[..]

Wat een onvoorstelbare kolder. Dat mens wil alles weer even met de mantel der liefde bedekken. Mijn god, is het weer 1990 of zo?
[..]

Wat is dat nou weer voor een tenenkrommend argument? Je haalt 1 miljoen lui het land in die nul komma niets met Nederlanders gemeen hebben, die volop misbruik maken van de naiviteit van der Nederlander, die massaal een uitkering genieten of in de criminaliteit zitten en vervolgens hoor je als enig argument van een voorstander van die verzameling feiten dat er 'ruimte moet zijn voor de islam omdat er 1 miljoen islamieten zijn'? On-voor-stel-baar, werkelijk.

Marcel van Dam en cohorten wrijven zich in hun handen bij het zien van zulk een onnozelheid. Nederland stond al aan de rand van de afgrond, en met zo'n nieuw kabinet zal het er spoedig in vallen.

Nederland, land der naieve dwazen.
amen.
[sub]verkapte tvp [/sub
pi_48583179
En dat terwijl Nederland absoluut niet racistisch is ten opzichte van de Islam. In welk land krijgen Islamitische vrouwen meer kans zich te ontplooien dan hier? Islamitische mannen hebben die kansen ook, maar die doen er een stuk minder mee.

Het jammere is dat Islamitische vrouwen die carriere willen maken problemen krijgen met de familie, die dat maar niks vindt, vrouwen die mondig zijn en daadwerkelijk iets te zeggen hebben. Met deze vrouwen wordt dan ook niet getrouwd; liever halen de mannen gehoorzame vrouwen uit het achterland van hun 'geboorteland'.

Zullen we daar eens een debatje over houden, in plaats van een debat met als doel het gedrag van deze mannen te vergoeilijken?
Big dick.
pi_48583228
Een debat waar de uitkomst al van vast staat is de naam debat onwaardig en hoef je eigenlijk niet te debatteren. Noem het dan een informatieverstrekking maar ja debat dat bekt lekker en dan lijkt het alsof de politiek en de samenleving in interactie zijn met elkaar.

Daarnaast wordt er toch genoeg gesproken over de islam. De meerwaarde van het "debat" zie ik eerlijk gezegd niet.
pi_48583249
Het bekt natuurlijk heel lekker, maar waar staat dat de uitkomst al vaststaat? Het zullen de oogkleppen wel zijn waardoor ik het even niet zie.
pi_48583297
quote:
Vogelaar benadrukte al vast wel dat in een land met één miljoen islamieten, ruimte moet zijn voor de islam
De uitkomst is dat er ruimte moet zijn voor de islam. Wat dat inhoud daar kan je dan over debatteren maar dat staat in feite los van de islam.
  zaterdag 21 april 2007 @ 22:10:32 #12
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48583298
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:07 schreef MrX1982 het volgende:
Een debat waar de uitkomst al van vast staat is de naam debat onwaardig en hoef je eigenlijk niet te debatteren. Noem het dan een informatieverstrekking maar ja debat dat bekt lekker en dan lijkt het alsof de politiek en de samenleving in interactie zijn met elkaar.

Daarnaast wordt er toch genoeg gesproken over de islam. De meerwaarde van het "debat" zie ik eerlijk gezegd niet.
Wilders moet kennelijk dwars gezeten worden van de minister. Ik zie niet wat ze hiermee denkt te bereiken.
  Donald Duck held zaterdag 21 april 2007 @ 22:10:45 #13
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_48583305
Ik denk dat er weinig daadwerkelijk debat kan zijn. Hoe denkt ze dat te gaan opzetten, hoe wil ze de werkelijke mening van het volk hierbij gaan halen. Werkelijk iedereen zou z'n zegje moeten kunnen doen, om te voorkomen dat het weer een links discussieclubje wordt met bijbehorende conclusies.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_48583369
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:10 schreef MrX1982 het volgende:
Wat dat inhoud daar kan je dan over debatteren
Precies. Het is zo vaag dat je het niet als uitkomst kunt zien. Natuurlijk moet er ruimte zijn, er is ruimte. De enige manier waarop er geen ruimte is voor de Islam, is door het te verbieden, a la de Sovjet-Unie. Nou ja, als in ieder geval al vaststaat dat we geen totalitaire, repressieve staat moeten worden, dan is er nog weinig aan de hand, hè...
pi_48583526
Overigens vind ik het frappant dat 'de politiek' niets heeft geleerd van Belgie. De parallel met het Vlaams Belang is toch best duidelijk. Er is hier dan niet uitgesproken sprake van een cordon sanitaire, maar de overige partijen gedragen zich er wel naar. Vrij dom als je het mij vraagt; door dit soort fratsen zal Wilder's partij alleen maar groter worden.
Big dick.
  zaterdag 21 april 2007 @ 22:19:47 #16
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48583540
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:12 schreef Monidique het volgende:
Precies. Het is zo vaag dat je het niet als uitkomst kunt zien. Natuurlijk moet er ruimte zijn, er is ruimte. De enige manier waarop er geen ruimte is voor de Islam, is door het te verbieden, a la de Sovjet-Unie.
Laat Ella daar nu bijzondere sympathie voor hebben...
pi_48583558
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:19 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Laat Ella daar nu bijzondere sympathie voor hebben...
Aangezien het uit jouw mond komt, zal het hoogstwaarschijnlijk niet waar zijn.
pi_48583621
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:12 schreef Monidique het volgende:
Precies. Het is zo vaag dat je het niet als uitkomst kunt zien. Natuurlijk moet er ruimte zijn, er is ruimte. De enige manier waarop er geen ruimte is voor de Islam, is door het te verbieden, a la de Sovjet-Unie. Nou ja, als in ieder geval al vaststaat dat we geen totalitaire, repressieve staat moeten worden, dan is er nog weinig aan de hand, hè...
Het geven van ruimte is inderdaad vaag omdat het een ruimbegrip is maar het is wel degelijk een uitkomst.

Maar ja genoeg daarover. Ik ben toch vooral benieuwd hoe ze aan dit debat vorm wil gaan geven. Misschien moet ze eens op Fok meelezen .
pi_48583643
In het verloop van zo'n debat heb ik geen vertrouwen. Nou ja, een van boven opgelegd debat is nutteloos, het debat is er al.
  zaterdag 21 april 2007 @ 22:28:10 #20
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_48583742
Ik snap het niet zo goed.. ze wil met een debat Wilders de wind uit de zeilen nemen? Hoe werkt dat?
  zaterdag 21 april 2007 @ 22:29:36 #21
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_48583769
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik snap het niet zo goed.. ze wil met een debat Wilders de wind uit de zeilen nemen? Hoe werkt dat?
Geen idee. Er is een gerede kans dat ze denkt dat als je maar uitspreekt over de islam mensen het met je eens zullen zijn. Maar zo werkt het natuurlijk niet.
  † In Memoriam † zaterdag 21 april 2007 @ 22:30:53 #22
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_48583793
Vogelaar moet inderdaad niets opdringen en wil ze dat toch, dan moet ze ook de beerput echt opendoen.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_48583814
Ik denk dat zo debat alleen maar leid tot meer verdeeldheid bij de PvdA. willen ze dat? Prima, maar ik denk niet dat er echt schokkende uitkomsten zullen zijn.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 21 april 2007 @ 22:32:35 #24
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_48583828
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:29 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Geen idee. Er is een gerede kans dat ze denkt dat als je maar uitspreekt over de islam mensen het met je eens zullen zijn. Maar zo werkt het natuurlijk niet.
Zo van

PJO: "Ik ben het eens met Wilders!"
Vogelaar: "Laten we het eens hebben over waar Wilders het over heeft."
PJO: "Ik ben het eens met de PvdA!"

?

Hoe grensverleggend naief.
  zaterdag 21 april 2007 @ 22:33:40 #25
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48583849
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Vogelaar moet inderdaad niets opdringen en wil ze dat toch, dan moet ze ook de beerput echt opendoen.
Ze denkt natuurlijk dat ze het kan regisseren. Aangezien er al een debat is, geloof ik daar helemaal niks van. Maar de PvdA blijft in spin geloven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')