abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48564568
Kardinaal mijmert over carrière en islam

UTRECHT - Kardinaal Simonis is niet positief over de samenleving en niet over de wereld. ‘Pessimistisch? Ik noem het realistisch. Mensen zien het kwaad niet meer – de armoede in ontwikkelingslanden, noch het morele verval. God is oneindig vergevingsgezind en geduldig. Maar eens houdt het op.’

De aartsbisschop van Utrecht presenteerde vrijdagmiddag het boek Een Hart Om Te Denken, met ‘mijmeringen’ over de kerk en zijn rol daarin. Het boek, geschreven door de protestantse dominee Hans Bouma, is uitgegeven ter gelegenheid van zijn vijftigjarig priesterfeest op 15 juni.

Bij de presentatie noemde Simonis zijn carrière in de kerk ‘gekenmerkt door polarisatie’. Met enige nostalgie keek hij terug naar de periode dat hij tot priester werd gewijd. ‘Het was het rijke Roomsche leven. Honderdduizenden beleefden toen nog echt het katholicisme.’

Hij noemt zichzelf een bewust conservatief man – ‘iemand die het goede wil behouden’. Hij is verschillende malen met de dood bedreigd. De eerst keer was rond zijn controversiële benoeming als bisschop van Rotterdam. De andere keren werd hem conservatisme inzake feminisme en homoseksualiteit aangewreven. In 1985 vormde het omstreden bezoek van paus Johannes Paulus II aan Nederland de aanleiding, in 1987 begon het met uitspraken van hem – ‘uit hun verband gerukt’, zegt hij nu – over het verhuren van kamers aan homoseksuelen door katholieken met gewetensbezwaren.

Simonis verklaarde gistermiddag een groot respect te hebben voor de islam. Hij prijst de gemeenschapszin die nog in deze religie bestaat. Hij durft de stelling aan dat een ‘zeer vrome moslim mogelijk hoger in de hemel zal komen dat hijzelf’, de onvolmaakte gelovige broeder Adrianus Simonis.

‘Maar voor de islam is de mens de onderworpene, voor het christendom toch vooral een kind van God en een partner. En Mohammed is een ander figuur dan Jezus. Hij veroverde Mekka met het zwaard, Jezus Christus kwam Jeruzalem binnen op een ezeltje.’

‘Over vijftig jaar is de islam mogelijk de leidende godsdienst van Europa.’
http://www.volkskrant.nl/(...)riegrave_re_en_islam

**********************************************************************************************

Een protestant schrijft een boek over een katholiek die mijmert over de islam. Als god 't zag gooide die ze allemaal in de hel .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_48564614
God drinkt er een biertje op denk ik.
pi_48564695
quote:
,,Leef in onthouding en beheersing", zegt aartsbisschop Simonis tegen homoseksuelen in een interview in de Gay Krant. Homo's en lesbiennes mogen van hem niet van elkaars lichaam genieten omdat dat ,,volstrekt tegen de scheppingsorde in zou gaan." Simonis wil homo's niet weren uit de kerk, maar als ze ,,met elkaar genitaal zondigen" dan moeten ze eerst biechten.

Simonis ontkent niet dat homoseksualiteit voorkomt binnen de muren van de katholieke kerk. Hij vermoedt bij enkele van zijn priesters een homofiele aanleg, maar eist van hen dat ze trouw blijven aan de celibaatbelofte. Zelf gedraagt hij zich ook netjes. ,,Als ik een leven ga leiden waardoor ik voortdurend in bekoring kom, ga ik naar de donder."

De aartsbisschop wil homo's liever niet zegenen. Twee homofiele mannen die in kuisheid probeerden te leven, vroegen hem om zijn zegen. Die kregen ze als persoon, maar hun relatie moest het zonder zegening doen. Auto's worden wel gezegend door de aartsbisschop: ,,In de hoop dat je geen stommiteiten in het verkeer uithaalt."

,,Ik schaam me diep", zegt een homoseksuele pastoor die liever anoniem wil blijven. ,,Ik schaam me diep over wat Simonis zegt." Hij heeft een brief gekregen van de Rotterdamse bisschop A.van Luijn, waarin aan alle pastores wordt verboden medewerking te verlenen aan kerkelijke plechtigheden rond homo's. ,,Wij mogen absoluut geen verbintenissen inzegenen, geen dankbaarheidsplechtigheden leiden, niets van dat alles. Elke warmte ontbreekt."
bron

* mijmert over liefde

Hij is verschillende malen met de dood bedreigd. () in 1987 begon het met uitspraken van hem – ‘uit hun verband gerukt’, zegt hij nu – over het verhuren van kamers aan homoseksuelen door katholieken met gewetensbezwaren.
quote:
De ruimte die rooms-katholieke homoseksuelen zichzelf in de kerk gunnen, niet alleen in Nederland maar bijvoorbeeld ook in Amerika, wordt vanuit Rome met schrik gade geslagen. Op 1 oktober 1986 verschijnt de Brief van de Congregatie voor de Geloofsleer aan de bisschoppen van de katholieke kerk over de pastorale zorg voor homoseksuelen. In deze brief van kardinaal Joseph Ratzinger (de huidige paus Benedictus XVI) wordt de verklaring uit 1975 aangescherpt. Geweld tegen homo’s wordt begrijpelijk genoemd en homo’s krijgen de schuld van de aids-epidemie. In de kerk mogen enkel mensen worden aangesteld die de leer van de kerk onderschrijven. Rooms-katholieke instanties als kerken en scholen wordt verboden ruimtes te verhuren aan ‘organisaties die de leer van de kerk willen ondermijnen’.
bron

[ Bericht 26% gewijzigd door sigme op 21-04-2007 09:34:18 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 21 april 2007 @ 10:19:51 #4
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48565312
waarom bekeert hij zich niet tot de islam?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 21 april 2007 @ 13:50:54 #5
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48570057
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 09:18 schreef sigme het volgende:

[..]

bron

* mijmert over liefde

Hij is verschillende malen met de dood bedreigd. () in 1987 begon het met uitspraken van hem – ‘uit hun verband gerukt’, zegt hij nu – over het verhuren van kamers aan homoseksuelen door katholieken met gewetensbezwaren.
[..]

bron
en omdat Ratzinger iets zegt, is het logisch dat Simonis bedreigt wordt
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_48570193
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 09:03 schreef sigme het volgende:
‘Over vijftig jaar is de islam mogelijk de leidende godsdienst van Europa.’
Niet als ik aan de macht kom
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_48570799
quote:
God is oneindig vergevingsgezind en geduldig. Maar eens houdt het op.
Over paradox gesproken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 21 april 2007 @ 14:22:00 #8
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48570824
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 14:21 schreef Hathor het volgende:

[..]

Over paradox gesproken.
die is inderdaad wel apart te noemen ja
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_48570870
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 14:22 schreef teamlead het volgende:

[..]

die is inderdaad wel apart te noemen ja
Das hetzelfde als "het universum is oneindig, maar ergens zit er toch een plafond".
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 21 april 2007 @ 14:41:54 #10
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_48571263
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 10:19 schreef zoalshetis het volgende:
Ook de Oost-Romeinse keizer Heraclius wilde zich 14 eeuwen geleden tot de Islam bekeren, maar zijn onderdanen kwamen hevig in opstand.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  zaterdag 21 april 2007 @ 14:42:39 #11
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48571277
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 10:19 schreef zoalshetis het volgende:
zomaar een gokje: omdat hij daar niet in gelooft
pi_48572270
quote:
Geweld tegen homo’s wordt begrijpelijk genoemd
aah, dus ze mogen eigenlijk wel van het dak afgegooid, je mag het alleen niet met zoveel woorden zeggen
pleased to meet you
pi_48572532
quote:

Een protestant schrijft een boek over een katholiek die mijmert over de islam. Als god 't zag gooide die ze allemaal in de hel .
Welke God?

allah? Boedha? God die wij kennen? Alleen de protestantse kant daarvan? etc..
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 22 april 2007 @ 00:28:10 #14
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48586942
quote:
Simonis verklaarde gistermiddag een groot respect te hebben voor de islam. Hij prijst de gemeenschapszin die nog in deze religie bestaat. Hij durft de stelling aan dat een ‘zeer vrome moslim mogelijk hoger in de hemel zal komen dat hijzelf’, de onvolmaakte gelovige broeder Adrianus Simonis.
Wat is dit? een poging om nog ff een wit voetje te scoren bij moslims? Vreemde uitspraak.

de uitspraak: "zeer vrome moslims komen hoger in de hemel dan Simonis" leidt tot twee mogelijkeheden:

of Simonis is zelf geen vroom christen --> vrome christenen komen niet per se lager dan vrome moslims maar niet vrome christenen wel.

of Simonis is zelf wel een vroom christen--> vrome moslims komen hoger dan vrome christenen --> christendom is inferieur.

Dat laatste geval zou zijn uitrspraak erg dom maken. Je zou dus kunnen zeggen dat hij toegeeft niet vroom te zijn. dat hoop ik tenminste anders is het een idiote uithaal naar zijn geloofsgenoten.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_48587017
Simonis ... eerst oerconservatief en nu dit soort fratsen.

Nee, dan liever Muskens.
  zondag 22 april 2007 @ 00:57:46 #16
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_48587606
Alzheimer strikes again.
pi_48590178
quote:
Kardinaal Simonis: ......... God is oneindig vergevingsgezind en geduldig. Maar eens houdt het op.
sterk staaltje logica, ik heb maar niet verder gelezen

[ Bericht 3% gewijzigd door Godslasteraar op 22-04-2007 10:20:46 ]
pi_48590336
Wat betreft het hoger in de hemel geraken van een moslim t.o.v. een christen heeft hij natuurlijk wel een goed punt.
pi_48590914
quote:
Op zondag 22 april 2007 09:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat betreft het hoger in de hemel geraken van een moslim t.o.v. een christen heeft hij natuurlijk wel een goed punt.
`Mijn pappa is sterker dan die van jou!`
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 22 april 2007 @ 10:40:13 #20
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48591216
quote:
Op zondag 22 april 2007 09:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
hoe komt dat en waar staat dat eigenlijk omschreven?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')