De moeder kan wel meer denken, maar dat betekent niet dat het daadwerkelijk zo is. Anderen hebben daar inderdaad niets mee te maken, meer de nog ongeboren mens juist alles!quote:Op zondag 22 april 2007 14:21 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Omdat de moeder denkt dat het kind er geen goede jeugd of opvoeding kan hebben, om een voorbeeld te noemen. Daar heeft vadertje staat, een politieke partij, wij, of wie dan ook niets mee te maken.
Wat een ongelofelijk dom argument.quote:Op zondag 22 april 2007 14:17 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Als ze zwanger wordt terwijl ze dat niet wil, is dat al een goede indicatie dat ze totaal niet de verantwoordelijkheid heeft om baas te zijn over haar eigen lichaam.
Mijn visie op dit onderwerp is zuiver humanistisch.quote:Op zondag 22 april 2007 14:22 schreef JohnDope het volgende:
De enige externe persoon die over een foetus kan beslissen is God en verder helemaal niemand!
God bestaat niet. Gevoelens wel.quote:Op zondag 22 april 2007 14:22 schreef JohnDope het volgende:
De enige externe persoon die over een foetus kan beslissen is God en verder helemaal niemand!
Dus zelfs een leven moet wijken voor de seksuele pleziertjes van de vrouw? Dat lijkt mij geen stap in de goede richting.quote:Op zondag 22 april 2007 14:22 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijk dom argument.
Scheurende condooms, een falende of verkeerde pil, een fout geplaatst spiraaltje, verkrachting, een verbod op anticonceptie, slechte voorlichting over anticonceptie, een slecht uitgevoerde en dus ineffectieve sterilisatie, er zijn zoveel redenen waarom vrouwen ongewenst zwanger kunnen raken.![]()
Het maakt me niet uit. Maar Vadertje Staat moet niet voor God willen spelen.quote:Op zondag 22 april 2007 14:23 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Mijn visie op dit onderwerp is zuiver humanistisch.
Roep het nog even wat vaker, wie weet ga ik het wel geloven.quote:
Dat is inderdaad niet alleen voorbehouden aan mannen.quote:Op zondag 22 april 2007 14:23 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Dus zelfs een leven moet wijken voor de seksuele pleziertjes van de vrouw? Dat lijkt mij geen stap in de goede richting.
En stomheid is veruit de voormaanste reden. Daarnaast is zwangerschap een risico dat je accepteert, juist omdat geen enkele manier van anticonceptie 100% is.quote:Op zondag 22 april 2007 14:22 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijk dom argument.
Scheurende condooms, een falende of verkeerde pil, een fout geplaatst spiraaltje, verkrachting, een verbod op anticonceptie, slechte voorlichting over anticonceptie, een slecht uitgevoerde en dus ineffectieve sterilisatie, er zijn zoveel redenen waarom vrouwen ongewenst zwanger kunnen raken.![]()
Nee, jouw uitgangspunt is totaal verkeerd. Wat jij doet is de Staat beschuldigen van het feit dat zij zich bemoeit met het leven en de keuzes van de vrouw. Maar waar de Staat in werkelijkheid mee bezig is (in het geval dat zij abortus zou verbieden), is het beschermen van een mens in wording. Dat is een volstrekt andere benadering. De vrouw ik in dit verband ondergeschikt. Je vergelijking met het menselijk brein is dus ook onterecht.quote:Op zondag 22 april 2007 14:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het maakt me niet uit. Maar Vadertje Staat moet niet voor God willen spelen.
What's next? Gaan ze ook als de technology het mogelijk maakt, de zaakjes tot in het menselijk brein regelen?
Dat klopt, een man die per ongeluk een vrouw zwanger maakt, moet net zo goed de verantwoordelijkheden dragen.quote:Op zondag 22 april 2007 14:25 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat is inderdaad niet alleen voorbehouden aan mannen.
als de staat straks met technology in het mensenlijkbrein kan kijken, dan kan Vadertje Staat de mens nog veel beter beschermen.quote:Op zondag 22 april 2007 14:26 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Nee, jouw uitgangspunt is totaal verkeerd. Wat jij doet is de Staat beschuldigen van het feit dat zij zich bemoeit met het leven en de keuzes van de vrouw. Maar waar de Staat in werkelijkheid mee bezig is (in het geval dat zij abortus zou verbieden), is het beschermen van een mens in wording. Dat is een volstrekt andere benadering. De vrouw ik in dit verband ondergeschikt. Je vergelijking met het menselijk brein is dus ook onterecht.
Nee, dat zou ingaan tegen de vrije keuze van het individu.quote:Op zondag 22 april 2007 14:28 schreef JohnDope het volgende:
[..]
als de staat straks met technology in het mensenlijkbrein kan kijken, dan kan Vadertje Staat de mens nog veel beter beschermen.
Voor de vrouw idem dito.quote:Op zondag 22 april 2007 14:29 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Nee, dat zou ingaan tegen de vrije keuze van het individu.
Ja en? Als daarmee het hogere goed, de samenleving beschermd kan worden tegen afwijkende, niet normale(c) mensen? Genoeg mensen die hun individuele vrijheid willen opgeven, daarmee verplichten anderen dat ook te doen, voor hun eigen belang.quote:Op zondag 22 april 2007 14:29 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Nee, dat zou ingaan tegen de vrije keuze van het individu.
Ontwikkeling? Hoeveel jaar hebben we nu abortus in Nederland? Is ons land ondertussen ten onder gegaan?quote:Op zondag 22 april 2007 14:25 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
En stomheid is veruit de voormaanste reden. Daarnaast is zwangerschap een risico dat je accepteert, juist omdat geen enkele manier van anticonceptie 100% is.
Ik vind het ook een foute ontwikkelingen dat een potentieel leven ondergeschikt is aan sexuele bevrediging.
Dat beweer ik ook helemaal niet, ik meld dat ik het verkeerd en ongezond vind.quote:Op zondag 22 april 2007 14:34 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ontwikkeling? Hoeveel jaar hebben we nu abortus in Nederland? Is ons land ondertussen ten onder gegaan?
Ja zo'n mannetje ben jij wel. Nu komt de aap uit de mouw.quote:Op zondag 22 april 2007 14:38 schreef Dodecahedron het volgende:
Ik denk dat ik mijn eigen kantoenplantage met slaven ga beginnen. Ik zeg gewoon dat mensen met een andere huidskleur dan mij minderwaardig zijn, schreeuw wat over "Baas in eigen plantage" en bestempel mensen die claimen dat zwarten qua geest niets verschillen van blanken als "middeleeuws".
Jij snapt de vergelijking niet?quote:Op zondag 22 april 2007 14:42 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja zo'n mannetje ben jij wel. Nu komt de aap uit de mouw.
Een slavenplantage vergelijken met een foetus die groeit in een vrouwquote:
Het gaat om het idee van het ene individu boven het andere stellen om lege redenen.quote:Op zondag 22 april 2007 14:44 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Een slavenplantage vergelijken met een foetus die groeit in een vrouw![]()
Een foetus is een onderdeel van de vrouw, de enige die daar over kan beslissen is de vrouwzelf of God.quote:Op zondag 22 april 2007 14:45 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Het gaat om het idee van het ene individu boven het andere stellen om lege redenen.
Dit gaat over abortus, euthanasie heb ik geen problemen mee, dat heeft te maken met het individuele recht tot zelfbeschikking.quote:Op zondag 22 april 2007 14:45 schreef du_ke het volgende:
Dat discussies over euthenasie nu nog gevoerd moeten worden. Toch een nadeel van de weer opkomende religie.
Bedoelde ook abortusquote:Op zondag 22 april 2007 14:47 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dit gaat over abortus, euthanasie heb ik geen problemen mee, dat heeft te maken met het individuele recht tot zelfbeschikking.
En ik religieus?
Onzin, het foetus is een invividu waar de vrouw verantwoordelijkheid voor draagt, vanaf het moment dat ze met iemand het bed induikt. En voor iemand verantwoordelijk te zijn, of dat nou lichamelijk of hoe dan ook is, geeft je niet het recht hem te doden.quote:Op zondag 22 april 2007 14:46 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Een foetus is een onderdeel van de vrouw, de enige die daar over kan beslissen is de vrouwzelf of God.
Dat wil, zowel pro-choice als -life, jou doen geloven, omdat het debat er dan zo lekker simpel van wordt, maar dat is niet zo.quote:Op zondag 22 april 2007 14:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
En weer opkomende religie speelt in dit soort discussies wel degelijk mee.
Niet voor mij. Het is ook een beetje zielig om iedereen die moeite heeft met abortus af te schilderen als een dogmatisch Christen.quote:Op zondag 22 april 2007 14:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Bedoelde ook abortus.
En weer opkomende religie speelt in dit soort discussies wel degelijk mee.
Er zijn genoeg vrouwen die zwanger worden zonder 'het bed in te duiken'. En dan bedoel ik dus niet alleen Maria.quote:Op zondag 22 april 2007 14:50 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Onzin, het foetus is een invividu waar de vrouw verantwoordelijkheid voor draagt, vanaf het moment dat ze met iemand het bed induikt. En voor iemand verantwoordelijk te zijn, of dat nou lichamelijk of hoe dan ook is, geeft je niet het recht hem te doden.
Niet voor iedereen inderdaad, maar dat dit soort discussies weer gevoerd worden (wat 10 jaar geleden echt niet het geval was) heeft toch echt meer te maken met weer opkomende religie dan met andere zaken denk ik.quote:Op zondag 22 april 2007 14:51 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Niet voor mij. Het is ook een beetje zielig om iedereen die moeite heeft met abortus af te schilderen als een dogmatisch Christen.
Interessant ... vertel.quote:Op zondag 22 april 2007 14:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er zijn genoeg vrouwen die zwanger werden zonder 'het bed in te duiken'.
Als ik je dat nog moet gaan uitleggenquote:
Afwijkende, niet normale mensen?quote:Op zondag 22 april 2007 14:32 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja en? Als daarmee het hogere goed, de samenleving beschermd kan worden tegen afwijkende, niet normale(c) mensen? Genoeg mensen die hun individuele vrijheid willen opgeven, daarmee verplichten anderen dat ook te doen, voor hun eigen belang.
Je begrijpt de onderliggende boodschap echt niet, hèquote:Op zondag 22 april 2007 14:42 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja zo'n mannetje ben jij wel. Nu komt de aap uit de mouw.
Die begrijp ik wel. Dodecahedron ziet negers als foetussen.quote:Op zondag 22 april 2007 15:00 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Je begrijpt de onderliggende boodschap echt niet, hè?
Nee, hij stelt aan de kaak het verschijnsel dat bepaalde menselijke levensvormen mogen worden gezien als middelen die je kunt gebruiken wanneer je er op zit te wachten, of mag dumpen, wanneer ze overbodig zijn.quote:Op zondag 22 april 2007 15:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die begrijp ik wel. Dodecahedron ziet negers als foetussen.
Dat geloof ik ook, maar dat komt omdat de meerderheid van de bevolking niet een bepaald hoog ontwikkeld abstractievermogen bezit.quote:Op zondag 22 april 2007 15:02 schreef JohnDope het volgende:
Als hij dit statement op televisie had gemaakt, dan had je een rel gehad, waar je U tegen zegt.
Jij snapt er echt helemaal niks van.quote:Op zondag 22 april 2007 15:03 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Nee, hij stelt aan de kaak het verschijnsel dat bepaalde menselijke levensvormen mogen worden gezien als middelen die je kunt gebruiken wanneer je er op zit te wachten, of mag dumpen, wanneer ze overbodig zijn.
Had ik het over X-Men dan?quote:Op zondag 22 april 2007 15:00 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Afwijkende, niet normale mensen?
Ik krijg hier een beetje het gevoel van de The X-Men bij waarin de 'normale' mens bang is voor de mutanten. Hoe zielig kun je zijn!!!!
Nee, jij bent een heel eng mannetje dat graag ziet dat het menselijke ras gezuiverd blijft van afwijkingen. Die wens doet mij aan een bepaald persoon uit de geschiedenis denken.quote:
Als je nu nog niet doorhad dat dat sarcasme was, bij deze.quote:Op zondag 22 april 2007 15:10 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Nee, jij bent een heel eng mannetje dat graag ziet dat het menselijke ras gezuiverd blijft van afwijkingen. Die wens doet mij aan een bepaald persoon uit de geschiedenis denken.
ik vind jou en velen met jou een stuk enger, omdat jullie zelfs de zaken niet alleen tot achter de voordeur willen regelen, maar zelfs tot in de mens.quote:Op zondag 22 april 2007 15:10 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Nee, jij bent een heel eng mannetje dat graag ziet dat het menselijke ras gezuiverd blijft van afwijkingen. Die wens doet mij aan een bepaald persoon uit de geschiedenis denken.
Ik niet. Eeuw of 2 geleden zegen veel plantagehouders in Amerika echter wel negers als minderwaardig.quote:Op zondag 22 april 2007 15:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die begrijp ik wel. Dodecahedron ziet negers als foetussen.
Die boot is mickeymouse, ze doen daar alleen maar ingrepen bij vrouwen die maximaal 7 weken zwanger zijn. Ik heb het dus niet over die boot, maar over abortus in het algemeen.quote:Op zondag 22 april 2007 15:13 schreef Knarf het volgende:
Niemand van de pro 'boot' mensen die kan uitleggen waarom deze boot zonodig moet. Kunnen ze de vrouwen niet goedkoper invliegen?
Of zijn de pro 'boot' mensen alleen voor provocatie, ipv zoveel mogelijk vrouwen ook echt helpen?
Dat is allemaal leuk en aardig, alleen zaten die slaven niet via menselijkweefsel verbonden aan de slavenboer.quote:Op zondag 22 april 2007 15:14 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ik niet. Eeuw of 2 geleden zegen veel plantagehouders in Amerika echter wel negers als minderwaardig.
En hoezo is dat een voorwaarde? Wquote:Op zondag 22 april 2007 15:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk en aardig, alleen zaten die slaven niet via menselijkweefsel verbonden aan de slavenboer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |