Ze had het ook best druk, 5 drankjes inschenken en voor de rest over het spel ouwehoeren en Jaap opstoken.quote:Op zaterdag 21 april 2007 01:12 schreef Veulen het volgende:
[..]
Die werkt toch uberhaupt maar tot 12 uur?
Veulens worden in April / begin Mei geboren en blijven meestal 4-6 maanden bij de merrie. September-Oktober gaan paarden vanuit de wei weer op stal en veelal wordt dan zogenaamd 'ontspeend'. Het veulen wordt dan gescheiden van de merrie.quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:46 schreef getl0st het volgende:
Hoelang mag het veulen eigenlijk blijven?
Of wordt ze helemaal niet weggehaald?
Nee, Eginia (en alle andere merrie's) zijn dan al lang weer zwanger.quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:48 schreef STAP01 het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik Ellen ook horen zeggen. Triest maar waar. Dan ken Irginia weer bezwangerd worden. Je zou zo'n leven moeten leiden!
Beetje jammer dat Amanda in dr eigen bedje is gaan liggen, anders konden we nog wel wat verwachten.quote:Op zaterdag 21 april 2007 01:15 schreef APK het volgende:
GVD, ze hebben verkeerde drugs gerookt.
Ik wil actie! [afbeelding]
De camerakabouters onder de tafel zijn naar bed.quote:Op zaterdag 21 april 2007 01:16 schreef farceman het volgende:
Waarom krijgen we de kaarten van spelers niet meer te zien?
Ze gehoorzamen meteen.quote:Op zaterdag 21 april 2007 01:16 schreef farceman het volgende:
Waarom krijgen we de kaarten van spelers niet meer te zien?
Over een maand al?! Wat snel! Maar idd, als dat in de natuur nog veel sneller gaat dan is het niet of minder erg.quote:Op zaterdag 21 april 2007 01:15 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Sorry voor mijn late antwoorden, ik was even weg.
[..]
Veulens worden in April / begin Mei geboren en blijven meestal 4-6 maanden bij de merrie. September-Oktober gaan paarden vanuit de wei weer op stal en veelal wordt dan zogenaamd 'ontspeend'. Het veulen wordt dan gescheiden van de merrie.
[..]
Nee, Eginia (en alle andere merrie's) zijn dan al lang weer zwanger.
Een merrie kan ongeveer 1 week na de bevalling geinsemineerd worden. Dat is de natuur van een paard, in de vrije natuur is dat heel gewoon. Merrie's ontvangen een hengst al na 2 dagen.
In de fokkerij houden ze een iets ander schema aan. Meest gebruikelijk is inseminatie in Mei, dan een draagtijd van 11 manden en bevalling in April. En vervolgens in Mei de volgende inseminatie.
Zo zal het ook gaan met Egina. Vorige week heeft Ellen al een voor-keuze gemaakt voor de volgende zaaddonor en over ongeveer 3-4 weken zal Eginia weer zwanger zijn.
[afbeelding]
Hebben we in het begin al is gehad. Was 1 van de eerste dingen waar ze punten mee konden verdienen.quote:Op zaterdag 21 april 2007 01:21 schreef Disana het volgende:
Ik denk dat we een keer een pokerspel te zien krijgen om contactpunten.
Ja, daar hadden we vorige week ook al zo onze vraagtekens bij. Maar ik hoor niks anders dan Eginia, dus dat zal het dan toch wel zijn.quote:Op zaterdag 21 april 2007 01:22 schreef STAP01 het volgende:
[..]
Over een maand al?! Wat snel! Maar idd, als dat in de natuur nog veel sneller gaat dan is het niet of minder erg.
Ik ben wel een beetje "confused" over de naam van de moeder. Op de 10-site staat dat ze Irginia heet maar ze spreken het uit als Eginia...![]()
Oh, dat heb ik dan gemist. Ik dacht, dat komt dan in de uitzending, en bij de reclameblokken pushen ze hun pokerprogramma.quote:Op zaterdag 21 april 2007 01:22 schreef Veulen het volgende:
[..]
Hebben we in het begin al is gehad. Was 1 van de eerste dingen waar ze punten mee konden verdienen.
Volgens mij waren alleen het golven en de computerspellen eerder.
Zeker weten.quote:Op zaterdag 21 april 2007 01:21 schreef Disana het volgende:
Ik denk dat we een keer een pokerspel te zien krijgen om contactpunten.
Ook ik ben niet zeker van de naam. Omdat iedereen hier begrijpt wat ik bedoel met Egina, schrijf ik die naam. Zonder zeker te weten of dat juist is.quote:Op zaterdag 21 april 2007 01:22 schreef STAP01 het volgende:
[..]
Ik ben wel een beetje "confused" over de naam van de moeder. Op de 10-site staat dat ze Irginia heet maar ze spreken het uit als Eginia...![]()
Ach ik heb vandaag helemaal het idee dat ze een beetje door hun ideeen heen zijn. Golfen is ook weer terug. Dus waarom het poker niet.quote:Op zaterdag 21 april 2007 01:24 schreef Disana het volgende:
Oh, dat heb ik dan gemist. Ik dacht, dat komt dan in de uitzending, en bij de reclameblokken pushen ze hun pokerprogramma.
Oh, nou ja... ik verander het echt niet meer in mijn streamverslag...quote:Op zaterdag 21 april 2007 01:27 schreef mootie het volgende:
Ik heb Ellen vandaag of gister een keer Irgje horen zeggen.
Zal mij ook worst wezen, iedereen weet wie je bedoelt.quote:Op zaterdag 21 april 2007 01:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh, nou ja... ik verander het echt niet meer in mijn streamverslag...
Ik vind Eginia mooier. Dus dat!quote:Op zaterdag 21 april 2007 01:27 schreef mootie het volgende:
Ik heb Ellen vandaag of gister een keer Irgje horen zeggen.
Jaap was een beetje onrustig aan het doen. Nicolaas liep langs en was bezorgd en maakte hem wakker. Jaap reageerde wat traag (whats new) en nicolaas probeert flink tot hem door te dringen.quote:Op zaterdag 21 april 2007 01:26 schreef Disana het volgende:
Nicolaas staat bij het bed van Jaap. Stream buffert, dus vertel even wat daar gebeurt?
Ja, de kleur van je sokkenquote:Op zaterdag 21 april 2007 01:30 schreef Veulen het volgende:
[..]
Jaap was een beetje onrustig aan het doen. Nicolaas liep langs en was bezorgd en maakte hem wakker. Jaap reageerde wat traag (whats new) en nicolaas probeert flink tot hem door te dringen.
Vervolgens reageert jaap met, jij vind het leuk he dat ze me wegstemmen.
Hierop gaat het gesprek verder over dat jaap optimistischere moet zijn en dat iedereen in het leven krijgt wat ie verdiend.
Jaap flikkert vrijwel meteen daarna weer in slaap overigens.
Nog meer weten?
Waarom denk je dat het snel is ? Vergelijk je het toevallig met een mens ?quote:Op zaterdag 21 april 2007 01:22 schreef STAP01 het volgende:
[..]
Over een maand al?! Wat snel! Maar idd, als dat in de natuur nog veel sneller gaat dan is het niet of minder erg.
We zijn dit jaar bij de C... Dus terug tellend maakt hat haar bij de I (ginea) 21 jaar oud en bij de E(ginea) 25 jaar oud. Als het tenminste haar officiele naam is. Zegt nog steeds niet veel hoewel 21 dan waarschijnlijker is dan 25.quote:Op zaterdag 21 april 2007 01:29 schreef STAP01 het volgende:
Ik vind Eginia mooier. Dus dat!
Sylvia vertelde de gestoorde Jaap laat op de avond van de geboorte dat Eginia/Irginia 16 is.quote:Op zaterdag 21 april 2007 01:35 schreef Veulen het volgende:
[..]
We zijn dit jaar bij de C... Dus terug tellend maakt hat haar bij de I (ginea) 21 jaar oud en bij de E(ginea) 25 jaar oud. Als het tenminste haar officiele naam is. Zegt nog steeds niet veel hoewel 21 dan waarschijnlijker is dan 25.
Ze is 16quote:Op zaterdag 21 april 2007 01:35 schreef Veulen het volgende:
[..]
We zijn dit jaar bij de C... Dus terug tellend maakt hat haar bij de I (ginea) 21 jaar oud en bij de E(ginea) 25 jaar oud. Als het tenminste haar officiele naam is. Zegt nog steeds niet veel hoewel 21 dan waarschijnlijker is dan 25.
(trouwens allebei wel hoor... Wat me er meteen aan doet denken dat ik in het begin dacht dat het Reginea was)
Ik vergelijk het idd met de mens en weet dat dat niet reëel is. Dit komt dan waarschijnlijk doordat paarden kuddedieren zijn en niet anders gewend zijn dat er altijd hengsten in de buurt zijn.quote:Op zaterdag 21 april 2007 01:32 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het snel is ? Vergelijk je het toevallig met een mens ?
Maak dat vergelijk maar niet. Iedere diersoort heeft een 'cylcus'. Bij een paard is dat 12 maanden en de draagtijd is 11 maaanden. Geloof me, niks vreemds aan de hand ....... Een gezonde paardenmerrie is na korte tijd al weer zwanger.
[afbeelding]
Dan zou d'r naam met een N moeten beginnen. Niet de officiele naam dus. Waarschijnlijk draagt ze voor het boek een voorvoegsel, jammer.quote:
Het veulen moet met de C beginnen. Ik heb op de site gelezen dat het Champagne heet. (wat ik geen mooie naam vind maar wel toepasselijk is voor het programma)quote:Op zaterdag 21 april 2007 01:38 schreef Veulen het volgende:
[..]
Dan zou d'r naam met een N moeten beginnen. Niet de officiele naam dus. Waarschijnlijk draagt ze voor het boek een voorvoegsel, jammer.
Zoals menig andere FOK!ker heb ik ook altijd 16 jaar gehoord ......quote:Op zaterdag 21 april 2007 01:35 schreef Veulen het volgende:
[..]
(trouwens allebei wel hoog hoor... Wat me er meteen aan doet denken dat ik in het begin dacht dat het Reginea was)
En hij hinnikt als een paard!quote:Op zaterdag 21 april 2007 01:43 schreef uniekhoorn het volgende:
Brian doet gezellig bij SHE....
Onee hij voelt zich de comediant omdat ze nu wel om hem kunnen lachen.
Lang leve joints
Daar heb ik serieus vandaag in een lame momentje op het werk aan gedacht... Best knap zo'n programma in elkaar te zetten dat in 25 min. een dag moet weergeven. Vooral weer eens deze week.quote:Op zaterdag 21 april 2007 01:39 schreef APK het volgende:
Ze hebben blijkbaar genoeg materiaal voor volgende week.
Begrijpelijk, het programma moet niet te ver achterlopen, maar als streamkijker is het wel vervelend als je met zo'n avond geconfronteerd wordt.![]()
De redactie heeft de boel goed onder controle momenteel.
Paarden beledigenquote:
Daar heb ik ook alle respect voor.quote:Op zaterdag 21 april 2007 01:45 schreef uniekhoorn het volgende:
Daar heb ik serieus vandaag in een lame momentje op het werk aan gedacht... Best knap zo'n programma in elkaar te zetten dat in 25 min. een dag moet weergeven. Vooral weer eens deze week.
Mwah, soms is er een feestje met een Josti van Fok enzo.quote:Maar weekenden zijn meestal erg saai. Maandagmorgen 9:30 uur gaat het weer los
De moeder naam zou dan officieel met een N moeten zijn, dat is de letter die bij het jaar 1991 hoort. (Je kan het gewoon terug tellen).quote:Op zaterdag 21 april 2007 01:41 schreef STAP01 het volgende:
Het veulen moet met de C beginnen. Ik heb op de site gelezen dat het Champagne heet. (wat ik geen mooie naam vind maar wel toepasselijk is voor het programma)
Toch vraag ik me af wat er met de prijsvraag op de site is gebeurd...
Nee, niet helemaal.quote:Op zaterdag 21 april 2007 01:37 schreef STAP01 het volgende:
[..]
Ik vergelijk het idd met de mens en weet dat dat niet reëel is. Dit komt dan waarschijnlijk doordat paarden kuddedieren zijn en niet anders gewend zijn dat er altijd hengsten in de buurt zijn.
Ik zag het ook later pas in.quote:
Ik ben er stil van! Dan kan ik het mij helemaal voorstellen. Ik had werkelijk waar geen idee!quote:Op zaterdag 21 april 2007 01:50 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Nee, niet helemaal.
Een mens-kind heeft 2 jaar nodig om een beetje te kunnen lopen en praten/eten.
Je zag vannacht dat het veulen na ongeveer 1 uur al zo ver was. Na 18 uur liep het veulen al in de bak, en zoals ieder veulen kan het dan al in gallop ......
En een paar maanden verder .... een hengst-veulen bespringt moeder al na 6-9 maanden en kan na 18 maanden zonder probleem een merrie bevruchten.
Over het algemeen worden hengst-veulens wat eerder ontspeend omdat de merrie het helemaal beu is. Ze heeft een paar uur nodig om het veulen te voeden en de rest van de tijd wordt ze alleen maar besprongen.........
Dit paard heeft nu 5 veulens, 4 hengst-veulens en gisteren het eerste merrie-veulen.quote:Op zaterdag 21 april 2007 01:44 schreef Leandra het volgende:
Als ze al eerdere zwangerschappen heeft gehad dan heet ze Eginia, bij de gegevens van Eginia zijn namelijk wel nakomelingen bekend (3 merries).
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=26892
Als ze niet eerder een veulen gebaard heeft is het Irginia, bij de gegevens van Iriginia zijn namelijk geen nakomelingen bekend.
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=92525
En gezien zowel Ellen als de vee-arts zei dat dit het mooiste en grootste veulen was dat ze tot nu toe geworpen had ga ik er vanuit dat het Eginia is
De moeder van Eginia is overigens de grootmoeder van Irginia.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |