quote:Op zaterdag 5 mei 2007 02:11 schreef Hijacking het volgende:
tevens snap ik niet dat zo'n 100 euro minibike de basis is voor een project wel eens gekeken naar de afwerking van alles
Ik zou iig zorgen voor een constante aanvoer van gas.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 22:08 schreef Turquaz52 het volgende:
ik heb 3 verschillende methodes geprobeerd,
Een keer via de benzine toevoer...(Wordt verwerkt)
Via aan slang in de luchtinlaat
Via een slang in het luchtinlaat (wordt vervangen door een gasring)
Welke zou jij me aanraden, en waarom?
Serieuze antwoorden a.u.b. dus geen antwoord als: NIKS!
Ja, dat weet ik.. Maar dit geeft mij wel hoop dat ie werkt..!! ik ga de spuitbus in de benzinetank inbouwen, en zo'n mechanisme in zetten dat ik hem met een klik actief maak, en met een klik weer inactiefquote:Op zondag 6 mei 2007 16:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik zou iig zorgen voor een constante aanvoer van gas.
Het kleine beetje wat je er met een spuitbus! inbrengt zorgt alleen maar voor een kort hoopvol momentje dat ie aanslaat.
Dit werkt toch niet man!
Nee natuurlijk niet man, hittebestendige verf, nog noodzakelijker omdat hij ook nog eens op gas gaat rijdenquote:Op zondag 6 mei 2007 15:44 schreef SRS-Engineering het volgende:
Jij wilt een uitlaat spuiten hopelijk niet met gewone lak ?
quote:Op zondag 6 mei 2007 15:19 schreef Venco16 het volgende:
Nou volgens mij draait hij alleen een beetje omdat jij aan dat ding loopt te heisen.
psies mijn punt.quote:Op zondag 6 mei 2007 17:40 schreef densmee het volgende:
startvloeistof werkt hetzelfde ook een paar slagen en dan is het gedaan
Sleutelen en vieze handen heb ik me nog nooi echt aan gewaagd, maar lijkt me op zich best leukquote:Op zondag 22 april 2007 23:30 schreef Turquaz52 het volgende:
Heb je verstand van sleutelen, en hou je van smerige handen?: DoenZo niet:
Laat.
Ik heb me een beetje ingelezen en het blijkt dat wat je beweerd vooral bij de ¤90 bikes van toepassing is.quote:Want om de rit moet je ongeveer alle schroeven ff aandraaien. Laat staan schroeven, elke keer is er wel een ander probleem! De enekeer valt je uitlaat dr uit de ander keer (zie OP) de koppeling. De andere keer komt je ketting in je wiel waardoor je een nieuw ketting van 10 euri moet halen...
Maar dat is het juist! Lekker bezig zijn, ipv alleen rijden! Anders is er geen fun aan![]()
Dat viel mij inderdaad ook al op, onderdelen kosten geen drol. (is altijd mooi meegenomen)quote:Onderdelen betaalbaar?? Complete motorblok=30,- euro (2ehands) nieuwe binne en buiteband achter= 27,50 euro.. Nieuwe ketting= 10,-
Complete minibike= 100 euro.
Ik ben er een beetje tussenin gaan zitten, zeg maar de "gulden middenweg"quote:Dit zijn wel chinese dingen he.. Orginele kosten zo'n 400/500/600 euroMaar dan heb je wel kwaliteits shit...
![]()
Das wel een mooi ding..!! 10PK is niet niksquote:Op zondag 6 mei 2007 20:13 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Sleutelen en vieze handen heb ik me nog nooi echt aan gewaagd, maar lijkt me op zich best leuk
[..]
Ik heb me een beetje ingelezen en het blijkt dat wat je beweerd vooral bij de ¤90 bikes van toepassing is.
Leuke dingen, daar niet van. Maar van belabberde kwaliteit.. Alles trilt los, frames trekken krom, bruggen
knappen finaal af.. Voor dit soort bikes moet je inderdaad volleerd monteur zijn of gewoon van sleutelen houden.
[..]
Dat viel mij inderdaad ook al op, onderdelen kosten geen drol. (is altijd mooi meegenomen)
[..]
Ik ben er een beetje tussenin gaan zitten, zeg maar de "gulden middenweg"
*tromgeroffel*
Aanschouw mijn pasgekochte Blata B1 replica.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ga hem deze week ophalen (wanneer ik tijd heb), en als eerste gaan natuurlijk al die stickers eraf.
Denk dat ik ook de kappen een keer demonteer en een mooi kleurtje geef, maar dat komt wel na de vakantie..
39cc en waterkoeling, verder heeft hij een kleine 10PK aan vermogen. Vermogen lijkt misschien weinig, maar zo'n ¤90 Chinese 49cc minibike komt mbv een snel uitlaatje met veel pijn en moeite nét bij de 3PK..
Specs (zo uit het hoofd, zal vast wel wat dingen vergeten):
- Koelgaten cilinder opgeboord
- tapend tussen gietstukken (om breken/scheuren te voorkomen)
- grotere remschijf voor
- remhendels ingekort (grotere slag)
- Champion bougiedop
- carbon uitlaatdemper
- nieuwe Orginele Blata racekoppeling
- pas gereviseerd (nieuwe lagers/keerringen/pakkingen)
Verder krijg ik er een boel reserve onderdelen bij, waaronder:
- orginele Blata Racekoppeling
- radiator
- diverse framedelen
- remblokken/hendels enz enz.
- gereviseerd reserve motorblok (ook weer nieuwe pakkingen/lagers/keeringen)
- orginele uitlaat
Hoe bedenk je hetquote:Op maandag 7 mei 2007 16:22 schreef Turquaz52 het volgende:
Een keer via de benzine toevoer.. < Geupload!
quote:
mischien helpt t als je een constantere GAS flow hebt ?quote:Op maandag 7 mei 2007 22:49 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Posetief? of zeg je dat sarcastisch?
![]()
ALS je mijn topic hebt gelezen (net 1,5 paginatjes) zou je hebben begrepen dat dit alleen maar het moment was van: WERKT HET? Ja of Nee?quote:Op maandag 7 mei 2007 23:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mischien helpt t als je een constantere GAS flow hebt ?
ja weet ik.. maar een paar slagen zegt nog weinig imo..quote:Op maandag 7 mei 2007 23:47 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ALS je mijn topic hebt gelezen (net 1,5 paginatjes) zou je hebben begrepen dat dit alleen maar het moment was van: WERKT HET? Ja of Nee?
In dit geval: Ja!
Wat zou ik daarna doen? Een constate toevoer, met kraantje en afstelling alles dr op en dr aan![]()
Het geeft wel het antwoord dat hij dr op kan rijden, OP perfecte verhouding dan, maar daar wordt aan gewerkt.quote:Op maandag 7 mei 2007 23:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja weet ik.. maar een paar slagen zegt nog weinig imo..
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:38 schreef DoimeN het volgende:
Turgquaezz,
Bedenk wel dat gas niet smeert, en hij dus erg snel zal gaan vastlopen, ik zou een externe smeer/oliepomp ergens aansluiten.
Positief dudequote:Op maandag 7 mei 2007 22:49 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Posetief? of zeg je dat sarcastisch?
![]()
Because he canquote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:09 schreef Hijacking het volgende:
Wil je hem trouwens op gas laten lopen voor prestatie of omdat weinig anderen hebt hebben >?
want voor het geval van prestaties beter koop je een leuke kit van 75 euro rijdt die 80
Dat zijn gewoon standaard kleinmateriaal delen voor gas/koel systemen. gewoon even op de fiets langs een inbouwerquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:32 schreef Turquaz52 het volgende:
[afbeelding]
Hoe heet die ene Y vormige stuk midden in het plaatje?Heb op marktplaats: mengstuk/Mengblok/menger/t splitter/y splitter etc.. alles geprobeerd, ik weet het echt niet.. maar zo iets heb ik wel nodig! en dan 3 kraantjes (1x olie, 1x GAS en 1x allebei) (kraantjes ook niet gevonden[afbeelding].
ik heb echt geen bedoelingen voor prestaties, maar om het uniekheid, niemand heeft het oid.!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:09 schreef Hijacking het volgende:
Wil je hem trouwens op gas laten lopen voor prestatie of omdat weinig anderen hebt hebben >?
want voor het geval van prestaties beter koop je een leuke kit van 75 euro rijdt die 80
En hoeveel kost zo iets? wil ook meteen 3 kraantjes kopenquote:Op woensdag 9 mei 2007 08:39 schreef vlad het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon standaard kleinmateriaal delen voor gas/koel systemen. gewoon even op de fiets langs een inbouwer![]()
ten tijde van mijn studie reed er in Arnhem een Puch rond op gas (op van die blauwe campinggasflesjes)quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:30 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ik heb echt geen bedoelingen voor prestaties, maar om het uniekheid, niemand heeft het oid.!![]()
ga eens op zoek naar een mengstuk, zoals die voor karts gebruikt worden. Optie 1 lijkt me niet zo makkelijk. Hoe wil je dat afgesteld krijgen?quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:35 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
En hoeveel kost zo iets? wil ook meteen 3 kraantjes kopen![]()
Maare eej vlad zeg eens, wat is volgens jou het beste wat ik kan doen? zo iets, of een mengstuk?:
[afbeelding]
2 opties:
Olie en gas gemixt dmv een kraantje (goede afstelling, dus goede verhouding) Dus via de benzine inlaat.
Of
Met een mengstuk voor de carb. (dus via de lucht inlaat?) dan wordt de olie via de benzine inlaat (met een goed afgestelde kraantje) met de gas (door de luchtinlaat) met elkaar gemengd?
Ik personelijk kies voor #1.. Jij?
quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:40 schreef vlad het volgende:
[..]
ten tijde van mijn studie reed er in Arnhem een Puch rond op gas (op van die blauwe campinggasflesjes)
Puch blokkies worden ook vaak onder minibikes bezet, misschien ook een optie voor Turquaz52quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:40 schreef vlad het volgende:
[..]
ten tijde van mijn studie reed er in Arnhem een Puch rond op gas (op van die blauwe campinggasflesjes)
quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:59 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Puch blokkies worden ook vaak onder minibikes bezet, misschien ook een optie voor Turquaz52
Die dingen zijn een stuk duurzamer dan die chinese blokkies, én makkelijker te tunen.
quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:52 schreef Herr.Flick het volgende:
Geen van allen gaat werken, hoe wil je je druk van je gas mooi continue houden
Daarbij moet je een gasvormig mengsel hebben, en niet een "vloeistof" gasmengsel
Dat ie heel Limburg mag platrijdenquote:Op donderdag 10 mei 2007 23:15 schreef Herr.Flick het volgende:
Misschien wil ie wel een aanslag plegen met z'n minibike + gasinstallatie...![]()
quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:52 schreef Herr.Flick het volgende:
Geen van allen gaat werken, hoe wil je je druk van je gas mooi continue houden
Daarbij moet je een gasvormig mengsel hebben, en niet een "vloeistof" gasmengsel
Het antwoord kan ik je nu al geven...quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:38 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
werking van een verdamper, doe ik research na.. als ik weet HOE het werkt.. dan zoek ik wel uit of ik door wil gaan ja of nee..
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |