Tsja als een vrouw graag besneden wil worden of berecht via de sharia dan zou dat vergelijkbaar zijn. Op het moment dat de vrouw onder dwang met zo'n boot meemoet dan is er sprake van een misdrijf op Nederlands grondgebied.quote:Op maandag 23 april 2007 11:59 schreef Zero2Nine het volgende:
Iedereen die zo'n fan is van de abortusboot moet eens nagaan in hoeverre zij blij zouden zijn met zo'n boot die vlakbij Nederland gaat liggen waarop handelingen worden verricht die hier niet zijn toegestaan. De shariaboot een idee misschien? of de vrouwenbesnijdenisboot? ja beter een boot waar ze vrouwen besnijden dan dat ze zelf thuis gaan klooien.
Inderdaad, men gaat nogal makkelijk voorbij aan dat stuk dwang. En ik heb liever dat die vrouwen op een boot onder goede omstandigheden een abortus ondergaan dan dat buurvrouw gaat kloten met een breinaald...quote:Op maandag 23 april 2007 12:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tsja als een vrouw graag besneden wil worden of berecht via de sharia dan zou dat vergelijkbaar zijn. Op het moment dat de vrouw onder dwang met zo'n boot meemoet dan is er sprake van een misdrijf op Nederlands grondgebied.
Volgens de Nederlandse wet mag een vrouw met haar kind het land per schip verlaten. Volgens de Somalische wet mag een vrouw haar dochter laten besnijden. Dus alles is volkomen legaal als het om een minderjarige dochter gaat.quote:Op maandag 23 april 2007 12:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tsja als een vrouw graag besneden wil worden of berecht via de sharia dan zou dat vergelijkbaar zijn. Op het moment dat de vrouw onder dwang met zo'n boot meemoet dan is er sprake van een misdrijf op Nederlands grondgebied.
Dat is dan mooi, want ze overtreden de wet niet.quote:Op zaterdag 21 april 2007 15:37 schreef teamlead het volgende:
[..]
dat denk ik jaAls je die vrouwen zou willen helpen, zijn er nl. ook andere mogelijkheden.
maar het punt blijft dat die lui van die boot willens en wetens mensen stimuleren de wet te overtreden op basis van een moreel superioriteitsgevoel.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 23 april 2007 11:59 schreef Zero2Nine het volgende:
Iedereen die zo'n fan is van de abortusboot moet eens nagaan in hoeverre zij blij zouden zijn met zo'n boot die vlakbij Nederland gaat liggen waarop handelingen worden verricht die hier niet zijn toegestaan. De shariaboot een idee misschien? of de vrouwenbesnijdenisboot? ja beter een boot waar ze vrouwen besnijden dan dat ze zelf thuis gaan klooien.
Totdat er in een nog liberaler land een idioot opstaat die gaat varen met een euthanasieboot. Kun je allemaal je bejaarde moeder aan bord kunt brengen om haar te euthaniseren. Euthanasie is een recht waar je niet trots op hoeft te zijn, wat niet leuk is, maar wat wel gekoesterd moet blijven. En dan de "creationisten" maar zeiken zekerquote:Op maandag 23 april 2007 13:30 schreef Aoristus het volgende:
ik hoorde er net iets over op het nieuws, de pro-life gristenen staan natuurlijk weer op hun achterste poten omdat Jet Bussemaker een rationele beslissing heeft gemaakt die tegen de creationstenleer in gaat. Ik hoop dat ze haar poot stijf houdt, maar die verwachting heb ik wel bij haar. Abortus is een recht waar je niet trots op hoeft te zijn, wat niet leuk is, maar wat wel gekoesterd moet blijven.
Liberalen zijn toch groot geworden met de 'laissez-faire' methodequote:Op maandag 23 april 2007 13:51 schreef buachaille het volgende:
[..]
Totdat er in een nog liberaler land een idioot opstaat die gaat varen met een euthanasieboot. Kun je allemaal je bejaarde moeder aan bord kunt brengen om haar te euthaniseren. Euthanasie is een recht waar je niet trots op hoeft te zijn, wat niet leuk is, maar wat wel gekoesterd moet blijven. En dan de "creationisten" maar zeiken zeker(ik zie nu dat er al een beter voorbeeld is gegeven door zero2nine met de "shariaboot").
Volgens mij zitten hier een groot aantal voorstanders van een dergelijke euthanasieboot.quote:Op maandag 23 april 2007 13:51 schreef buachaille het volgende:
[..]
Totdat er in een nog liberaler land een idioot opstaat die gaat varen met een euthanasieboot. Kun je allemaal je bejaarde moeder aan bord kunt brengen om haar te euthaniseren. Euthanasie is een recht waar je niet trots op hoeft te zijn, wat niet leuk is, maar wat wel gekoesterd moet blijven. En dan de "creationisten" maar zeiken zeker(ik zie nu dat er al een beter voorbeeld is gegeven door zero2nine met de "shariaboot").
Als mensen vrijwillig aan de sharia willen doen moeten ze het vooral doen....quote:Op maandag 23 april 2007 11:59 schreef Zero2Nine het volgende:
Ten eerst heeft Sharia niks met besnijdenis te maken, en ten tweede gebeurt het bij personen die niks te willen hebben.quote:Op maandag 23 april 2007 15:16 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Als mensen vrijwillig aan de sharia willen doen moeten ze het vooral doen....
Stel nou dat een man zijn vrouw meesleept naar dat schip. En ze krijgt daar stokslagen. Als ze dan terugkomen, zal nederland dan echt zeggen: 'ach ja, gebeurd in internationale wateren he. we kunnen er niks aan doen. nou ja, we kunnen je op vlinderjacht sturen maar da's ook alles hoor'quote:Op maandag 23 april 2007 15:16 schreef Autodidact het volgende:
Als mensen vrijwillig aan de sharia willen doen moeten ze het vooral doen....
Die man heeft haar ontvoerd - dat is verboden. Als de vrouw zelf willens en wetens naar de boot loopt, stokslagen krijgt en weer terugkomt zie ik niet waarom je haar dit genot moet onthoudenquote:Op maandag 23 april 2007 16:00 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Stel nou dat een man zijn vrouw meesleept naar dat schip. En ze krijgt daar stokslagen. Als ze dan terugkomen, zal nederland dan echt zeggen: 'ach ja, gebeurd in internationale wateren he. we kunnen er niks aan doen. nou ja, we kunnen je op vlinderjacht sturen maar da's ook alles hoor'
Lijkt me niet. Net zo goed als dat andere landen niet hoeft te pikken dat een nederlands schip voor de kust even hun wetten komt omzeilen
Waar zeg ik dat de sharia iets met besnijdenis heeft te doen? Ik wist trouwens ook niet dat de abortusboot over zwangere tieners ging?quote:Op maandag 23 april 2007 15:57 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ten eerst heeft Sharia niks met besnijdenis te maken, en ten tweede gebeurt het bij personen die niks te willen hebben.
goed dan, ze gaat vrijwillig mee omdat ze denkt er licht van af te komen, maar het pakt toch anders uit.quote:Op maandag 23 april 2007 16:01 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Die man heeft haar ontvoerd - dat is verboden. Als de vrouw zelf naar de boot loopt, stokslagen krijgt en weer terugkomt zie ik niet waarom je haar dit genot moet onthouden.
Dat is haar probleem. Ze kan zich prima laten informeren...quote:Op maandag 23 april 2007 16:05 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
goed dan, ze gaat vrijwillig mee omdat ze denkt er licht van af te komen, maar het pakt toch anders uit.
Als het gaat over minderjarigen is er geen vrije keuze....als het gaat om volwassen vrouwen die graag besneden willen worden zie ik niet waarom ik ze dat moet ontzeggen eigenlijk. Ze doen maar.quote:Op maandag 23 april 2007 16:05 schreef __Saviour__ het volgende:
of een schip voor de kust voert besnijdenissen uit bij meisjes. moet dat ook maar toegestaan worden.
Je gaat voorbij aan het principe van de abortusboot: vrije keuze. Een vergelijking met een boot waarin vrije keuze geen rol speelt is bij voorbaat onzinnig.quote:Op maandag 23 april 2007 16:11 schreef __Saviour__ het volgende:
ja, geen vrije keuze. inderdaad. maar wel volledig toegestaan onder de vlag van het land waaronder de boot vaart. op dezelfde manier opereert die abortusboot.
Tsja dan kun je de abortusboot net zo goed vergelijken met een boot waar je varkensvlees kunt eten voor de kust van Saudi-Arabië.quote:Op maandag 23 april 2007 16:11 schreef __Saviour__ het volgende:
ja, geen vrije keuze. inderdaad. maar wel volledig toegestaan onder de vlag van het land waaronder de boot vaart. op dezelfde manier opereert die abortusboot.
Ja. Als ze maar zoveel mogelijk baby's kunnen doden en opeten, en de vrouwen een trauma bezorgen.quote:Op maandag 23 april 2007 16:31 schreef buachaille het volgende:
Of je nou voor of tegen abortus bent, die hele schuit bestaat gewoon uit een stel hysterische wijven die beter thuis bij hun man in de keuken lekkere koteletjes kunnen staan braden in plaats van geestelijk instabiele vrouwen voor de rest van hun leven een trauma te bezorgen door hun vrucht te aborteren. Stel dat zo'n vrouw spijt krijgt als ze aan boord is, het clubje vrouwen zal haar net zo lang onder druk zetten totdat ze overstag gaat.
The other white meatquote:Op maandag 23 april 2007 16:35 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja. Als ze maar zoveel mogelijk baby's kunnen doden en opeten, en de vrouwen een trauma bezorgen.
quote:Op maandag 23 april 2007 16:35 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja. Als ze maar zoveel mogelijk baby's kunnen doden en opeten, en de vrouwen een trauma bezorgen.
T schijnt best goed eten te zijn. Van een vage kennis uit Scheveningen heb ik trouwens begrepen dat de helft van de vrouwen homoseksueel is en dat de andere helft biologisch niet (meer) in staat is kinderen te krijgen. Vandaar denk ik de gebetenheid op de baby's van andere vrouwenquote:
Kom op, niet zo cynisch, je mag best tegen abortus zijn, maar waarom wel/niet is een veel interessante(re) vraag.quote:Op maandag 23 april 2007 16:45 schreef buachaille het volgende:
[..]
T schijnt best goed eten te zijn. Van een vage kennis uit Scheveningen heb ik trouwens begrepen dat de helft van de vrouwen homoseksueel is en dat de andere helft biologisch niet (meer) in staat is kinderen te krijgen. Vandaar denk ik de gebetenheid op de baby's van andere vrouwen![]()
Dat is een interessante vraag, maar daar gaat het hier niet alleen over. De vraag is ook of het verantwoord is abortussen uit te voeren op open zee, stel je voor dat er complicaties optreden. En ook is de vraag of we het als maatschappij wel willen dat landen waar abortus niet is toegestaan worden bezocht door een dergelijke schuit. Het komt nogal opdringerig en arrogant over.quote:Op maandag 23 april 2007 16:47 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Kom op, niet zo cynisch, je mag best tegen abortus zijn, maar waarom wel/niet is een veel interessante(re) vraag.
Zeker weten, bij windkracht 2+ wordt er niet gesnedenquote:Op maandag 23 april 2007 16:49 schreef buachaille het volgende:
[..]
Dat is een interessante vraag, maar daar gaat het hier niet alleen over. De vraag is ook of het verantwoord is abortussen uit te voeren op open zee, stel je voor dat er complicaties optreden. En ook is de vraag of we het als maatschappij wel willen dat landen waar abortus niet is toegestaan worden bezocht door een dergelijke schuit. Het komt nogal opdringerig en arrogant over.
Ik raad je aan een keertje op makreel te gaan vissen bij een van de rederijen in Scheveningen, bijvoorbeeld rederij Trip. Ook als er geen wind staat dan is er nog een stevige deining, genoeg om je maaginhoud onvrijwillig te lozen in ieder geval. Pas als het een week windstil is dan zou het eventueel te doen zijn.quote:Op maandag 23 april 2007 16:50 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Zeker weten, bij windkracht 2+ wordt er niet gesneden
Wuhhh?quote:Nee, wat doet de pro-abortusbeweging als er ergens een vondelingetje gevonden wordt? Die gaat politieberichten uitzenden op alle kanalen zodat vrouwen die het maar in hun hoofd halen wel uitkijken en de vrucht laten wegsnijden.
Als dat zo is hoe komt het dan dat we in Nederland een erg laag percentage abortussen hebben?quote:Op maandag 23 april 2007 17:01 schreef buachaille het volgende:
Jammer dat in Nederland altijd wordt gepushed richting de opzettelijke vruchtafdrijving.
Wij hebben Andries Knevel.quote:Op maandag 23 april 2007 17:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als dat zo is hoe komt het dan dat we in Nederland een erg laag percentage abortussen hebben?
Het blijft ingaan tegen de wetten van het land waar het schip voor anker ligt. Dáár gaat het ook om. Dat een klein kutlandje het even beter denkt te weten.quote:Op maandag 23 april 2007 16:18 schreef Autodidact het volgende:
Je gaat voorbij aan het principe van de abortusboot: vrije keuze. Een vergelijking met een boot waarin vrije keuze geen rol speelt is bij voorbaat onzinnig.
Doe even normaal, straks hebben ze nog wapens aan boord.quote:Op maandag 23 april 2007 17:01 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik raad je aan een keertje op makreel te gaan vissen bij een van de rederijen in Scheveningen, bijvoorbeeld rederij Trip. Ook als er geen wind staat dan is er nog een stevige deining, genoeg om je maaginhoud onvrijwillig te lozen in ieder geval. Pas als het een week windstil is dan zou het eventueel te doen zijn.
Jammer dat in Nederland altijd wordt gepushed richting de opzettelijke vruchtafdrijving. Als ieder ziekenhuis een vondelingenluikje zou krijgen dan zouden veel vrouwen geholpen zijn. Nee, wat doet de pro-abortusbeweging als er ergens een vondelingetje gevonden wordt? Die gaat politieberichten uitzenden op alle kanalen zodat vrouwen die het maar in hun hoofd halen wel uitkijken en de vrucht laten wegsnijden. Als vrouwen psychisch in nood zitten en kun anoniem van hun zuigeling afwillen geef ze dan tenminste een kans.
Dat beweer je nou herhaaldelijk, maar vind je dat ook als het bijvoorbeeld gaat om een schip van een christelijke organisatie dat aanmeert in Saudi-Arabië en mensen aan boord de mogelijkheid biedt de bijbel te lezen?quote:Op maandag 23 april 2007 18:53 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het blijft ingaan tegen de wetten van het land waar het schip voor anker ligt. Dáár gaat het ook om. Dat een klein kutlandje het even beter denkt te weten.
Jeequote:Op maandag 23 april 2007 20:42 schreef Devion het volgende:
Ben ik de enige die hier de hypocritici zie?
"Eerbied voor het leven?" Donder toch op. Tenzij je toegewijd vegetarier bent, ben je niks meer dan hypocriet. Je laat miljoenen koeien en kippen sterven, slechts omdat je het lekker vindt. Je kan prima leven met alleen vruchten, water eten etc..
Of is hier een embryo/foetus zo speciaal? Mensch moet weer speciale positie hebben?
Een vrouw die een kind niet wil hebben, kan je moeilijk dwingen. Kind afstaan geeft vaker psychisch complicaties dan het beroemde "post abortus syndroom".
P.s. Ik ben GEEN vegetarier.(Hamburgers zijn veelste lekker)
Ik ook! Hoezee, nu mogen we een mening hebben!quote:
En sinds wanneer is geen-dwang een universeel gegeven? Dat jij waarde hecht aan keuzevrijheid betekent niet dat anderen ook die waarde er aan moeten hechten.quote:Op maandag 23 april 2007 12:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Die kunnen rustig in hun huisje blijven en een poster van Mao Zedong aan blijven bidden. Ze worden er niet uit gesleurd, en zullen ook niet gebombardeerd worden, of getorpedeerd, mochten ze toevallig in een woonboot wonen.quote:Op maandag 23 april 2007 21:49 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
En sinds wanneer is geen-dwang een universeel gegeven? Dat jij waarde hecht aan keuzevrijheid betekent niet dat anderen ook die waarde er aan moeten hechten.
Waar zei ik dat het een universeel gegeven was. Ik zei dat het een misdrijf was op Nederlands grondgebied.quote:Op maandag 23 april 2007 21:49 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
En sinds wanneer is geen-dwang een universeel gegeven? Dat jij waarde hecht aan keuzevrijheid betekent niet dat anderen ook die waarde er aan moeten hechten.
Die "andere" zullen er ook geen gebruik van maken, maar laat de gene die wel gebruik maakt van die keuzevrijheid in hun waarde!quote:Op maandag 23 april 2007 21:49 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Oké jij veronderstelt dat de mens er bovenstaat, maar waarom? Waarom staat de mens boven dieren?quote:Op maandag 23 april 2007 20:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat is anders. Menselijk leven is toch wel veel meer dan de lagere dieren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |