quote:Zabel niet naar Peking na dopingbiecht
FRANKFURT (ANP) - Erik Zabel zal volgend jaar niet deelnemen aan de Olympische Spelen van Peking. De 36-jarige Duitser maakte dat besluit bekend na een ontmoeting met de voorzitter van het Duits olympisch comit้, Thomas Bach.
Zabel onthulde twee weken geleden dat hij in 1996 voor de Ronde van Frankrijk epo heeft gebruikt. De sprinter van Team Milram wil de Duitse olympische ploeg niet belasten met zijn inmiddels besmette verleden.
Zijn oud-ploeggenoot Rolf Aldag, die vorige maand aan de zijde van Zabel met soortgelijke bekentenissen kwam, sprak eveneens met Bach. Zabel en Aldag zegden hem toe dat ze financieel en actief zullen bijdragen aan het antidopingprogramma van het nationale olympisch comit้.
De twee zeggen ook mee te werken aan alle onderzoeken, ook de strafrechtelijke, naar dopingpraktijken. Zabel en Aldag stellen hun kennis en ervaringen bovendien in dienst van de Duitse en mondiale antidopingbureaus. Als ervaringsdeskundigen willen ze helpen het opsporingssysteem te verbeteren.
met al onze luxemburgse zenders niet eens een uitzending van deze ronde...quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:39 schreef Leatherface het volgende:
Nauwelijks aandacht voor, maar de Ronde van Luxemburg is momenteel ook bezig.
Jimmy Engoulvent won gisteren de proloog in Luxemburg-Stad en vandaag was Ariel Maximiliane Richeze in Mondorf de rapste in de massaspurt.
Juan Antonio Flecha gaat aan de leiding.
Inderdaad.quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:44 schreef kawotski het volgende:
[..]
met al onze luxemburgse zenders niet eens een uitzending van deze ronde...![]()
quote:Waterdicht
Het is tegenwoordig populair in het peloton om dingen op te biechten, ik denk dat ik dat ook maar eens moet doen. Normaal gesproken verschijnt mijn column altijd op woensdag, maar gisteren stond er slechts een kort bericht in de krant: “Door problemen van technische aard was het helaas niet mogelijk om de eigenzinnige beschouwingen van de renner in de krant van vandaag af te drukken.” Dat is niet waar. Maar eigenlijk ook weer wel. Ik ben nu bijna 10 jaar beroepsrenner, en ik word er niet slimmer op. Het is voor mij ontzettend moeilijk om afspraken te onthouden. Zeker daar iedere dag voor me eigenlijk hetzelfde is. Ik heb niet zoals de werkende mens het weekend als breekpunt van de week, ik fiets iedere dag. Mijn mobiele telefoon helpt me om afspraken toch te onthouden want er zit iets geniaals in als een agenda. Zo helpt mijn mobieltje me dus herinneren aan mijn wekelijkse column.
Nu ga ik iets heel ergs doen. Ik ga mijn 1 jaar oude dochtertje de schuld geven van het niet tijdig inleveren van mijn column. Zij stopt namelijk alles in haar mond en vorige week was mijn gsm aan de beurt. En gsm’s staan erom bekend dat ze niet tegen kwijl kunnen. En zo gebeurde het dat ik vergat mijn column in te leveren. Waarvoor mijn oprechte excuses! Ik ga nu maar een waterdichte gsm kopen denk ik.
Een aantal weken terug voorspelde ik in deze column dat Andy Schleck zou gaan verrassen in de Ronde van Itali๋. Hij heeft dat gedaan, en hoe! In zijn debuut in een grote ronde eindigde hij als 2e.Voor een jongen van 21 jaar is dat een onwaarschijnlijk knappe prestatie. Het leven van een mens kan snel veranderen, Andy is in een tijdsbestek van 3 weken gegroeid van talent naar superster. Tot voor kort was hij het jongere broertje van Franck, en nu is Franck ineens de broer van Andy. Ik heb Andy tijdens de Giro bijna iedere dag aan de lijn gehad, en mijn god wat een rollercoasterride heeft die jongen gehad! De details zal ik u besparen, maar heel vrouwelijk Itali๋ lag aan zijn voeten, hij kon het ondanks zijn 21 jaar niet bijhouden.
Italianen zijn dol op koosnaampjes, maar iets beters dan “bamboo” (omdat hij zo lang en dun is denk ik) of “the white knight” konden ze niet bedenken. Ik denk dat Andy iets beters verdient! Als iemand iets leuks weet schrijf het maar op mijn website www.karstenkroon.com.
Deze column schreef Karsten in het Dagblad van het Noorden
Ze noemen tegenwoordig ook alles een columnquote:Opdonderdag 7 juni 2007 schreef Karsten Kroon het volgende:
Bladiebla column bladiebla, column bladiebla, column bladiebla, column bladiebla.
Meestal zijn z'n stukjes leukerquote:Op donderdag 7 juni 2007 22:56 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ze noemen tegenwoordig ook alles een column
Ah, goedkope medische spulletjes daarquote:
Klopt..quote:Op donderdag 7 juni 2007 23:53 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ah, goedkope medische spulletjes daar![]()
quote:Por decisi๓n del Jurado t้cnico que la contrareloj queda suspendida y se respetaran los tiempos de la etapa de esta ma๑ana.
http://www.euskalbizikleta.com/noticias.asp?cod=95&anoWEB=2007
beetje vreemd 3/4 van de renners had hun tijdrit al gereden. Rigoberto Uran van Unibet had de snelste tijd voor Nozal, Santos Gonzalez, Villegas en Duranquote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:03 schreef Leatherface het volgende:
De tijdrit in de Euskal Bizikleta is gestaakt wegens extreme weersomstandigheden:
[..]
Tja, en voor hetzelfde geld haalt ie zijn niveau van dit jaar nooit meer en zit Rabo nog 4 jaar aan hem vast.quote:Op maandag 11 juni 2007 16:43 schreef Venga het volgende:
Robert Gesink heeft een nieuw contract bij Rabo getekend, maar liefst tot 2012.
Gebeurd niet vaak dat er zo'n lange contracten worden getekend in het wielrennen ... meestal zijn het contracten van 2 jaar.
Goede zaak, ้้n van de grootste Nederlandse talenten, zit wel op de goede plaats bij Rabo
als hij niet zo duur is als Mauricio Ardila Cano dan kun je nog wel eens meer hebben aan Gesink over een periode van 4 jaar dan Ardila deze 2 jaarquote:Op maandag 11 juni 2007 21:30 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Tja, en voor hetzelfde geld haalt ie zijn niveau van dit jaar nooit meer en zit Rabo nog 4 jaar aan hem vast.Maar ik heb er wel vertrouwen in.
Maar het is dus ook een teken dat Rabo voorlopig nog zeker niet zal stoppen als sponsor, onverwachte dopingschandalen daargelaten.
Een stuk Posbank als ik het goed begrijp (op de veluwe dus).quote:
hey, Alpe d'Huez achtige praktijken hoor.quote:
Ik ben onder de indruk van deze mastodont. Hebben we de Giro-organisatie al gebeld dat ze eens komen kijken ?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:48 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
hey, Alpe d'Huez achtige praktijken hoor.
[afbeelding]
Voor Nederlandse begrippen isdit heel watquote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik ben onder de indruk van deze mastodont. Hebben we de Giro-organisatie al gebeld dat ze eens komen kijken ?![]()
In de Vlaamse (en Waalse) Ardennen recupereren ze op dit soort strokenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Voor Nederlandse begrippen isdit heel wat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |