abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52187460
Kleine update weer:

Er komt waarschijnlijk een turbo upgrade aan. Ik ga over naar een IHI VJ-12 turbo met een uitlaatspruitstuk met gelijke lengte betreffende pijpen. Zal ergens rond eind september er ingaan.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_52193002
Mooi ding casejunkie
pi_59722668
Leuk project!
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_59725260
Soo, dat gaat de goede kant op.. keep postin!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_59725962
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 22:55 schreef casejunkie het volgende:
Nee heb ik helaas niet. Maak binnenkort wel een filmpje.

Sowieso als hij naar de dyno gaat maak ik wel een filmpje.
Binnenkort? We zijn bijna een jaar verder!!
pi_59729947
Lol ik had niet op de datum gelet!
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_59732466
casejunkie is ook al ruim 2wkn niet online geweest...
  vrijdag 27 juni 2008 @ 15:05:24 #208
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_59732548
Ongelukje met de Mazda?
pi_59738137
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 15:00 schreef Sloper het volgende:
casejunkie is ook al ruim 2wkn niet online geweest...
21 mei voor het laatst. Dat is iets meer dan 2 weken dunkt me
pi_59741990
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 19:39 schreef NED het volgende:

[..]

21 mei voor het laatst. Dat is iets meer dan 2 weken dunkt me
17 dagen, 23 uur geleden.

Voldoet volgens mij volledig aan het criterium van ruim 2 weken

Jammer van de flame.....
  vrijdag 27 juni 2008 @ 22:35:00 #211
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_59742200
Whahahahahaha NED is PWND!!1!!1!
  zondag 29 juni 2008 @ 16:34:13 #212
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_59773889
Ben er wel vaker alleen ik log niet altijd in.

Laatste tijd heel erg weinig gedaan aan de auto bhuiten het verder afbreken van deze

Ben van de winter eerst bezig geweest met het bouwen van een andere auto die nu ver af is. Zal binnenkort foto's posten van dat projectje.

Echter dit project ga ik over een week weer flink oppakken. Ik heb dan 3 weken vakantie en dan ga ik eens kijken wat ik er allemaal aan kan doen. Ik heb momenteel een reserve kop liggen die gaat volgende week naar het revisiebedrijf zodat ze die onder handen kunnen nemen. De VF12 met uitlaatspruitstuk ligtr ook in de garage alleen weet ik nog niet of die er meteen opgaat. Bodykit ga ik dan herstellen, spuiten en monteren. En hoop binnenkort een Zeitronix A/F meter te hebben met EGT sensor en boostsensor
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  maandag 30 juni 2008 @ 00:40:41 #213
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_59784796
Neem je ook die mooie nieuwe gauges van zeitronix er bij?
toen ik ze zag wilde ik dat ik niet al aftermarket klokjes in de auto had. ze zijn moooooooooooooooooi
  maandag 30 juni 2008 @ 20:55:46 #214
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_59803181
Nee, ben aan het kijken of ik het via Ebay 2de hands kan kopen en dan heb ik dat LCDtje. Ik weet ook niet echt wat ik van de ronde gauge moet vinden en of ze makkelijke ook de EGT en turbodruk kunnen weergeven. De oude LCDs kunnen dat zodat je alles tegelijk kan zien wel zo fijn.

Als ik het nieuw moet gaan kopen zal ik de gauge versie eens goed bekijken maar mijn voorkeur heeft nog steeds de LCD
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  maandag 30 juni 2008 @ 22:40:47 #215
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_59806217
ik heb de lcd
hij is best handig voor onder het rijden, dan heb je een indicatie van wat je motor doet.
als je het echt wilt weten moet je óf die gauge nemen (en je kan met een druk op de knop schakelen tussen a/f, egt, lambda en user/boost (waar je voor gekozen hebt) of je moet even de laptop er aan hangen want in de LCD zit wat vertraging. Komt puur door dat schermpje hoor. De metingen zijn supersnel en betrouwbaar. Ik heb het schermpje ook, en het is handig om éérst een tijdje met het user signaal (Vf) te rijden als je niet weet hoe je motor afgesteld staat) en daarna pas om te schakelen naar boost.
  maandag 30 juni 2008 @ 23:46:11 #216
93040 casejunkie
Mazda freak
pi_59808300
Weet je hoeveel vertraginger er ongeveer in zit?

Ik ben nu bezig op ebay en daar betaal ik dan hopelijk voor een hele set (LCD, Boschwideband, kastje, kabels, EGT en Boostsensor) een 300 dollar. Dat is beter dan 600 nieuw prijs, en dat is weer beter dan wat ze er bij Dutchpowertrading voor vragen
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_59809803
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 22:35 schreef leolinedance het volgende:
Whahahahahaha NED is PWND!!1!!1!
Nee lamlul, 17 dagen en 23 uur zit korter bij 3 weken dan bij 2 weken.

2 weken plus 3 dagen en 23 uur

of

3 weken min 3 dagen en 1 uur.

Dat komt beiden op 17 dagen en 23 uur uit en welke is dichterbij?
Juist, bijna 3 weken is dichter bij en ruim 2 weken zeg je niet meer als het afgerond dichter bij de 3 weken zit, dan heb je het over bijna 3 weken en niet over ruim 2 weken.

Of noem jij 3 weken ook ruim 2 weken? Ja erg ruim ja

Wie is er PWND, sufkut. PS: leer rekenen ofzo.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 01:32:20 #218
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_59810131
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 01:00 schreef NED het volgende:

[..]

Nee lamlul, 17 dagen en 23 uur zit korter bij 3 weken dan bij 2 weken.

2 weken plus 3 dagen en 23 uur

of

3 weken min 3 dagen en 1 uur.

Dat komt beiden op 17 dagen en 23 uur uit en welke is dichterbij?
Juist, bijna 3 weken is dichter bij en ruim 2 weken zeg je niet meer als het afgerond dichter bij de 3 weken zit, dan heb je het over bijna 3 weken en niet over ruim 2 weken.

Of noem jij 3 weken ook ruim 2 weken? Ja erg ruim ja

Wie is er PWND, sufkut. PS: leer rekenen ofzo.
Ach man ga fietsen. Je zat er gewoon ver naast, dat weet jij ook wel. Als je écht 3 weken bedoelde dan had je niet zo gereageerd. En als je dat wel doet ben je niet goed snik.

Dus wat is het?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 09:37:15 #219
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_59812457
quote:
Op maandag 30 juni 2008 23:46 schreef casejunkie het volgende:
Weet je hoeveel vertraginger er ongeveer in zit?

Ik ben nu bezig op ebay en daar betaal ik dan hopelijk voor een hele set (LCD, Boschwideband, kastje, kabels, EGT en Boostsensor) een 300 dollar. Dat is beter dan 600 nieuw prijs, en dat is weer beter dan wat ze er bij Dutchpowertrading voor vragen
een halve seconde vertraging ongeveer. give or take. Hij is goed genoeg om tijdens cruise of even lekker trappen alles in de gaten te houden, of om je idle goed te krijgen.
Maar je (piggyback-)computer moet je er niet mee afstellen.

ik heb bij de DPT veel minder betaald maar ik heb de boostsensor niet gekocht want die had ik én niet nodig én het was onnodig duur. Ben verder super tevreden over de zt2. Bijna al mijn "turbo rijdende" kennisen met wat upgrades hebben er ondertussen 1
pi_60499781
hey casejunkie, ik heb een vraagje, je had het over 17 inch velgen voor je 626 2.2 coupe.... ik heb dezelfde auto en heb laatst 7,5Jx17 inch velgen met et waarde 35 gehaald, banden maat 205/45/17, deze pasten echter niet erop.... voorwiel bij sturen kwam tegen die balk die achter de voorwielen zit aan. Welke 17 inch velgen (en banden) maat is wel goed voor deze auto? Ik zat zelf te denken aan 7J breed... en wat voor et waarde?
Alvast bedankt.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 14:03:05 #221
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_60508376
Goed dat je dit topic nog effe omhoog kickt. NED, waar ben je
pi_60510069
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 14:54 schreef casejunkie het volgende:

[..]

Bij het uitbouwen en inbouwen van de nieuwe versnellingsbak heb ik de motor er uitgehaald. Ik stop altijd in de slangen van de koeling een prop papier tegen het lekken op straat want ik sleutel gewoon op straat. Hierbij laat ik er altijd een sliert uithangen. Alleen dit keer heb ik bij 1 van de slangen geen sliert er uit laten hangen en ben dus deze vergeten te verwijderen. gevolg is dat de prop de motor ingezogen is en ergens in de kanalen zit. (kwestie van eigen schuld dikke bult)
.
pi_60537602
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 22:50 schreef wcpw het volgende:
hey casejunkie, ik heb een vraagje, je had het over 17 inch velgen voor je 626 2.2 coupe.... ik heb dezelfde auto en heb laatst 7,5Jx17 inch velgen met et waarde 35 gehaald, banden maat 205/45/17, deze pasten echter niet erop.... voorwiel bij sturen kwam tegen die balk die achter de voorwielen zit aan. Welke 17 inch velgen (en banden) maat is wel goed voor deze auto? Ik zat zelf te denken aan 7J breed... en wat voor et waarde?
Alvast bedankt.
Je ET waarde klopt niet. je moet een ET waarde hebben van rond de 43. Maat van de banden die ik gebruik is altijd 215/45/17

maar indien je ET waarde klopt krijg je er zelfs 18" onder

Foto van mijn auto met 18" er onder die ik geleend had om te testen:



[ Bericht 17% gewijzigd door casejunkie op 03-08-2008 23:11:09 ]
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_60537839
Verdere update:

Zeitronix is binnen met alle sensoren. Ik heb intussen ook een HKS EVC electronische boostcontroller weten te scoren. Tevens gaan morgen 2 gloednieuwe leren voorstoelen op de post vanuit amerika. Ben intussen bezig met 2de hands leren achterbank. Dit is een optie die helaas nooit in europa is geleverd op de 626 coupe. En deze optie is al extreem exclusief in Amerika. Dus dat is weer mooi

Tevens ben ik begonnen met het uiterlijk bij te werken van de auto. Nieuw voorscherm, andere achterklep zonderslot en logo's, nieuwe orginele amerikaanse spoiler, 1 sideskirt (moest opnieuw wegens beschadigingen) en de nieuwe achterbumper staan in de primer. Helaas moet ik nog de voorbumper gaan bewerken voordat deze de primer in kan.

Foto's:







Tevens kwam ik tijdens het verwijderen van de oude achterbumper een behoorlijk roestgat tegen. (ja die heb ik al verwijderd omdat ik hoe gek het ook klinkt een trekhaak onder mijn auto wil). en ik heb dit gat dus zelf dichtgebakken met een CO lasapparaat die ik er speciaal voor heb gekocht.

Het rood omcircelde is verwijderd omdat echt rot was



Nieuw plaat erin gezet:

Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_60549233
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 22:59 schreef casejunkie het volgende:

[..]

Je ET waarde klopt niet. je moet een ET waarde hebben van rond de 43. Maat van de banden die ik gebruik is altijd 215/45/17

maar indien je ET waarde klopt krijg je er zelfs 18" onder

Foto van mijn auto met 18" er onder die ik geleend had om te testen:

[ afbeelding ]


bedankt voor je antwoord en die 18 inch eronder ziet er goed uit!
pi_60559133
ET van 45-46 moet dus lukken... ik heb het 1 en ander even gecheckt, wat ik niet begrijp is het volgende... ET van 35 zat dus tegen die onderbalk aan bij het sturen. Maar hoe hoger de ET waarde, hoe dieper het wiel ligt in de wielkast... dus bij een et waarde van ~45 zit de binnenkant vd de velg nog dichter bij die balk. Hoe kan dat dan wel werken?
sorry voor de vragen maar als ik een volgend setje koop wil ik wel zeker zijn van mijn zaak
pi_60559736
Net andersom

Maar als je velgen gaat kopen kan je voor de zekerheid eerst de velgen passen he
Als je vragen hebt kan je altijd terecht op: http://wezel.shacknet.nu/626forum/index.php
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_60560549
ja ik dacht eerst ook dat het andersom was dat klinkt logischer, maar ik heb ff erover gelezen, bijv hier: http://www.allevelgenvan.nl/maat.php
"Steekt een velg te ver naar buiten, dan moet er een velg met een hogere ET worden gemonteerd. Bij ET 42 valt de velg 4 mm meer naar binnen dan bij ET 38. Omgedraaid geldt: Hoe lager de ET, hoe meer een velg naar buiten steekt."

en bedankt voor de link, die site wist ik nog niet... ziet ernaar uit dat er genoeg info is te vinden
pi_61111863
Kleine update:

Leren bekleding is binnen.
Dit is de orginele LE interieur uit Amerika. Deze is daar redelijk zeldzaam en heb 2 nieuwe stoelen weten te bemachtigen (volledige rug en hoofdsteunen en leren bekleding voor de zitting.

Foto:

Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')