Minister Vogelaar wil debat over islamquote:Minister Vogelaar wil debat over islam
Gepost door Rob (R@b) - Bron: Het Parool
Gepubliceerd: zaterdag 21 april 2007 @ 16:17
[Ella Vogelaar ] PvdA-minister Ella Vogelaar van Wonen, Wijken en Integratie wil dat er in Nederland een debat op gang komt over de positie van de islam in onze samenleving. Ze hoopt dat op die wijze Geert Wilders de wind uit de zeilen kan worden genomen. De bewindsvrouw zei dat gisteren op een PvdA-bijeenkomst in Amsterdam.
Volgens Volgelaar bestaat er nog altijd ''een taboe'' over de positie van de islam in de samenleving. ''Ik denk dat we daar onvoldoende antwoord op hebben. Wilders bespeelt feilloos de angst van mensen voor de islam. Die kans hebben wij hem gegeven omdat we tot op heden om dat debat heen lopen. Ik heb me heilig voorgenomen om het over de positie van de islam te hebben.'' Vogelaar benadrukte al vast wel dat in een land met één miljoen islamieten, ruimte moet zijn voor de islam
De minister zegt op de gedachte voor een islamdebat te zijn gekomen vanwege de door Wilders geïnitieerde discussie over het boerkaverbod en de dubbele nationaliteit. ''Dat zijn maar symbolen, daar gaat het in feite helemaal niet over. Het gaat om de angst van mensen voor de islam.''
Oef! M toch!quote:Op zaterdag 21 april 2007 17:51 schreef Monidique het volgende:
O jee, Ella "rode lap op een extreem-rechtse stier" Vogelaar zegt weer iets. Nu wil ze over dingen in de samenleving gaan praten, de loeder! En ruimte geven... aan mensen... aan Nederlanders! Nu zeg ik je, als dit geen koren op de molen is voor messias Wilders, dan weet ik het echt niet meer. En ik weet al zo weinig. Zo, zo erg weinig.
Ik begrijp, PJORourke, dat jij er gewoon liever niet over praat en al helemaal geen ruimte wil geven aan die nare mohammedanen. Beter dat ze weggaan, goedschiks dan wel kwaadschiks.
We kunnen ook nog vrijblijvend en geregisseerd babbelen over vrije seks, homohuwelijk, abortus, euthanasie, videoclips met blingbling, allemaal dingen waar randgroeperingen tegen zijn...quote:Op zaterdag 21 april 2007 17:53 schreef MrX1982 het volgende:
Hopelijk pleit ze ook voor een debat over kapitalisme. Dat baart de achterban van de SP immers nogal wat zorgen anders zou die partij niet zo groot zijn.
We polderen lekker verder.
Het dient natuurlijk volledig geregisseerd te worden, dat zie je al in het stukje. Anders krijg je weer meningen waar je als rechtgeaarde communist niks van moet hebben... Stel je voor, dat er kritiek komt op moslims! Dat is toch puur racisme? Dat hebben we niet met elkaar afgesproken in dit land!quote:Op zaterdag 21 april 2007 17:56 schreef MrX1982 het volgende:
Maar even alle gekheid op een al dan niet islamitisch stokje.
Hoe moet zo'n debat gevoerd worden? Net zoals dat maatschappelijke debat over de EU of Europese grondwet?
Ik zou weleens willen weten hoe de minister denkt invulling te kunnen geven aan dit idee.
Het is een debat met een zekere uitkomst. Het woord debat is dan ook een tamelijk rare keuze. Maar de politiek strooit nogal al graag met termen die lekker bekken maar feitelijk inhoudsloos zijn. De mooiste is toch nog steeds investerenquote:Op zaterdag 21 april 2007 18:00 schreef PJORourke het volgende:
Het dient natuurlijk volledig geregisseerd te worden, dat zie je al in het stukje. Anders krijg je weer meningen waar je als rechtgeaarde communist niks van moet hebben... Stel je voor, dat er kritiek komt op moslims! Dat is toch puur racisme? Dat hebben we niet met elkaar afgesproken in dit land!
Nee kut-communiste. Het gaat erom dat mensen geen zin hebben in de islam en om 4 eeuwen terug in de tijd te gaan.quote:Op zaterdag 21 april 2007 17:45 schreef PJORourke het volgende:
Het gaat om de angst van mensen voor de islam.''
Het...quote:Op zaterdag 21 april 2007 17:51 schreef Monidique het volgende:
de loeder!
Grappig he, hou linkse politici allochtone woede altijd veranderen in angst.quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nee kut-communiste. Het gaat erom dat mensen geen zin hebben in de islam en om 4 eeuwen terug in de tijd te gaan.
Dat is heel wat anders als 'angst'.
Standaard riedeltje om de tegenpartij tot sukkels te degraderen.quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:16 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Grappig he, hou linkse politici allochtone woede altijd veranderen in angst.
In de Kruidenbuurt is er ruimte genoeg ja.quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:35 schreef Autodidact het volgende:
Vogelaar benadrukte al vast wel dat in een land met één miljoen islamieten, ruimte moet zijn voor de islam
[afbeelding]
Ruimte op Barabant veur alle Arabieuh.
Ach. Van de week was op TV dat groeisteden als Zoetermeer en Almere de toekomstige probleemsteden zijn. De middelclass wil er niet meer wonen en de boel verpaupert. Wat de oorzaak daar van is: ook daar komt steeds meer Murk-tuig de boel verneuken. Iets wat ik met eigen ogen zie gebeuren in Zoetermeer.quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:35 schreef Autodidact het volgende:
Vogelaar benadrukte al vast wel dat in een land met één miljoen islamieten, ruimte moet zijn voor de islam
[afbeelding]
Ruimte op Barabant veur alle Arabieuh.
Maar we moeten wel ruimte maken voor de islam! Voor mijn gevoel doen we dat al veel te veel...quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:56 schreef Gabry het volgende:
Ik ben benieuwd waar ze dan over wilt debatteren.
"Over de positie van de islam in de samenleving" zegt me helemaal niks.
Waar was dat ook alweer, Almelo toch? Pieter Vennema die onthoofd was omdat hij zei dat Mohammad geen baardgroei had? Zoiets?quote:Op zaterdag 21 april 2007 19:22 schreef PJORourke het volgende:
Ella wil het vast niet hebben over onthoofdingen door kinderen... dat is natuurlijk stigmatiserend en generaliserend.
Ga toch weg kerel, men wil er niet wonen omdat er geen reet te doen is.quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat de oorzaak daar van is: ook daar komt steeds meer Murk-tuig de boel verneuken.
Arme M heeft natuurlijk geen boksbal om z'n frustraties op af te reageren...quote:Op zaterdag 21 april 2007 19:23 schreef Monidique het volgende:
Waar was dat ook alweer, Almelo toch? Pieter Vennema die onthoofd was omdat hij zei dat Mohammad geen baardgroei had? Zoiets?
Domme, domme PJORourke, het mongolide peutertje van Fok!. Het is voor jou te hopen dat je ooit eens wat met die hersencelletjes van je gaat doen,quote:Op zaterdag 21 april 2007 19:25 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Arme M heeft natuurlijk geen boksbal om z'n frustraties op af te reageren...
M toch, behangscheurder van het jaar!quote:Op zaterdag 21 april 2007 19:26 schreef Monidique het volgende:
Domme, domme PJORourke, het mongolide peutertje van Fok!. Het is voor jou te hopen dat je ooit eens wat met die hersencelletjes van je gaat doen,.
Maar Emmetje toch, de islam is een mondiaal verschijnsel, net zo kosmopolitisch als al die lieve linkse mensjes die jij bewondert.quote:Op zaterdag 21 april 2007 19:28 schreef Monidique het volgende:
Maar, PJORourke, even dat infantiele geleuter van je achterlatend, in welke Nederlandse stad was die onthoofding ook alweer, die zo relevant is voor de positie van de Islam in onze Nederlandse samenleving?
Natuurlijk kan ik dat, Emmetje. Het is eerder de vraag of jouw verstandelijke vermogens die informatie aankunnen.quote:Op zaterdag 21 april 2007 19:31 schreef Monidique het volgende:
Jij weet niet wie ik bewonder. Maar goed, waar was die onthoofding? Waarom gebeurde dat? Dat kun je toch wel vertellen, vast toch? De o zo relevante onthoofding.
Waarom zou ik, Emmetje?quote:Op zaterdag 21 april 2007 19:34 schreef Monidique het volgende:
Kom op, doe niet zo laf. Zeg het nou gewoon.
De OP is prima.quote:Op zaterdag 21 april 2007 19:38 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik geef iedereen hier 1 kans om er iets van te maken, anders gaat ie dicht. OP lijkt nergens op en de reacties geven ook niet veel reden tot vreugde.
en jij wilt een serieuze discussie als je het in je over CPN Ella en Ella Wagenknecht hebt?quote:Op zaterdag 21 april 2007 17:45 schreef PJORourke het volgende:
... maar dan alleen om Wilders voor te zijn.
[..]
Minister Vogelaar wil debat over islam
Wat een niveau weer, van onze minister namens de Lubyanka. We praten liever niet over de islam, we stellen nu al vast dat we ruimte moeten maken voor de islam, maar omdat we Wilders voor willen zijn, willen we toch wel een debatje over de islam beginnen. Terwijl je kunt ruiken dat voor Ella Wagenknecht de conclusies al vast liggen...
Het gaat dus totaal niet meer om het beleid waar Nederland al jaren mee zit maar om vliegen afvangen...
Gezien haar verleden lijkt me dat niet onterecht.quote:Op zaterdag 21 april 2007 19:42 schreef One_of_the_few het volgende:
en jij wilt een serieuze discussie als je het in je over CPN Ella en Ella Wagenknecht hebt?![]()
quote:
Maar dat wil niet zeggen dat er dan ineens een goede discussie komt.quote:Op zaterdag 21 april 2007 19:43 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Gezien haar verleden lijkt me dat niet onterecht.
Gewoon een feit.quote:Op zaterdag 21 april 2007 19:44 schreef One_of_the_few het volgende:
Kom op man. Volwassen mensen die een minister CPN ella noemen.
Net Roden dus.quote:Op zaterdag 21 april 2007 19:25 schreef gelly het volgende:
[..]
Ga toch weg kerel, men wil er niet wonen omdat er geen reet te doen is.
Het is een feit dat ze voor de PvdA minister is.quote:
Amsterdam. Alleen de sukkel had een te bot mes en te weinig kracht in zijn miezerige armpjes.quote:Op zaterdag 21 april 2007 19:28 schreef Monidique het volgende:
Maar, PJORourke, even dat infantiele geleuter van je achterlatend, in welke Nederlandse stad was die onthoofding ook alweer, die zo relevant is voor de positie van de Islam in onze Nederlandse samenleving?
Hij was niet oud, maar geen kind en dat is sowieso niet waar PJORourke op doelde, als ik het wel heb.quote:Op zaterdag 21 april 2007 19:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Amsterdam. Alleen de sukkel had een te bot mes en te weinig kracht in zijn miezerige armpjes.
Het is een feit dat ze lid was van de CPN en destijds voor de stalinistische lijn koos. Dat jij dit soort feiten verwart met meningen en geruchten over Wilders, tja, dat lijkt me niet mijn probleem.quote:Op zaterdag 21 april 2007 19:50 schreef One_of_the_few het volgende:
Het is een feit dat ze voor de PvdA minister is.
De rest is kansloos gebash.
Maar goed, jij wil blijkbaar dat dit de insteek wordt op POL ofzo?
De stagiaire die stemmen wierf op extreem rechtse sites voor wilders wordt hem toch ook niet nagedragen? Het is een feit dat de PVV daar oproepen heeft gedaan. Mag dan een stagiaire zijn en niet meer voorkomen, maar het is gebeurt.
CPN ella roepen is hetzelfde als wilders elke keer als Extreem Rechtse Geertje noemen. Doet men ook niet. Dus wees een keer niet zo puberal.
Het is triest dat door die kortsluiting in je hoofd zelfs nieuwsberichten het slachtoffer worden van je xenofobie, omdat het anders niet in je waarheidsbeleving past.quote:
quote:De groeisteden zijn onaantrekkelijk voor de boven –en middenklasse omdat ze wenig cultureel aanbod hebben. Anders gezegd: er is geen klap te doen. In oude steden is dat anders.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=834181/sc=fe086aquote:Amsterdam komt naar voren als de prettigste stad om te wonen, gevolgd door Utrecht en Den Haag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |