abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 april 2007 @ 17:45:15 #1
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48575851
... maar dan alleen om Wilders voor te zijn.
quote:
Minister Vogelaar wil debat over islam
Gepost door Rob (R@b) - Bron: Het Parool
Gepubliceerd: zaterdag 21 april 2007 @ 16:17
[Ella Vogelaar ] PvdA-minister Ella Vogelaar van Wonen, Wijken en Integratie wil dat er in Nederland een debat op gang komt over de positie van de islam in onze samenleving. Ze hoopt dat op die wijze Geert Wilders de wind uit de zeilen kan worden genomen. De bewindsvrouw zei dat gisteren op een PvdA-bijeenkomst in Amsterdam.

Volgens Volgelaar bestaat er nog altijd ''een taboe'' over de positie van de islam in de samenleving. ''Ik denk dat we daar onvoldoende antwoord op hebben. Wilders bespeelt feilloos de angst van mensen voor de islam. Die kans hebben wij hem gegeven omdat we tot op heden om dat debat heen lopen. Ik heb me heilig voorgenomen om het over de positie van de islam te hebben.'' Vogelaar benadrukte al vast wel dat in een land met één miljoen islamieten, ruimte moet zijn voor de islam

De minister zegt op de gedachte voor een islamdebat te zijn gekomen vanwege de door Wilders geïnitieerde discussie over het boerkaverbod en de dubbele nationaliteit. ''Dat zijn maar symbolen, daar gaat het in feite helemaal niet over. Het gaat om de angst van mensen voor de islam.''
Minister Vogelaar wil debat over islam

Wat een niveau weer, van onze minister namens de Lubyanka. We praten liever niet over de islam, we stellen nu al vast dat we ruimte moeten maken voor de islam, maar omdat we Wilders voor willen zijn, willen we toch wel een debatje over de islam beginnen. Terwijl je kunt ruiken dat voor Ella Wagenknecht de conclusies al vast liggen...

Het gaat dus totaal niet meer om het beleid waar Nederland al jaren mee zit maar om vliegen afvangen...
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_48575989
O jee, Ella "rode lap op een extreem-rechtse stier" Vogelaar zegt weer iets. Nu wil ze over dingen in de samenleving gaan praten, de loeder! En ruimte geven... aan mensen... aan Nederlanders! Nu zeg ik je, als dit geen koren op de molen is voor messias Wilders, dan weet ik het echt niet meer. En ik weet al zo weinig. Zo, zo erg weinig.

Ik begrijp, PJORourke, dat jij er gewoon liever niet over praat en al helemaal geen ruimte wil geven aan die nare mohammedanen. Beter dat ze weggaan, goedschiks dan wel kwaadschiks.
  zaterdag 21 april 2007 @ 17:52:50 #3
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48576034
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 17:51 schreef Monidique het volgende:
O jee, Ella "rode lap op een extreem-rechtse stier" Vogelaar zegt weer iets. Nu wil ze over dingen in de samenleving gaan praten, de loeder! En ruimte geven... aan mensen... aan Nederlanders! Nu zeg ik je, als dit geen koren op de molen is voor messias Wilders, dan weet ik het echt niet meer. En ik weet al zo weinig. Zo, zo erg weinig.

Ik begrijp, PJORourke, dat jij er gewoon liever niet over praat en al helemaal geen ruimte wil geven aan die nare mohammedanen. Beter dat ze weggaan, goedschiks dan wel kwaadschiks.
Oef! M toch!
pi_48576061
Hopelijk pleit ze ook voor een debat over kapitalisme. Dat baart de achterban van de SP immers nogal wat zorgen anders zou die partij niet zo groot zijn.

We polderen lekker verder .
pi_48576062
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 17:52 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Oef! M toch!
Het zal het weer wel zijn.
  zaterdag 21 april 2007 @ 17:55:19 #6
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48576096
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 17:53 schreef MrX1982 het volgende:
Hopelijk pleit ze ook voor een debat over kapitalisme. Dat baart de achterban van de SP immers nogal wat zorgen anders zou die partij niet zo groot zijn.

We polderen lekker verder .
We kunnen ook nog vrijblijvend en geregisseerd babbelen over vrije seks, homohuwelijk, abortus, euthanasie, videoclips met blingbling, allemaal dingen waar randgroeperingen tegen zijn...
pi_48576131
Maar even alle gekheid op een al dan niet islamitisch stokje .

Hoe moet zo'n debat gevoerd worden? Net zoals dat maatschappelijke debat over de EU of Europese grondwet?

Ik zou weleens willen weten hoe de minister denkt invulling te kunnen geven aan dit idee.
  zaterdag 21 april 2007 @ 18:00:37 #8
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48576214
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 17:56 schreef MrX1982 het volgende:
Maar even alle gekheid op een al dan niet islamitisch stokje .

Hoe moet zo'n debat gevoerd worden? Net zoals dat maatschappelijke debat over de EU of Europese grondwet?

Ik zou weleens willen weten hoe de minister denkt invulling te kunnen geven aan dit idee.
Het dient natuurlijk volledig geregisseerd te worden, dat zie je al in het stukje. Anders krijg je weer meningen waar je als rechtgeaarde communist niks van moet hebben... Stel je voor, dat er kritiek komt op moslims! Dat is toch puur racisme? Dat hebben we niet met elkaar afgesproken in dit land!
pi_48576440
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 18:00 schreef PJORourke het volgende:
Het dient natuurlijk volledig geregisseerd te worden, dat zie je al in het stukje. Anders krijg je weer meningen waar je als rechtgeaarde communist niks van moet hebben... Stel je voor, dat er kritiek komt op moslims! Dat is toch puur racisme? Dat hebben we niet met elkaar afgesproken in dit land!
Het is een debat met een zekere uitkomst. Het woord debat is dan ook een tamelijk rare keuze. Maar de politiek strooit nogal al graag met termen die lekker bekken maar feitelijk inhoudsloos zijn. De mooiste is toch nog steeds investeren .
pi_48576549
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 17:45 schreef PJORourke het volgende:
Het gaat om de angst van mensen voor de islam.''
Nee kut-communiste. Het gaat erom dat mensen geen zin hebben in de islam en om 4 eeuwen terug in de tijd te gaan.
Dat is heel wat anders als 'angst'.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_48576562
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 17:51 schreef Monidique het volgende:
de loeder!
Het...
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zaterdag 21 april 2007 @ 18:16:15 #12
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48576571
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 18:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nee kut-communiste. Het gaat erom dat mensen geen zin hebben in de islam en om 4 eeuwen terug in de tijd te gaan.
Dat is heel wat anders als 'angst'.
Grappig he, hou linkse politici allochtone woede altijd veranderen in angst.
pi_48576631
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 18:16 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Grappig he, hou linkse politici allochtone woede altijd veranderen in angst.
Standaard riedeltje om de tegenpartij tot sukkels te degraderen.

"Mevrouw de Minister. We zijn ongerust over troepenopbouw langs de grens."
"Dat is slechts xenofobie, jullie zijn bang voor buitenlanders!"
" "
  zaterdag 21 april 2007 @ 18:20:25 #14
3542 Gia
User under construction
pi_48576672
Ben benieuwd wat ze eigenlijk precies bedoelt met 'ruimte geven aan de Islam'.

Persoonlijk vind ik dat geloven een privézaak is, iets wat je thuis doet of binnen je geloofsgemeenschap, zoals kerk/moskee/synagoge whatever. Moslims vinden dat geloven iets is wat je overal doet en de hele dag door. Tja, dat is iets wat vreemd is in onze westerse samenleving en niet overal geaccepteerd kan worden.

IK denk dat moslims hier een beetje water bij de wijn moeten doen en moeten accepteren dat je niet overal je geloofsregeltjes na kunt leven.
IK vind dat wij in Nederland al meer dan voldoende ruimte geven aan de islam. Er worden moskees gebouwd, gebedsruimten op sommige plaatsen, hoofddoekjes mogen bijna overal.

Dus, IK zie niet in waar er nog meer ruimte gegeven moet worden. Nederland is nu eenmaal geen islamitisch land.
pi_48577014
Vogelaar benadrukte al vast wel dat in een land met één miljoen islamieten, ruimte moet zijn voor de islam

Ruimte op Barabant veur alle Arabieuh.
  zaterdag 21 april 2007 @ 18:36:22 #16
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48577037
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 18:35 schreef Autodidact het volgende:
Vogelaar benadrukte al vast wel dat in een land met één miljoen islamieten, ruimte moet zijn voor de islam

[afbeelding]

In de Kruidenbuurt is er ruimte genoeg ja.
pi_48577277
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 18:35 schreef Autodidact het volgende:

[afbeelding]

Ach. Van de week was op TV dat groeisteden als Zoetermeer en Almere de toekomstige probleemsteden zijn. De middelclass wil er niet meer wonen en de boel verpaupert. Wat de oorzaak daar van is: ook daar komt steeds meer Murk-tuig de boel verneuken. Iets wat ik met eigen ogen zie gebeuren in Zoetermeer.
pi_48577543
volgens mij woedt het debat al jaren vollop, is alleen nog niet doorgedrongen bij CPN Ella & co
  zaterdag 21 april 2007 @ 18:56:19 #19
125878 Gabry
Lento Violento
pi_48577634
Ik ben benieuwd waar ze dan over wilt debatteren.
"Over de positie van de islam in de samenleving" zegt me helemaal niks.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_48577746
probleem is natuurlijk dat het debat over de islam niet zo verloopt als CPN Ella wenst dat het verloopt

* moppelt iets over de Pravda en de aard van het slinkse beestje ...
  zaterdag 21 april 2007 @ 19:02:00 #21
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48577826
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 18:56 schreef Gabry het volgende:
Ik ben benieuwd waar ze dan over wilt debatteren.
"Over de positie van de islam in de samenleving" zegt me helemaal niks.
Maar we moeten wel ruimte maken voor de islam! Voor mijn gevoel doen we dat al veel te veel...
  zaterdag 21 april 2007 @ 19:22:28 #22
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48578459
Ella wil het vast niet hebben over onthoofdingen door kinderen... dat is natuurlijk stigmatiserend en generaliserend.
pi_48578509
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:22 schreef PJORourke het volgende:
Ella wil het vast niet hebben over onthoofdingen door kinderen... dat is natuurlijk stigmatiserend en generaliserend.
Waar was dat ook alweer, Almelo toch? Pieter Vennema die onthoofd was omdat hij zei dat Mohammad geen baardgroei had? Zoiets?
pi_48578551
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 18:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wat de oorzaak daar van is: ook daar komt steeds meer Murk-tuig de boel verneuken.
Ga toch weg kerel, men wil er niet wonen omdat er geen reet te doen is.
  zaterdag 21 april 2007 @ 19:25:27 #25
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48578559
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:23 schreef Monidique het volgende:
Waar was dat ook alweer, Almelo toch? Pieter Vennema die onthoofd was omdat hij zei dat Mohammad geen baardgroei had? Zoiets?
Arme M heeft natuurlijk geen boksbal om z'n frustraties op af te reageren...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')