bronquote:,,Leef in onthouding en beheersing", zegt aartsbisschop Simonis tegen homoseksuelen in een interview in de Gay Krant. Homo's en lesbiennes mogen van hem niet van elkaars lichaam genieten omdat dat ,,volstrekt tegen de scheppingsorde in zou gaan." Simonis wil homo's niet weren uit de kerk, maar als ze ,,met elkaar genitaal zondigen" dan moeten ze eerst biechten.
Simonis ontkent niet dat homoseksualiteit voorkomt binnen de muren van de katholieke kerk. Hij vermoedt bij enkele van zijn priesters een homofiele aanleg, maar eist van hen dat ze trouw blijven aan de celibaatbelofte. Zelf gedraagt hij zich ook netjes. ,,Als ik een leven ga leiden waardoor ik voortdurend in bekoring kom, ga ik naar de donder."
De aartsbisschop wil homo's liever niet zegenen. Twee homofiele mannen die in kuisheid probeerden te leven, vroegen hem om zijn zegen. Die kregen ze als persoon, maar hun relatie moest het zonder zegening doen. Auto's worden wel gezegend door de aartsbisschop: ,,In de hoop dat je geen stommiteiten in het verkeer uithaalt."
,,Ik schaam me diep", zegt een homoseksuele pastoor die liever anoniem wil blijven. ,,Ik schaam me diep over wat Simonis zegt." Hij heeft een brief gekregen van de Rotterdamse bisschop A.van Luijn, waarin aan alle pastores wordt verboden medewerking te verlenen aan kerkelijke plechtigheden rond homo's. ,,Wij mogen absoluut geen verbintenissen inzegenen, geen dankbaarheidsplechtigheden leiden, niets van dat alles. Elke warmte ontbreekt."
bronquote:De ruimte die rooms-katholieke homoseksuelen zichzelf in de kerk gunnen, niet alleen in Nederland maar bijvoorbeeld ook in Amerika, wordt vanuit Rome met schrik gade geslagen. Op 1 oktober 1986 verschijnt de Brief van de Congregatie voor de Geloofsleer aan de bisschoppen van de katholieke kerk over de pastorale zorg voor homoseksuelen. In deze brief van kardinaal Joseph Ratzinger (de huidige paus Benedictus XVI) wordt de verklaring uit 1975 aangescherpt. Geweld tegen homo’s wordt begrijpelijk genoemd en homo’s krijgen de schuld van de aids-epidemie. In de kerk mogen enkel mensen worden aangesteld die de leer van de kerk onderschrijven. Rooms-katholieke instanties als kerken en scholen wordt verboden ruimtes te verhuren aan ‘organisaties die de leer van de kerk willen ondermijnen’.
en omdat Ratzinger iets zegt, is het logisch dat Simonis bedreigt wordtquote:Op zaterdag 21 april 2007 09:18 schreef sigme het volgende:
[..]
bron
* mijmert over liefde
Hij is verschillende malen met de dood bedreigd. () in 1987 begon het met uitspraken van hem – ‘uit hun verband gerukt’, zegt hij nu – over het verhuren van kamers aan homoseksuelen door katholieken met gewetensbezwaren.
[..]
bron
Niet als ik aan de macht komquote:Op zaterdag 21 april 2007 09:03 schreef sigme het volgende:
‘Over vijftig jaar is de islam mogelijk de leidende godsdienst van Europa.’
Over paradox gesproken.quote:God is oneindig vergevingsgezind en geduldig. Maar eens houdt het op.
quote:
Das hetzelfde als "het universum is oneindig, maar ergens zit er toch een plafond".quote:Op zaterdag 21 april 2007 14:22 schreef teamlead het volgende:
[..]die is inderdaad wel apart te noemen ja
Ook de Oost-Romeinse keizer Heraclius wilde zich 14 eeuwen geleden tot de Islam bekeren, maar zijn onderdanen kwamen hevig in opstand.quote:Op zaterdag 21 april 2007 10:19 schreef zoalshetis het volgende:
waarom bekeert hij zich niet tot de islam?
zomaar een gokje: omdat hij daar niet in gelooftquote:Op zaterdag 21 april 2007 10:19 schreef zoalshetis het volgende:
waarom bekeert hij zich niet tot de islam?
aah, dus ze mogen eigenlijk wel van het dak afgegooid, je mag het alleen niet met zoveel woorden zeggenquote:Geweld tegen homo’s wordt begrijpelijk genoemd
Welke God?quote:Op zaterdag 21 april 2007 09:03 schreef sigme het volgende:
Een protestant schrijft een boek over een katholiek die mijmert over de islam. Als god 't zag gooide die ze allemaal in de hel.
Wat is dit? een poging om nog ff een wit voetje te scoren bij moslims? Vreemde uitspraak.quote:Simonis verklaarde gistermiddag een groot respect te hebben voor de islam. Hij prijst de gemeenschapszin die nog in deze religie bestaat. Hij durft de stelling aan dat een ‘zeer vrome moslim mogelijk hoger in de hemel zal komen dat hijzelf’, de onvolmaakte gelovige broeder Adrianus Simonis.
sterk staaltje logica, ik heb maar niet verder gelezenquote:Op zaterdag 21 april 2007 09:03 schreef sigme het volgende:
Kardinaal Simonis: ......... God is oneindig vergevingsgezind en geduldig. Maar eens houdt het op.
`Mijn pappa is sterker dan die van jou!`quote:Op zondag 22 april 2007 09:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat betreft het hoger in de hemel geraken van een moslim t.o.v. een christen heeft hij natuurlijk wel een goed punt.
hoe komt dat en waar staat dat eigenlijk omschreven?quote:Op zondag 22 april 2007 09:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat betreft het hoger in de hemel geraken van een moslim t.o.v. een christen heeft hij natuurlijk wel een goed punt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |