BIj mij nog geen mooie grote uitbundig gegroeide planten, want een paar weken geleden stond er nog helemaal niets.
Inmiddels staat er al wel wat, maar dat moet nog uitlopen en wat grotere planten/struiken moeten nog geplant worden
![]()
Hoe het een aantal maanden geleden begon:
Nou met een grote
jankbui !!!![]()
De woning werd opgeleverd en dat de tuin niet veel was hadden we uiteraard bij de bezichtigingen al gezien.
Inmiddels was het onkruid echter nog hoger gegroeid. Kniehoog onkruid... overal. Als je er doorheen liep haalde je je benen open.
geript plaatje van wat onkruid (weliswaar wat vriendelijker en leuker ogend dan dat in mijn tuin stond
![]()
)
![]()
een deel van de tuin was het onkruid al wat geplet, maar kon je er lopen ?
want daar lag een lading grof vuil dat de vorige bewoner achter gelaten had.
Een gasstel met oven lag ondersteboven in de tuin, een fitness toestel, een kapotte computer, tafeltje, oude lege verfpotten en ga maar door
wederom geript plaatje
![]()
Om de tuin heen stond een wat kale/verwilderde en nooit meer in orde te krijgen veel te brede coniferenhaag.
Die moesten er dus eerst maar uit !
Daar heb ik gelukkig wat hulp bij gekregen van een lieve man met een sterk stoer autootje *zweet van voorhoofd afveegt*
Vervolgens moest er een nieuwe afscheiding komen.
Een schutting maar voorlopig.
De schutting hebben voor een deel met ons tweeën neergezet en voor een deel heb ik het alleen gedaan.
![]()
probeer dat maar eens... een schuttingdeel recht houden en tegelijkertijd bevestigen.
![]()
min of meer is dat gelukt.
Er is 1 paal die ik nog iets wil manipuleren, maar verder vind ik het wel prima
![]()
De palen moeten nog afgezaagd worden (nee ik vond het niet nodig meteen alles even hoog er in te zetten. Ik ben niet van de waterpas en de centimeter
![]()
) en dan komen er nog kapjes op.
Dan de tuin zelf.
Nog maar eerst een keer janken ?
En dan hup, weer aan de slag ! (aanstelleritus
![]()
)
Eerst alle troep weg gehaald, vervolgens al het onkruid "omgehakt", vervolgens de grond omgespit.
Wat een hel!! het wortelnetwerk onder de grond was geen doorkomen aan.
humor was dat onder een gedeelte van de tuin grote grindtegels te vinden waren.
Tegels van 30 kilo / stuk weggesjouwd (in mijn up he, en ja dat vermeld ik er bij want ik ben er best trots op
![]()
)
Toch redelijk gelukt.
even pauze weer.
....en in no time kwam al weer wat onkruid omhoog.
Gelukkig nog hanteerbaar tegen de tijd dat ik echt aan de slag ging.
Tussenstand :
een grote bak zand en dagelijks mijn vloer vegen ivm de inloop.
(ik en mijn meisje in de zandbak)inmiddels heb ik
een stoepje/terrasje aagelegd met kleinere steentjes (en de tafel en stoelen wiebelen niet eens !)
![]()
een vijver gemaakt (waar buiten de vissen die ik er zelf in heb gedaan inmiddels ook al 3 groene kikkers in zitten en twee padden)
ow en wederom, alles in mijn eentje gedaan.
het gat graven, de lavastenen neerleggen (ik heb dagen met bodybutter gesmeerd om mijn handen weer zacht te krijgen)
![]()
![]()
later nog een rieten mand met bloemen erbij gezet
![]()
het is allemaal wat stoffig want
![]()
en plantenborders (je ziet ze geloof ik heor en daar ook al op de foto's hierboven en op onderstaande ook)
en een grasmat gelegd (natuurlijk ook allemaal eigenhandig
![]()
)
![]()
![]()
![]()
en hier wat viooltjes
![]()
ow en ik zie dat hier mijn roosjes nog niet eens op te zien zijn.
Ik ben er al best trots op, ondanks dat het nog niet echt leeft op deze foto's.
Het moet nog aangroeien, er moeten nog grotere struiken komen,
maar ik heb het allemaal wel zelf gedaan. (en nee niet ales is even strak/ perfect, maar dat boeit me niet.
![]()
)
Zow, en de bloemetjes
![]()
die langs mijn voordeur pad hangen en het "straatje/parkeerplaats" stuk dat ik betegeld heb voor de kinderfietsjes/tractors etc, en de rambam aan die kant komt een andere keer.
Leuk topic !
Meeeeeeeer foto's graag voor inspiratie.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill